تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799153543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یک داروی گیاهی که سوخت و ساز را بالا ببرد معرفی کنید : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام

آقاي دكتر گودرزي آيا ميتوانيد داروي گياهي معرفي كنيد كه بدون ايجاد هيچكونه عوارضي سوخت و ساز بدن را بالا ببرد ؟ و كمك كند تا بتوانم ضمن كم خوري وزنم را پايين بياورم ؟

من متاسفانه تحت تاثير تبليغات تجاري ماهواره اي يك دوره داروي شيميايي به اين منظور مصرف كردم ولي تعادل هورموني بدنم را به هم زد . از آنجا كه ميدانم داروهاي گياهي اگر درست و به ميزان معين تجويز و مصرف شوند بي ضررتر هستند از شما كمك ميخواهم .

ممنون و متشكر :D

خوراکیهای سوزاننده چربی :D

اگر کوشش میکنید که بدون تحمل رنج گرسنگی از وزن خود بکاهید، این فهرست که شامل ده مورد از بهترین مواد غذایی مناسب با رژیم است، میتواند برای شما مناسب باشد. این فهرست را در جایی مانند روی درب یخچال نصب کنید و یک کپی از آنرا هنگام خرید با خود داشته باشید.
بنا به گفته سوزان برک (Susan Burke) متخصص تغذیه ارشد در eDiets، هیچ غذایی وجود ندارد که خوردن آن موجب کاهش وزن شود. از آنجایی که غذاها به خودی خود مانند دارو عمل نمیکنند، نمیتوانند گوارش شما را سریعتر کنند یا اینکه موجب شکسته شدن مولکولهای چربی شوند. اما موادی وجود دارند که گنجانیدن آنها در برنامه تغذیه روزانه، موجب کم شدن کالری مصرفی و در نتیجه کاهش وزن میشود.

او اضافه می گوید:

"جایگزین کردن غذاهای کم کالری و سرشار از فیبر به جای مواد پر کالری و چرب موجب کاهش کالری دریافتی میشود. به این ترتیب بدن بهتر تغذیه میشود، غذاها طعم بهتری دارند و وزن هم کاهش پیدا میکند، این اتفاق معجزه نیست و با یک محاسبه ساده صحت آن ثابت میشود"

"من چیزهایی درباره رژیم سوپ کلم، رژیم گریپ فروت و رژیمهای پروتئین شنیده ام. این رژیمها تاثیر مطلوبی ندارند. هیچ یک از تبلیغاتی را که ادعا میکنند محصولی دارند که از بین برنده، حل کننده یا دفع کننده چربی هستند را جدی نگیرید، این محصولات فقط جیب شما را سبک میکنند."

بنا به نظر سوزان، بهترین راه برای تبدیل کردن بدن به یک دستگاه چربی سوز، افزایش دادن توده ماهیچه ای و کاستن از ذخیره چربی است. و تقویت عضلات باید جزیی از برنامه روزانه کاهش وزن شما باشد.

او ده ماده غذایی را معرفی کرد که میزان چربی آنها صفر یا در حد قابل چشم پوشی است. شما به طور حتم با چند تا از آنها آشنا هستید اما یک یادآوری ضرری ندارد:

آب، همیشه آب
خوب، این اولین مورد فهرست، چندان "غذا" نیست اما آب یکی از بهترین مواد طبیعی برای کاهش اشتها است یکی از اجزا مهم هر رژیم خوب غذایی است. دانستن اینکه 80 درصد خون و مغز از آب تشکیل شده، حیاتی بودن این ماده بر شما آشکار میشود.

تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن آب روند سوخت و ساز را سرعت میبخشد.با توجه به اینکه تشنگی، معمولا به اشتباه به گرسنگی تعبیر میشود، سیراب نگهداشتن بدن از پرخوری جلوگیری میکند.
چای سبز
همانطور که اکثر افراد میدانند، کافئین میتواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، اما این ماده اثرات جانبی سوئی هم دارد. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز مشکلی ایجاد نمیکند، اما اگر به نوشیدن مایعی داغ علاقه دارید، چای سبز را امتحان کنید. این نوشیدنی عالی نه تنها سرعت گوارش را بالا میبرد بلکه حاوی مواد ضد سرطان هم هست و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری میکند.
سالاد
این بار که به رستوران رفتید، به یاد داشته باشید که اگر ابتدا یک سالاد بزرگ، پر از سبزیجات ترد و سالم سفارش دهید، در طول صرف غذا چقدر راحت میتوانید اشتهای خود را کنترل کنید یا حتا غذای اصلی بسیار مختصری سفارش دهید.

عادت کنید که قبل از هر غذا سالاد میل کنید. به این ترتیب برای غذای اصلی جای چندانی نخواهید داشت و در ضمن بدون هیچ دردسری فیبر بیشتری مصرف کرده، کالری دریافتی بدن را کاهش میدهید و در نهایت بدون احساس گرسنگی، وزن کم میکنید.

لبنیات
اگر قصد کاهش وزن دارید، بد نیست که ذخیره لبنیات خانه را افزایش دهید. کلسیم یکی از عناصر مهمی است که باید در رژیمهای کاهش وزن گنجانده شود و مصرف مواد لبنی حاوی کلسیم نیز بسیار مفید است. البته توجه داشته باشید که از شیر، ماست و پنیر کم چربی یا بدون چربی استفاده کنید و تا حد امکان از شیر تازه استفاده کنید نه شیرهایی که مدت دار هستند.

حتا اگر به شیر یا سایر مواد لبنی حساسیت دارید میتوانید از شیر سویا (که سرشار از کلسیم و ویتامین D است) استفاده کنید. هنگام تهیه شیر سویا توجه کنید که شکر موجود در آن کم یا صفر باشد.

سوپ
سوپ نه تنها در وعده غذای شبانه، بلکه در هر ساعت روز میتواند یک میان وعده مناسب باشد. بنا به جدیدترین تحقیقات که در دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته است، کسانی که در رژیم خود، سوپ را به عنوان خوراکی میان وعده صبح و ظهر انتخاب کرده اند، به طور متوسط 100 کالری کمتر از دیگران مصرف کرده اند.

سوپ هم، مانند سالاد عمل میکند و با نیمه سیر کردن شما، اشتهای زیادی برای پرداختن به غذاهای دیگر باقی نمیگذارد. البته راز موفقیت در مصرف سوپ این است که از سوپهایی میل کنید که فاقد خامه و چربی باشند و با سبزیجات، آب گوجه فرنگی و آب مرغ یا گوشت بدون چربی تهیه شده باشند.

دانه کامل
بنا به گفته سوزان، افزودن غلات کامل (با سبوس) به برنامه روزانه بسیار اهمیت دارد. استفاده از نانهای گندم یا جوی کامل، سرشار از فیبر است و به سرعت موجب سیری میشود. نانهای سفید موجب بهم خوردن تعادل قند خون میشوند در حالی که غلات کامل (چه به صورت نان، برشتوک یا پخته شده در آش و سوپ) به خاطر دیر هضم بودن، سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب میشوند که مدت بیشتری احساس سیری کنید.
بوقلمون
پروتئین هم یکی از اجزا مهم یک رژیم غذایی صحیح است و موجب ساخته شدن بافت ماهیچه ای و سوخته شدن چربی است. گوشت بدون چربی سینه بوقلمون، غذای مورد علاقه ورزشکاران و بدن سازان است زیرا هر 85 گرم آن تنها 120 کالری دارد و حاوی 26 گرم پروتئین سیر کننده، 1 گرم چربی بوده و به هیچ وجه چربی اشباع شده ندارد.
جو دوسر
جو دوسر پرک شده پخته شده در شیر بدون چربی، بهترین غذا برای صبحانه است. این غذا که در فهرست کربوهیدراتهای مفید قرار دارد، منبع مواد ضد کلسترول و فیبرهای حلال چربی است و شما را در طول روز سیر و پر انرژی نگه میدارد. توجه کنید که از انواع آماده آن استفاده نکنید زیرا فاقد ویتامین، مواد معدنی و فیبر کافی هستند.

میوه و سبزیجات تازه
شما حتما منتظر دیدن این دو ماده غذایی بودید. طبیعی است که شما نمیتوانید بدون وجود این مواد یک رژیم موفق و سالم داشته باشید. فیبرهای حلال چربی و فیبرهای ساده موجود در میوه و سبزی به علاوه آب موجود در آنها، این مواد را به غذاهایی چربی سوز تبدیل کرده است. هرچه میل دارید سبزی تازه و میوه میل کنید و با کاستن از کالری دریافتی بدن، وزن خود را کاهش دهید.

گریپ فروت
هرچند رژیم گریپ فروت مورد تایید سوزان نیست اما استفاده از این میوه پر خاصیت بسیار مفید است. گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و در کاهش مقدار انسولین معجزه میکند و موجب کاهش وزن میشود. توجه کنید: اگر دارویی خاص مصرف میکنید یا تحت نظر پزشک هستید، قبل از مصرف گریپ فروت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

[ تاریخ ارسال مطلب: پنجشنبه، 10 اسفندماه 1385 ] [ منبع اصلی ] [ نسخه چاپي اين مطلب ] [ تعداد بازدید : 1000 ]

نقل از :

http://www.birtak.com/body/id/005828.php

سلام شبنم جون
ممكن است در مورد جو دوسر بيشتر توضيح دهيد،چون من تفاوت جو معمولي را با جو دو سر نمي دانم.

با اجازه شبنم عزيز.
جو دوسر كه بفارسي يولاف هم ناميده ميشود گياهي از تيره گندميان است با نام علمي Avena Fatua كه از نظر گياهشناسي بيشتر به برنج شباهت دارد تا جو. چون در گذشته اين دانه انرژي زا بعنوان خوراك اسبهاي مسابقه استفاده ميشده ٬ بهمين دليل اينگونه نامگذاري گرديده است. اخيرا دانه هاي اين گياه براي خوراك انسان هم فرآوري و ببازار عرضه ميشود كه بسيار مفيد و مغذي است.

يك دنيا سپاس آناهيد جون.

سلام صدف جون

راستش رو بخواهي منهم خودم تا بحال جو دو سر نديدم و فرقش رو با جو معمولي نميدونم . و حالا جو دوسر را از طريق اين نوشته ها شناختم . و از آناهيد عزيز هم ممنون كه در مورد اون برامون مطلب ارسال كرده . ولي اين ها رو برات از اينترنت استخراج كردم كه با هم استفاده كنيم :

كليات گياه شناسي
-------------------------
جو دوسر از قديم الايام توسط مردم ژرمن و اسلاو كشت ميشده است . گياهي است يكساله كه ارتفاع آن تا يك متر مي رسد ميوه آن خوشه اي و دراز و داراي غلافي دو سر مي باشد .
جو دو سر دو نوع مي باشد كه بنام بهاره و پايئزه ناميده مي شود اين گياه علوفه خوبي براي حيوانات مخصوصا اسب است .

تركيبات شيميايي:
جو دو سر داراي حدود 7% مواد چرب ، 14% مواد ازته و 60% مواد شناسته اي مي باشد . بعلاوه ارسنيك ف اسيد اگزاليك و يد نيز در آن وجود دارد .

خواص داروئي:
-----------------
جو دو سر از نظر طب قديم ايرا معتدل يعني نه سرد است و نه گرم . البته عده اي عقيده دارند كه اين گياه كمي خشك است .

1) جو دو سر طبق تحقيقاتي كه جديدا انجام رگفته در كاهش كلسترول خون اثر معجزه آسايي درد .
2) مقوي اعصاب است .
3) ضد عفوني كننده بدن مي باشد.
4) تقويت كننده بدن مي باشد .
5) ادرار آور و ملين است و يوست رابرطرف مي كند.
6) مقوي قلب و خون است .
7) تسكين دهنده درد است .
جوشانده جو دو سر در برطرف كردن بيماريهاي پوستي و اخلاط خوني نيز موثر است .
9)براي لاغر شدن هر روز جو دو سر بخورد .
10) اگزما را درمان مي كند .
11) براي درمان زخ هايي كه يدر خوب مي شوند جو دو سر را در كرده و با شراب سفيد مخلوط كنيد و روي اين قبيل زخم ها بگذاريد .
12) و بالاخره اين گياه اثر ضد سرطان درد . استفاده مدام اين گياه از سرطان جلوگيري مي كند.

طرز استفاده:

به مبحث نسخه پيچي گياهان دارويي براي بيماري مورد نظر مراجعه نماييد

مضرات :

مضرات خاصي براي آن بيان نشده است .

از :

http://www.irteb.com/herbal/plantbank-Oat.htm


و نيز:

http://www.jomaneh.com/product.php


و انواع ماسکهای گياهی ( پوست - مو )


لايه بردارجو دو سر و شکرقهوه اي

2قاشق سوپخوري دانه جو دو سر را (دانه جو دو سر را با استفاده از آسياب به آرد نرمي تبديل کنيد) به اضافه 2 قاشق چايخوري شکر قهوه اي به اضافه روغن آلوورا "Aloe Vera" و 1 قاشق چايخوري آبليمو را با هم مخلوط نماييد تا زمانيکه يک خمير نرم به دست آوريد.

به آرامي آنرا به روي پوست خيس ماساژ دهيد تا پوستي فوق العاده نرم و لطيف داشته باشيد. اين دستورالعمل فاسد شدني است و بايد بلافاصله پس از درست کردن استفاده شود. (آيا مي دانستيد که : عصاره "Aloe Vera" درد را تسکين مي د هد و ژل به دست آمده از اين گياه توليد عفونت جلوگيري مي کند و زخمهاي سوختگي را ترميم مي کند. نوشيدن عصاره اين گياه اندازه سنگ کليه را کوچک مي کند. )

لايه بردار ماست و گردو

1 چهارم فنجان ماست بدون چربي و 1 چهارم فنجان گردو خرد شده را خوب مخلوط کنيد. صورتتان را خيس کرده سپس اين لايه بردار را روي پوست خود بماليد . سپس با آب گرم بشوييد.


*** - آيا مي دانستيد که : گردو در قرون وسطي به عنوان يک دارو مورد استفاده قرار مي گرفته و شربت حاوي برگ درخت گردو براي درمان دردهاي عضلاني مورد استفاده قرار مي گرفته و گردو براي تسکين و راحت تر کردن کار سيستم گوارشي استفاده مي شده. از آنجاييکه ظاهرا مغز گردو شبيه به مغز انسان است در قرون 16 و 17 که درمان هاي علفي نيز رسميت پيدا کرده بود براي درمان بيماري هاي سر، افزايش هوش و آرامش و تسکين ناراحتي هاي روحي استفاده مي شود.

حتي امروزه در فرهنگ آسيايي ، مغز گردو به عنوان غذاي مغز شناخته شده و در نظر گرفته مي شود . دانش آموزان قبل از امتحاناتشان به عنوان تنقلات استفاده مي کنند به اين اميد که نمرات بالايي بگيرند.

از :
http://www.iranmania.com/Fashion/mask/skin/scrubs.asp


براي کاهش چربي خون چه نوع غله اي را مصرف کنيم؟
----------------------------------------------------------------


مطالعات نشان مي دهد که جو دوسر، کلسترول LDL را به طور مؤثري نسبت به گندم پايين مي آورد. جو دو سر و گندم هر دو حاوي فيبر هستند. نکته جالب توجه اينست که ميزان فيبرهاي محلول و نامحلول در آنها متفاوت است. گندم حاوي فيبرغير محلول بيشتري نسبت به جو دوسر است، که اين امر به جلوگري از يبوست کمک مي کند. در حالي که جو دو سر داراي فيبر محلول بيشتري است، که اين عامل(فيبر محلول بيشتر) به پايين آمدن سطح کلسترول خون کمک مي کند. در جريان خون، کلسترول به صورت کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL) وجود دارد. کلسترول LDL، به احتمال زياد باعث حمله قلبي مي شود. فيبر محلول موجود در جو دوسر، مشخصاً به کاهش سطح کلسترول LDL (اين کلسترول خطر حملات قلبي را افزايش مي دهد) کمک مي کند.

علاوه بر جو دوسر که منبع خوبي از فيبر محلول است، غلات کامل، ميوه ها، سبزيجات، لوبيا و ساير دانه ها نيز حاوي فيبر محلول هستند. در بسياري از محصولاتي که از جو دو سر يا ساير غلات ساخته مي شوند، مقدار زيادي از فيبر طي فرآيندهاي مختلف از بين مي رود، بنابراين فقط غلات کامل و محصولات به دست آمده از غلات کامل، منبع خوبي از فيبر هستند.

منبع: WWW.DRMIRKIN.COM

ترجمه و تنظيم : کارشناس تغذيه تبيان

از :
http://old.tebyan.net/Teb.aspx?nId=19228

سلام شبنم جون
از اينكه لطف كردين و اين همه وقت گذاشتن ،سپاس.
در اكثر كشورهاي اروپايي جو دو سر كوبيده وجود دارد كه از آن نوعي حليم درست مي كنند:كه بسيار هم سريع آماده مي شود.كاش در كشور ما هم از اين محصولات تهيه شود.

با تشكر از صدف و شبنم عزيزم.
الان جو دوسر پرك شده با مارك تجارتي مستر Master در قوطيهاي فلزي بفروش ميرسه كه مخصوصا براي صبحانه بسيار عاليه. من معمولا مقداري از پرك جو دوسر رو با شير داغ و كمي عسل مخلوط ميكنم كه شبيه حليم ميشه و يك صبحانه بسيار مقويه.

آناهيد عزيز سلام

ميشه زحمت بكشي و بگي از كجا ميشه اين جو دو سر رو خريد ؟

ممنونم

سلام دوست عزيز.
پرك جو دوسر مستر را من اول از فروشگاههاي شهروند ميخريدم ولي الان ديگه نميارن و اونو از بازار تجريش يا بازار بهجت آباد ميخرم. قوطيهاي فلزي سياهرنگي داره به شكل و اندازه قوطي شير خشك بچه.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5946]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن