تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806857158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت پرده هاليوود چه خبر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: پشت پرده هاليوود چه خبر است؟
فساد اخلاقي و اقتصادي در كمپاني هاي فيلمسازي آمريكا به عنوان بزرگترين و تاثيرگذارترين كشور دنيا در صنعت سينما، داستاني متفاوت دارند.


«كنت انگر»، نويسنده و كارگردان آوانگارد سينماي آمريكا، در كتابي تحت عنوان «بابيلون هاليوود»، پرده از زندگي تاسف‌بار بسياري از مشاهير هاليوود برداشته است.
او در اين كتاب به فساد اخلاقي هاليوودي‌ها، رواج بي‌حد و حصر اعتياد و قاچاق مواد مخدر و وقوع قتل و جنايت و اقدام به خودكشي برخي از چهره‌هاي مطرح اين صنعت سينمايي اشاره مي‌نمايد و كم‌رنگ شدن ارزش‌هاي اخلاقي در هاليوود را عامل تمامي اين بدبختي‌ها مي‌داند.
اگرچه برخي از ادعاهاي او در اين كتاب مورد ترديد واقع شد، ولي كتاب او طي سال‌هاي بعد نيز با تيراژ بالا چندين بار تجديد چاپ شد.
در فيلمي‌هاي چون «كوكب سياه»، «8 ميلي‌متري»،«جاده مالهالند»، «فساد اخلاقي: هاليوود» ساخته «ماركوس اونس» و چندين فيلم ديگر نيز به گوشه‌هايي از فساد در هاليوود اشاره شده است. «گوئينت پالترو»،بازيگر هاليوودي، ضمن اشاره به كم‌رنگ‌ شدن ارزش‌ها در هاليوود، به اين مسئله اعتراف مي‌كند كه زنان در هاليوود تنها ابزاري تجاري براي هرچه بيشتر به قدرت رسيدن روساي اين صنعت سينمايي هستند. از جمله شخصيت‌هاي مشهور به فساد اخلاقي در هاليوود كه «كنت انگر» در كتاب خود نام آنها را آورده است مي‌توان به «كارول لنديس»، «مرلين مونرو»، «جوآنتينا هانسن»، «باربارا لامار»، «ماري نولان»، «توماس فلين»، «ايرول لسلي»، «رامون ناوارو»،«مرلين مونرو» و «اليزابت شورت» اشاره كرد.
او در سن 36 سالگي در اواسط دهه 40 با بازيگري جوان به نام «هارالد مارش» رابطه غيراخلاقي برقرار كرد ولي كمي بعد او كه تمايلات مذهبي كاتوليكي داشت، شرمگين از روابط غيراخلاقي خود و فرزند نامشروعش، دست به خودكشي زد و اين نامه را از خود به جا گذاشت: خطاب به هارالد، خداوند من و تو را ببخشد ولي من ترجيح مي‌دهم كه پيش از آنكه فرزندم را با شرمندگي به دنيا آورم و يا به زندگي او پايان دهم، خودم را بكشم.
«مرلين مونرو»، يكم ژوئن سال 1926 با نام «نورما جين مورتنسون»، در لس‌آنجلس بدنيا آمد، پدرش پيش از تولد او خانواده را ترك كرده بود و مادرش در پي شكست در رابطه‌اي غيراخلاقي به دليل مشكلات روحي راهي تيمارستان شد و «نورما جين» از همان زمان به پرورشگاه سپرده شد.
«مونرو» در سن 16 سالگي براي رهايي از زندگي در پرورشگاه، مجبور مي‌شود تا با كارگر يك كارخانه ازدواج كند ولي تنها 4 سال بعد با ورود به هاليوود، از همسرش جدا مي‌شود و از همان زمان نام خود را به «مرلين مونرو» تغيير مي‌دهد.
او در اوج شهرت و در سن 29 سالگي با «آرتور ميلر»، نمايشنامه‌نويس آمريكايي ازدواج مي‌كند و از همان زمان به آيين يهوديت مي‌پيوندد ولي اين ازدواج نيز تنها 6 سال به طول مي‌انجامد.
يك سال بعد جسد او در خانه‌اش در كاليفرنيا پيدا مي‌شود، علي‌رغم آنكه مرگ او در آنزمان مصرف بيش از حد دارو‌هاي خواب آور اعلام شد ولي همواره اين شبهه وجود داشت كه او توسط خانواده كندي‌هاي به قتل رسيده است، گفته مي‌شد كه او با «جان.اف. كندي»، رييس جمهور آمريكا و برادرش «رابرت كندي» روابط غيراخلاقي داشته و تهديدي براي موقعيت سياسي آنها به شمار مي‌رفته ولي اين اتهام هيچگاه به اثبات نرسيد.
اين قضيه مرگ مشكوك بازيگران سال گذشته براي «هيث لجر»، بازيگر مشهور هاليوودي نيز اتفاق افتاد. جسد اين بازيگر 28ساله در حالي در آپارتمانش پيدا شد كه پزشكان اعلام كردند وي براثر مصرف بيش از حد داروهاي آرامبخش مرده است. «لجر» يك سال قبل از مرگش به خاطر بازي در فيلم اسكاري «كوهستان بروكبك» مورد تحسين فراوان واقع شده بود. اين فيلم توسط «آنگ لي» ساخته شده كه در بعضي محافل به ترويج مسائل غيراخلاقي مشهور است. فيلم اسكاري ياد شده درمورد روابط همجنس گرايانه دو گاوچران مشهور آمريكايي است كه در زندگي شخصيشان دچار مشكل مي شوند.
پس از گذشت قريب به يك قرن از تولد سينماي هاليوود، اين صنعت سينمايي همچنان با الگو قرار دادن ضد ارزش‌ها، تيشه به ريشه ارزش‌ها اخلاقي و مقدسات مي‌زند، كه يكي از قربانيان اين وادي، بنيان مقدس خانواده است. ستارگان هاليوود كه به تبع نقش‌هاي پرزرق و برق و قهرمان پرورانه‌اي كه در فيلم‌هايشان بازي مي‌كنند، به الگويي انكار ناپذير براي مخاطبان چند صد ميليوني خود تبديل شده‌اند، بيشترين آمار طلاق را به خود اختصاص داده و در برخي موارد نيز بدون آنكه حاضر شوند به زندگي خود مشروعيت و به وظايف خانوادگي خود رسميت بخشند، ساليان سال را در كنار هم زندگي مي‌كنند، بچه‌دار مي‌شوند و پس از مدتي به راحتي يكديگر را كنار مي‌گذارند. هاليوود اگر چه در جهان به عنوان يك صنعت سينمايي با توليد سالانه حدود 700 فيلم شناخته شده است، ولي عملكرد آن اثبات كرده كه اين صنعت بيش از آنكه در خدمت هنر باشد در خدمت سياستمداران آمريكايي و صهيونيسم و اهداف جنگ‌طلبانه آنهاست.
اگر نخواهيم در اين رابطه به خيلي قبل بازگرديم مي‌توانيم نگاهي به 11 نوامبر سال 2001 بياندازيم، دقيقا دو ماه پس از حادثه 11 سپتامبر، در اين روز جلسه‌اي مخفي در هتل پنينسولاي بورلي هيلز واقع در غرب لس‌آنجلس با حضور نمايندگاني از كاخ سفيد و بيش از 40 نفر از قدرتمندترين دست‌اندركاران هاليوود بالاخص يهودي‌هاي اين صنعت سينمايي برگزار شد.
در اين جلسه كه به بهانه كمك گرفتن دولت از سينماگران براي غلبه بر تروريسم برگزار شده بود، علنا از سينماگران خواسته شد تا فيلم‌هايشان را هر چه بيشتر با سياست‌هاي دولت همراه و هم سو كنند و بدين منظور نيز شخصي براي نظارت بر عملكرد هاليوود معرفي شد.
در همين چند سالي كه از حادثه يازده سپتامبر مي گذرد فيلمهايي چون «مركز تجارت جهاني» اليور استون به آگرانديسمان و مظلوم نمايي آمريكاييهاي قرباني پرداخته اند. استون در اين فيلم و همچنين در فيلم «اسكندر» سعي مي كند محملي تاريخي و اخلاقي براي تفكرات جنگ طلبانه حاكمان آمريكا پيدا كند. اين در شرايطي است كه «اليور استون» با ساخت فيلمهايي چون «جوخه» و «متولد چهارم ژولاي» به عنوان يكي از منتقدان كاخ سفيد مشهور شده بود.
يكي ديگر از كارهاي هاليوود سياه نمايي مسلمانان آمريكايي و متهم كردن آنها به اعمال تروريستي است كه اين براي كمپاني هايي كه بيشترشان توسط يهوديها اداره مي شوند زياد عجيب نيست. طبق آخرين آمار 12 نفر اول ليست صد چهره تاثيرگذار سينماي آمريكا همگي يهودي هستند. كارگردانان مشهوري چون «استيون اسپيلبرگ» و كمپاني هايي چون «والت ديزني»، «برادران وارنر» و «دريم وركس» همگي از جمله اين تاثيرگذاران هستند.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن