تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820893024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اول رييس قوه قضاييه: مكتب انتظار طلايه دار رهايي از ظلم و جور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون اول رييس قوه قضاييه: مكتب انتظار طلايه دار رهايي از ظلم و جور است
معاون اول رييس قوه قضاييه گفت: در زمان كنوني در مقابل مكتبي كه روحيه ظلم پذيري ونااميدي از رهايي از ظالمان را ترويج مي كندمكتب انتظار طلايه دار اميدبخشي به مردم و رهايي از يوغ ظلم و جور است.


به گزارش ايرنا حجت الاسلام دكتر سيد ابراهيم رييسي چهارشنبه درجلسه توديع و معارفه رييس كل دادگستري كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج با تبريك ايام شعبانيه به ويژه نيمه شعبان افزود:موضوع انتظار نه فردي و گروهي بلكه مكتبي و اعتقادي است و به طور حتم هر كسي نمي تواند منظر واقعي حضرت قائم باشد.
وي گفت:بخش بزرگي از جهان اسلام دنباله رو مكتب انظلام (ظلم پذيري )هستند و فشارغرب بربسياري ازكشورهاي اسلامي دربه رسميت شناختن رژيم غاصب صهيونيستي و مقاومت حزب الله لبنان درمقابل اين رژيم نمونه بارز اين دو مكتب در جهان اسلام است.
رييسي عنوان كرد: با وجود الطاف خداوند در زمينه بخشيدن نعمت هاي فراوان به بندگان خود تنهادر دو مورد رسالت و امامت به بندگان منت نهاده شده است كه با تامل در گفتار قرآن مي توان استمرار را در موضوع امامت به وضوح ديد.
رييسي گفت: زماني كه حساسيت در كار قضايي ميان رده هاي مختلف قضايي از بين برود ديگر نمي توان به موفقيت در كار آنها اميدوار بود.
وي با تاكيد بر اينكه قضات در پرونده ها بايد نرمش و سستي را در اين كار از خود دور كنند تا بدور از نفوذ هرگونه قدرتي تنها بتواند حدود الهي را اجرا كند بيان كرد: امر به معروف و نهي از منكر در جامعه با مقاومت و تدبير قضات نتيجه خواهد داد.
رئيسي اظهار داشت: همكاري و همفكري دادستان ها و روساي دادگستري ها لازمه مطلوب تر شدن روند رسيدگي به پرونده ها خواهد بود و به طور حتم اين همكاري امري اجتناب ناپذير در سيستم قضايي است.
وي بيان كرد: اگر چه در سيستم قضايي كهگيلويه و بويراحمد كارهاي زيادي صورت گرفته است ولي اين به معناي بسنده كردن به وضع موجود نيست و همه مسوولان قضايي در تمامي رده ها لازم است با اتكال به خدا و اعتماد به نفس در راه خدمت به مردم اين استان قدم بردارند.
نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد و نماينده مردم اين استان در مجلس خبرگان رهبري نيز در اين مراسم گفت: مردم اين استان در گذشته و در همه زمينه ها امتحان خود را پس داده اند و لازم است مسوولان نيز در زمينه خدمت به اين مردم وفادار از خود همت نشان دهند.
به گزارش ايرنا آيت الله سيد كرامت الله ملك حسيني با اشاره به وظايف مهم قضات و مسووليت سنگيني كه بر دوش آنهاست افزود: با توجه به جايگاه ويژه قاضي در جامعه و تاثيرپذيري جامعه از آن بايد شاهد نگاه، گفتار و عمل آنها با همه اقشار جامعه به صورت يكسان و عادلانه باشيم.
وي بيان كرد: مسوولان قضايي نبايد تفاوتي ميان حقوق مردم و دولت براي احقاق حق قايل شوند و بايد تنها دغدغه آنها گرفتن حق از ظالم و دادن آن به مظلوم باشد.
ملك حسيني با رد نظريه برخي افراد كم اطلاع كه نظريه خارج شدن استان از محروميت را مطرح مي كنند اظهار داشت: اگرچه سيماي استان نسبت به سال هاي گذشته دگرگون شده است ولي بدون شك كهگيلويه و بويراحمد تا رسيدن به توسعه پايدار و خروج از محروميت فاصله زيادي دارد.
رييس كل جديددادگستري كهگيلويه وبويراحمد نيزگفت:تعامل باهمه دستگاه هاي اجرايي براي رفع مشكلات مردم استان دغدغه اصلي ماست كه اميدواريم با توجه به رهنمودهاي رهبر انقلاب و رياست محترم قوه قضاييه در راه تحول سازنده در مسايل قضايي گام برداريم.
دكتر علي جمادي افزود: ايجاد امنيت قضايي، بهداشت قضايي، استقلال قضات، جلوگيري از اطاله دادرسي ها، تحكيم محاكم حل اختلاف، دانايي محوري و نيز تخصصي كردن رسيدگي به پرونده هاي قضايي از مهمترين برنامه هاي دادگستري كهگيلويه و بويراحمد خواهد بود.
در اين مراسم از زحمات و خدمات هفت ساله سيدعبدالله موسوي رييس كل سابق دادگستري اين استان تجليل شد.
ك/2 7535/563 شماره 578 ساعت 14:40 تمام
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن