تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819244577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر بدرقه رييس واحد اسلامشهر: راه اندازي دفتر تكنولوژي هاي نوين از سياست هاي موفق دانشگاه آزاد اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دكتر بدرقه رييس واحد اسلامشهر: راه اندازي دفتر تكنولوژي هاي نوين از سياست هاي موفق دانشگاه آزاد اسلامي است


اسلامشهر – خبرگزاري ايسكانيوز: رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر گفت: راه اندازي دفتر تكنولوژي هاي نوين يكي از سياست هاي بسيار موفق دانشگاه آزاد اسلامي بود و در سطح واحدها، فقط توسط واحد اسلامشهر راه اندازي شده است.

به گزارش روز يكشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر بدرقه رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر، درنشستي صميمي با خبرنگاران و صاحبان رسانه اسلامشهر گفت: در راستاي توسعه و ارتقاي عملكرد كيفي واحد اسلامشهر، طبق هماهنگي هاي به وجود آمده با معاون پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي، دانشكده پزشكي واحد اسلامشهر، در مقاطع داروسازي، بهداشت محيط و بهداشت حرفه اي به تصويب رسيده و در اين واحد دانشگاهي راه اندازي خواهد شد و با خريد سهام بيمارستان اميرالمومنين (ع) تهران اولين گام در اين خصوص برداشته شده است.
وي افزود:در جنوب غرب استان تهران، عليرغم پتانسيل بسيار بالايي كه از نظر توسعه كشاورزي وجود دارد و واحد اسلامشهر در اين خصوص پيشقدم شده و با جذب 40 نفر عضو هيات علمي در 17 گرايش كشاورزي، با خريد مجتمع ميلاد واقع در اراضي چيچكلو اولين حركت هاي تاسيس دانشكده كشاورزي در اين واحد برداشته شده است. البته دانشكده فني و مهندسي نيز از اين قاعده مستثني نبوده و در جهت توسعه اي كه در چشم انداز چهار ساله واحد اسلامشهر ترسيم شده زميني با متراژ بالا در نزديكي صنايع به زودي خريداري خواهد شد تا با احداث دانشكده فني و مهندسي دانشجويان بتوانند به طور تخصصي با صنايع در ارتباط باشند.
دكتر بدرقه در خصوص رشته هاي جديد، جذب هيات علمي و ارتقاي دانشكده ها و معاونت ها به خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پرونده 12 رشته تحصيلي جهت تصويب به سازمان مركزي ارسال شده و همچنين با تصويب رشته معماري هنر، اين گروه به دانشكده هنر، دفتر فرهنگ اسلامي به معاونت فرهنگي آموزشكده سما به معاونت سما و با جذب دو دانشيار گروه تربيت بدني به دانشكده تربيت بدني ارتقا يافته است و سعي و تلاش بر اين است كه با افزايش رشته هاي تحصيلي از 51 رشته به 100 رشته و با برگزاري پنج همايش ملي كه برنامه هاي آن تدوين شده است و متعاقب آن افزايش امتياز واحد زمينه براي جامع شدن اين واحد دانشگاهي در يك سال آينده فراهم شود.
وي به اهميت خدمات و اطلاع رساني الكترونيك اشاره كرد و خاطر نشان كرد: طرح جامع خدمات الكترونيك به تصويب رسيده و شوراي IT همه هفته در واحد تشكيل مي شود و از مهرماه سال جاري ثبت نام الكترونيك با يك رويكرد جديد كاملا الكترونيكي براي دانشجويان انجام خواهد شد به نوعي كه آسايش و آرامش را براي آنان فراهم مي آورد.
بدرقه گفت:تابلوهاي اعلانات الكترونيكي شده است، به طوري كه ورودي هر ساختمان به يك نمايشگر بسيار بزرگ مجهز شده و اطلاعات كاملا بروز در اختيار آن ها قرار خواهد گرفت و يك سيستم SMS و ايميل براي تمام دانشجويان و اساتيد جهت اطلاع رساني و مكاتبات اداري ايجاد شده، البته مهمترين قسمت خدمات الكترونيك، ايجاد دبيرخانه الكترونيك است كه تا پايان مرداد ماه تمام مكاتبات به شكل الكترونيك انجام خواهد گرفت.
وي در جواب سوال يكي از خبرنگاران در رابطه با راه اندازي دفتر تكنولوژي نوين در واحد اسلامشهر گفت: راه اندازي دفتر تكنولوژي هاي نوين يكي از سياست هاي بسيار موفق دانشگاه آزاد اسلامي بود و در سطح واحدها، فقط توسط واحد اسلامشهر راه اندازي شده و هدف از تاسيس آن شركت در مسابقات علمي، ابتكارات، نمايشگاه ها، اختراعات، طراحي سرفصل رشته هايي كه وجود نداشته، كه اين خلا نيز در واحد اسلامشهر حس مي شد و با تاسيس آن تاكنون دو تيم بتن، سه تيم رباتيك، تيم سازه هاي ماكاروني، تيم طراحي و بازي هاي گرافيكي راه اندازي شده و در اين مدت كم توانسته اند در مسابقات داخلي و جهاني به توفيقاتي دست يابند و واحد اسلامشهر را به لحاظ علمي مطرح كنند. ضمن اينكه ارتباطات روستايي نانوتكنولوژي، بيوتكنولوژي سلولي، گرايش هاي IT رشته هاي جديدي خواهند بود كه سرفصل هاي آن ها طراحي شده و توسط اين دفتر براي تصويب به سازمان مركزي فرستاده شده است.
ار ابتداي تاسيس تاكنون از واحد اسلام شهر 47 هزار نفر فارغ التحصيل شده اند هم اكنون 13800 نفر در حال تحصيل بوده و در مهر ماه به 17 هزار نفر خواهند رسيد . در بات اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي با راه اندازي كانون فارغ التحصيلان و عضويت آنها در اين كانون طي تفاهم نامه اي كه با برخي كارخانجات و صنايع منعقد كرده است در صورت تقاضا براي نيروي كار و اشتغال افراد متقاضي را به موارد فوق معرفي خواهند كرد . همچنين در اين خصوص تاكنون تفاهم نامه اي ميان بانك هاي عامل به خصوص بانك كشاورزي جهت استفاده فارغ التحصيلان از تسهيلات در راستاي اشتغال آنها منعقد شده است و بنابراين براي افزايش كيفي دانشجويان در دوران تحصيل و رفع مشكلات اشتغال آنها در دوران بعد از فراغت از تحصيل مبلغ 500 ميليون تومان جهت تجهيز كارگاه ها و آزمايشگاه ها تخصيص يافته تا با افزايش بهره وري و سطح علم و دانش خود در جامعه دچار معضل اشتغال نشوند.
رييس واحد اسلامشهر در خصوص هجمه هاي اخير به دانشگاه آزاد اسلامي گفت: رابطه دولت و مجلس با دانشگاه آزاد اسلامي رابطه اي بسيار شفاف و روشن است و در اين بين مجلس شوراي اسلامي بيشترين و صميمانه ترين ارتباط را با بزرگترين دانشگاه غير دولتي جهان دارد، به جهت اينكه نمايندگان ملت اختيار تام داشته و حامي حقوق مردم هستند و زماني كه مسائل شفاف بيان شوند از طرف مقابل نيز حمايت قاطعانه خواهد شد و به طور دقيق مجلس از اين خدمات و فعاليت هايي كه دانشگاه آزاد اسلامي در اين ربع قرن تاسيس و عنايت صادقانه خود انجام داده آگاهي كامل داشته و با تشكيل كميته تحقيق و تفحص با بررسي و مطالعات خود به اين يقين رسيده اند كه هيچ سندي دال بر تخلف كه قابل ارائه باشد از سوي دانشگاه آزاد اسلامي صورت نگرفته است.
بدرقه افزود:در نتيجه دست هاي پشت پرده نمايان شد كه يك جريان سعي مي كرد چهره افراد زحمتكش و تلاشگري را كه همسو با رهنمودهاي مقام معظم رهبري به فعاليت مي پردازند مخدوش كنند كه اين مساله به ياري خداوند متعال خنثي و به نتيجه نرسيد و اين نشان از مديريت هوشمندانه دكتر جاسبي رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي دارد.
رييس واحد اسلامشهر گفت:نكته مهم ديگر در جهت توسعه دانشگاه آزاد اسلامي، نگاه مديريتي آن است به اين معني كه تمام پروژه هاي عمراني، پژوهشي، فرهنگي و ... با اهتمام و عزم جدي مسوولان در حال انجام است و با نظارت دقيقي كه روي آن ها اعمال مي شود اين پروژه ها به نتايج قابل قبولي دست پيدا مي كند.
گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران حاكيست،وي افزود:همچنين در دانشگاه آزاد اسلامي پنج سيستم بازرسي و رسيدگي به شكايات، اداره كل حراست، سنجش نظارت و ارزشيابي آموزشي، گزينش و دبيرخانه انتصابات وجود دارد كه در هيچ سازمان و ارگان كشور، اين ديد نظارتي وجود ندارد كه به تمام فعاليت هاي اين دانشگاه به طور شفاف نظارت كرده و سلامت آن را تامين و تضمين كند./02
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن