تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803076138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نکته های مفید در شیرینی پزی : شیرینی پزی ، نان و دسر


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: نكات مهم و ضروري در آشپزي و شيريني پزي

هر كسي كه حداقل يك بار شيريني تهيه كرده باشد به خوبي به اهميت پختن آن پي برده و متوجه شده است كه اگر خمير شيريني به بهترين نحو ممكن تهيه شود ولي خوب نپزد، زحمت بيهوده اي كشيده شده ، بنابراين لازم است كه در مورد پخت شيريني و نحوه كار كردن با فرهاي خانگي نكات زير را بدانيد:

معمولاً كيك و شيريني هايي كه داراي حجم زيادتري هستند با حرارت متوسط و مدت زمان زياد، پخته مي شوند. كيك و شيريني هايي كه ريز و كوچك هستند (به جز شيريني هايي كه سفيده يا زرده زياد در آنها به كار رفته) حرارت زياد و وقت كمتري براي پخت نياز دارند.

اگر حرارت فر براي پخت شيريني زياد باشد باعث مي شود كه روي آن پخته و وسط خمير خام بماند، زماني كه اين حالت پيش آمد بهتر است يك تكه كاغذ فويل را چند لايه كرده روي شيريني بياندازيد به نحوي كه به شيريني آسيب نرساند و دوباره آن را در فر قرار دهيد، در اين حالت وسط خمير نيز پخته خواهد پخت. درجه حرارت فر در فرهاي مختلف بر اساس سانتي گراد و فارنهايت است كه با در دست داشتن جدول زير مي توان هر كيك يا شيريني را در هر فري به راحتي پخت.

http://www.greendecorations.com/cook.html

سلام شبنم جون
فكر مي كني بشه توي ماكرو فر هم شيريني پخت؟
كيك رو امتحان كردم جالب نبود.

سلام ليلي جون

عزيزم ؛ راستش من از ماكروويو فقط براي گرم كردن غذا و گاهي كه عجله دارم براي جوش آوردن يك يا دو ليوان آب ( جهت استفاده فوري براي چاي يا قهوه و ..... ) و نيز براي يخ ردايي استفاده ميكنم . و معتقدم براي تهيه شيريني و كيك و .... بهتره از اجاق گاز و تنور فر استفاده بشه تا خوب عمل بياد .

اگر ميشنوي كه پخت كيك و شيريني و .... را درون ماكروويو تبليغ ميكنند براي اينه كه مزاياي و دلايل بيشتري براي خريد اون بتراشند !!!

وقتي فر و اجاق گاز هست چه لزومي داره داخل ماكروويو شيريني بپزي و هي بالا سرش بايستي و مدام بازش كني و همش بزني و اينو برداري و اونو اضافه كني ....!!! و مسلما كيفيت همانند فر و اجاق گاز نخواهد بود . ( خودت هم اذعان كردي كه كيفيت كيك تو جالب نبوده ولي به هرحال گاهي استثنا هم ممكن است ! شايد بعضي شيريني هاي ساده را بتوان در آن خوب بعمل اورد )

ممنونم
ولي مشكل من اينه كه اينجا امكانات آشپزيم محدود شده به يه ماكروفر يه هيتر برقي و يه پلوپز (مال خونه اي كه اجاره كرديم)، شيرينيجات هم كه خيلي گرونه براي دو سال هم نمي ارزه كه يه فر برقي بخرم.
ايشالا برگشتم شيريني مي پزم.
بازم ممنون.

لیلی جون سلام


پس عزیزم این لینک رو مطالعه کن که گل بانوی عزیز زحمتش رو کشیده و طرز تهیه چند نوع غذا در ماکروفره و تصاویر اشتها برانگیزی هم داره !! :

http://gourmand.blogfa.com/cat-31.aspx

تا برات چند تا دستور شیرینی در ماکروفر پیدا کنم .

برشتوک


مواد لازم:


آرد سفید =1 لیوان
آرد نخودچی =1 لیوان
روغن جامد 1= لیوان
پودر قند 1=لیوان سر خالی
پودر هل =به میزان دلخواه
پودر پسته =مقداری برای تزیین


طرز تهیه:

آرد سفید را با حرارت ملایم تفت می دهیم حدودا 20 دقیقه تا رنگ آرد تغییر کند و خامی آن از بین برود، آرد نخودچی را به آن اضافه کرده و کمی تفت میدهیم. سپس روغن را به آرد اضافه کرده و کمی سرخ میکنیم. (میتوانیم آنرا درون ظرف مناسب ریخته با روغن مخلوط نماییم و به مدت 6 الا 7 دقیقه به قدرت 100 در ماکروفر قرار دهیم بدون درب و یک الی دو دفعه آنرا هم بزنیم آنگاه آرد نخودچی را به آن اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه ادامه دهیم ) آنگاه پودر قند و هل را نیز اضافه کرده با هم مخلوط میکنیم بعد مواد را درون سینی پهن میکنیم تا سرد شود روی آنرا با پودر پسته تزیین میکنیم و بعد از سرد شدن بصورت لوزی میبریم .

از دوست عزیز سحر در سایت centralclubs

http://www.centralclubs.com/viewtopic.p ... c&start=12

شیرینی شکلات و قهوه ( بدون فر و كاكروفر ! )
------------------------------

مواد لازم:

پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
پودر قند 120 گرم
تخم مرغ 1 عدد
بیسکویت پتی بور خرد شده 200 گرم
گردوی خرد شده 80 گرم
کره 100 گرم
قهوه 1 قاشق مربا خوری
پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه:

کره را ذوب نموده سپس از روی حرارت بردارید. پودر کاکائو, پودر قهوه , پودر قند , بیسکویت خرد شده , تخم مرغ و گردوی خرد شده را به کره اضافه نمایید.

مواد را به خوبی مخلوط کنید. ( در صورت لزوم یک قاشق شیر اضافه نمایید.) سپس به اندازه یک گردو از مخلوط بردارید و به صورت توپ در آورید و در پودر نارگیل بغلطانید. شیرینی ها را در یک دیس بچینید و سرو نمایید


نان پنجره ای
-----------------
مواد لازم:

آرد سفید=یک استکان معمولی(75 گرم)
نشاسته=یک استکان معمولی(75 گرم)
تخم مرغ=5 عدد
گلاب=3 تا 4 قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

نشاسته را در ظرفی می ریزیم و گلاب را بتدریج داخل نشاسته می نماییم و بهم می زنیم تا نشاسته خمیر گردد ولی زیاد نباید شل شود بعد تخم مرغها را داخل نشاسته می شکنیم و بهم می زنیم و آرد را در آن می ریزیم و تمام مواد را مخلوط می کنیم و مایه را از صافی رد می کنیم. روغن فراوان را داغ می کنیم قالب مخصوص نان پنجره ای را در روغن می گذاریم تا گرم شود(نکته حساس در مورد این شیرینی میزان گرمی قالب است که باید نه زیاد داغ باشد و نه زیاد سرد و این مشکل با تجربه ای اندک حل می شود)قالب را در مایه می زنیم به اندازه ای که مایه تا سر قالب برسد و روی قالب را نگیرد بعد قالب را بلافاصله داخل روغن می زنیم و آنرا تکان می دهیم تا نان از قالب جدا شود.
حرارت را ملایم می کنیم یک طرف نان که کمی برشته شد بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز برشته شود باید نانها خشک شود ولی رنگ آنها زیاد تغییر نکند بعد نانها را وارونه در صافی می چینیم تا روغن زیادی آن گرفته شود وقتی کاملا سرد شد دو طرف نان را کمی خاک قند که با کمی هل کوبیده مخلوط کرده ایم می پاشیم و در ظرفی می چینیم و روی آنرا کمی پسته چرخ کرده می ریزیم. نکته قابل توجه گاه نانها از قالب براحتی جدا نمی شود. علت زیاد نگاه داشتن قالب در روغن است که نان در قالب می پزد و جدا نمی شود باید یک لحظه قالب را در مایه نگاه داشت و فوری در روغن زده تکان داده تا نان در روغن بیفتد.

قتلمه(شیرینی نوروزی لار) ( بدون فر يا ماكروفر )
------------------------------

مواد لازم:

آرد=1 کیلو
روغن=400 گرم
پودر قند=بمقدار لازم
آب=بمقدار لازم(تا حدی که خمیر نرم شود)

طرز تهیه:

آرد را با روغن مخلوط کرده و سپس آب ولرم را کم کم به آن اضافه می کنیم تا وقتیکه خمیر صاف و یکدستی حاصل شود.سپس خمیر را با وردنه بر روی سینی پهن کرده و قالب می زنیم.قالب ها می توانند شکل های مختلفی داشته باشند.سپس شیرینی ها را در روغن فراون سرخ می کنیم.شیرینی ها باید کمی در روغن پف کند و طلایی رنگ شود.سپس آنها را در صافی ریخته تا روغن آن برود.پس از سرد شدن آنها را در پودر قند می غلتانیم و در ظرف می چینیم. این شیرینی مخصوص شهر لار می باشد و در ایام نوروز طبخ می شود. نوش جان


دوناتس
------------

مواد لازم:

آرد=4 پیمانه(نیم کیلو)
تخم مرغ=2 عدد
شکر=2/1 پیمانه سرخالی(100 گرم)
روغن آبکرده=4 قاشق سوپخوری(100 گرم)
ماست غلیظ=یک پیمانه سرخالی
جوش شیرین=2/1 قاشق مرباخوری
پکینگ پادر=2 قاشق مرباخوری
نمک=2/1 قاشق چایخوری
دارچین=2 قاشق سوپخوری
خاکه قند=200 گرم

طرز تهیه:

زرده و سفیده تخم مرغ را با روغن و شک مخلوط می کنیم می زنیم تا کاملا سفید شود. جوش شیرین و پکینگ پادر و نمک را در ماست حل می کنیم و این دو مایه را مخلوط می نماییم و آرد را به تدریج می ریزیم. بهم می زنیم تا مایه به شکل خمیری که نه زیاد شل و چسبان و نه زیاد خشک و سفت باشد دربیاید.

روی خمیر را می پوشانیم تا دو سه ساعت بماند تا خمیر ور بیاید. بعد روی میز را کمی آرد می پاشیم از خمیر مقداری برمی داریم با نورد به قطر 1 سانتیمتر باز می کنیم. با دهانه استکان حلقه حلقه می بریم و با یک شی استوانه ای مثل انگشتانه وسط آن را سوراخ می کنیم و روغن فراوان را با حرارت ملایم داغ کرده و دوناتس ها را در روغن سرخ می نمائیم،دو طرف آنها باید کاملا طلایی شود و پف کند و آنها را در صافی می چینیم تا روغن زیادی آن برود. خاکه قند و دارچین را مخلوط می کنیم و به دو طرف دوناتس ها می پاشیم در ظرف می چینیم و روی آنرا پسته چرخ کرده می دهیم.


لگيمات با ماست
--------------------

مواد لازم:

ماست=یک لیوان و نصف
آرد سفید=یک لیوان و نصف
مایه خمیر فوری=یک قاشق غذاخوری
هل نرم شده=یک قاشق مرباخوری
زعفران=یک قاشق چایخوری
نشاسته=یک قاشق غذاخوری
نمک=یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

تمام مواد را با هم مخلوط می کنیم. خمیر بدست آمده را به مدت 3 ساعت در جای گرمی می گذاریم. داخل ماهیتابه نسوزی را روغن می ریزیم و روی گاز می گذاریم تا روغن کمی داغ شود. مواد را دوباره به هم می زنیم. سپس کمی از مواد را به اندازه یک گردو با قاشق یا دست بر میداریم و در روغن می ریزیم. بقیه مواد را به همین صورت درست می کنیم. دقت شود شیرینی ها را باید خوب در روغن زیر و رو کنیم تا طلایی رنگ شوند. پس از سرد شدن می توانیم روی آن کمی هل نرم شده بپاشیم.

از :
http://www.centralclubs.com/viewtopic.p ... c&start=24

موس شکلاتی
----------------


مواد لازم ¤

100 گرم شکلات

یک قاشق غذاخوری کره

یک قاشق غذا خوری شکر

یک ،چهارم لیتر خامه

یک قاشق غذا خوری پسته خرد کرده

یک قاشق غذا خوری پودرقند

به مقدار کم نمک

2 عدد تخم مرغ

¤ طرز تهيه:

شکلات رامی شکنیم با کره دریک قابلمه کوچک ریخته درحرارت فوق العاده پایین آب می کنیم. تخم مرغها راشکسته زرده راازسفیده جدا می کنیم،زرده ها را با شکرمی زنیم تا اسفنجی شود. سفیده ها را با نمک می زنیم تا سفت شود. خامه را با پودرقند می زنیم تا سفت شود. شکلات آب کرده راازروی اجاق برمی داریم وبا مایه زرده مخلوط می کنیم و2 قاشق غذا خوری ازمایه سفیده رابا زرده اضافه کرده هم می زنیم.
کرم شکلات را می گذاریم تا کمی سرد شود. آنگاه باقیمانده مایه سفیده ونصفی ازخامه زده شده را مخلوط می کنیم. کرم رادرگیلاسهای ازپیش آماده شده پرمی کنیم ودریخچال می گذاریم تا ببندد. خامه باقیمانده رادرقیف خامه ریزي می ریزیم روی موس شکلات را قبل ازسروکردن با قیف گل می اندازیم . پودرپسته را روی گل خامه اي می ریزیم وروی هریک،یک دانه قهوه می گذاریم.


ترافل شكلات ( در ماكروفر )
---------------
۱۷۵ گرم شكلات تلخ (۶۰ درصد)- ۱۵۰ گرم خامه تازه- يك عدد زرده تخم مرغ- ۲۰ گرم

پودر كاكائو شكلات تلخ را در ظرف مناسب و گودى بريزيد و به مدت دو دقيقه در مايكروفر حرارت دهيد تا ذوب شود و يا ظرف را در ظرف بزرگترى محتوى آب داغ بر روى حرارت ملايم اجاق گاز بگذاريد تا به تدريج ذوب شود. خامه را در ظرفى جداگانه روى حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهيد تا به جوش آيد. آن را حدود ۲۰ ثانيه بجوشانيد و سپس شكلات و زرده تخم مرغ را در آن بريزيد و به سرعت هم بزنيد. بهتر است از همزن برقى براى اين منظور استفاده كنيد.

اين مخلوط را به مدت سه ساعت در يخچال قرار دهيد تا خود را گرفته و سفت شود. آن را از يخچال خارج كنيد و با دست به صورت گلوله هاى كوچك درآورده در پودر كاكائو بغلتانيد و در ظرف چيده سرو نماييد. مى توانيد به جاى پودر كاكائو از پودر نارگيل يا پودرقند نيز استفاده كنيد.



براونى شكلات ( در ماكروفر )
----------------
۵۰ گرم شكلات تلخ (۶۰درصد)- ۵۰ گرم كره- ۱۲۵ گرم شكر قهوه اى- ۵۰ گرم آرد سفيد- ۵۰ گرم گردو- يك قاشق چايخورى پر بيكينگ پودر- دو عدد تخم مرغ

شكلات را در ظرفى قرار داده دو دقيقه در مايكروفر حرارت دهيد تا ذوب شود يا آن را در ظرف كوچكى بريزيد و در ظرف بزرگترى محتوى آب داغ قرار داده روى حرارت ملايم اجاق گاز بگذاريد تا ذوب شود.
كره، شكر و تخم مرغ ها را مخلوط كنيد. شكلات ذوب شده را به آن اضافه كنيد و بزنيد تا به صورت كرم درآيد. در آخر گردوها را به جز چند عدد كه براى تزئين نگاه مى داريد خرد كنيد و همراه با بيكينگ پودر و آرد به مخلوط بالا بيفزاييد.
سپس آن را در يك قالب مستطيل شكل مخصوص كيك صبحانه كه ديواره ها و ته آن را كمى چرب كرده ايد بريزيد و به مدت ۳۵دقيقه در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتيگراد بپزيد.
در پايان زمان پخت سطح بيرونى براونى بايد بسته و سفت شده باشد در حالى كه مغز آن اندكى نرم است. بگذاريد براونى در داخل قالب سرد شود. سپس آن را از قالب خارج كرده به صورت نوارهاى باريك برش بزنيد. براونى ها را با نيمه اى گردو تزئين كنيد.
مى توانيد مقدارى شكلات سفيد و شكلات تلخ را به طور جداگانه ذوب كنيد و دو سر براونى ها را در شكلات سفيد و تيره فر ببريد.


شيريني فندق
-------------------

20دقیقه مدت زمان طبخ

مواد لازم :

250گرم مغز فندق بوداده بدون نمك 1
150گرم مغز بادام بوداده بدون نمك 2
500گرم آرد سفيد 3
500گرم خاكه قند 4
يك قاشق سوپخوري هل كوبيده نرم 5
350گرم روغن 6

طرز تهیه:

بادام وفندق را چرخ مي كنيم آرد را با روغن سرخ كرده بحدي كه كمي طلائي شود . بعد بادام وفندق وهل را اضافه مينمائيم بازهم كمي سرخ ميكنيم واز روي آتش برميداريم كمي كه سرخ شد خاكه قند را ريخته وهم ميزنيم رويش راباپشت قاشق صاف ميكنيم كمي پسته چرخ كرده روي آن ميپاشيم وميگذاريم كاملا سرد شود بعد لوزي يا چهار گوش ميبريم وكمي هم خاكه قند روي آن مي پاشيم ودرظرف مي چينيم .


از : centralclubs.com

لوز نارگيل
-------------

مواد لازم:

شير 2/1 پيمانه
پودر نارگيل 1پيمانه
پودر قند 2/1 پيمانه
پودر پسته براي تزئين كمي


طرز تهیه:

شير را جوشانده و وقتي ولرم شد با شكر مخلوط كرده و سپس پودر نارگيل را اضافه مي كنيم و به هم مي زنيم (ميتوان به جاي شير از آب ميوه ها استفاده كرد) مقداري از پودر نارگيل را در كف ظرف تختي مي ريزيم و مواد را بر روي آن ريخته و روي آن را صاف مي كنيم و به مدت 1 تا 2 ساعت در فريزر مي گذاريم و بعد از اين مدت بيرون آورده و برش مي دهيم (برش ميتواند به شكلهاي مختلف مانند لوزي باشد) و روي آن را پسته مي ريزيم و درون ظرف مي چينيم .


اینم یه دستور دیگش

مواد لازم:


شربت قوام آمده=4/1 پیمانه
پودر نارگیل=2 پیمانه
پودر پسته برای تزئین=به میزان لازم
مواد لازم براي تهيه شربت:
شکر=نصف پیمانه(75 گرم)
آب=4/1 پیمانه(50 گرم)


طرز تهیه:

شربت قوام آمده را تا زمان سرد شدن کنار بگذاريد. سپس با همزن برقي آنقدر بزنيد تا کاملاً سفيد شود.
پودر نارگيل را به آن اضافه کنيد تا چسبندگي آن گرفته شود و خميري شکل شود.
سپس مايه ي آماده را در قالب چرب شده ي باقلوا پهن نموده و روي آن را با پودر پسته تزيين کنيد و در يخچال قرار دهيد تا خودش را بگيرد.
سپس آن را به شکل لوزي برش دهيد

.
طرز تهیه شربت آن :


شکر و آب را بگذاريد بجوشد تا قوام بيايد. در صورت دلخواه مي‌توانيد دو قاشق غذاخوري گلاب به شربت اضافه نماييد



کاکائوي ستاره ي يخي ( در ماكروفر)
------------------------
مواد لازم :


کاکائوي تخته اي 250 گرم
کره ي پاستوريزه 150 گرم
پودر قند 250 گرم
تخم مرغ 6 عدد
شکلات هاي ريز تزئيني به مقدار لازم
پرتقال 1 عدد براي تزئين


طرز تهيه:


کاکائوي تخته اي را رنده کرده و با کره به صورت بن ماري يا درون ماکروويو نرم مي کنيم.
پس از آن سفيده و زرده ي تخم مرغ را از هم جدا مي کنيم. زرده ها را به همراه پودر قند آن قدر مي زنيم تا به صورت کرم درآيد.
آن گاه کاکائوي ذوب شده را با کرم زرده ي تخم مرغ مخلوط کرده و هم مي زنيم.
سفيده ها را آن قدر مي زنيم تا برفي شود(کف کند). پس از آن با مواد قبلي به صورت دوراني مخلوط کرده و درون قالب ستاره اي شکل مي ريزيم. روي آن را صاف کرده و بعد داخل يخچال مي گذاريم تا به طور کامل ببندد.
اکنون آن را از قالب در آورده و درون ظرف برمي گردانيم و با شکلات هاي ريز و چند پره پرتقال که به صورت فيله در آورده ايم، تزئين مي کنيم.



از : سحر عزيز در centralclubs.com

*** - سحرجون مشغول درس خوندن براي كنكوره براش دعا كنيم كه موفق بشه :

خودش ميگه :
فقط يك بار به دنيا مي آيي، فقط يك بار خداوند زندگي را به تو هديه مي كند، اما يادت باشد كه هر صبح تولدي دوباره است، تولدي از خود ، با خود و به دست خود.

پوست پرتقال قندی
-----------------------

این شیرینی ساده و ارزان، برای علاقمندان طعم و بوی خاص مرکبات و همراه با چای عصر بسیار مطبوع خواهد بود. از خرد شده این پوست پرتقالها میتوانید برای تهیه کیک خانگی نیز استفاده کنید.


مواد لازم
• 4 پرتقال
• 2 پیمانه شکر برای شربت
• 1 پیمانه آب
• 1 پیمانه شکر برای روی پوست پرتقالها
• شکلات سفید یا کاکائویی آب شده (در صورت تمایل)

روش تهیه
1. با یک کارد تیز، پوست پرتقال را جدا کنید و بدون جدا کردن قسمت سفید رنگ آن، آنها را به شکل نوارهایی به طول 3 تا 3.5 و عرض نیم سانتیمتر ببرید.

2. نوارهای پوست پرتقال را در قابلمه مناسب ریخته و تا جایی که روی پوستها پوشیده شود آب اضافه میکنیم. قابلمه را روی شعله قرار داده و پس از جوش آمدن حرارت را کم کرده و بدون گذاشتن درب ظرف، میگذاریم به مدت 7 دقیقه آهسته بجوشد. سپس آب آنرا خالی کرده و پوستها را کنار میگذاریم.

3. 2 پیمانه شکر و یک پیمانه آب را مخلوط کرده و میگذاریم بجوشد. پوست پرتقالها را اضافه کرده و میگذاریم روی حرارت متوسط آهسته بجوشد تا اینکه مایع شربت به غلظت شربت درآید. مخلوط پوستها و شربت را کنار میگذاریم تا خنک شوند.

4. هنگامی که پوستها خنک شدند، آنها را از شربت خارج کرده روی شبکه توری قرار میدهیم تا خشک شوند، پس از خشک شده پوستها را در شکر میغلطانیم و مجددا روی توری قرار میدهیم تا در طول شب به خوبی خشک شوند.

5. در صورت تمایل، پوستها را به جای شکری کردن، تا نیمه یا به طور کامل داخل شکلات آب شده زده و بگذارید خشک شوند.

www.dianasdesserts.com

منبع: مجله اینترنتی فریا


كيك پنير
-------------

از اونجايي كه بر عكس قديما كه پنير رو باعث خرفت شدن مي دونستن ،امروزه تحويلش ميگيرند و باعث افزايش قيمتش ميشند اين مطلب رو گذاشتم

مواد لازم:
کریم کارامل=1 عدد
پنیر خامه ای=2 قوطی(یا 6 عدد پنیر کره ای)
سرشیر یا خامه=2 قوطی
دریم ویپ=2 عدد
ژله توت فرنگی=3 عدد
بسکویت گندم=16 عدد
کره=100 گرم


طرز تهیه:


بسکویت را در مخلوط کن نرم می کنیم و با کره مخلوط کرده و خوب هم می زنیم.بعد بسکویت را در ظرف شیرینی گردی ریخته و با قاشق روی آن را صاف می کنیم.بطوری که تمام سطح ظرف را بپوشاند.دریم ویپ و پنیر و سرشیر و 1 عدد ژله را در مخلوط کن ریخته و خوب مواد را با هم مخلوط می کنیم.سپس مواد بدست آمده را روی بسکویت ریخته و ظرف را به مدت 30 الی 45 دقیقه در یخچال می گذاریم تا مواد کمی سفت شود.پس از آن دو عدد ژله را با دو لیوان آب سرد و دو لیوان آب گرم مخلوط کرده و هم می زنیم تا ژله در آب حل شود.سپس آن را بر روی مواد ریخته و در یخچال می گذاریم تا ژله سفت شود.

از : centralclubs.com

سلام شبنم جان چه دستورهاي خوب و اشتها اوري گذاشتي .ممنون
شيريني شكلات و قهوه را درست كردم هم خيلي راحته وهم خوشمزه حتما درست كنيد
ليلي جان اگه خواستي تو مالزي نون پنجره اي درست كني توصيه ميكنم اينكار را نكني چون با اب و هواي اينجا همه زحماتت به باد ميره .من واسه عيد درست كردم ولي چند روز اول به زور نايلون خوب بود اما بعدا مرطوب شد و اون شكنندگي را نداشت .

موفق باشي

کيک پرتقالی در مايکرويو از همين سايت
مواد لازم:
تخم مرغ =دو عدد
شیر =یک سوم فنجان
روغن مایع =دو قاشق غذا خوری
شربت پرتقال =نصف فنجان
آرد = یک و نیم فنجان
شکر= یک فنجان سر خالی
پکینگ پودر=1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
تخم مرغ، شکر و شیر را مخلوط کنید. شربت پرتقال و روغن مایع را به آن بیافزایید و خوب هم بزنید. آدر را به تدریج اضافه کنید. مواد را در ظرف 2 لیتری در دار مخصوص مایکرویو بریزید و به مدت 5 دقیقه در مایکرویو قرار دهید.
*برای اطمینان از پخت کیک فقط کافی است روی آن را نگاه کنید در صورتی که روی کیک پخته باشد وسط ان هم حتما پخته است. در مایکرویو پخت از مرکز مواد شروع می شود. در صورتی که کیک را بیشتر از زمان لازم در مایکرویو قرار دهید وسط آن می سوزد در حالیکه در ظاهر هیچ تغییری دیده نمی شود.
*هنگام پختن کیک در مایکرویو در موادتان از طعم دهنده های قوی مثل پرتقال و وانیل استفاده کنید زیرا به علت کوتاهی زمان پخت ممکن است کیک، بوی مطبوعی نداشته باشد.

براي اطلاع دوستان اين كيك را در فر برقي ميتونيد درست كنيد به مدت 50 تا 60 دقيقه با حرارت متوسط.با طمعهاي مختلف هم ميتونيد درست كنيد .من پرتقال و ليمو و كيوي و اناناس را امتحان كردم همشون خوشمزه در مياد .
نوش جان

واي ممنون بچه ها نمي دونيد اين همسر مهربان شكمو چقدر خوشحال شد. اونم ازتون كلي تشكر كرد.
فكر كنم از امروز بايد هر روز يه مدل شيريني جديد درست كنم.
بازم مرسي

سلام ليلي جان اينم يه كيك ديگه توي مايكرويو اميدوارم درست كني و خوشت بياد :D

كيك گردو و دارچين

مواد لازم

كره نصف پيمانه

شكر نصف پيمانه

تخم مرغ 2 عدد

وانيل 2/1 قاشق چايخوري

آرد 5/1 پيمانه

پيكينگ پودر 1 قاشق چايخوري

ماست نصف پيمانه

شكر قهوه اي (براي داخل كيك) نصف پيمانه

آرد (براي داخل كيك) 2 قاشق سوپخوري

دارچين (براي داخل كيك) 1 قاشق چايخوري

كره (براي داخل كيك) 2 قاشق سوپخوري

گردوي خرد شده (براي داخل كيك) نصف پيمانه

نمك (براي داخل كيك) 8/1 قاشق چايخوري


چگونگی تهیه

ابتدا كره و شكر را به مدت 2 دقيقه مي زنيم . سپس تخم مرغ و وانيل را به آن افزوده وسپس ماست و بعد پيكينگ پودر و آرد را مخلوط كرده و كم كم به مايه كيك اضافه مي كنيم سپس نيمي از مواد كيك را در قالب چرب و آرد پاشي شده ريخته و مواد مياني را در وسط آن قرار داده و باقي مواد كيك را روي مواد مياني ريخته و بعد در مايكروويو به مدت 6 دقيقه با قدرت 60 و بعد 4 دقيقه با تركيب گريل و مايكروويو به مدت 4 دقيقه قرار مي دهيم و بعد در صورت تمايل به برشته شدن روي كيك به مدت 3 دقيقه فقط گريل را روشن مي كنيم .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9856]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن