تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820910115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت هدف از تحقق حكومت جهاني مهدي(عج) به ثبات رساندن بشريت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت هدف از تحقق حكومت جهاني مهدي(عج) به ثبات رساندن بشريت است
گروه انديشه: تكيه حكومت مهدي(عج) در قرآن بر عنصر امنيت است. در آيه 55 سوره نور هدف از وعده الهي براي تحقق حكومت الهي، امنيت است. هدف از تحقق حكومت جهاني مهدي(عج) به ثبات رساندن بشريت است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين «قنبر علي‌صمدي» عصر روز گذشته 24 مرداد ماه سال جاري در اولين روز از همايش بين‌المللي دكترين مهدويت در ارائه مقاله «امنيت مهدوي الگوي جامعه امن» كه در سالن شماره 1كميسيون تخصصي حقوقي و سياسي برگزار ‌شد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: محورهاي مهم اين مقاله كه مورد اشاره قرار خواهد گرفت اهميت موضوعي امنيت و بررسي فاكورهاي الگويي مطرح در آن و نقش به سزايي آن در رشد و توسعه كشورها است.

وي افزود: اهميت موضوع مهدويت را از سه لحاظ مي‌توان مورد توجه قرار داد: يكي به لحاظ نقش كليدي امنيت نسبت به نيازمندي‌ها و اساس زندگي است. عدالت، صلح ارتباطات، فرهنگ و ... وابسته به مقوله امنيت هستند. مسأله امنيت و امنيت اجتماعي كليد و بستهاساسي ساير شاخصه‌هاي حيات اجتماعي است.

اين محقق و استاد دانشگاه در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: مسأله دوم نياز طبيعي انسان نسبت به مسأله امنيت است. انسان بالاتر از آب و نان به امنيت احتياج دارد و بدون امنيت چيزي باقي نمي‌ماند.

وي خاطرنشان كرد: امام صادق(ع) براي نشان دادن ضرورت امنيت در زندگي مي‌فرمايند: «سه عنصر و سه چيز است كه بشريت به آن نيازمند است كه عبارتند از: امنيت، عدالت و رفاه.» حضرت در اين فرمايش، امنيت را مقدم بر عدالت و رفاه اعلام مي‌كند.

علي‌صمدي تأكيد كرد: ساير نيازمندي‌هاي اجتماعي وابسته به امنيت است. پيامبر(ص) نيز مي‌فرمايند: «مسأله امنيت و عافيت و سلامتي دو نعمتي است كه اكثر نعمت‌ها نسبت به آن اهميت قائل‌اند. تنها در شرايط نبود امنيت است كه ما قدر امنيت را مي‌فهميم.

اين محقق و استاد دانشگاه در ادامه سخنانش اذعان كرد: اين احاديث به ضرورت امنيت تأكيد دارند و مسأله ديگر اين است كه امنيت در قرآن به عنوان هدف جامعه توحيدي مطرح شده است. در قرآن تكيه حكومت مهدي بر عنصر امنيت است. در آيه 55 سوره نور هدف از وعده الهي براي تحقق حكومت الهي، امنيت است. هدف از تحقق حكومت جهاني مهدي(عج) به ثبات رساندن بشريت است.

وي در پايان سخنانش حاطرنشان كرد: كاركردگرايان و نئوكاركردگرايان بنا بر نظريه كانتوري و اشپيگل همگرايي را وضعيتي خاص مي‌پندارند و معتقدند كه در حقيقت وضعيت‌ها و ويژگي‌هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي، قومي، نژادي و ... موجد همگرايي مي‌شود.

چهارمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت روز گذشته 24 مرداد ماه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي آغاز به كار كرد و امروز عصر به پايان مي‌رسد.
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن