تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813221371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي شهرداري تهران ؛ برج ميلاد در شب نيمه شعبان ديدني مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: از سوي شهرداري تهران ؛ برج ميلاد در شب نيمه شعبان ديدني مي شود


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: نقاشي بر آسمان با نور پردازي پروژه ملي برج ميلاد به مناسبت ميلاد حضرت قائم (عج) براي اولين بار از سوي شهرداري تهران صورت مي گيرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مهندس سيد رضا ميرصادقي اعلام داشت: شهروندان مي توانند اين نورافشاني ويژه و منحصر به فرد را 26 مرداد ماه مطابق با شب نيمه شعبان ، راس ساعت 21 نظاره كنند.
وي افزود: در اين نورپردازي آسمان تهران با نورهاي ليزري و به اشكال هندسي زيبا روشن مي شود كه اين اقدام به منزله آزمايش اوليه از تكميل كار نورپردازي بيروني و نماي برج ملي ميلاد است.
مدير عامل شركت يادمان سازه با اشاره به اين نورپردازي ويژه ، به مناسبت عيد نيمه شعبان گفت : شهروندان به مناسبت اين عيد فرخنده ، به مدت دو شب و هر شب يك ساعت با زندگي جديد برج ميلاد در شب و اعياد آشنا مي شوند.
ميرصادقي درباره ويژگي هاي نورپردازي برج ميلاد تاكيد كرد : نورپردازي برج از سوي شهرداري تهران در دو بخش ثابت و ويژه مناسبت ها طراحي شده است . نورپردازي ثابت با استفاده از لامپ هاي كم مصرف و نورپردازي مناسبت ها با استفاده از چراغ هاي ليزري طراحي شده كه افكت ها و جلوه هاي خاصي را به نمايش مي گذارد.
وي افزود : سيستم كنترل نورپردازي در برج ملي ميلاد به صورت متمركز و بسيار پيشرفته است ، به نحوي كه مي توان براي نورپردازي در شب و مناسبت هاي مختلف ، برنامه يكساله براي آن تعريف كرد.
ميرصادقي درخصوص شيوه نورپردازي برج ميلاد گفت : پايه برج از پايين به سمت بالا روشن مي شودو اين نور هرچه به مركز پايه نزديك مي شود از قدرت آن كاسته و در ميان برج تاريك مي شود. اين نورپردازي از بالا نيز به همين صورت تكرار و به بيننده اين را القا مي كند كه سازه راس برج در هوا معلق است.
مدير عامل شركت يادمان سازه با تاكيد براينكه اهميت نورپردازي به منظور تقويت ايده هاي معماري در برج ملي ميلاد است افزود : در قسمت سازه راس برج ، محل اتصال پايه به سازه راس از نورهايي استفاده مي شود كه اندازه هاي برج به خوبي نمايش داده شود. در قسمت زير سبد نيز از نور داخل رستوران براي روشنايي استفاده خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: در قسمت تراس هاي بالاي سازه نيز چراغ هايي براي تامين روشنايي نصب شده و گنبد آسمان برج را نيز به صورت ستاره اي درخشان نشان خواهد داد.
وي با اشاره به اينكه شهروندان با افكت هاي متنوعي در شب ميلاد حضرت مهدي (عج) مواجه خوهند شد ، گفت: پيچيده ترين كار نورپردازي در برج ، نصب و طراحي كنترل ال_اي_دي روي گنبد آسمان و سخت ترين مرحله اجراي پروژه ، نصب چراغ هاي زير سبد سازه بالاي راس بوده است.
مجري پروژه برج ميلاد با تاكيد بر اين موضوع كه هدف از طراحي نورپردازي ، نمايش نور نيست خاطر نشان كرد: در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري كه زيبا سازي را يك اصل براي مديريت شهري ناميدند، اين نورپردازي خاص طراحي شده است تا معماري عظيم برج و جلوه هاي بديع و زيباي آن براي شهروندان به نمايش گذاشته شود.
وي افزود: معتقديم اين نورپردازي ، خلق مجدد بناي برج ميلاد در تاريكي است و برج به نقطه اي براي نظاره شهروندان در شب تبديل خواهد شد.
ميرصادقي يادآور شد: اين اقدامي كه در شب نيمه شعبان از سوي شهرداري تهران انجام مي گيرد تنها 60 درصد ازنورپردازي نهايي برج ملي ميلاد است و شهروندان مي توانند نورپردازي نهايي برج ميلاد را در عيد سعيد فطر مشاهده كنند./146/125
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن