تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798921791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختلافات زن و شوهر و راه حل آن : با همسرم مشکل دارم چون ...


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: روان شناسان عقیده دارند که زندگی زناشوئی اصولاً یک نوع نزاع دوستانه است و اختلاف خلقت بین آن دو ایجاب می کند که با یکدیگر پرخاش و نزاع کنند. منتها خداوند حکیم طوری این دو جنس مخالف را با همدیگر جوش داده و بین آن ها الفت ایجاد کرده است که پرخاش ها و تندخوئی ها در برخی از اوقات ثمربخش واقع شده ، نظام خانواده و اجتماع از این راه برقرار می گردد.

از این رو کمتر خانواده ای است که در طول زندگی زناشوئی خود دچار بحران ها زودگذر نشود. غالباً اختلافات جزئی و کلی در اکثر خانواده ها بین زن و شوهر امری است طبیعی که نه تنها به مراحل خطر و بحران شدید و جدائی نمی کشد بلکه دنبال آن یک نوع محبت و سازش پدید می آید و در حقیقت یکنواختی در زندگی را که عامل برخی از گرفتاری های خانوادگی است از بین می برد و از این جهت پیدایش تندخوئی های آرام و لطیف به هیچ وجه جای نگرانی نیست.

دکتر باخ روانشناس نامی آمریکایی می گوید : اگر پرخاش و نزاع اصلاً صورت نگیرد ناراحتی های دو طرفه انباشته و متراکم شده و یکباره بسان کوه آتشفشان منفجر می شود و البته دیگر در این موقع آشتی غیرممکن است یا بسیار بسیار دشوار.

یکی دیگر از کارشناسان امور خانواده می گوید : عدم موافقت ها همیشه جدایی پیش نمی آورد بلکه پیش از ناسازگاری عدم توانایی هریک از طرفین در غلبه بر مشکلات موجب جدایی می شود.

راه حل اختلافات خانوادگی زن و شوهر

1. آشنایی و عمل کردن به وظایف و حقوق یکدیگر .

2. وقتی را برای گفتگو و گوش دادن به صحبتها و احیاناً انتقادهای یکدیگر قرار دادن و هر یک از زن و شوهر بدانند که وقت انتقاد چه موقعی است.

در قانون اسلام آمده است که وقتی احساسات خصومت آمیز و عصبانیت زیاد بر وجودتان مستولی است و سخت عصبانی هستید اصولاً از تصمیم گرفتن و از هرگونه انتقاد بپرهیزید.

چنانکه روانشناسان می گویند : روابط زن و شوهر وقتی صمیمانه باشد انتقاد سازنده معجزه می کند . بهترین موقع انتقاد زن و شوهر از یکدیگر هنگامی است که استراحت لازم را کرده باشند ، و به اصطلاح سرحال باشند زن ها باید حتی الامکان سعی کنند انتقاد عملی و زبانی خود را از شوهرانشان در میان اعضاء خانواده بخصوص در حضور افراد فامیل و خویشان مطرح نسازند.

3. سازش باید دو طرفه باشد نه این که همیشه یکی از دو طرف کوتاه بیاید ، اگر چه سفارش شده است کوتاه آمدن از طرف زن به خاطر داشتن روحیه لطیف و محبت آمیز شروع شود. مرد هم نباید بخاطر داشتن روحیه خشن همیشه پیروز این اختلافات باشد.

4. اگر خدای ناکرده اختلافات عمیق میشود مطابق پیشنهاد کتاب انسان ساز الهی یعنی قرآن کریم و تأکید روایات ائمه (ع) نمایندگانی از دو طرف جمع شوند و به این مشکل خاتمه دهند.

5. از دخالت دادن و یا حتی مطلع کردن دیگران از این نزاع ها خودداری شود ف حتی فرزندانم هم نباید متوجه شوند که در روحیه لطیف آن ها مؤثر خواهد بود . ابتدا بچه ها را به منزل اقوام یا همسایه ببرند ، بعد با هم برای حل اختلاف گفتگو نمایند.

6. در گفتگو سعی شود اختلافات و صحبتهای قبل را به میان نکشند و همدیگر را به این خاطر ملامت نکنند که تو قبلاً چنین و چنان بودی و یا فامیل هایت هم همین طور لجباز بودند.

7. زن نقش مهمی در بوجود آمدن یا نیامدن این نوع اختلافات دارند خود را باید همیشه نزد همسر زیبا جلوه دهد و مطابق خواسته شوهر آرایش کند و او را از غریزه جنسی اشباع نماید.

8. این را هر دو به یاد داشته باشند که اولین راه حل آخرین راه حل نیست و از به زبان آوردن کلمه طلاق در خانه خودداری نمایند، وقتی کلمه طلاق به میان آمد بنیان خانواده بلرزه در می آید. همان طور که وقتی طلاق عملی شود عرش خدا به لرزه در می آید.

نکاتی در تحکیم روابط زن و شوهر

1. ارتباط کلامی صمیمانه : یکی از مواردی که در تحکیم روابط زن و شوهر بسیار مؤثر است ارتباط کلامی و نوع محبت و مبادله کلمات و حرفهایی است که در طول شبانه روز بین زن و شوهر مطرح می شود.

مصادیق ارتباط کلامی صمیمانه :

----مزاح و شوخی

---- تمجید و تعریف از یکدیگر

----با کلمات زیبا همدیگر را صدا کردن

2. زمانی را برای صحبت کردن برای همسر اختصاص دهید: همسران پرمشغله اصولاً از محبت کردن غافل می شوند. در نهایت از نظر احساس فاصله ای میان آنها ایجاد می شود و پر کردن این خلاء کاری دشوار است. بهترین راه حل برای جلوگیری از این فاصله ، اختصاص روزانه چند دقیقه برای صحبت کردن و زمانی بیشتر در طول هفته می باشد بویژه وقتی مرد وارد خانه می شود و اگر زن خانه دار باشد بسیار نیاز دارد که شوهرش به حرف های او گوش دهد و مرد هم باید با توجه به حرفهای همسرش گوش دهد نه در حل روزنامه خواندن ،مطالعه یا تماشای تلویزیون این نوعی بی توجهی و بی احترامی به همسر است و این مسئله بظاهر کوچک نقش مهمی در تحکیم روابط زن و شوهر است.

3. از کنجکاوی بیش از حد بپرهیزید: اگر احساس کنید که همسرتان رازی را از شما مخفی می کند ، به دنبال یافتن سرنخ به سراغ اوراق خصوصی او نروید . باز کردن نامه های طرف مقابل یا خواندن دفتر یادداشت وی و به سراغ کیف او رفتن نقص مالکیت و حدود او می باشد بگذارید تا او در زمانی که احساس می کند مناسب است حقیقت را به شما بگوید.

یک روانشناس می گوید :

اگر همسری پس از کشف رازی که شما مخفی کرده بودید عصبانی شود ، به این دلیل است که شما به او اطمینان نکرده اید.

4. از اعتماد همدیگر سوء استفاده نکنیم: اغلب همسران از اسرار به عنوان حربه ای علیه یکدیگر استفاده می کنند. یک وکیل به همسر خود گفته بود که با همکارانش مشکل دارد مدتی بعد که آن دو با یکدیگر بحث کردند ، همسرش به او گفت :« می بینی هیچ کس نمی تواند با تو کنار بیاید » این سوء استفاده از اسرار همسر ، اعتماد به همدیگر را کمتر می کند.

5. نسبت به هم صداقت داشته باشید: صداقت زیربنای زندگی است و همه صفات عالیه در آن نهفته است . صداقت نهایت شکوفایی عزت و پایه ای در زندگی یک زن و شوهر است. عدم صداقت و دو رویی ، نفاق ، آفت بزرگ خانواده است که زن و شوهر می توانند از روز اول با عهد و پیمان بر این که زیر بنای زندگی شان صداقت باشد ، این آفت را دور کنند.

6. آراستن خویش برای همسر: اسلام دین فطرت است و چنین دینی باید به احساسات و عواطف افراد جامعه توجه نماید. هر مرد و زنی در فطرت و سرشتشان زیباپسندی و آراسته گری نهفته است لذا در اسلام بر آراستن خویش و پوشیدن لباس زیبا و استعمال عطر و بوی خوش تأکید زیادی شده است؛ و سفارش شده که زن و شوهر خود را برای یکدیگر بیارایند و ظاهر خود را جذاب و دوست داشتنی نمایند . این عمل علاوه بر احترام به خواست و علاقه طرف دیگر است عفت و پاکدامنی را در جامعه تقویت می نماید.

7. گذشت در برابر لغزشها : برای افرادی که مدت ها با یکدیگر زندگی می کنند و در این امور زیادی منافع واحدی دارند سرزدن لغزش و اشتباه و خطا امری عادی و متعارف است. بنابراین لازم است با عفو و گذشت از خطاها و اشتباهات یکدیگر چشم پوشی نمایند و آن ها را به رخ طرف مقابل نکشند. زن و شوهر در برابر کلمات تند و خشنی که احیاناً به خاطر شرایط خاص که برای هر کدام ممکن است پیش آید از طرف مقابل می شنوند باید با متانت و سعه صدر با آن روبرو شوند.



منبع:مركز مشاوره اي صنعت نفت

سلام
از قديم گفته اند زن و شوهر دعوا كنند ابلهان باور كنند (بلا نسبت همه )

من امروز سر یه موضوعی با همسرم بحث کردم.دوست دارم تعریف کنم براتون.
موضوع از دیروز شروع شده.اونم اینکه من راجع به یه موضوعی که تو سازمان مون اتفاق افتاده بود با شوهرم صحبت کردم.راست گفتن که خانومای شاغل از محیط کار تو خونه هیچی نگین.البته اگه با همسر من طرف باشن.
حالا داستان دیروز:تو اداره ما یه عده مهندس(اعضای یه نهاد غیر دولتی مرتبط با سازمان ما)به عنوان مسئول فنی رفت و آمد دارن.خانوم و آقا...که میان و کارای واحدی که مسئول فنی اش هستن رو بصورت گزارش کتبی ماهانه به اطلاع سازمان ما میرسونن و گاهی مسائل اداری واحد زیر نظر رو پیگیری میکنن.
یه مدتیه که ادره ما شده سالن مد واسه این دخترخانومای مهندس و با ظاهری که مناسب یه محیط کاری اونم دولتی نیست میان و میرن و گاهی 3-4 ساعت الکی علاف میگردن تو اداره.و البته بعضی از آقایون همکار ماهم همچین بدشون نمی آد که این خانوما جلوشون رژه برن...
تو طبقه ما فقط من خانوم هستم و این دخترا مرتب واسه پر کردن فرم و این حرفا میان تو اتاق من و مزاحم میشن و خلاصه از رفتار و حرکاتشونم که بماند جلف هستن زیاد خوشم نمی آد.یعنی به من ربطی نداره رفتار مردم اما اینکه میان و میرن و خلاصه بیکار میگردن اونجا واسه من خیلی ناخوشایند بود.
من به حراست ادارمون زنگ زدم و گفتم که این خانومای مهندسین کار خاصی ندارن چرا اینقدر میمونن تو سازمان اونم با این ظاهر نامناسب.یه تذکری بدین که اگه کاری ندارن نمونن.وجهه خوبی واسه سازمان ما نداره.
اینو مثل ابله ها واسه شوهرم تعریف کردم.جوابش این بود...آخی اونا جوون و رنگ و روغنی هستن تو هم سنت رفته بالا(35 سالمه)حسودیت شده به اونا.رفته رو منبر واسه من که ببین آدم تا چیزی ته وجودش رو نسوزونه واکنش تند نشون نمی ده.حتما تو از چیزی ناراحت شدی که اینطور عصبانی شدی.چرا بقیه اعتراض نکردن!!!
خاک تو سر من ...من از او دخترایی بودم که همیشه یه عالم پسر دنبالم بودن و یه عالم خواستگار داشتم.هنوز هم قیافم خوشکل و قد بلند و متناسبم.!!!!!!!!!!(حمل بر تعریف نشه)میخوام بگم خداروشکر گاگول نیستم....
منم گفتم آره شما ها یعنی مردا زن حمال و کار کن میخوایین اما دلتون پیش دخترای جلف و رنگ و روغنیه
آخه یه فامیلای ما نامزد کرده.نامزده از او دخترای واقعا خفن و از نظر من منحرف وخرابه واقعا.همه میگن نه تنها من اونوقت شوهر من ازش طرفداری میکنه.میگه آخی.قشنگه...جوونه.من آدم خشک و متعصبی نیستم .ظاهرم هم همیشه آراسته و شیک و مرتبه اما جلف و اوجوریا نیست.
گفتم همه از نگین بدشون میاد تو خوشت میاد.لابد یه چیزی هست دیگه.منو واسه حمالی میخوای و قسط دادن و آشپزی.از خانومای اونطوری هم خوشت میاد.تو محل کارشم پره از این دخترای امروزی با یه من آرایش.و البته بسیاریشون جلف.
هیچ وقت اونطور که من راضی بشم از ظاهر و تیپ من تعریف نمیکنه.همش شوخی شوخی میگه وای 35 سالت شده.پیر شدی.7 قلم آرایش میکنی!!!حسودیت میشه به دخترای جوون.
ای خاک بر سر من چه عاقبتی پیدا کردم.

ناراحت نباش سرونازجون.مردا همه همین طورن.البته یک عده از دوستامون تو این سایت هستن که الان میان کلی از شوهراشون تعریف میکنن  دلت نسوزه  که حرفتو این جا مطرح کردی. من که بعضی از حرفاشونو باور نمیکنم.اما در کل مردا وقتی ببینن تو یک موضئع حساسی.دست میزارن رو ان نقطه.یک جور وانمود کن که اصلن واسه تو مهم نیست.

راستش دلم گرفته.گرچه خوب به طرق مختلف ثابت کرده که منو دوست داره.منم که بخودم شک ندارم که حالا شوخی اش بهم بر بخوره.اما خوب ما زنها حساسیم دیگه.ولی خوب وقتب راجع به نمازد این پسره اینجوری حرف میزدن میخوام موهاشو بکنم!!!
دختره ولو قرتی جلف.8 ساله که تو خونه پسره میاد و میره!حالام به سلامتی صیغه خوندن واسشون.دیگه رسما زن و شوهر تشریف دارن.حتی لباس ز.ی.ر.ش وسط اتاق بوده که مادر شوهرش داده بهش گفته جمعش کن اینو.خونه مادرشوهره مهمون بودن.
اونوقت میگه آخی جوونه بذار خوش باشه!!!آخی
راست گفتن که .... ها گوشتشون شیرینه

سلا م سروناز جون
شوهرت اشتباه فکر می کنه و رفتار می کنه
و تو اشتباه تر  باید این ذهنیتتو که هر کی تیپ شاد یا به قول خودت جلف زد آدم خرابی  هستش رو از خودت دور کنی
این رفتاری که نشون میدی به شوهرت ثابت می کنی که روی این جور ادمها حساسی و اونم ازین موضوع سو استفاده می کنه
به هر حال نمی گم که شما سنتون زیاده یا ... ولی به هر حال یه روزی شما هم 20 یا 22 یا .. ساله بودید و می دونی که انرژی ادم توی این سن زیاده که به معنای جلف بودن و سبک سر بودن نیست و الان زمانه با دوران شما فرق می کنه
منم تو محیط کارم همیشه شادم و دوست د ارم کارم پیرم نکنه
شاید خانمهایی که از دور منو ببینن فکر کنن که جلفم یا سرخوشم ولی همکارام که باهام برخورد دارن می دونن که رفتارم اینطوری هستش و اونام سعی می کنن که شاد باشن
پس اول تصمیم بگیر که طرز فکرتو عوض کنی که اینجوری خودتم اذیت نمی شی
در مورد اون دختره که می گی لباس زیرش وسط خونه ... شوهرت وقتی می بینه تو حساسی روی این موضوع اون میگه دختر خوبیه و جوونه و... برو با دختره دوست بشو و یه کم مث اون رفتار کن اون موقع شوهر خودت میاد  بهت میگه که این کارارو نکنی
مردا فقط مترصد فرصتن که که نقطه ضعف از خانمها بگیرن که سو استفاده کنن

ممنون از نظرتون دوستان
اما دل من کماکان گرفته.
منم همه اینایی رو که میگین میفهمم.فرق بین شیک و تر و تمیز و جلف رو هم میفهمم.شماها خودتون این دوتارو ازهم جدا نمی کنین؟؟؟

عزیزم موضوع حساسیت تو نسبت به این خانم هاست که باعث میشه شوهرت سواستفاده کنه از این موضوع
من شوهرم دوستایی داره که وقتی میریم خونشون یا مسافرت یا.. زناشون جلوی شوهر من با تاپ های خیلی باز میان و بازی می کنیم و مثلا تا صبح می شینیم ولی من وقتی به این موضوع حساسیت نشون نمی دم شوهرم هم واسش خیلی عادی و اهمیت نمی ده ولی یه خانم دیگه هست که همش حرص می خوره و این موضوع رو بارها وبارها جلوی شوهرش گوشزد میکنه و نشون میده واسش مهمه
شوهرشم به خاطره این خیلی به این موضوع توجه میکنه و یه جورایی حریص که این روابط رو با دوستاش بیشتر کنه و همش به زنای دوستاش نگاه میکنه و بهشون دست میزنه ... ولی اصلا هم اجازه نمی ده زنش اینطوری باشه
ما جامعه رو نمی تونیم تغییر بدیم همیشه زن های خوب و بد توی جامعه هستن تنها کاری که می تونیم بکنیم اینکه دید خودمون رو تغییر بدیم و خوش بینانه به مردم نگاه کنیم و اینکه به شوهرمون ضعف نشون ندیم اینکه مثلا من بیام به شوهرم بگم که من قدم بلند و خوشگلم و .... اصلا توی نظر شوهرم قشنگ نمیاد و یه جور حسودی تلقی میشه باید با رفتارت و بی اهمیت بودن تیپ یا قیافه دیگران نشون بدی خیلی از اونا بالاتری
 

سروناز جان همه ما توی یه دورانی اون جنگولک بازی هارو داشتیم یکیمون کمتر یکیمون بیشتر ولی خوب العان ازدواج کردیمو خانوم شدیم و سنگینتر برخورد می کنیم به نظر من تو کار اشتباهی کردی به حراست زنگ زدی هر مردی اگه بد چشم و کثیف باشه به زن چادری هم نگاه میکنه چیزیم که زیاده زن خراب تو اداره نگاه نکنه تو خیابون این کارو میکنه اگرم مرد خوب باشه توی دیسکوشم به جز زن خودش به کسی نگاه نمیکنه
به نظر من همسرت کار بدی کرده که اینطوری باهات صحبت کرده من بودم خیلی می رنجیدم مخصوصاً که چندین سال جوونیتو به پای همسرت ریختی ولی عزیزم یه نکته ای شاید همسرت می خواد یه نکته ای رو بهت گوشزد کنه ولی بلد نیست چطوری بگه شاید دوست داره اکتیو تر باشی از لحاظ ج.ن.س.ی شاداب تر درسته تو کدبانو هستی و کمک مالی به شوهرت می کنی ولی مرد در درجه اول به نظر من یه دوست دختر میخواد خوب براش باش بگرد بچرخ خوش بگذرون هم خودت جوونیو حس میکنی هم به همسرت خوش می گذره اصلاً چی میشه آدم برای شوهرش جلف باشه باحال باشه حتی توی یه مواقعی گندشو در بیاره آدمیزاد یه روح سرکش داره اون روحو در خوذتو شوهرت پیدا کن بیا به تاپیک تفریحات شاد دو نفره سر بزن خیلی خوبه اینم لینکش سبز باشی عزیزم
http://www.ashpazonline.com/forum/forum-f20/topic-t13020-900.html

آخه ببین من نمی گم که کار من کاملا درست بوده.اولا حراست وظیفه داره یه نظم و ترتیبی بده به سازمان.پس واسه چی 3 برابر حقوق میگیره.آیا نباید کسانی رو هیچ کاری ندارن و تو سازمان میگردن رو جمع کنه؟پس چی؟همه بگن هر وقت بیکار شدین بیاین فلان سازمان .... پر دختر علافه!!!یا اینجا بشه جای وقت گذرونی اونا؟
اما شوهرم معلومه که از دستش عصبانیم.من همیشه سعی کردم چیزایی رو که گفتی داشته باشم.نه آدم خشک و متعصبی هستم نه پیر شدم نه خودمو پیر کردم.
اما به من بگین چه جوری شدت ناراحتی مو از همسرم بهش بفهمونم؟چطور باید بفهمه که باید بتونه از من تعریف کنه؟چطور باید بفهمه او دختر اجق وجقی که وارد این فامیل شده یه .... واقعیه؟هی نگه بچه است.آخی عزیزم جوونه...
باهاش قهر کنم؟دلمو واقعا شکست.

عزیزم اون دختری که وارد فامیلتون شده شوهر داره زندگیش به خودشو نهایتاً شوهرش مربوطه تو به جای اینکه از فلانی بد بگی خودتو عزیز تر کن ببین مثل یه سامورایی تو خط مستقیم هدفت باش به حاشیه ها اصلاً اهمیتی نده آخه چه کاریه به شوهرت ثابت کنی فلانی آدم مورد داریه به نظر من تو شاد باش با شوهرتم خوش بگذرون اونم همونی میشه که تو میخوای شما که مشکلی نداری بعضی ها میان اینجا میگن ما می دونیم شوهرمون رابطه ج.ن.س.ی هم داره دوست دختر هم داره خدا رو شکر کن شوهر خوبی داری ولی یکم بچست و بلد نیست حرفشو به تو بزنه بزار

خوب به من نگفتی آخرش از موضع قهر وارد بشم باهاش؟خیلی رنجیدم ازش.توقع نداشتم.خیلی مرد خوبیه خیلی دلسوزه واسه من و دخترم اما از این شوخی هاش بدم میاد
هر هر هر پیر شدی به جونتار ها حسودیت میشه؟!
دلم میخواد کله مو بکو بم به دیوار

سزوناز جون به نظر من اخیرا چیزی پیش اومده که همسرت نسبت بهت کم آورده و الان نگران موقعیتشه و میخواد با بیرحمانه کبوندن شما موقعیت خودش رو بدست بیاره. تو کار و درآمد پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشتی؟ یا بر عکس همسرت در چیزی افت نکرده که واسش ناراحت باشه؟ مثلا موهاش بریزه یا تو کارش اتفاق بدی افتاده باشه که ببینه از شما عقب مونده؟
به نظر من وقتی آدمها یکی رو مستقیم و با بیرحمی میخوان اذیت کنن حتما یه جایی در وجودشون خیلی ناراحتن و حسودیشون شده.
البته هرچند حساسیت شما هم نسبت به دخترا کم نیست.شما که 35 سالت بیشتر نیست و الان تو سن ایدآلی هستی چون هم طراوت جوونی رو داری هم پختگی یه آدم دنیا دیده. به خدا من همیشه همه جا میگم من عاشق سن بین 30 و40 سالم.
هرچند اگه زرنگ باشیم جوونی رو میشه تا 50-60 سالگی داشت. دوروبرمون دیدم خانمهای 50-60 ساله ای که از دختر 18 ساله خوشگلتر و سرحالترن.
من همیشه هروقت کسی میخواد تحقیرم کنه اولین چیزی که بهش فکر میکنم اینه که طرفم کجا نسبت به من احساس حقارت کرده. اگه عزیزم باشه کمکش میکنم این احساس رو نداشته باشه و بهش میفهمونم که چقدر برام ارزشمنده ولی اگه دشمنم باشه تازه کلی حال میکنم که چقدر حال طرفم گرفتست به خاطر من.

خودت داری میگی شوخی میکنه اشکال نداره توهم باهاش شوخی کن بگو تو که پیر تری من زنم زیبایی دارم ولی توکه مردیو ....
مثلا
البته ببخشید من خیلی کوچیک ترم ازت جسارت نباشه ولی اون دختره فامیلتونم اگه آدم بد یاخرابی باشه یه روز دستش رو میشه و شوهرت میفهمه و به حرف تو میرسه به نظر من دیگه اصلا در اون مورد باهاش بحث نکن
بهش بگو واقعا به توجهش نیاز داری به توجه اون نه به توجه مردای دیگه بگو که تو هم میتونی مث اون دخترا تیپای جفنگ بزنی و توجه مردای دیگرو جلب کنی ولی واسه اونیو فقط میخوای توجه اونو داشته باشی
بگو که از این شوخیا ناراحت میشی و روی شوهرت متعصب و غیرتی هستی اینجوری کیف میکنه
بگو اگه این کارو ادامه بده ازش سرد میشی و...

به نظر من قهر نکن بدتر میشه اصلاً حساسیتتو نشون نده
رزگل جون مشااله خیلی فهمیده و نکته سنجی خیلی خوشحالم همچین خانوم گلی تو سایتمونه






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 653]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن