تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806871058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علامه فضل الله.. آمريكا بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: علامه فضل الله.. آمريكا بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/05/25
00:29:42.21
علامه سيد محمد حسين فضل الله، آمريكا را بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان دانست.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، علامه فضل الله در خطبه نماز جمعه امروز در مسجد امام حسنين در منطقه حريك، تاكيد كرد.. محاصره فلسطينيان در نوار غزه توسط اسراييليها و با حمايت و تائيد برخي از كشورهاي عربي صورت مي گيرد حتي گذرگاه هايي كه براي عبور و مرور كالاهاي مورد نيازهاي غذايي و حياتي آنها اختصاص دارد بسته شده است و آنها از طريق گذرگاه هاي رفح با برادران مصري خود در تماس هستند و خود اين گذرگاه بر اساس توافق اسراييلي مصري نقش محاصره ساز را دارند و به فلسطينيان اجازه داده نمي شود از اين گذرگاه عبور كنند و كساني كه با حفر كانال درصدد عبور از اين گذرگاه هستند با ويران شدن اين كانالها بر سر آنان از خفگي مي ميرند.
وي تصريح كرد.. اسراييلي ها در محاصره فلسطينيان و فشار بر آنها براساس طرح آمريكا و اسراييل تنها نيستند و برخي از كشورهاي عربي در اين محاصره نقش دارند، نمي توان عملكرد تشكيلات خودگردان را توجيه كرد و اين فشارها در حالي صورت مي گيرد كه دشمن صهيونيستي درصدد ساخت شهركهاي جديد در كرانه باختري رود اردن و يا توسعه شهركهاي موجود است تا خانواده هاي يهودي بيشتري را به اين شهركها انتقال دهند و به آواره تر شدن بيشتر فلسطينيان در دنيا كمك كنند.
علامه فضل الله تاكيد كرد.. سران تشكيلات خودگردان با پذيرش همزيستي با اشغالگران و به زيان حقوق پايدار فلسطينيان در ورطه سقوط به سر مي برند. اقدام آنها نوعي عقب نشيني اين تشكيلات است درحالي كه اسراييل هرگز پذيراي كشور مشترك يهودي و عرب نيست و اعراب در اين كشور جايگاهي ندارند و همه مي دانند كه يهوديان در اتحاد با آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي به دنبال فشار بر اعراب براي اعطاي امتيازات بيشتر به دولت يهودي هستند تا كوچك ترين فرصتها براي تشكيل كشور مستقل فلسطين از ميان برود.
وي تاكيد كرد كه غرب توانايي فشار بر يهوديان را ندارد چرا كه يهوديان بر سياست اين كشورها و اوضاع اقتصادي اين كشورها مسلط هستند. آنها از اين مرگ اعراب در برابر حقوق اساسي خود و مسائل سرنوشت ساز خود سوء استفاده مي كنند. ما به جهان عرب و به ويژه فلسطينان مي گوييم كه اگر ملت توانايي آزادسازي سرزمين خود در دوره كنوني را ندارد بايد بدانيد كه نسل هاي آينده اين مهم را انجام خواهد داد و تغييرات مهمي را به نفع عدالت كشورها به وجود مي اورد.
وي ادامه انتفاضه فلسطينيان از نسلي به نسل ديگر را منتهي به تحقق ارمان هاي بزرگ فلسطينان دانست.
علامه فضل الله درباره اظهارات بوش در خصوص اينكه روسيه به يك كشور مستقل و همسايه حمله و دولت منتخب گرجستان را تهديد و اين اقدام را در قرن بيست و يك غير قابل پذيرش دانسته است ولي من بايد تاكيد كنم رئيس جمهور امريكا اولين نفري است كه اين سنت را با حمله به افغانستان ، عراق و تاييد حمله رژيم صهيونيستي به دولت منتخب فلسطين در اين قرن نهاد. اين درحالي است كه تمام دنيا اذعان دارند كه انتخابات در فلسطين و پيروز شدن جنبش مقاومت اسلامي حماس پاك و سالم بوده است. بوش همان كسي است كه از جنگ اسراييلي ها عليه لبنان استقبال كرد و خواست با انهدام دولت و ملت لبنان اين كشور را در سيطره اين رژيم صهيونيستي ويرانگر قرار دهد هر چند كه نتوانست اين هدف را محقق كند.
وي تاكيد كرد كه ما تمامي مظاهر ستم و تجاوزگري را رد مي كنيم و در سياست فعلي امريكا وحشي ترين نقض حقوق ملت ها و حاكميت آنها و حقوق بشر و حمايت از تروريسم و رژيم هاي خودكامه را مي بينيم بنابراين آخرين كسي كه مي تواند درباره حقوق بشر صحبت كند رئيس جمهور آمريكاست كه با همكاري معاون خود دنيا را با جنگها به آتش كشيده است و بسياري از پايگاه هاي حياتي اقتصاد جهان را ويران كرده است.
علامه سيد حسين فضل الله خاطرنشان كرد.. منطق محاصره و تحريم از فرهنگ روابط بين الملل در حال رخت بر بستن است به طوري كه كشورهاي مستكبر با تلاش هاي يكديگر درصدد محاصره كشورهايي برامده اند كه شروط ذلت بار آنان را نمي پذيرند و در اين روزها كه شماري از ناوگان دريايي فرانسه، انگليس و آمريكا به خليج (فارس) رفته و اعلام مي شود كه پس از انجام مانورهاي مشترك به دنبال حمله احتمالي عليه ايران هستند و اتحاديه اروپا نيز قطعنامه جديدي براي تحريم هاي بيشتر عليه ايران را صادر كرده است. ما اين اقدامات را نوعي آماده سازي براي حمله اقتصادي و سياسي و شايد نظامي عليه ايران مي دانيم تا در برابر شروط آمريكا و اسراييل سر تسليم فرود آورد و از حقوق حقه خود در برنامه اتمي صلح آميز دست بردارد و ايران براي رويارويي با مراحل آينده كه در ان فشارها افزايش خواهد يافت نياز به آمادگي در همه زمينه ها دارد. آنچه را كه از تهديدات جديد اسراييل در منطقه جولان و اظهارات وزير جنگ رژيم صهيونيستي مبني بر بيهوده نبودن اين تهديدات و اجازه ندادن اين رژيم به مقاومت براي تغيير موازنه قدرت را بايد جدي بگيريم. حمله اسراييل به لبنان را بعيد و غير جدي مي دانيم هم چنين افزايش درگيري ها و اختلافات ميان لبناني ها به صورتي كه دشمن مي خواهد به ويژه درباره در خصوص سلاح مقاومت را نيز بعيد مي دانيم.
علامه فضل الله در پايان از مردم لبنان خواست از كساني كه از تريبون پارلمان لبنان براي تفرقه افكني ميان لبناني ها، افروختن آتش فتنه و از ميان بردن كشور استفاده مي كنند، دوري كنند و در دور بعدي انتخابات به اين افراد راي ندهند.
00:46:53.12
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن