تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816789767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شريفي: شكايت شيث رضايي از دايي تخلف است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: شريفي: شكايت شيث رضايي از دايي تخلف است



رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: جرايم و محروميت‌هاي انضباطي براي تماشاچيان بيش از دو هفته اثر ندارد و به دليل عدم اجراي سيستم صحيح و مدرن برگزاري فوتبال در ايران، نمي‌توانيم شاهد تاثير مستقيم و موثر برخوردهاي انضباطي بر روي سکوها باشيم.




--------------------------------------------------------------------------------


مجتبي شريفي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به مسايل انضباطي مختلف در ليگ برتر پاسخ داد. وي درابتدا درباره پرونده صمد مرفاوي و صحبت‌هاي اين مربي مبني بر گم شدن پرونده‌اش در کميته انضباطي اظهار کرد: پرونده مرفاوي به هيچ وجه گم نشده است، ظاهرا ايشان به طور کامل در جريان موضوع قرار نگرفته‌اند. پرونده او اکنون روي ميز ما در کميته است و انشاالله طي دو سه هفته آينده به آن رسيدگي خواهد شد. زمان رسيدگي به اين پرونده به دليل اينکه حول مسايل مالي است، الزامي براي رسيدگي فوري نسبت به آن وجود ندارد.


**شکايت شيث رضايي تخلف بود

شريفي همچنين درباره احضار شيث رضايي به کميته انضباطي نيز گفت: براساس اساسنامه‌اي که درفوتبال وجود دارد تمامي اعضا مي‌بايست هرگونه شکايتي که از هر شخص يا تيمي دارند، طرح دعاويشان را در مجموعه و خانواده فوتبال انجام دهند و اگر شکايتشان را از فوتبال به مراجع قضايي خارج از مجموعه فوتبال ببرند، خطا مرتکب شده‌اند. بر اين اساس شيث رضايي طرح دعوايش در مجموعه فوتبال را به خارج از آن برده و به نوعي نسبت به تعهدات اساسنامه حاکم بر فوتبال پايبند نبوده است. از آنجا که رضايي حرفه‌اش فوتبال بوده و در آن شاغل است، لذا اين کار او تخلف به حساب مي‌آيد.

وي گفت: بنابراين هيئت رسيدگي به تخلفات اين موضوع را از مصاديق تخلف دانسته و اين مسئله را به کميته انضباطي فراخواند. استنباط ما از برخي مصاحبه‌ها در زمينه فوق اين است که تداوم آن مي‌تواند تنش‌هاي جديدي را خلق کند. لذا اين بازيکن با حضور در کميته و بيان ادله‌اش موجبات تصميم کميته درباره موضوع فوق را فراهم مي‌آورد. رضايي بايد در کميته حاضر شود.


** معيار گزينش داوران مهارت است، نه عدالت

رئيس کميته انضباطي درباره موضوع برخورد با مربياني که درباره داوري مصاحبه مي‌کنند به ايسنا گفت: استدلال ما در کميته انضباطي اين است که به جز اعضاي کميته هيچ کسي حق دخالت در آراي انضباطي را نخواهد داشت. هرگز جايگاه رياست کميته داوران حقي براي دخالت در تصميم گيري‌هاي انضباطي ايجاد نمي‌کند. تنها در برخي اوقات توقعاتي ميان کميته‌هاي مختلف در فدراسيون بيان مي‌شود که اين توقعات بايد دوسويه باشد.

وي افزود: ما معتقديم درباره مسئله داوري و کم شدن حواشي آن، کار نظارت بر داوري و در راستاي آن برخورد با کساني که موجبات افزايش تنش و حاشيه‌هاي کاذب داوري را فراهم مي‌کنند، بايد توامان انجام شود. ما به سهم خودمان با عوامل انضباطي که مانع اجراي داوري صحيح در فوتبال شوند، برخورد مي‌کنيم و در مقابل معيار گزينش داوران براي قضاوت در بازيهاي مختلف هم براساس مهارتشان است. بايد دقت کرد که معيار گزينش داوران مهارت محوري است، نه عدالت محوري؛ لذا براين اساس نمي‌توان حد حساب انضباطي براي کار داوري گذاشت و در مقابل داوري که به طور مکرر در بازيهاي گوناگون اشتباه مي‌کند و پس از آن از اشتباهش عذرخواهي مي‌کند و يا اينکه در حالت تکرار اشتباهاتي دارد که عليه يا به نفع تيمي تمام مي‌شود، کميته داوران مي‌تواند آن داور مشخص را از نظر بحث‌ مهارت محوري مورد ارزيابي قرار داده و درباره قضاوتش درمسابقات آينده تصميم گيري کند.


** خصوصي‌سازي تنش سکوها را کم مي‌کند

شريفي در پاسخ به سوالي درباره برخورد با تماشاچياني که در بازيهاي هفته گذشته ليگ برتر رفتار نادرستي داشتند و بعضا گزارش‌هايي در اين مورد مطرح است، اظهار کرد: ما درقبال تماشاچيان هم همان سياست گذشته را داريم و براساس گزارش‌هاي رسيده و ارزيابي آنها اقدام به محروم کردن تماشاچيان از برخي بازيهاي تيمشان يا درنظر گرفتن جرائم مالي براي تيمها و يا جرايمي ديگر اقدام مي‌کنيم. در حال حاضر تنها روش برخورد انضباطي با چنين مواردي همين‌هاست که البته مي‌دانيم با وضع موجود دوام آن بيش از يکي دو هفته نخواهد بود.

وي درپاسخ به اين سوال که در چنين شرايطي آيا بهتر نيست نوع برخوردها و جرايم انضباطي را تغيير دهيد تا باعث شويد رفتارهاي نادرست درميان تماشاچيان تا اندازه‌اي کاهش يابد، به ايسنا گفت:‌ اين موضوع ابعاد گسترده‌اي دارد و بحث‌هاي مفصلي را مي‌طلبد که بارها با شما انجام داده‌ايم. بحث هواداران هرگز تنها مرتبط با کميته انضباطي نيست و ما تنها از طريق جرايم و محروميت‌هاي مختلف نمي‌توانيم ناهنجاري سکوهاي استاديوم‌ها را برطرف کنيم.

وي ادامه داد: آنچه که در سکوها ديده مي‌شود مرهون عملکرد فدراسيون نيست و براي اصلاح آن يک کار تمام عيار نياز است. از جمله اقداماتي که در حوزه فوتبال مي‌تواند به کاهش ناهنجاريها در رفتار تماشاچيان بيانجامد، خصوصي شدن باشگاه‌هاست که به دنبال آن نوع مالکيت بر امور باشگاه‌ها و مسايل مربوط به هوادارانش را تغيير مي‌دهد، نظامند شدن کانون‌هاي هواداران، بحث امکانات رفاهي استاديوم‌ها و برخوردها با تماشاچيان، وجود سيستم‌هاي هوشمند کنترلي و نظارتي در ورزشگاه‌ها و ... است. متاسفانه در حال حاضر ما در برخورد با تخلفات تماشاچيان، با فرد خاصي طرف نيستيم که بخواهيم جريمه را تنها براي او در نظر بگيريم. آن شخص حساب بانکي مشخصي در ارتباط با تيمش ندارد. اصلا شناسنامه هواداري براي او وجود ندارد و به هيچ وجه نمي‌توان متخلفين را فرد به فرد شناسايي کرد.

شريفي اضافه کرد: باشگاه‌ها به دليل آن که خصوصي نيستند، طبيعتا مالکيتي هم نسبت به ورزشگاه‌ها و انجام کارهاي نظارتي و انتظاماتي در آن ندارد. وقتي کار کنترل جريان مسابقه برعهده آنها نيست ما هم نمي‌توانيم انتظار نابجا داشته باشيم. متاسفانه آنچه در فوتبال مدرن امروز وجود دارد که براساس سيستم هوشمند تماشاچيان و تمام برنامه‌هاي اجرا شده در استاديوم‌ها قابل کنترل است.

طبيعتا ما هم هميشه در مواجه با تخلفات تماشاچيان با يک گروه مواجه هستيم و ناچاريم آنها را از حضور در استاديوم‌ها براي يک يا چند بازي مشخص محروم کنيم. چه بسا تماشاچيان خطا نکرده‌اي هم وجود دارند که چوب رفتار عده‌اي ديگر را مي‌خورند و حتي شايد تماشاچيان متخلف در يک مسابقه اصلا نخواهند براي بازي بعدي به ورزشگاه بيايند. از اين جور مسايل غيرشفاف در سيستم فوتبال ما وچود دارد که کار کميته انضباطي را سخت کرده و ما را از رسيدن به نتيجه موثرتر و مطلوب باز مي‌دارد. برخوردهاي ما در نهايت به محروم کردن هواداران منتهي مي‌شود که اين راي قابل اعتراض نيست. چون شخص يا اشخاص مشخصي وجود ندارند که بخواهند نسبت به راي اعتراض کنند.


** خشونت تماشاگران را کنترل کرده‌ايم

شريفي درپاسخ به اين سوال که نوع برخوردهاي کميته انضباطي باعث کاهش ناهنجاريهاي رفتاري در فوتبال شده است گفت: ما دربرخورد با تخلفات رفتاري دو مسير برخورد با بازيکنان، مربيان و آنچه که در مستطيل سبز اتفاق مي‌افتد و نيز برخورد با هواداران را طي مي‌کنيم. عملکرد ما دربرخورد با بازيکنان، مربيان، مسوولان و ... رضايتبخش بوده و حاکي از آن است که ايرادها و تخلفات به حداقل رسيده است. ما شاهد آنيم که درگيري بازيکنان با داوران مربيان با داوران و ... رو به کاهش است، چرا که طرف‌هاي قرارداد ما مشخص و قابل کنترل هستند، اما همانطور که گفتم به دليل آنکه هواداران در سيستم کنوني فوتبال ما قابل شناسايي نيستند و ما با عده مشخصي از آنها طرف قرارداد نيستيم، کاهش يا افزايش ناشي از برخوردهاي انضباطي چندان قابل اندازه‌گيري نيست، هر چند ارزيابي دوره‌هاي گوناگون به ما نشان داده که ميزان تخلفات تماشاچيان روند نزولي دارد. جرايم ما در قبال تماشاچيان عمدتا محروم کردنشان از حضور در ورزشگاه، برگزاري بازي تيم مطلوبشان درشهرهاي ديگر و در نظر گرفتن جرايم نقدي براي باشگاههايشان بوده است. به طور مثال در سالهاي گذشته دربرگزاري داربي تهران ما شاهد بوديم هر وقت اين داربي برنده داشته خشونت‌هاي تماشاچيان قابل کنترل نبوده است و با خسارت‌هاي مالي سنگيني مواجه مي‌شديم. اما به گواه شواهد و حتي گزارش‌هاي رسانه‌ها در دو داربي گذشته که يکي از دو تيم پيروز شدند ميزان تخلفات هواداران و خسارت‌هاي مالي پس از مسابقه کاهش چشم گير داشته است.

**سربازهاي ورزشگاه استقلالي و پرسپوليسي مي‌شوند

رئيس کميته انضباطي از ارائه پيشنهاد سربازهاي ورزشي در برگزاري داربي تهران خبر داد و گفت: ما براي کار انتظاماتي داربي پايتخت اين طرح را پيشنهاد کرده‌ايم که براساس آن سربازهاي حاضر در ورزشگاه به تفکيک پرسپوليسي يا استقلالي بودن در وروديها و اماکن مختلف استاديوم آزادي چيده مي‌شوند. همچنين ريش‌سفيد‌هايي هم مي‌توانند با هدف نصيحت و کنترل رفتاري در ميان تماشاچيان حضور داشته باشند. اجراي درست اين طرح با ضوابطي مشخص شده، در حالت چشمگيري مي‌تواند به کنترل صحيح تماشاچيان و بروز رفتارهاي شايسته از آنها منجر شود. ما در گذشته شعاري را مطرح کرده و سعي در نهادينه کردن آن از طريق کانون‌هاي هواداري تيم‌ها کرديم اما متاسفانه روي اين جمله و شعار به اندازه خيلي کمي کار شد و نتوانستيم کارکردش را به طور مستمر بر سکوها ببنيم. شعار " داور عزيزم دقت کن!" مي‌توانست و مي‌تواند نقش بسزايي در تعامل ميان تماشاچيان و کنترل بازي از سوي داوران، ايفا کند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن