تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798722933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه غذایی باید برای ضد نفخ خانمی که بچه شیر می ده باید بخوره؟ : تغذیه مادران باردار و شیرده


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام بچه ها
من یکی از آشناهامون اینجا زایمان ( سزارین) کرده و الان برای اینکه زیاد شیر داشته باشه و شیر ش هم زیاد برای بچه اش باد آور نباشه .باید چه غذاهای رانخوره ؟؟من فقط حبوبات را می دونم که نباید بخوره و شیر زیاد بخوره .بقیه اش را شما راهنمایی میکنین؟

سلام دوست من دوست شما میتوانند تشریف ببرند داروخانه و قطرهٔ شیر افزا بگیرن و میل کنند اسمش را نمیدنم ولی‌ اگر بپرسند راهنمایی آاش میکنند،و امام به طور کلی‌ تمام مواد خوراکی که با د دار است نخورند بهتر است.

سلام ثمين جان

پياز(خام) خامه ( شيريني تر) دوغ و برنج علاوه بر حبوبات جزو مواد نفاخ هستند و بهتره به ميزان كم خورده بشن البته خوردن عرق نعناع براي دوستت مفيده فقط زياد نخوره كه گرميش مي شه و بدن بچه اش بيروم مي ريزه و اونوقت بايد ترنجبين بخوره كه سرديه
بعضي ميوه ها مثل هندوانه هم اين طوريه براي اينكه نفخ بچه ها اذيتشون نكنه و همين طور براي اينكه اگه موقع خواب كه والدين حواسشون نيست شير بالا بياره تو حلقش بر نگرده نوزادها رو دمرو مي خوابونن اين كار باعث دفع خودبخود باد مي شه و ضمنا خواب بچه ها راحت و عميق مي شه از اين حرفا كه دلش درد مي گيره و بد قلقي مي كنه نترسيد اگه به اندازه ي كافي خورده باشه شكم درد نمي گيره البته دمر خوابوندن بايد بعد از گرفتن آروق اونا باشه

موفق باشيد

سلام دوست خوبم
برای اینکه شیر مادر زیاد بشه زیاد غذا خوردن کمکی نمی کنه و بیشتر مادر رو چاق می کنه. بهتره از مایعات مثل همون شیر و سوپ های مقوی استفاده بکنه.
یه سری مواد غذایی هست که باعث میشه شیر مادر با اصطلاح باددار بشه. مثل حبوبات و بادمجان و سبزیجات سبز. یه سری میوه ها هست که شیر مادر رو اسیدی می کنه و بعضی از بچه دچار مشکل میشن . مثل میوه های قرمز و پرتقال نارنگی. موز و سیب و هویج جزو چیزهایی که راحت میتونه بخوره و همینطور انگور شیرین ولی خیلی کم.
یه سری از مواد غذایی هست که شیر رو بد مزه می کنه مثل سیر. پیازو...
مادر شوهر من برام کنجد فرستاده بود می گفت هم شیر رو خوشمزه می کنه و هم زیاد من هم استفاده کردم ولی نمیدونم چه نتیجه ای داد. حتما خوب بوده. چون مشکلی هم پیش نیومد. و دیگه اینکه یه سری چایی هایی هست که کیسه ایه و مخصوص مادر باردار و شیر ده هست. زیاد خوشمزه نیست ولی من خودم تا ۱.۵ سال فقط همین رو بعنوان چایی روزی ۲ لیوان می خوردم. چایی سیاه و قهوه هم که خوب نیست خواب بچه رو مختل می کنه.

یه چیز دیگه عرق نعنا و چایی نعنا هم اصلا نخوره. چون نعنا خاصیت خشک کردن شیر رو داره و به شدت مقدار شیر رو کم می کنه.بیکی از دوستان من شیر تو سینه اش رگ کرده بود و مامای بی تجربه ای داشت و به اون پیشنهاد خوردن چایی نعنا داد البته دوست من هم ۱ فلاکس چایی نعنا خورد و نتیجه اش این بود که بعد از ۱ هفته شیرش به ناگهان خوش شد. بهتره که به جای اینکه غذاهای باددار بخوره و بعد از عرق نعنا استفاده کنه اصلا غذای باددار نخوره. فوقش ۶ ماه میخواد رژیم شیردهی بگیره.
شیر مادر خوبه ولی خیلیها میگن تا ۶ ماه کافیه چون دیگه خاصیت انچنانی هم نداره. من خودم ۱۶ ماه شیر دادم و با توجه به اینکه بچه از ۴-۵ ماهگی غذای کمکی میخوره شیر مادر بیشتر از ۶ ماه نتیجه ای جز وابستگی بچه به سینه مادر رو نداره. به دوستتون بگین سعی کنه در کنار شیر خودش حتما با شیشه به کودکشون اب مخصوص بچه بده که تو فروشگاه پیدا میشه و احتیاجی به جوشوندن هم نداره . البته بدون قند. تا بچه عادت به شیشه هم داشته باشه. من میخواستم به پسرم ۱ سال بیشتر شیر ندم ولی چون پسرم بلد نبود شیشه مک بزنه به مشکل برخوردم.
و همینطور پستونک هم خیلی خوبه جلو نق زدن الکی بچه رو می گیره و وابستگی بچه رو به سینه مادر کم می کنه. و به دندون بچه هم برعکس این که همه می گن آسیبی نمیرسونه من خودم ۴ سال پستونک خوردم هیچ طوری هم نشد.
خوشحال میشم بازم بتونم کمکی کنم.
موفق باشید

سلام ثمين جان

قدم نوزاد دوستتون مبارك، چه روز هاى مبارك و شادى هستن روز هاى اولى كه بچه را ميارى خونه....واى

اش جو يا اصولا غذاهاى كه توش جو ريخته باشن به من در موقع بچه اول كمكم كرد ولى از تو چه پنهون واسه بچه دوم فقط تونستم ۶ ماه شير بدم و در كنار اون با كمك شير خشك سر كنم. بد از اون دريغ از يك قطره شير. راستش نميدونم تو بدنم چه تغئيرى به وجود امده بود. اصولا بهترين چيز واسه بچه شير مادر هست حتى اگه شير كم هم باشه همون يك قطره براى بچه مفيد ترين چيز هستش.

در مورد قطره كه شير رو زياد ميكنه، من نميدونم ولى شخصا چيزى رو كه تبيعى نباشه خودم نمى خوردم تو اون دوران. باز هم با دكتر تبادل نظر كنين.

سلام دوست عزیز

قدم نورسیده مبارک

دم کرده پودر کاکائو همراه با شیر یا بصورت نوشیدنی شیر شکلات داغ و همینطور دم کرده تخم رازیانه شیر را بسیار زیاد میکنه ... دومی کلا برای از بین بردن نفخ برای نوزاد هم مفیده ....

طرز تهیه دم کرده رازیانه : برای تهیه دم کرده یا چای رازیانه بایستی تخم آنرا کوبید و بعد کمتر از یک قاشق چایخوری از این کوبیده را در یک قوری آبجوش دم کرده و به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت صبر نمود تا خوب دم بکشد و حاصل را با کمی شکر یا بدون آن نوشید.

Fennel دم کرده تخم رازیانه شیر مادران کم شیر را زیاد می کند، دردهای انقباضی مثل اسپاسم و قولنج کلیه و روده را برطرف می کند. اسهال و یبوست را رفع می کند و علیه بیماری های مجاری ادراری و به عنوان کمک درمان برای بیماری دیابت نیز توصیه می شود.

خواص گیاه رازیانه : برای مصارف دارویی میوه های آن را که کاملاً رسیده باشند با دست می چینند و قسمتهای نارس را تا زمان رسیدن رها می کنند. دانه های خشک و جدا شده را در محلی خشک مانند یک پاکت کاملاً سربسته نگهداری می کنند. میوه ها دارای اسانس روغنی تا شش درصد که مواد اصلی آن آنتول، و همچنین آلبومینها، قندها و لعاب است، می باشند. دانه های آن دارای اثر آرام کننده (عضله صاف )، بی حس کننده (دل درد ) و باد شکن است.

از :
http://www.tct.ir/components1.php?rQV=8 ... 2bpR3Yh9lZ

من قبلا به طور تجربی هر دوشون رو استفاده کردم و فوق العاده بودن ....

وای چقدر نکته؟؟؟
خانمهای گل
خیلی ممنون بابت همه راهنمایی هاتون
واقعا لطف کردین

ثمین جان خوردن ریحون هم شیر را زیاد میکنه. آبگوشت هم همینطور.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14545]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن