تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814659950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلايل شكست تيم ملي جودو ايران را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دلايل شكست تيم ملي جودو ايران را تشريح كرد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): ناظر كميته ملي المپيك در فدراسيون جودو گفت : حضور نداشتن در تورنمنت هاي مهم بين المللي و اضافه وزن برخي از جودوكاران ملي پوش ، اصلي ترين عامل بازدارنده در بازيهاي المپيك 2008 پكن بود.


"بهمن فكرت" روز جمعه در خصوص نتايج كسب شده در بازيهاي المپيك 2008 پكن و بررسي عملكرد جودوكاران ملي پوش ايران به خبرنگار ايرنا گفت : "مسعود حاجي آخوندزاده" در وزن 60 كيلوگرم بعد از يك دوره ركودي كه داشت ، دوباره وارد صحنه شد و رقباي داخلي خود از جمله وحيد سرلك و محسن ذكريا را در رقابتهاي انتخابي تيم ملي شكست داد.
حاجي آخوندزاده در تمرينات حضوري فعال داشت و بهترين نتيجه او را مي توان مدال برنز بازيهاي آسيايي 2007 دوحه قطر و نايب قهرماني مسابقه هاي قهرماني سال 2008 آسيا در كره جنوبي دانست كه توانست سهميه شركت در بازيهاي المپيك را كسب كند.
مشاور عالي فدراسيون جودو گفت : حاجي آخوندزاده در سه تورنمنت رسمي كه كميته ملي المپيك در نظر گرفته بود ، حضور نداشت. البته حضور نيافتن او به دليل اضافه وزن و با صلاحديد مربيان بود كه در نتيجه ارزيابي خوبي براي المپيك پكن نداشت.
وي اضافه كرد : حاجي آخوندزاده در مسابقه اول مقابل حريف اسلووني به پيروزي رسيد اما برابر جودوكار كره جنوبي غافلگيرانه ضربه فني شد. او در سومين مصاف خود پيروز شد اما به دليل دگرگوني رواني شكست مقابل حريف كره جنوبي ، روحيه مبارزه جويانه لازم را براي حضور مقابل جودوكار ازبكستان نداشت و در نتيجه از گروه بازنده ها نيز حذف شد.
فكرت گفت : ويژگي مسعود حاجي آخوندزاده در 2 مساله خلاصه مي شود ، يكي تكنيك هاي او روند يكساني ندارد و در نتيجه حريفان نمي توانند دست او را بخوانند و ديگري عكس العمل خوب اوست كه در بازيهاي المپيك خبري از آن نبود و دليل اين مي تواند همان كم كردن وزن باشد. البته پا به سن گذاشتن او نيز بي تاثير نيست.
ناظر كميته ملي المپيك در فدراسيون جودو در مورد "آرش ميراسماعيلي" اظهار داشت : ميراسماعيلي با اين روحيه به ميدان آمد كه مدال طلا بگيرد چرا كه او مي خواست مبارزه نكردن در بازيهاي المپيك 2004 آتن را به دليل رويارو نشدن با جودوكار رژيم اشغالگر قدس جبران كند. او با انگيزه كامل آمده بود اما حريف شناخته شده او كار خوبي روي او صورت داده بود كه انتظارش نمي رفت. البته ميراسماعيلي مقابل حريف لهستاني اش نيز ضعيف ظاهر شد و با اختلاف امتياز اندك حريف را شكست داد. او مثل هميشه نبود و تمرينات خوبي نداشت.
از سرعت و قدرت او نيز خبري نبود و ميراسماعيلي هم مانند آخوندزاده به دليل اضافه وزن در برخي تورنمنت هاي بين المللي بين دو المپيك آتن و پكن حضور نداشت. وي در مقطعي در وزن 73 كيلوگرم نيز ظاهر شد اما در اين وزن جواب نداد.
بهمن فكرت افزود : "علي معلومات" در وزن 73 كيلوگرم كه به دليل آشنايي با كشتي چوخه ، امتيازي مضاعف داشت ، پيراهن تيم ملي جودو ايران را در اين وزن بدست آورد. ويژگي هاي او در اجراي فنون كشتي چوخه باعث برتري او در رقابتهاي داخلي بود.
وي در مسابقات جهاني سال 2007 در برزيل شركت كرد اما چندان موفق نبود. او در مسابقات جودو قهرماني آسيا در كره جنوبي به مدال طلا دست يافت و سهميه المپيك را كسب كرد. او در المپيك به دلايل مختلفي درخشيد.
فكرت اضافه كرد : كسي از علي معلومات توقع زيادي نداشت. پس او با روحيه لازم و بدون استرس به رقابت پرداخت. همچنين او در مبارزات خود با استفاده از فنون كشتي چوخه به خوبي بر حريفان خود فائق آمد.
پس از شكست دادن حريف ژاپني ، جودوكار پرتغالي را با نهايت امتياز جودو (وازاري) شكست داد و در دور سوم مقابل جودوكار مغولستان قرار گرفت كه به دليل آشنايي او با كشتي مغولي و نزديكي تكنيكي آن با چوخه ، دست جودوكار مغولي را خواند و قادر مطلق مبارزه شد.
فكرت گفت : اما جودوكار جمهوري آذربايجان كه مدال نقره جهان را نيز در اختيار دارد ، دست معلومات را خواند و با استفاده از تاكتيك حفظ فاصله و اجراي تكنيك دست بر او فائق شد و معلومات در دور بازنده ها نيز از همين طريق از گردونه رقابتها حذف شد.
مشاور عالي فدراسيون جودو تصريح كرد : معلومات جواني آينده دار است به شرط آن كه از اين پس تنها به تكنيك هاي جودو بپردازد.
پييشكسوت جودوي كشورمان در خصوص مبارزه "حامد ملك محمدي" در وزن 81 كيلوگرم گفت : او فقط گرفتار سرعت و فنون جودوكار برزيلي شد ، نقاط ضعف او گارد نگرفتن و مساله تاخير در اجراي فن بود.
ناظر كميته ملي المپيك گفت : متاسفانه در مسابقات داخلي ، ليگ ها و ... نسبت به گاردگيري به دليل شناخته شده بودن قهرمانان اخطار داده نمي شود و اين اغماض داوران باعث مي شود تا در مسابقه هاي جهاني و المپيك ، شاهد گرفتن اخطارهاي زودرس براي قهرمانان خود باشيم.
فكرت در مورد شكست "حسين قمي" جودوكار وزن 90 كيلوگرم تيم ملي جودو ايران گفت : از او بيشتر انتظار داشتيم. معمولا او در مصاف با قهرمانان صاحب نام خوب ظاهر مي شود اما مقابل قهرمانان گمنام ، ضعيف عمل مي كند.
مشاور عالي فدراسيون جودو در باره "محمدرضا رودكي" گفت : رودكي كه جايگزين "محمود ميران" با تجربه شده بود ، مدال نقره بازيهاي آسيايي دوحه قطر در سال 2007 و مدال نقره قهرماني آسيا در كره جنوبي در سال 2008 را در كارنامه خود دارد. تنها مشكل رودكي اين است كه در اجراي فنون با ترديد عمل مي كند و حريف مقابل او مي تواند بدل آن را بزند.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن