تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800202414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا: نمي توانيم از قدرت ايران چشم پوشي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا: نمي توانيم از قدرت ايران چشم پوشي كنيم
جام جم آنلاين: محمد بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا با تمجيد از قدرت فوتبال ايران در اين قاره گفت: هر چند ايران يكي از قدرت هاي برتر فوتبال آسياست و نمي توانيم از اين واقعيت چشم پوشي كنيم اما اگر استاندارهاي لازم را رعايت نكند نمي تواند سهميه هاي لازم براي حضور در ليگ قهرمانان را بگيرد.


به گزارش مهر، رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا در نشست خبري امروز خود در جمع خبرنگاران حاضر در سالن آمفي تئاتر آكادمي ملي المپيك ايران با بيان اين مطلب افزود: خوشحالم كه در جمع اهالي فوتبال و رسانه هاي ايران هستم. هر زماني كه فرصت پيدا كنم مطالب روزنامه هاي ايراني را دنبال مي كنم. از شما به خاطر حمايت هايي كه از فدراسيون فوتبال ايران و كنفدراسيون فوتبال آسيا داشته ايد تشكر مي كنم. آرزو مي كنم اين همكاري هاي در آينده نيز ادامه داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه تعامل رسانه ها با مسئولان فدراسيون فوتبال در نهايت به سود فوتبال تمام خواهم شد افزود: از بار پيش كه به ايران آمدم اتفاقات زيادي در فوتبال آسيا و به ويژه ايران رخ داده است كه مهمترين آن تغيير مديريت و انتخاب رئيس جديد فدراسيون جديد فوتبال ايران با برگزاري انتخابات دموكراتيك است.

رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا ، فوتبال ايران را يكي از قدرت هاي اين قاره خواند و افزود: فدراسيون فوتبال ايران زير چتر فدراسيوني كه مديريت آن با علي كفاشيان است فعاليت مي كند.

آرزوي من اين است كه فوتبال ايران هميشه در سطح اول قاره آسيا باشد اما اين شما هستيد كه بايد راه خود را انتخاب كنيد

بن همام با اشاره به ملاقات امروز خود با محمد علي آبادي افزود: در جلسه امروز با آقاي علي آبادي همين نكات را بيان كردم كه فوتبال ايران يكي از قدرت هاي برتر قاره آسيا است.به خودمان اجازه نمي دهيم براي پيشرفت فوتبال آسيا از ايران چشم پوشي كنيم و خود را به اين موضوع متعهد مي دانيم.

محمد بن همام در خصوص سهميه تيم هاي ايراني براي حضور در مسابقات فوتبال ليگ حرفه اي قاره آسيا گفت: حرفه اي گري در فوتبال فقط پرداخت پول به بازيكنان نيست. فوتبال در صورتي حرفه اي مي شود كه تمام سازمانهاي ذينفع در آن حرفه اي شوند. به همين خاطر براي شركت تيم هاي آسيايي در مسابقات فوتبال ليگ حرفه اي آسيا شرايطي را تعيين كرديم و تنها باشگاههايي مي توانند در اين رقابت ها حضور يابند كه شرايط فعاليت تجاري را داشته باشند.

وي تصريح كرد: تاكيد داريم مالكيت باشگاههاي حاضر در مسابقات ليگ حرفه اي آسيا بايد مشخص شود اين براي ما قدم حساسي است جهت رفتن به سمت و سوي فوتبالي بهتر.

بن همام خاطرنشان كرد: ايران يكي از كشورهايي است كه قول داده شرايط مورد نظر كنفدراسيون فوتبال آسيا را براي كسب چهار سهميه جهت حضور در ليگ حرفه اي اين قاره احراز كند. از بين 46 كشور عضو كنفدراسيون فوتبال آسيا فقط 7 كشور اين شرايط را دارند كه ايران يكي از آنهاست.

رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا تاكيد كرد: اگر ايران نتواند شرايط مورد نظر AFC را براي حضور در ليگ حرفه اي آسيا احراز كند نمي توان در خصوص حضور تيم هاي ايراني در ليگ اول آسيا صحبت كرد و تيم هاي ايراني مي بايست به جاي ليگ حرفه اي آسيا در مسابقات جام AFC حضور يابند.

وي با اذعان به اينكه كنفدراسيون فوتبال آسيا براي درآمدزايي ليگ كشورها و تيم هاي باشگاهي حاضر در قاره آسيا سه حوزه را مشخص كرده است، افزود: ليگ ها و تيمها براي درآمدزايي مي توانند از حق كپي رايت، دريافت كمكهاي مالي از اسپانسرها و حق بليط فروشي استفاده كنند.

بن همام گفت: فرض ما بر اين است كه درآمد تلويزيوني 70 درصد از درآمد باشگاههاي آسيايي را شامل مي شود. اگر ايران مي خواهد در ليگ حرفه اي آسيا نماينده اي داشته باشد بايد حق پخش تلويزيوني ليگ خود را در بازار بفروشد نه اينكه آن را به رايگان تقديم كند.

وي تصريح كرد: از غرب آسيا تنها سه كشور ايران، عربستان و امارات شرايط حضور در ليگ حرفه اي آسيا را دارند. در اين بين ليگ هاي عربستان و امارات فروش حق پخش تلويزيوني مسابقات ليگ خود به قيمت 25 ميليون دلار را تضمين مي كنند حال من اين را به شما واگذار مي كنم كه پاسخ دهيد ليگ ايران به چه قيمت مي ارزد. كشوري كه نزديك به 80 ميليون جمعيت دارد و همه عاشق فوتبال هستند. كشوري كه بيشترين لژيونر آسيايي در ليگ هاي خارجي را دارد فكر مي كنيد ليگ اين كشور بايد چه قيمتي داشته باشد؟

وي در خصوص لغو ديدارهاي دوستانه تيم ملي فوتبال كشورمان بنا به دلايل سياسي صورت گرفته است گفت: من در جريان هستم كه قرار بوده تيم ملي فوتبال ايران مسابقاتي تداركاتي برگزار كند اما به دلايل نامعلوم اين مسابقات لغو شده است. در ورزش و به ويژه فوتبال بناي كار ما بر اين است كه مسائل سياسي را دخيل نكنيم. تا جايي كه من مي دانم فقط فدراسيون فوتبال مصر بنا به دلايل سياسي و پخش يك برنامه تلويزيوني در ايران بازي دوستانه خود با تيم ملي اين كشور را لغو كرده است. به هرحال در اين خصوص مسائل سياسي بي تاثير نبوده و مسلما فدراسيون فوتبال مصر به خودي خود نمي خواسته از رويايي تيم ملي فوتبال ايران چشم پوشي كند. AFC اگر در آينده با كشورهايي كه مسائل سياسي را در فوتبال خود وارد كنند قطعا پيگيري و برخورد خواهد شد.

بن همام از فعاليت فوتبال زنان در ايران به نيكي ياد كرد و گفت: فوتبال زنان در ايران فعال شده اما هنوز به سطح اول قدرت هاي قاره آسيا نرسيده است. طي ملاقاتي كه امروز با خانم شجاعي نايب رئيس بخش بانوان فوتبال ايران داشتم باخبر شدم فوتبال بانوان ايران زير چتر حمايتي كميته بانوان فعاليت مي كند ما نيز در AFC هيچ كمكي را از بانوان ايران و كل فوتبال زنان آسيا دريغ نخواهيم كرد.

اگر ايران نتواند شرايط مورد نظر AFC را براي حضور در ليگ حرفه اي آسيا احراز كند نمي توان در خصوص حضور تيم هاي ايراني در ليگ اول آسيا صحبت كرد و تيم هاي ايراني مي بايست به جاي ليگ حرفه اي آسيا در مسابقات جام AFC حضور يابند

رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا در پاسخ به اين سئوال كه آيا كميته متبوعش با انتخاب بازيكنان آسيايي به عنوان بهترين بازيكن اين قاره در نظر دارد تا تمامي استعدادها و بازيكنان بزرگ خود را در اين قاره حفظ كنند گفت: قطعا يكي از اهداف ما در آينده اين است كه به جايي كه شما گفتيد برسيم. تجربه به ما اين را ثابت كرده زماني كه يك بازيكن آسيايي شاغل در اروپا به عنوان بهترين بازيكن قاره آسيا انتخاب مي شود در مراسم اهداي جوايز او همه هستند به غير آن بازيكن. اين مانند جشن تولدي است كه همه مهمانان در آن حضور دارند اما فردي كه جشن تولد براي او برگزار شده در تولد حضور ندارد. ما مي خواهيم در مراسم بهترين هاي فوتبال آسيا همه بازيكنان و مربيان برگزيده حضور داشته باشند حتي مقررات به ما اين اجازه را نمي دهد كه بازيكن شاغل در ليگ هاي اروپايي را در زمان مقرر در مراسم داشته باشيم.

ليگ هاي اروپايي مقرراتي دارند كه بر اساس آن بازيكنان مي توانند از تمرينات باشگاهي خود ورود و خروج كنند و قطعا خروج آنها از تمرين باشگاهي آن هم براي شركت در مراسم انتخاب بهترين هاي آسيا امكان پذير نيست.

وي از تمايل كنفدراسيون فوتبال آسيا براي حضور بهترين بازيكنان و مربيان جهان در اين قاره ياد كرد و گفت: ما تمايل داريم كه بهترين ها به آسيا بيايند آن هم به خاطر شرايط فوتبال اين قاره و پولي است كه به بازيكنان پرداخت مي شود. تاكيد بر فعاليت باشگاهها بر مبناي تجاري و درآمدزايي ليگ ها و باشگاهها نيز بر همين اساس است تا بتوانيم با فوتبال اروپا رقابت كنيم. ممكن است شما مرا رويايي بخوانيد اما اعتقاد دارم كه باشگاههاي استقلال و پرسپوليس ايران در آينده مي توانند از نظر تعداد طرفدار با باشگاههاي بزرگ اروپايي رقابت كنند . حداقل اگر در دنيا به اندازه آن طرفدار نداشته باشند در آسيا پرطرفدار تر شوند.

وي در خصوص افزايش سهميه قاره آسيا در مسابقات جام جهاني گفت: اين تصميم با كنفدراسيون فوتبال آسيا و بلكه با كشورهايي كه در مرحله مقدماتي جام جهاني حضور دارند . يقينا شما دوست داريد ايران در جام جهاني حاضر باشد من هم به عنوان رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا تمايل دارم 10 تيم آسيا به جام جهاني بروند. اما آيا طرفداران فوتبال در سراسر دنيا نيز چنين عقيده اي دارند. بايد پذيرفت كه بخش اعظمي از فوتبال را هواداران و شور و شوق آنان تشكيل مي دهد و بايد نظرات آنها در خصوص حضور تيم ها و در جام جهاني نيز پذيرفت.

اگر ايران مي خواهد در ليگ حرفه اي آسيا نماينده اي داشته باشد بايد حق پخش تلويزيوني ليگ خود را در بازار بفروشد نه اينكه آن را به رايگان تقديم كند.

وي افزود: به عقيده من در حال حاضر فوتبال آسيا ظرفيت بيش از 4 سهميه در جام جهاني را ندارد اما اگر تيم هاي آسيايي در اين رقابت ها حركتي تازه از خود نشان داده و به مراحل بالاتر از مرحله مقدماتي بود تمام مردم دنيا متقاعد مي شوند كه آسيا نيز مي تواند بيش از 4 سهميه در ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد.

محمد بن همام تاكيد كرد: براي من ايران و اندونزي هر دو يك عضو از كنفدراسيون فوتبال آسيا هستند هر چه به فوتبال ايران مي رسد بايد به اندوزي نيز تعلق بگيرد. در AFC حق را به كساني مي دهيم كه استحقاقش را دارند.

وي با بيان اين مطلب در خصوص تصميمات و تنبيهاتي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا براي فوتبال كشورمان در نظر گرفته است گفت: ما به خودمان اجازه نمي دهيم كه به پيشرفت فوتبال آسيا فكر كنيم بدون اينكه ايران نقش كليدي و راهبردي در آن نداشته باشد اما اين بستگي به كساني دارد كه جزئي از خانواده فوتبال ايران هستند. خانواده فوتبال ايران را نيز رسانه ها ، مردم و فدراسيون تشكيل مي دهند. آنها بايد مشخص كنند كه در فوتبال آسيا و جهان چه مي خواهند و بايد به كجا بروند.

وي اظهار داشت: ما براي چين با 1.3 ميليارد جمعيت همان حقي را قائليم كه براي گوام با 15 ميليون جمعيت در نظر داريم. آرزوي من اين است كه فوتبال ايران هميشه در سطح اول قاره آسيا باشد اما اين شما هستيد كه بايد راه خود را انتخاب كنيد.

وي خاطرنشان كرد: اگر بخواهم صادقانه بگويم هنوز بايد زمان بگذرد كه فوتبال آسيا جلودار فوتبال جهان شود. يك مثل چيني مي گويد: يك سفر هزار مايلي با يك قدم شروع مي شود. ما تا امروز فقط قدم اول را برداشته ايم اميدواريم بتوانيم در مسيري كه براي خود تعيين كرده ايم با قدم هاي تندتر به پيش برويم و تا سال 2015 كه من رئيس AFC هستم فوتبال آسيا به سطح اول فوتبال جهانب رسد البته اين امر مستلزم آن است كه آقاي كفاشيان در انتخابات سال 2011 كنفدراسيون فوتبال آسيا به راي دهد.

حرفه اي گري در فوتبال فقط پرداخت پول به بازيكنان نيست. فوتبال در صورتي حرفه اي مي شود كه تمام سازمانهاي ذينفع در آن حرفه اي شوند

رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا در خصوص تقويم اين كنفدراسيون گفت: ما براي 46 كشور آسيايي فقط يك تقويم داريم اما به خاطر اينكه قاره آسيا خيلي بزرگ است كشورهاي آسيايي هركدام براي برگزاري مسابقات خود تقويم مجزا دارند.

در حال حاضر كه هنوز به وسط روز در تهران نرسيده ايم در شرق آسيا بعضي از كشورها خود را براي خواب شب آماده مي كنند. امروز كه در تهران فصل تابستان است قاره اقيانوسيه و كشور استراليا فصل زمستان را پشت سر مي گذرانند. با اين شرايط نمي توان براي همه كشورها تقويمي واحد در نظر گرفت.

وي تصريح كرد: اميدوارم پس از شروع مسابقات ليگ حرفه اي كنفدراسيون فوتبال آسيا حاضر در اين رقابت ها به اين جمع بندي برسند كه يك تقويم واحد براي خود انتخاب كنند. ما در حال حاضر تقويم خوبي داريم اما مطابق تقويم تيمها نيست.

بن همام گفت: از كفاشيان مسئولان فدراسيون فوتبال ايران و اعضاي كميته هاي مختلف اين فدارسيون براي كمكهايي كه به نسبت ما داشته اند تشكر مي كنم . به همه شما موفقيت تيم ملي فوتبال ايران در مسابقات غرب آسيا را تبريك مي گويم . ايران بار ديگر نشان داد كه حتي با تيم دوم و سوم خود نيز مي تواند سطح بالا بازي كند و قهرماني در تورنومنتي معتبر را بدست آورد. اميدوارم AFC بتواند به تعهداتي كه نسبت به فوتبال ايران دارد عمل كند و به همكاري مقابل خود با فوتبال ايران ادامه داد.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن