تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805717029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با هدف ارتقای مبادلات/ ایران و اروگوئه مدل جدید مناسبات تجاری ترسی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تهران - در دیدار وزیر بازرگانی با وزیر کشاورزی، دامداری و شیلات جمهوری اروگوئه، دو کشور بر ترسیم مدل جدید تجاری جهت افزایش سطح مبادلات و توسعه مناسبات بازرگانی تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مهدی غضنفری اظهار داشت : در مدل جدید همکاری باید ابتدا برنامه ها مشخص شده، سپس درباره مشارکت در حوزه خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، مناسبات سه جانبه (با کشور ثالث در آمریکای جنوبی) و یا تهاتری به توافق رسید.
به اعتقاد وزیر بازرگانی، آگاهی اندک تجار دو کشور نسبت به یکدیگر موجب شده تا رقم مبادلات تجاری در سطح پایینی قرار گیرد.
براساس آمارهای رسمی، حجم مبادلات ایران و اروگوئه در سال ‪۲۰۱۰‬میلادی کمتر از چهار میلیون دلار بوده است.
تیزابی بی دانه (انگور خشک کرده) ، فرش و سایر کف پوش های نساجی از پشم یاموی نرم (کرک) حیوان، گره باف حنابه غیر از عصاره آن صادرات ایران به اروگوئه را در بر می گیرد.
همچنین در مقابل سایر قطعات گوشت بی استخوان یخ زده از نوع گاو، فتیله پشم، پشم شانه زده، داروهای خرده فروشی از اروگوئه به ایران وارد می شود.
غضنفری، در این دیدار بر ایجاد همکاری های متقابل بخش خصوصی و دولتی در آینده ای نزدیک و افزایش سطح مناسبات تجاری، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.
وی خطاب به تاباره آکوئره اظهار داشت: درحالی که زمینه های همکاری بسیاری میان دو کشور وجود دارد اما تا حدودی این وضعیت مورد کم توجهی قرار گرفته که باید نسبت به شناسایی و استخراج توانمندی ها، ظرفیت ها و امکانات همکاری دو کشور اقدامات جدی تری صورت گیرد.
وزیر بازرگانی سپس تصریح کرد: علاوه بر حوزه کشاورزی زمینه های متنوع همکاری همچون فعالیت های بانکی، بیمه های مشترک دریایی و حمل ونقل مشترک وجود دارد.
غضنفری، بی تاثیربودن تحریم برخی کشورهای غربی علیه اقتصاد ایران را یادآور شد و گفت: در چنین شرایطی بازرگانان بسیاری از کشورها به ویژه فعالان بخش خصوصی اروپا بی توجه به مسائل مطرح شده خواهان مبادلات بیشتر با ایران هستند و آنها بارها نارضایتی خود را از رفتار دولتمردانشان اعلام کردند.
وی، حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با دنیا را افزون بر ‪۱۵۰‬ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: حتی اگر ایران و اروگوئه یک درصد این سهم را به خود اختصاص دهند ، به رقم ‪۱.۵‬میلیارد دلار می رسیم.
وزیر بازرگانی در پاسخ به درخواست وزیر کشاورزی اروگوئه مبنی براینکه ایران از این کشور برنج خریداری کند، اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به نیاز کشور در داخل تولید می شود در صورتی که نیاز به واردات باشد تحت شرایط توسط بخش خصوصی اقدام می شود .
غضنفری درباره درخواست بعدی مقام خارجی مبنی بر خرید پشم، دانه های روغنی، محصولات لبنی، گوشت، میوه وسایر محصولات کشاورزی از این کشور گفت : وزارت بازرگانی از چرخه واردات خارج شده و تمامی واردات از طریق بخش خصوصی انجام می شود با این وجود مدیریت واردات را عهده دار است.
در ادامه این دیدار، وزیر کشاورزی، دامداری و شیلات جمهوری اروگوئه نیز با تشریح توانمندی های کشورش در حوزه کشاورزی ابراز امیدواری کرد تا نشست روز سه شنبه فعالان بخش خصوصی دو کشور در اتاق بازرگانی منجر به حصول نتایج خوبی شود.
اکوئره از سال های خرید بالای برنج اروگوئه ای توسط ایران به عنوان دوران طلایی نام برد و گفت: با این وجود اروگوئه نیز بخشی از نیازهای خود را از ایران تامین می کند که به عنوان نمونه در سال ‪۲۰۱۰‬میلادی بسیاری از کارخانه های تولید کود اروگوئه مواد اولیه را از ایران خریداری کردند.
در این دیدار همچنین امنیت غذایی یکی از دیگر محورهای مورد گفت وگو دو وزیر ایرانی و اروگوئه ای بود.
حجم مبادلات اروگوئه در سال ‪۲۰۱۰‬میلادی با جهان ‪۱۵.۹‬میلیارد دلار بوده که از این رقم ‪۸.۵‬میلیارد دلار واردات و مابقی صادرات این کشور را در بر می گیرد.
اروگوئه کشوری در آمریکای لاتین که با بیش از یک میلیون کیلومتر مربع ‪۳.۵‬ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده و مرز آبی این کشور ‪۶۶۰‬کیلومتر است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن