تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805593986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهروندان مازندراني : صرفه جويي به عنوان يك فرهنگ بايد نهادينه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهروندان مازندراني : صرفه جويي به عنوان يك فرهنگ بايد نهادينه شود
جمعي از شهروندان ومسوولان استان مازندران ضمن تاكيد بر رعايت صرفه جويي در جامعه اين گونه اظهارعقيده كردند كه صرفه جويي در نظام اسلامي بايد به عنوان يك فرهنگ نهادينه شود.


مازندراني ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي درخصوص صرفه جويي و لزوم پرهيز از اسراف افزودند: استفاده بهينه از مواهب الهي جز دستورات و مورد تاكيد جدي در آموزه هاي ديني است.
"علي اصغر لطفي" دانشجوي تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي شهرساري و نايب قهرمان رشته ورزشي ووشو جهان در مسابقات ايتاليا با تاكيد بر لزوم صرفه جويي در جامعه گفت : انسان بايد از مواهب الهي و امكانات موجود در حد نياز استفاده نمايد و به فكر آينده باشد.
وي يك رمز موفقيت كشورهاي توسعه يافته را صرفه جويي در تمام امور زندگي دانست و اظهارداشت : در كشورمان هنوز صرفه جويي به عنوان يك فرهنگ نهادينه نشده است .
وي ادامه داد : به اعتقاد من براي دستيابي به خودكفايي در بخشهاي مختلف جامعه ،صرفه جويي در امور نظير آب ، برق ، گاز ، تلفن ، بنزين و نيز ديگر مايحتاج زندگي بايد به عنوان يك اصل قرار بگيرد و از اسراف خودداري شود.
مسوول امور فرهنگي آموزشكده فني و حرفه اي شماره دو پسران شهيد هاشمي نژاد ساري مي گويد : براي نهادينه كردن صرفه جويي در جامعه علاوه بر فرهنگ سازي مناسب، بايد با اتخاذ راهكارههاي درست و اصولي آموزش و اطلاع رساني نيز به اقشار مختلف مردم افزايش يابد.
"عطاء الله جعفري" افزود : از امكانات موجود در كشور بايد به نحو احسن استفاده شود و اگر در مصرف بيش از حد مورد نياز استفاده شود منجر به كفر نعمت خواهد شد .
وي اسراف درهمه امور از ديدگاه اسلام را گناه غير قابل بخشودني دانست و بيان داشت : خداوند متعال نعمت هاي فراواني در اختيار انسان قرار داده است و اگر قدر اين نعمت را ندانيم در واقع به آيندگان خيانت كرديم.
"محمد تقي قرباني" كارشناس فرهنگي اين آموزشكده به خبرنگار ايرنا گفت : با توجه به بروز پديده خشكسالي و كم آبي در كشور همه موظفند در مصرف آب و سوخت صرفه جويي و از اسراف جدا خودداري شود .
حجت الاسلام " ابوالقاسم كاوه " مسوول اقامه نماز و معارف اسلامي سازمان آموزش و پرورش مازندران به صرفه جويي و لزوم پرهيز ازاسراف اشاره كرد وگفت: طبق دستورات ديني هر گونه اسراف و كفر نعمت در همه امور از گناهان كبيره است .
وي خاطرنشان كرد: در آموزه هاي ديني بر لزوم استفاده صحيح از نعمت هاي خدادادي درتمام امور زندگي تاكيد فراوان شده است و براي تحقق اين مهم بايد تمام مسوولان و رسانه هاي ملي بيش از گذشته تبليغات و اطلاع رساني كنند.
وي معتقد است : مراكز آموزشي نظير مدارس و دانشگاهها مي توانند در تحقق بخشيدن امر صرفه جويي در جامعه نقش بسزايي ايفا نمايند .
يكي ازمشاوران فرهنگي سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش صرفه جويي ابتداء بايد از بنياد خانواده آغاز و در جامعه نهادينه شود.
"سيد جعفر عظيمي" پيشرفت و ترقي هر كشور را منوط به صرفه جويي ذكر كردو افزود: كشورهايي كه به توسعه دست يافتند يقينا از امكانات بالقوه به نحو احسن و مطلوب استفاده كردند و از اسراف پرهيز نمودند.
وي خاطرنشان كرد : امكاناتي كه در كشور ما وجود دارد يقينا نسل گذشته زحمات فراواني را متحمل شدند و بايد قدر اين امكانات را دانست.
يك شهروند ديگر ساروي اظهارداشت: رعايت نكردن صرفه جويي در بخش هاي مختلف خسارت سنگين و جبران ناپذيري را به اقتصاد كشور وارد مي كند.
"محسن مقصودي" افزود: رعايت صرفه جويي نيازمند عزم ملي است و دراين بخش صداو سيما و مطبوعات در تنوير افكار عمومي به منظور رعايت صرف جويي نقش بسزايي دارند.
وي با عنوان اينكه پيامبران و ائمه اطهار نسبت به رعايت مساله صرفه جويي و پرهيز از اسراف تاكيد دارند ، تصريح كرد: مقوله صرفه جويي و اسراف نكردن ريشه در تاريخ ، فرهنگ و تمدن ايراني نيز دارد.
وي گفت: اقشار مختلف مردم موظفند بدون توجه به ديگران و در حد و اندازه وتوان خود صرفه جويي در بخش هاي مختلف را مد نظر قرار داده و از نعمت هايي كه خداوند بدرستي در اختيار افراد قرار داده به شكل مطلوب استفاده كنند.
شهروند ديگر مازندراني گفت: موضوع صرفه جويي و پرهيز ار اسراف ابتدا بايد از خود مسوولان ، دستگاهها و نهادهاي دولتي مورد توجه قرار گيرد و براي تحقق اين امر تلاش بيشتري كنند.
"آرش غفاري" يادآورشد: استفاده بهينه از نعمت هاي خدادادي توسط اقشار مختلف مردم مورد تاكيد آموزه هاي ديني ما است.
مديرعامل شركت برق منطقه اي مازندران و گلستان با اشاره به نقش و همكاري مردم در كاهش خاموشي ها گفت: حل مشكل خاموشي هاي برق استان مازندران در گرو صرفه جويي مستمر شهروندان است.
"محمد هاشمي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: درصورت رعايت واجراي صحيح فرهنگ مصرف توسط مشتركان يقينا در روزها وهفته هاي آتي استان مازندران با مشكل قطعي برق مواجه نخواهد بود.
وي به نقش اصناف در كم كردن خاموشي هاي برق در استان مازندران اشاره كرد و خواستار همكاري بيشتر اين قشر شد.
"هاشمي" به كمبود چهار هزار مگاوات برق در كشور اشاره كرد و گفت:وزارت نيرو براي جبران اين كمبودها مجبوربه وارد كردن 500 مگاوات برق ازكشورهاي آذربايجان، تركمنستان و ارمنستان شده است.
وي با اشاره به نياز 50 هزار مگاواتي كشور به برق در سالهاي آينده تصريح كرد:براي تامين اين نياز انرژي به 25 ميليارد دلار سرمايه گذاري نيازداريم.
"هاشمي" قيمت تمام شده براي توليد يك كيلووات برق را 770 ريال اعلام كرد و گفت : قرار شد كه دولت براي هر كيلو وات برق، 150 ريال به صورت يارانه پرداخت كند كه اين ميزان فقط در سه ماه از سال گذشته محقق شد.
مدير عامل شركت برق منطقه اي مازندران و گلستان به صاحبان صنايع و تجار پيشنهاد داد تا شيفت كاري دوم را به شيفت سوم تغيير دهند تا صنايع نيز با كمبود برق مواجه نشوند.
امام جمعه بهشهر نيز به خبرنگار ايرنا گفت: صرفه جويي و پرهيزاز اسراف از راه هاي شكرگزاري نعمات خداوند است و همانگونه كه خداوند در قرآن انسان را از اسراف برحذر داشته است، مردم نيز بايد به اين نكته توجه داشته باشند.
حجت الاسلام "سيدصابر جباري" افزود: مسوولان بايد به اهميت و ضرورت مقابله با خشكسالي توجه داشته و به مردم گوشزد كنند و آنان را به كاهش مصرف دعوت نمايند.
وي با اشاره به قطع شدن جريان آب و برق در هفته هاي اخير گفت: مسولان اين ادارات بايد برنامه ريزي خاصي براي چگونگي وزمان قطع برق ياآب داشته باشند و با اعلام قبلي نسبت به قطع آنها اقدام كنند تا مردم دچار سرگرداني و اضطراب نشوند.
امام جمعه بهشهر خاطرنشان كرد: دولت حداكثر تلاش خود را مي كند تا عوارض ناشي از خشكسالي را به حداقل ممكن برساند اما به دليل مصرف بالا همواره با مشكلاتي مواجه بوده ايم.
حجت الاسلام جباري با اشاره به تاكيد بر صرفه جويي در دين اسلام، رعايت اين امر را عمل به دستورهاي الهي دانست و از مردم خواست نهايت صرفه جويي را در همه موارد به عمل آورند.
ك/4 506/609/2501/402 شماره 063 ساعت 09:35 تمام
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن