تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817263258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به یاد هنر مند فقید مهدی فتحی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نگاهی به فیلم "رقص در غبار" به کارگردانی اصغر فرهادی محکوم به باختن

اصغر فرهادی را پیش از این با مجموعه ی تلویزیونی "داستان یک شهر" می شناختیم . مجموعه ای که در زمان پخش خود توانست هم ذات پنداری مخاطب خاص و عام را برانگیزد. "رقص در غبار" به دلیل نوع نگاه مضمونی اش در راستای مجموعه  "داستان یک شهر" قرار می گیرد. نگاه تلخ فرهادی به یک موقعیتی بحرانی از ویژگی های فیلمنامه ی "رقص در غبار" به شمار می آید . فیلم آغاز بسیار موجزی دارد. کارگردان به شکلی کاملاً بصری اطلاعات مورد نیاز داستان را در اختیار بیننده قرار می دهد. فصل آشنایی "ریحانه" و "نظر"، ازدواج آنها با در آمیختن تیتراژ آغازین وجهه ای نمادین یافته است. فصول بعد نیز در همین راستا قرار می گیرد و فیلم ساز هیچ گونه نما و یا اطلاعات اضافی به بیننده ارائه نمی دهد. اما از زمانی که نظر با پیرمرد مارگیر همراه می شود، طول نماها و فصول طولانی می شود. فیلم ساز علاوه بر ارائه  اطلاعات تصویری ، سعی می کند در قالب یک مساله فصول انتهایی ، داستان وار از زبان مرد باز گو می شود. از دیگر سو وقتی " نظر" جذب مارگیر می شود تفکر اولیه  مخاطب در مورد داستان به فراموشی سپرده می شود وداستان نخستین تنها در قالب یک انگیزه باقی می ماند.

شخصیت های "رقص در غبار" به لحاظ مضمونی در چنبره  تقدیر گرفتار آمده اند. پسر برای فرار از سرنوشت در دام حوادث می غلتد. "نظر" می بازد چون محکوم به بازنده شدن است . او به آرامش نمی رسد تا مانند پیرمرد سرنوشت خود را بپذیرد. نوع کشمکشی که در داستان رقص درغبار مطرح می شود کاملاً منطبق با الگوهای رایج داستان نویسی است. درگیری انسان با تقدیر همواره از دیرباز دغدغه ی نویسندگان بی شمار بوده است. فرهادی در پرداخت این کشمکش موفق به نظر می آید. "رقص در غبار" به عنوان گام اول می تواند در رده  فیلمی استاندارد قرار گیرد. البته نمی توان کاستی ها را که در کار نخست اجتناب ناپذیر است ، منکر شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن