تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812897540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه نيمه شعبان حمله به زائران كربلا بيش از 100 شهيد و زخمي برجاي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: در آستانه نيمه شعبان حمله به زائران كربلا بيش از 100 شهيد و زخمي برجاي گذاشت
بخش اخبار جهان : در آستانه ميلاد امام زمان (عج ) حملات تروريستي گروههاي تكفيري عليه زائران شيعه افزايش يافته به طوري كه تاكنون بيش از 100 زائر در حملات مختلف شهيد و زخمي شده اند .
در اين ميان فرماندهي عمليات ويژه بغداد از حمله خمپاره اي به زوار كربلا در نزديكي بغداد خبر داد و گفت : اين گلوله خمپاره به مسير حركت زوار در منطقه الزعفرانيه اصابت كرد كه دو نفر از زوار زخمي شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر از بغداد : تروريست ها از عصر پنجشنبه تاكنون با چهار انفجار مسير حركت زوار كربلا را ناامن كرده اند اين در حالي است كه پليس عراق در مسير بغداد به كربلا 43 هزار نيروي امنيتي را براي تامين امنيت زوار كربلا مستقر كرده است .
همچنين صبح ديروز بر اثر وقوع انفجار در مسير اتوبوس حامل زوار كربلا در جنوب بغداد يك نفر شهيد شد و ده نفر ديگر نيز زخمي شدند.
مناطق الدوره لطيفيه اسكندريه و محموديه در جنوب بغداد پايگاه اصلي تروريست هاي تكفيري است كه هر ساله در مراسم هاي مختلف تلاش مي كنند مسير زوار كربلا را با انفجار بمب و يا با عمليات انتحاري ناامن كنند.
عصر پنجشنبه نيز دو عامل انتحاري زن با وارد شدن به چادر استراحت زائران كربلا در منطقه اسكندريه واقع در چهل كيلومتري جنوب بغداد و منفجر كردن كمربند انفجاري خود 27 نفر را شهيد و 75 نفر ديگر را زخمي كردند .
همچنين در جريان عمليات انتحاري در يك مجلس عزاداري در شهر اسكندريه در نزديكي بغداد 26 زن كشته و دهها تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از تلويزيون العربيه اين حادثه زماني روي داد كه يك زن بمب همراه خود را در مجلس عزاداري زنانه منفجر كرد.
همچنين بر اثر انفجار يك بمب در نزديكي ميدان التحريات در منطقه كراده در مركز بغداد يك تن كشته شد.
در اين انفجار زائرين عازم مراقد ائمه در شهر كربلا به مناسبت ولادت امام مهدي (ع ) هدف قرار گرفتند.
دوستداران اهل بيت عليهم السلام در مسير بغداد به كربلا دو هزار تخته چادر براي استراحت و ارائه خدمات به زوار كربلا در مراسم جشن نيمه شعبان برپا كرده اند.
هيچ يك از زخمي شدگان و شهدا ايراني نيستند.
هر ساله بنابر سنتي ديرينه مردم عراق از شهرهاي مختلف براي شركت در جشن نيمه شعبان پاي پياده راهي شهر مقدس كربلا مي شوند.
پليس عراق اعلام كرد دو تروريست ديگر را كه قصد داشتند در مسير زائران بغداد به كربلا دست به عمليات انتحاري بزنند بازداشت كرده است .
براساس آخرين گزارش ها از كربلا سيل خروشان عاشقان اهل بيت عليهم السلام از شهرهاي مختلف عازم شهر مقدس كربلا هستند و در حال حاضر هر سه ورودي اين شهر ترافيك گسترده اي ايجاد شده و جمعيت ميليوني با پاي پياده منتظر بازرسي براي ورود به اين شهر مقدس هستند.
براساس برنامه ريزي فرماندهي عمليات استان كربلا اين شهر براي تامين امنيت به هشت منطقه امنيتي تبديل شده و سه حلقه امنيتي نيز در اطراف بين الحرمين خيابان هاي اطراف حرمين مطهر و شهر مقدس كربلا تشكيل شده است .
از سوي ديگر فرمانده نظامي استان كربلا براي اولين بار دو هزار پليس زن را در ورودي هاي كربلا و اطراف بين الحرمين مستقر كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر از بغداد با افزايش تعداد زنان عامل انتحاري در عراق و بيم مسئولان برگزاري جشن نيمه شعبان در كربلا فرماندهان نظامي اين استان را مصمم كرد تا براي بازرسي دقيق زنان و كاهش عمليات انتحاري از سوي آنان از زنان پليس در كربلاي معلي استفاده كنند.
گفته ميشود بيش از صد هزار نيروي امنيتي براي تامين امنيت در اين شهر و اطراف آن مستقر شده اند.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن