تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820646453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه چربي شكم را از بين ببريم ؟ (ورزش) : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: شکم انسان از عضلاتی قوی پوشيده شده که نگهدارنده اماء و احشاء است . ورزش نکردن ، انجام فعاليت های نشسته و مصرف کالری بيش از نياز ، موجب تجمع چربی در منطقه شکم می شود ؛ در اين صورت عضلات شکم ، سفتی و حالت اوليه خود را از دست داده و شکل ظاهری اندام افتاده شده و چربی ذخيره ای شکم به حالت گره دار احساس می شود . به علاوه ، تجمع چربی درمنطقه شکم به خصوص در خانمها خطر ابتلا به ديابت و عوارض عروقی را چند برابر می کند.

برای از بين بردن چربی های اضافی شکم چه کنيم؟

اين بافت چربی ، برای بدن يک انبار انرژی است و بدن مازاد نياز خود را در آن ذخيره کرده ، در مواقع نياز ، از آن برداشت می کند . پس بايد کاری کرد که بدن نيازمند انرژی بافت چربی شود.

دريافت کالری کمتر و ورزش کردن ، راه رسيدن به اين مقصود است. البته اکنون با روشهای ديگری مثل جراحی نيز ، اين چربی ها را بر می دارند ولی اگر بتوانيم با ورزش ، که سلامت عمومی بدن را به دنبال دارد ، آن را از بين ببريم ، مسلما به جراحی نيازی نخواهد بود .

ادعا می شود که کمر بندهای شوک دهنده با وارد کردن جريان های الکتريکی به چربی شکم موجب تجزيه آنها و قوی شدن عضلات شکم می گردد . در صورتی که تنها جريانهايی با قدرت ايمپالسهای مغز ، موجب انقباض عضلات می شود و اگر چنين جريانی با اين کمربند وارد شکم شود موجب يک انقباض دردناک خواهد شد .البته استفاده از وسايل ورزشی که موجب انقباض عضلات شکم شود ، مفيد است ؛ اما ورزش کردن به تنهايی کافی نخواهد بود ، چرا که کالری اضافی باز هم در شکم يا باسن ذخيره می شود . پس بايد از خوردن شيرينی های خامه اي ، تنقلات چرب مثل چيپس ، غذاهای پر روغن و نان و برنج زياد از حد پرهيز کرد.

يک ورزش مفيد:

دراز و نشست از راحت ترين و مؤثرترين ورزش ها برای برطرف کردن چربی شکم است.

با فشار زيادی که به عضلات شکم وارد می شد ، اين عضلات قوی شده و شکم به حالت اوليه باز می گردد . مدت ورزش چند روز يا چند هفته نيست بلکه بايد آنرا مداوم انجام داد . تمرينات ورزشی در صورتی که به درستی انجام نگيرند ، به کمر شما آسيب می رسانند.

طريقه درست انجام دراز نشست:

به پشت روی زمين نسبتاً نرمی بخوابيد. پاها را خم کنيد تا کف پايتان روی زمين قرار بگيرد ، دستانتان را به روی سينه قرار دهيد .

ابتدا سر را بلند کرده و سپس شانه ها را به آرامی 30 تا 40 سانتی متر بالا بياوريد و دوباره بخوابيد . بلند شدن بيش از اين مقدار عضلات پای شما را به کار می گيرد. ده مرتبه پشت سر هم ، اين کار را انجام دهيد . چند ثانيه استراحت کنيد و ده مرتبه بعدی را انجام دهيد. در ابتدا لازم نيست زياد به خودتان فشار بياوريد ، زمانی که احساس کرديد ، عضلات شکم شما قوی تر شده اند جسم سنگينی را در هنگام دراز نشست در دست ، روی سينه بگيريد تا فشار بيشتری به عضلات شکم وارد شود.

ورزشهای تکميلی ديگری که می توانيد برای متناسب شدن شکم انجام دهيد در ذيل ارائه شده است :


چهار دست و پا روی زمين قرار بگيريد ، يک پای خود را مستقيماً بلند کرده و در هوا نگاه داريد ، از يک تا 5 بشماريد ، سپس به حالت اول برگرديد ، از يک تا 5 بشماريد حالا پای ديگرتان را به همين صورت حرکت دهيد و بشماريد .

اين عمل را چند بار تکرار کنيد .


روی زمين بنشينيد کف دستها را در طرفين بدن ، روی زمين بگذاريد و زانوها را خم کنيد ، در اين حال با باسن خود جابجا شده به جلو برويد در حقيقت ، سر بخوريد . می توانيد با دستها مچ پاها را بگيريد .

به پشت روی زمين طاق باز بخوابيد ، دستها را باز کرده در طرف راست و چپ روی زمين دراز کنيد حالا زانوها را خم کنيد و همانطور که به هم چسبيده اند با هم اول به طرف راست زانوها را تا نزديک زمين بياوريد ، سپس به همين شکل به طرف چپ تا نزديکی زمين حرکت دهيد ، اين عمل را 10-15 بار تکرار کنيد .

بايستيد و دست ها را به طرف جلو دراز کنيد و در مقابل روی خود به لبه يک صندلی تکيه دهيد حالا به تدريج و خيلی آهسته زانوها را خم کنيد تا به صورت نشسته در آييد ، سپس به آهستگی بلند شده و بايستيد .

اين عمل را 5 تا 10 بار تکرار کنيد .


به روی شکم ، روی زمين بخوابيد ، چانه خود را روی هرد و دست خود قرار دهيد در حاليکه پاها را کشيده و دراز نگاه داشته ايد ، يک پا را تا آنجا که می توانيد بالا بياوريد و در آن حالت نگهداريد ، از يک تا 5 بشماريد وسپس پا راپائين بياوريد – حالا اين عمل را با پای ديگرتان انجام دهيد .


چهار دست و پا روی زمين قراربگيريد ، يک پای خود را مستقيما بلند کرده درهوا نگاه داريد وازيک تا 5 بشماريد سپس به حال اول بازگرديد وازيک تا 5 بشماريد اکنون پای ديگرتان رابه همين صورت حرکت دهيد وبشماريد . اين عمل را چند بارتکرارکنيد.

(می توانيد از اين ورزشها يک پرينت تهيه کنيد و هر روز با نگاه کردن به آن ورزشها را انجام دهيد. )http://www.niksalehi.com/

درسته كه دراز نشست يكي از ورزشهاپيه كه براي عضلات شكم خيلي مفيده ولي يه روش ديگه اي از دراز نشست هست كه براي تقويت عضلات پا هم خوبه
روي زمين دراز بكشيد و دستهاتون رو بالاي سرتون به پايه ي مبل يا ميز بگيريد ( البته روز هاي اول اين كار رو بكنيد بعدش ديگه نيازي نيست چون بدنتون قوي ميشه) پاهاتون رو دراز كنيد حالا پاهاتون رو از زمين بلند كنيد و بياريد بالا زانوتون رو خم كنيد يه زاويه ي 90 درجه درست كنيد . حالا بدون اينكه پاتون رو زمين بذاريد پاهاتون رو صاف كنيد و دوباره به همون زاويه ي 90 درجه بر گردونيد براي عضلات شكم و زير شكمتون خوبه . مي تونيد ست 15 تايي از اين نوع دراز نشست داشته باشيد وسط هر ست هم سه دقيقه استراحت كنيد (سه بار )
براي خانمهايي كه كمر درد دارند اين نوع دراز نشست خيلي خوبه چون كمرشون روي زمينه و هيچ فشاري به كمرشون نمياد و تمام فشار روي عضلات چهار سر ران و عضلات شكم و زير شكمه
موفق باشيد

اگر از داشتن شكمي بزرگ يا شل و افتاده رنج ميبريد، قبل از اينكه مخارج سنگيني براي خريد وسايل ورزش دراز و نشست و ابزارهاي مخصوص كوچك كننده شكم بپردازيد، كار تناسب اندام را با ساده ترين شكل ورزش كه رايگان هم هست، شروع كنيد :راه رفتن و دويدن!
البته فراموش نكنيد كه اين ورزشها كل بدن را تحت تاثير قرار ميدهند و بعدها براي شكم هم بايد حركات مخصوصي انجام دهيد. اگر شكم شما شلتر و برآمده تر از چيزي است كه ميخواهيد، به احتمال زياد در بدن شما نواحي ديگري هم وجود دارند كه بايد ورزيده و محكم شوند. براي دستيابي به شكمي صاف، تمام بدن شما بايد لاغرتر شود.

كار را با انجام دادن ورزشهاي سريعي كه تعداد ضربان قلب را افزايش داده و سوخت و ساز بدن رابهبود ميبخشند آغاز كنيد.سه مرتبه پياده روي سريع در هفته راه حل مناسبي براي دستيابي به اين هدف است. اين كار نه تنها كالري ميسوزاند بلكه براي قلب هم بسيار مفيد است.

يك نكته مهم اينكه به ياد داشته باشيد انجام دادن تمرينهاي ورزشي و داشتن رژيم غذايي موجب نميشود كه در مدت بسيار كوتاهي لاغر شده يا شكمي صاف پيدا كنيد. همانطور كه شما يك شبه اين شكم را پيدا نكرده ايد، نميتوانيد آنرا يك شبه از بين ببريد. پس بردبار باشيد و به تمرين ادامه دهيد. اگر قصد داريد به منظور خاصي –ازدواج، شركت در مراسمي مهم و...- از وزن خود بكاهيد، براي به دست آوردن نتيجه مطلوب، لااقل سه تا شش ماه قبل از اين مراسم كار را شروع كنيد چون بدون شك يك هفته كافي نخواهد بود!
يك تمرين ساده براي افزايش سوخت و ساز بدن براي افزايش سريع متابوليسم كه به سوزاندن كالري بيشتر و عملكرد منظمتر منجر ميشودف تمرين ساده زير را انجام دهيد:

1. 30 ثانيه يك حركت ورزشي سريع –مانند دو درجا يا طناب زدن- انجام دهيد

2. يك دقيقه به انجام حركتي متوسط –مانند دوي آهسته يا قدم رو سريع حتي درجا- بپردازيد

3. اين مراحل را ده مرتبه تكرار كنيد (مجموعا حدود 15 دقيقه)

4. به مدت 3 تا 5 دقيقه با انجام حركات كششي آرام، بدن را خنك كنيد

به ياد داشته باشيد كه افزايش سوخت و ساز يا متابوليسم، كالريهاي اضافه در كل بدن را از بين ميبرد و در كنار رژيم غذايي صحيح تمام بدن، از جمله شكم را متناسب خواهد كرد.

موفق باشيد

سلام به همه دوستان من بعد از زايمان شكمم اب نشد وبه حالت اوليه بر نگشت وهمسر عزيزم برام انواع دستگاه ههاي ورزشي برايم خريده كه يكي از انها تردميل است كه هم براي شكمم مفيد بود هم براي تمام اعضا بدنم ويكي ديگر از اين دستگاه ها كش دراز ونشست است كه ان هم بسيار مفيد وعالي بود ويكي ديگر ازاين دستگاه ها چرخونك بود كه هم براي شكمم وهم براي پهلوها بسيار عالي وجالب بود من ازاين دستگاه ها استفاده كردم ونتيجه عالي از انها بردم اميدوارم شما هم بخريد واستفاده بكنيد

هلياي عزيز :
من هم تردميل دارم ولي نمي دونم چگونه بايد از آن استفاده كنم و روزي چند ساعت روي آن باشم تا نتيجه دلخواه راببينم و شما طي چه مدت نتيجه دلخواه رابرديد ممنون مي شوم من را راهنمايي كنيد .

سلام

براي دوستاني كه دسترسي راحت به اينترنت دارند سايتي هست كه ميتونيد برنامه دقيق غذايي روزانه براي خودتون مشخص كنيد و حتي خود سايت براتون برنامه غذايي مشخص ميكنه و اينكه با شرايط وزني شما به چه مقدار روزانه بايد غذا مصرف بشه. و ميزان دقيق كالري هر نوع غذايي رو براتون مشخص ميكنه. حتما به اين سايت سري بزنيد چون مشوق خيلي خوبي براي كم كردن وزن و چگونگي اون هست:

البته بايد عضو بشيد كه رايگان هم هست.
موفق باشيد.
http://www.sparkpeople.com/myspark/mysparkstart.asp

متاسفانه انگليسي است

سلام رز عزيزم من حدود 6ماه كه اين دستگاه را خريدم روزهاي اول 10دقيقه با ان كار ميكردم ولي حالا روزي 3كيلومتر روي ان ميدوم شما هم بايد اهسته اهسته به سرعت ان اضافه كنيد من 3كيلومتر را به مدت 25 دقيقه مي پيمايم اگر شما شكم نداريد مي توانيد روزي نيم ساعت با ان كار كنيد با حركات ملايم موفق وپيروز باشيد

با سلام
حالا که صحبت از آب کرد چربی ها یزاید بدن شد ، آیا کسی از بین دوستان از شلوارکهای لاغری استفاده کرده ؟ اگر که بله ، آیا نتیجه ی خوبی داده یا نه؟

سلام هليا جان
ميخواستم بدونم قبل از اينكه روي دستگاه بروي قبلش نرمش مي كني يا به قولي بدنت را گرم مي كني و اينكه در عرض اين 6 ماه چقدر وزن كم كردي متشكرم

سلام هليا جان
ميخواستم بدونم قبل از اينكه روي دستگاه بروي قبلش نرمش مي كني يا به قولي بدنت را گرم مي كني و اينكه در عرض اين 6 ماه چقدر وزن كم كردي متشكرم

سلام دوستان مطلب زير را با دقت بخوانيد

دويدن پشت درهاي بسته

فرشاد كسرايي

با يك تلفن، مي‌شود اين سر دنيا را به آن سر دنيا وصل كرد. با يك لپ‌تاپ مي‌تواني تمام اطلا‌عات دلخواهت را از اين سر دنيا ببري به آن سردنيا؛ و... تردميل هم يك چيزي است توي همين مايه‌ها.

با تردميل مي‌تواني پياده‌روي كني بدون اينكه پياده‌روي كني و مي‌تواني بدوي بدون اينكه بدوي.

تردميل يك وسيله ورزشي‌ است، حاوي تسمه‌اي كه با چرخش خود باعث به حركت درآوردن صفحه تردميل مي‌شود و شما مي‌توانيد بر روي آن راه برويد يا بدويد. تردميل مي‌تواند با موتور يا بدون موتور باشد. در نوع بدون موتور آن، نيروي وزن و پاهاي شما باعث به‌حركت درآوردن صفحه تردميل مي‌شود. اين نوع تردميل سبك و ارزان است و حجم زيادي را اشغال نمي‌كند. نوع موتوردار تردميل، پيشرفته‌تر است و موتور آن باعث چرخش تسمه و حركت صفحه تردميل مي‌شود و شما مي‌توانيد سرعت آن‌را تنظيم كنيد تا با سرعت دلخواه خود پياده‌روي كنيد يا بدويد. همچنين در اين نوع تردميل شما مي‌توانيد صفحه تردميل را شيب‌دار تنظيم كنيد و مانند حالتي‌كه در سربالايي مي‌دويد، بر روي تردميل بدويد. تردميل‌هاي خانگي شيب 51 درجه مي‌توانند ايجاد كنند. اين نوع تردميل گران‌تر است ولي امكانات بيشتري دارد.
اين تردميل‌ها معمولا يك مانيتور كامپيوتري دارند كه با وسيله مخصوصي كه به بدن شما متصل مي‌شود ، ميزان ضربان قلب شما را نشان مي‌دهدتا بتوانيد مدل پياده‌روي يا دويدن خود را تنظيم كنيد. همچنين با اين مانيتور كامپيوتري مي‌توانيد سرعت و مسافتي را كه مي‌خواهيد پياده‌روي كنيد يا بدويد،‌تنظيم كنيد و شيب دستگاه را نيز تغيير دهيد. اكثر اين تردميل‌ها برنامه‌هاي ورزشي از پيش تعيين شده‌اي نيز دارند كه شما با توجه به هدف و ميزان تناسب اندام خود مي‌توانيد آنها را انتخاب كنيد تا ورزش با تردميل براي شما تكراري نشود.
در موقع خريدن تردميل به جنس دستگاه و صفحه آن،‌قدرت موتور آن،‌حداقل و حداكثر سرعت آن، شيبي كه مي‌تواند ايجاد كند، وزني كه مي‌تواند تحمل كند،‌حداكثر ساعاتي كه مي‌تواند بدون وقفه كار كند، ميزان سروصداي موتور و امكانات جانبي آن توجه كنيد.


تردميل‌ها قيمت‌هاي بسيار متفاوتي دارند و انواع ارزان تا خيلي گران آن در بازار موجود است. با 002 تا 003 هزار تومان مي‌توانيد يك تردميل خانگي خوب بخريد. البته انواع ارزان‌تر آن هم وجود دارند ولي توجه كنيد كه در اين مورد هم هر چه بيشتر پول بدهيد، آش بيشتري مي‌خوريد!

و اما فوايد تردميل
اولين دليلي كه مردم تردميل را براي ورزش انتخاب مي‌كنند، راحتي است. تردميل به شما اجازه مي‌دهد حتي در هواي برفي و باراني، خيلي سرد يا خيلي گرم،‌در زمان طوفان و تاريكي،‌بدويد. با تردميل ديگر در ترافيك سنگين شهري وقت‌تان را براي رسيدن به باشگاه ورزشي هدر نمي‌دهيد.


مي‌توانيد در هر زماني از روز، چه صبح‌زود و چه آخر شب ورزش كنيد. دليل ديگري كه به‌خصوص براي خانم‌ها اهميت‌ دارد،‌ ايمني است زيرا با حوادث غيرمترقبه خارج از خانه، مواجه نمي‌شوند. هنگامي‌كه روي تردميل ورزش مي‌كنيد، مي‌توانيد همزمان تلويزيون تماشا كنيد، تلفني با دوستانتان صحبت كنيد و يا به موسيقي دلخواهتان گوش دهيد. همچنين مي‌توانيد با يك چشم مراقب كودكتان باشيد و با چشم ديگر مراقب غذاي روي اجاق گاز . مي‌توانيد همزمان منتظر باشيد تا فايل مورد نظرتان از اينترنت،‌دانلود شود،‌مي‌توانيد در مورد خود و مشكلات‌تان فكر كنيد و يا ليست خريد هفتگي‌تان را تهيه كنيد.
دليل ديگري كه افراد تردميل را ترجيح مي‌دهند اين است كه بدون آماده‌سازي زياد قبلي مي‌توانند در هر زمان از روز كه دوست داشتند با تردميل پياده‌روي كنند و يا بدوند. همچنين براي افرادي كه ترجيح مي‌دهند در خلوت خانه‌شان و به‌دور از هياهوي بيرون ورزش كنند، تردميل يك انتخاب ايده‌آل است.
امروزه،‌تردميل‌هاي مدرن‌، برنامه‌هاي پياده‌روي و دويدن متنوعي را با استفاده از تغيير دادن شيب‌ و تغيير دادن سرعت دستگاه، ايجاد مي‌كنند تا يك ورزش موثر انجام داده باشيد و به تناسب اندام برسيد. تردميل‌هاي مدرن،‌با استفاده از كنترل ضربان قلب شما به‌صورت مداوم، به شما اجازه مي‌دهند تا ورزش خود را به يك ورزش علمي و موثر تبديل كنيد. يك عملكرد ويژه اين تردميل‌ها اين است كه با توجه به ميزان ضربان قلب شما سرعت خود را كم‌وزياد مي‌كنند تا به سيستم قلب و عروق شما فشار زيادي وارد نشود. همچنين صفحه تردميل از جنسي است كه برخلاف آسفالت و موزاييك از آسيب‌هاي وارده به پا جلوگيري مي‌كند.

چه كساني نمي‌توانند از تردميل استفاده كنند؟
تنها گروهي كه نمي‌توانند از تردميل استفاده كنند افرادي هستند كه دچار مشكلات استخواني و مفاصل در پا هستند. به‌دليل فشاري كه در هنگام دويدن يا پياده‌روي به پاها وارد مي‌شود افرادي كه پايشان آسيب ديده است يا مفاصل آنها خشك است، ورم دارد يا درد مي‌كند نبايد بر روي تردميل پياده‌روي كنند.

بنابراين تردميل براي تمامي افراد ديگر مناسب است. حتي افرادي كه بيماري‌هاي قلبي دارند نيز مي‌توانند از تردميل استفاده كنند البته قبل از شروع ورزش با تردميل، حتما بايد با پزشكشان در مورد حداكثر شدت دويدن و ضربان قلب مجاز مشورت كنند. تردميل حتي مي‌تواند براي بازتواني افرادي‌ كه دچار سكته مغزي و در نتيجه ضعف عضلات شده‌اند،‌مورد استفاده قرار گيرد.

تردميل، بهترين راه‌ براي كم‌كردن وزن؟
ورزش با تردميل يك راه بسيار عالي براي كاستن از چربي‌ها و اضافه وزن است. مانند هر نوع ورزش ديگر، در ابتدا،‌آهسته شروع به پياده‌روي و دويدن كنيد.

اگر مبتدي هستيد،‌بهترين راه اين است كه ابتدا شروع به پياده‌روي كنيد و سپس به تدريج بر سرعت تردميل اضافه كنيد تا زمان كوتاهي بدويد، سپس مجددا راه برويد و دوباره بر سرعت خود بيافزاييد. مي‌توانيد 51 دقيقه صبح و 02 دقيقه قبل از ناهار ورزش كنيد و 01 دقيقه هم قبل از شام پياده‌روي سريع داشته باشيد. با شكستن زمان‌هاي ورزش به زمان‌هاي كوتاه‌تر به همان ميزاني كه در يك‌دفعه و مدت بيشتري ورزش مي‌كنيد،‌كالري خواهيد سوزاند و اين‌كار مسلما براي شما در خانه و با توجه به وقتي كه داريد مناسب‌تر است.
تردميل‌ها براي ورزشكاران حرفه‌اي‌تر،‌ برنامه‌هايي در سيستم كامپيوتري خود دارند،‌اگر هم خودتان خواستيد بر شدت ورزش خود بيافزايد، به‌راحتي مي‌توانيد با افزودن بر شيب يا سرعت دستگاه اين كار را بكنيد. بهترين برنامه ورزشي با تردميل آن است كه به‌صورت يك عادت روزانه مانند مسواك زدن،‌از تردميل استفاده كنيد. در صورتي‌كه اين كار را هر روز و به‌طور منظم انجام دهيد، سوخت‌وساز بدن شما افزايش خواهد يافت و براي سوزاندن چربي‌هاي بيشتر،‌موثرتر عمل خواهد كرد
. 5 نكته‌اي كه هنگام استفاده از تردميل بايد رعايت كنيد:
)1 وضعيت بدني مناسب داشته باشيد،‌سرتان را بالا بگيريد،‌گردنتان را ريلكس كنيد و مستقيم به جلو نگاه كنيد.
)2 دست‌هايتان را به نرمي كمي مشت كنيد و به بازوهايتان اجازه بدهيد هنگام دويدن از كنار بدنتان عقب و جلو بروند.
)3 شكمتان را به داخل ببريد و عضلات باسن خود را ريلكس كنيد.
)4 قدم‌هايي برداريد كه براي شما راحت باشند،‌نه كوتاه باشند نه بلند.
)5 بر تنفس خود متمركز كنيد. سعي كنيد كه به‌صورت طبيعي نفس بكشيد و حتي‌الامكان از نفس‌هاي عميق بي‌بهره نمانيد.

http://www.iransalamat.coml

نکاتي برای حداکثر استفاده از تردمیل

ورزش کردن روی تردمیل، راه و رسمی دارد. برای‌ این‌که درحین راه رفتن یا دویدن روی دستگاه،‌ دچار آسیب‌های عضلانی اسکلتی نشوید، بهتر است همیشه به این ۵ نکته توجه کنید:

۱) اولین قدم، این است که بتوانید روی تردمیل، وضعیت بدنی مناسبی به خودتان بگیرید؛ یعنی سرتان را بالا بگیرید، عضلات گردنتان را کاملاً شل کنید و آرام باشید و ترجیحاً مستقیم به جلو نگاه کنید. اگر قرار است هنگام استفاده از تردمیل به تلویزیون نگاه کنید، این تلویزیون باید در ارتفاعی نصب شده باشد که شما مجبور نباشید گردنتان را برای مدت طولانی با زاویه نگه دارید.

۲) دست‌هایتان را آرام‌آرام مشت کنید، البته نه تا حدی که دست‌هایتان کاملاً منقبض شود. سعی کنید هنگامی‌که روی تردمیل راه می‌روید یا می‌دوید، بازوهایتان از کنار بدنتان به سمت جلو و عقب حرکت کنند و در واقع، یک‌جور حرکت آونگی داشته باشند.
۳) توصیه می‌شود هنگام ورزش کردن، عضلات شکمتان را منقبض کنید.

۴) راه رفتن روی تردمیل، نیاز به گام‌های خیلی کوتاه یا خیلی بلند ندارد. توصیه می‌شود روی تردمیل، همان ‌طوری قدم بردارید که برایتان آسان و معمول است؛ نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند.

۵) توصیه می‌شود روی نفس‌های خودتان تمرکز داشته باشید. سعی کنید به صورت طبیعی نفس بکشید و گهگاهی که می‌توانید، نفس عمیق بکشید

سايت ايران سلامت

مي‌خواهيد تردميل بخريد؟

اگر شما تصميم داريد كه يك تردميل بخريد، در‌ درجه نخست بايد اطلاعات لازم را در‌مورد آن به‌دست آوريد. سپس در مغازه‌هاي مختلف مدل‌هاي گوناگون را امتحان كرده و با يكديگر مقايسه كنيد تا به بهترين دست يابيد!

سعي كنيد در هنگام خريد به خصوصيات زير در دستگاهي كه مي‌خريد توجه كنيد:

بدنه: فولاد فشرده معمولا مقاوم‌تر از آلومينيوم اما سنگين‌تر از آن است و حتما"بايد با مواد ضد زنگ پوشيده شود تا تردميل زنگ نزند.روي دستگاه انتخابي خود راه برويد. اگر احساس مي‌كنيد شل و لق است، از خريد آن اجتناب كنيد.همچنين در هنگام خريد دقت كنيد كه در بدنه تردميل به جاي پيچ و مهره از جوش براي اتصال قطعات استفاده شده باشد.پيچ و مهره به مرور زمان شل مي‌شود.در ضمن از تردميل‌هايي كه بدنه آنها تماما" پلاستيك است پرهيز كنيد.

دسته: محل قرارگيري دسته‌ها در دستگاه مساله بسيار مهمي است.اگر مي‌خواهيد تردميلي بخريد كه دسته‌هايش در جلو يا در دوطرف دستگاه باشد، اطمينان حاصل كنيد كه دسته‌ها شل نباشد و در هنگام حركت يا دويدن شما به بازويتان نخورد.

موتور: بيشتر تردميل‌هاي خانگي داراي موتور با جريان برق مستقيم هستند اما تردميل‌هايي كه براي باشگاه‌هاي بدن‌سازي طراحي مي‌شوند ممكن است داراي موتور با جريان برق متناوب يا جريان برق مستقيم باشند.موتور‌هاي با جريان برق متناوب در هنگام كار پرسروصدا‌ تر بوده و معمولا" نياز به جريان برق اختصاصي دارند.

قدرت موتور: قدرت موتور تردميلي را كه مي‌خواهيد بخريد كنترل كنيد.اگر قدرت موتور دستگاه برحسب اسب بخار سنجيده شود اطمينان يابيد كه عدد آن بيشتر از 5/‌1 باشد.دستگاهي كه قدرتش كمتر از 5/1 اسب بخار باشد ممكن است به‌سرعت خراب شود.

سرعت: بيشتر تردميل‌ها سرعتي بين صفر تا 10 مايل در ساعت (صفر تا 16 كيلومتر در ساعت) دارند.يك تردميل خوب بايد با شيوه راه رفتن شما كه در آن احساس راحتي مي‌كنيد، هماهنگ باشد.يك سرعت شروع 5/0 مايل در ساعت (8/0 كيلومتر در ساعت) يا كمتر به‌دلايل ايمني بسيار مهم است.

تسمه: اطمينان حاصل كنيد كه درازاي تسمه دستگاه به‌حد كافي براي بلند‌ترين گام شما مناسب باشد.عرض تسمه نيز بايد به‌اندازه‌اي باشد كه دست شما به‌راحتي به دسته‌هاي تردميل برسد.

تحمل وزن: هر تردميلي تا وزن مشخصي را مي‌تواند تحمل كند.به ياد داشته باشيد فشاري كه از طرف شما در حين دويدن به دستگاه وارد مي‌شود خيلي بيشتر از وزن طبيعي شماست.

ايمني در حركت: بعضي از تردميل‌ها داراي گيره‌اي هستند كه با اتصال به لباس، ايمني شما را در حين حركت تضمين مي‌كنند، به‌طوري كه اگر در هنگام راه‌رفتن يا دويدن تعادل خود را از‌دست بدهيد با تكان ناگهاني شما گيره از لباس كنده شده و دستگاه به‌طور اتوماتيك خاموش مي‌شود.اگر در زمره افرادي هستيد كه نمي‌توانيد تعادل خود را به‌خوبي حفظ كنيد يا كودك شيطاني در خانه داريد، از اين ويژگي در تردميل غافل نشويد.

اثر ارتجاعي: محل حركت شما روي تردميل نبايد حالت فنري يا ارتجاعي زياد داشته باشد.اين امر از لرزش و تكان‌هاي شديد دستگاه در هنگام دويدن و راه رفتن سريع مي‌كاهد.

تنظيم شيب: روش‌هاي متعددي براي تنظيم شيب تردميل وجود دارد.از سيستم‌هاي اتوماتيك گرفته كه متناسب با ضربان قلب شما تغيير مي‌كند تا روش‌هاي دستي تنظيم شيب.در هنگام خريد تردميل‌هاي اتوماتيك مراقب باشيد كه تنظيم شيب آن پرسروصدا نباشد و سبب لرزش تردميل در هر درجه نشود.

صفحه كنترل: معمولا بيشتر تردميل‌ها داراي يك صفحه كامپيوتري روي دسته جلويي خود هستند كه از نوع ساده تا بسيار پيچيده تقسيم مي‌شود.با استفاده از صفحه كنترل هرآنچه شما از تردميل خود انتظار داريد، به‌راحتي تنظيم مي‌كنيد.كار‌هايي مانند خاموش و روشن كردن و يا تنظيم سرعت انتخابي.البته قيمت يك تردميل تحت تاثير پيچيدگي صفحه كنترل است.بنابراين تنها آن چيزي را بخريد كه مطمئن هستيد به‌طور مرتب استفاده مي‌كنيد.

نمايشگر ضربان قلب: اين بخش يكي از مشخصات اختياري است.در بعضي از نمونه‌ها گيره‌هايي كه به لاله گوش يا انگشت مي‌چسبد، ضربان را محاسبه مي‌كند كه دقت آن كمتر از نمايشگر‌هايي است كه با اتصال به قفسه سينه ضربان را محاسبه مي‌كند.براي افرادي كه ناراحتي قلبي دارند و نبايد ضربان قلب آنها از حدي بالاتر رود، وجود اين ويژگي امر مهمي است.

قيمت: هرچند به‌اندازه‌اي كه پول دهيد، آش مي‌خوريد اما بايد به‌خاطر داشته باشيد كه اگر مي‌خواهيد يك تردميل كاملا اتوماتيك و با امكانات عالي و البته قيمت بيشتر بخريد، بهتر است عاقلانه‌تر عمل كنيد. به‌جاي آنكه مبلغي گزاف صرف خريد تردميلي با امكانات آن‌چناني بكنيد يك تردميل خوب و معمولي بخريد و با پول باقي‌مانده، شرايط لازم براي كار با تردميل را در خانه خود فراهم آوريد.اگر شما امكان و انگيزه لازم براي كار با تردميل را به مرور زمان از دست بدهيد، هم پول و هم سلامت‌تان را به باد خواهيد داد
http://www.parsipic.com/

سلام دوستان
راستش من چرخونك رو خريدم و گاهي هم ازش استفاده ميكنم ولي اثري هنوز نديدم
ضمنا اگر دوستان زحمت بكشيد و ورزشهايي كه مخصوص بغل پا و باسن ميباشد رو ياد بديد ممنون ميشم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10500]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن