تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816023676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هميشه بزرگ ترين ، بهترين نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: هميشه بزرگ ترين ، بهترين نيست


سرمايه : هر چند كه «موميايي؛ آرامگاه امپراتور اژدها» در نخستين هفته نمايشش تماشاچيان زيادي را به سالن هاي سينما كشانده اما در سراسر جهان با واكنش منفي منتقدان رو به رو شده است. اين فيلم در نخستين روز نمايش خود (اول آگوست 2008) فقط توانست 9 درصد نقد مثبت را از مجموع 122 نقد انتشار يافته در سايت «راتن توميتوز» را از آن خود كند. سايت «متاكريتيك» نيز در گزارشي اعلام كرد فقط 31 درصد از 30 نقد منتشر شده در اين سايت، به نفع «موميايي3» بوده است.

-
عروس 4000 ساله
مطابق معمول، يكي از نقدهاي مثبت اين فيلم از آن راجر ايبرت منتقد مشهور و اعتدالگراي سينماي آمريكا بود كه روز 31 جولاي يعني يك روز پيش از آغاز نمايش عمومي فيلم در مجله «شيكاگو سان تايمز» منتشر شد. او كه از چهار ستاره به اين فيلم، سه ستاره داده است، درباره آن مي نويسد: «سينماروهايي كه بليت فيلم «موميايي؛ آرامگاه امپراتور اژدها» را خريده اند، دقيقاً با همين چيزي كه انتظارش را دارند، مواجه خواهند شد: يك موميايي، يك معبد، يك اژدها و يك امپراتور و فيلمي كه درباره آنها ساخته شده، درست همان چيزي است كه مي توانسته باشد. البته اگر فكر مي كنيد «موميايي3» وقتتان را تلف مي كند، وقتتان را تلف نكنيد،»
ايبرت در ادامه مي نويسد: «من وقت زيادي براي تلف كردن دارم و در اينجا چيزي بهتر از آنچه درباره قسمت اول «موميايي» (1999) نوشته بودم، نمي توانم بگويم؛ اينكه به سختي مي توانم سخني به نفع اين فيلم بگويم جز اين سخن كه تقريباً با تماشاي هر لحظه آن شاد شدم. نمي توانم درباره فيلمنامه، كارگرداني، بازي ها و حتي خود موميايي حرفي بزنم، اما اين را مي توانم بگويم كه نه تنها اصلاً از تماشاي فيلم خسته نشدم، بلكه در بعضي لحظات هم بي هيچ دليلي از آن لذت بردم.»
البته ايبرت در اينجا اعتراف مي كند از ديدن فيلم «بازگشت موميايي» (2001) لذت نبرده، هر چند يكي از طنزآميزترين نقدهايش را درباره آن نوشته است اما «موميايي؛ آرامگاه امپراتور اژدها» به عقيده ايبرت، بهترين قسمت اين مجموعه فيلم ها و در عين حال، گران ترين آنهاست. در اين فيلم بار ديگر با جنگجوياني مواجه مي شويم كه از خوابي چند هزارساله بيدار مي شوند فقط به اين خاطر كه اين بار در نبردي از اسكلت بردگاني كه زيرديوار بزرگ دفن شده اند، شكست بخورند. اين به عقيده ايبرت، حقه ظريفي است.
اين منتقد پس از شرح داستان فيلم «موميايي 3»، نقد خود را از اين فيلم با اين سوال به پايان مي برد: «حال، چرا من از اين فيلم خوشم آمده است؟ تنها دليلش اين است كه فيلم ساده و در عين حال، سرگرم كننده اي است. «موميايي 3» پوچ و مهمل است اما اين را با افتخار اعلام مي كند. قهرمان هاي فيلم حتي در خطرناك ترين شرايط، اين قدرت را دارند كه به كليشه هاي پيش پا افتاده فكر كنند. برندان فريزر همچنان در اين فيلم هم نقش ريك را بازي مي كند، اما ماريا بلو واقعاً شجاعت به خرج مي دهد كه اسلحه اش را رو به خيل جنگجويان سفالي مي گيرد. امپراتور قرباني طلسم نه تنها ناميرايي خودش كه احساسات عاشقانه دخترش را هم فدا مي كند اما واقعاً كسي هست كه عروس 4000 ساله بخواهد، حتي اگر قرار باشد اين عروس بميرد؟»
ايبرت تنها كسي نيست كه نقد مثبتي را درباره اين فيلم نوشته است، نقدي كه ناتان رابين در نشريه «Onion» در اين زمينه منتشر كرده نيز مثبت است.
-
نمونه فيلم پفكي پرفروش
اما به عقيده كنث توران منتقد نشريه «لس آنجلس تايمز»، فيلم «موميايي 3» عاري از ويژگي هاي مثبت نيست اما اين ويژگي ها به آن حدي نرسيده كه موميايي براي سومين بار هم بتواند تماشاچيانش را افسون كند.
توران در نقد خود مي نويسد: «موميايي؛ آرامگاه امپراتور اژدها» طولاني ترين عنواني است كه در تريلوژي جديد «موميايي» به چشم مي خورد و اعطاي القاب استادانه ترين انتخاب در مورد مكان هاي فيلمبرداري و عظيم ترين جلوه هاي ويژه نيز به اين قسمت موميايي دور از انصاف نيست اما فراموش نكنيم كه هميشه بزرگ ترين به معني بهترين نيست.»
در ادامه اين نقد آمده است: «به رغم 1000 نماي فيلم كه در آنها جلوه هاي بصري به كار رفته است، اين قسمت از ماجراهاي موميايي كه به جاي مصر در چين اتفاق مي افتد، به اندازه فيلم هاي «موميايي» (1999) يا «بازگشت موميايي» (2001) سرگرم كننده نيست. البته منظورم اين نيست كه آن فيلم ها آن قدر گل هاي كوچك و زيبايي بوده اند كه در جشنواره ساندنس بيشتر جواب مي داده اند. در واقع آنها هم نمونه هايي از فيلم هاي پفكي پرفروش بودند اما چون استفن سامرز فيلمنامه شان را نوشته و آنها را كارگرداني كرده بود - كه البته در اين فيلم هم در مقام تهيه كننده ظاهر شده است - در آنها طنز بداهه اي به چشم مي خورد كه قسمت جديد موميايي هم سعي دارد به آن دست يابد اما نتوانسته است. در عوض، چون اين فيلم را كارگردان فيلم «سريع و خشمگين» ساخته و آلفردگو و ميلز ميلر فيلمنامه اش را نوشته اند، نتوانسته حس ظاهري اش را هم انتقال دهد. فيلمنامه گو و ميلر مسلماً قابل استفاده است اما تلاش هاي ضعيف فيلم براي خنداندن تماشاچيان، به طور چشمگيري يادآور فراموش شده ترين آثار اين نويسندگان يعني «ظهر شانگهاي» و «سلحشوران شانگهاي» است.»
البته توران فيلمنامه را تنها نقطه ضعف «موميايي 3» نمي داند بلكه معتقد است در بازي برخي بازيگران هم اشكالاتي وجود دارد: به طور مثال، برندان فريزر كه براي سومين بار نقش ريك اوكانل را بازي مي كند، اين بار به شكل قابل توجهي به نظر مي رسد كه درگير نقشش نشده است. گاهي حالت طبيعي بازي ماريا بلو كه به جاي راشل ويز در نقش اولين ظاهر شده، فداي لهجه انگليسي اش مي شود. و بازي لوك فورد استراليايي كه نقش الكس، پسر اين زوج را ايفا مي كند، هيچ ويژگي ندارد كه بتوان چيزي درباره اش نوشت.
-
پنير پرادويه
منتقد نشريه «ريل» از چهار ستاره تنها يك ستاره به اين فيلم داده است. در اين نشريه آمده است: «در فيلم هاي هيولايي كلاسيك، موميايي اي كه لباس پوشيده بود، واقعاً به خمره ترس ما ناخنك مي زد. موميايي ها را در واقع مصري ها به منظور جلوگيري از پوسيدن پوست بدن به وجود مي آوردند. در فيلم ترسناكي كه راب كوهن با عنوان «موميايي؛ آرامگاه امپراتور اژدها» ساخته، ضدقهرمان پيچيده در موميايي فقط به اندازه يك مجسمه ناتوان سنگي، ترسناك به نظر مي رسد.»
منتقد اين نشريه در ادامه مي افزايد: «اين فيلم هر چيزي را كه مي توانسته از دامنه لغات مجموعه «اينديانا جونز» وام گرفته و آن را مثل چاشني در پنير پر ادويه فيلمش ناپديد كرده است. «موميايي؛ آرامگاه امپراتور اژدها» آخرين قسمت مجموعه فيلم هايي است كه معلوم نيست اصلاً چه كسي طالب آنها بوده است. اين فيلم ها بيشتر سر و صداي خود را مديون فناوري هاي امروزي هستند تا محبوبيت سريال هاي دهه 1930 كه در واقع اين فيلم ها نسخه هاي دزدي آنها هستند. چطور مي توان از فيلمي دفاع كرد كه استعداد انكارناپذير بازيگري چون جت لي را هدر مي دهد؟»
به گفته اين منتقد، كوهن در «موميايي 3» قادر به كنترل روايت سينمايي اش از حاشيه پردازي نبوده و با روايت داستان هاي حاشيه اي بي اهميت وقت تلف كرده است. مثلاً نشان دادن زندگي اوكانل ها در خانه شان چه اهميتي مي تواند داشته باشد؟
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن