تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815969212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبيين مهدويت در كميسيون‌هاي سياسي و حقوقي چهارمين همايش دكترين مهدويت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تبيين مهدويت در كميسيون‌هاي سياسي و حقوقي چهارمين همايش دكترين مهدويت
گرو انديشه: دومين روز چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت در حالي آغاز به كار كرد كه دو كميسيون سياسي ـ حقوقي در راستاي هم به تبيين مسائل مهدويت پرداختند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، كميسيون سياسي_حقوقي در دومين روز چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت از ساعت 9 آغاز به كار كرده است و دكتر سيد حسن فيروزآبادي با مقاله «آينده نگري راهبردي در دكترين مهدويت»، دكتر عبدالعزيز ساشادينا با مقاله «فرجام شناسي بلا و بازسازي نهايي»، دكتر سيدرضي موسوي گيلاني با مقاله «مهدويت، مدرنيته و بنيادگرايي از ديدگاه سنت گرايان» و ايوان اندرسون با مقاله «گفتگو يا نوگروي؟ بررسي متون فرجام شناسي مسيحيت و اسلام و تأثير بالقوه آنها بر گفتوگوي اديان» و... به ايراد سخن پرداختند.

دكتر فيروزآبادي به عنوان اولين سخنران اين كميسيون گفت: هدف آينده‌پژوهان اين است كه انديشه و ذهن بشر را به پرسش و چالش وادارند. به همين دليل آنان را ترغيب مي‌كنند تا به بررسي نقادانه عادت رفتاري خود پردازند، انتخاب‌هاي ديگر را نيز در نظر آورند، در جستجوي پيشامدهايي افتند كه ناشناخته است، به تجزيه و تحليل اهداف ارزش‌هاي خود پردازند، درباره آينده و نظارتي كه ممكن است بر آن كنند، هوشيارتر باشند و به آزادي و بهروزي نسل آينده بينديشند.

دكتر ساشا دينا نيز در سخنان خود عقيده به مهدويت را زيربناي مذهب اثني عشري دانست و گفت: هركسي كه 12 امامي باشد اين عقيده را بايد داشته باشد و منتظر ظهور بوده و خود را آماده كند. بايد جامعه را طوري آماده كرد تا به دعاي سلامت امام زمان(عج) وفادار باشد؛ زيرا خواندن اين دعا در هر بار مسئوليت ما را بيشتر مي‌كند كه آيا واقعا او دليل، ناصر، چشم و جان ماست. با در نظر گرفتن اين موارد بايد دوباره به اين موضوع نگاه كنيم.

حجت الاسلام دكتر فرامرز سهرابي نيز در اين همايش به ايراد سخن پرداخت و گفت: ما بايد توجه كنيم كه بشر با رويكرد به خودش توجه داشته است؛ لذا در بيان امام علي(ع) در خصوص امام زمان (عج) مي‌خوانيم كه حضرت(عج) وقتي كه ظهور مي‌كنند هواخواهي را به سمت هدايت برمي‌گردانند و اين بازگشت تنها با دست مبارك ايشان انجام مي‌پذيرد.

دكتر محمدرضا جواهري نيز انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) را آخرين و بزرگترين انقلاب در جهان و پايان زيباي تاريخ بشريت دانست و تصريح كرد: با بازنگري مظاهر شكوفايي و نوآوري مهدوي، روشن مي‌شود كه انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) جامع تمام شكوفايي‌ها و نوآوري‌هاي مادي و معنوي جهاني است و در اين بزرگ‌ترين انقلاب جهاني در پايان تاريخ اديان توحيدي با حاكميت دين اسلام همه انواع شكوفايي‌ها و نوآوري‌هاي خداپسندانه و مقدس در سطح جهاني روي خواهد داد.

دكتر سيدرضي موسوي گيلاني نيز به ايراد سخن پرداخته و اظهار كرد: از جريان‌هايي كه سنت‌گرايان بر آن صحه مي‌گذارند اخلاق فراديني و معنويت فرامرزي است. سنت گرايان معتقدند قائلان به اين نظريه براي اين كه به آرامش برسند به جاي مذهب، معنويت را مطرح مي‌كنند.

نفيسه فاضلي نيا در كميسيون‌هاي برگزار شده در اين همايش سخنراني كرده و گفت: هر چند انتظار در همه انسان‌ها و مذهب‌ها به نوعي مطرح است و اعتقاد به منجي باور تمامي جهان است، اما تأثير اين انتظار بر شيعه از سنخ ديگري است و صرف انتظار نمي‌تواند بشريت را بسيج كرده و آرمان‌بخشي كند و انتظاري ثمربخش است كه صورت عيني و تشريح شده داشته باشد مانند مسئله انتظار در شيعه.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن