تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804024766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخن روز/دومين سالگرد تحقق وعده صادق / فراگير شدن الگوي مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سخن روز/دومين سالگرد تحقق وعده صادق / فراگير شدن الگوي مقاومت
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل : 14 آگوست(24 مرداد)دو سال از محقق شدن وعده پيروزي دبيركل حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه رژيم اسرائيل عليه لبنان مي گذرد،نكته مهم اين است كه مقاومت و ملت اين كشور برنده ماجراجويي شكست خورده آمريكا و اسرائيل هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر، 14 آگوست 2008، دومين سالگرد پيروزي بزرگ و فراموش نشدني حزب الله لبنان در برابر مجهزترين ارتش خاورميانه است كه به شكست ناپذيربودن خود در برابر كشورهاي عربي افتخار مي كرد، اما مقاومت دليرانه جوانان بي ادعا اما مومن و بااراده ابهت و اقتدار آن را براي هميشه درهم شكست.

لبنان پيش از جنگ اخير رژيم صهيونيستي( 21 تير تا 23 مرداد) طي سالهاي 1968، 1978، 1982، 1993، و 1996 نيز شاهد جنگ افروزي اين رژيم بود، اما به گواه مردم محروم ساكن روستاهاي جنوب و ضاحيه بيروت، حجم خرابي هايي كه در طول تجاوزات 33 روزه صهيونيستها برجاي ماند، بي سابقه است.

رژيم اشغالگر قدس كه از روز 21 تير1385 (12 جولاي 2006) به بهانه اسارت دو نظامي خود توسط مبارزان لبناني، از زمين و هوا و دريا، مناطق مسكوني و تاسيسات زيربنايي لبنان را آماج حملات خود قرار داد، تمام توان خود را به كار گرفته بود تا با حمايتهاي همه جانبه آمريكا، علاوه بر گرفتن انتقام شكست سال 2000(عمليات آزادي جنوب به استثناي مزارع شبعا و تپه هاي كفرشوبا) ريشه مقاومت را در لبنان بخشكاند،اما محاسبات اين رژيم و حاميانش كاملا غلط از آب درآمد و آنها در نهايت شكست ذلت باري در 14 آگوست 2006(23 مرداد 85) متحمل شدند.

حجم گسترده حملات هوايي، زميني و هوايي ارتش رژيم صهيونيستي به لبنان جاي هيچ گونه شكي را باقي نگذاشته بود كه هدف اين رژيم نابودي تمام زيرساختها و مراكز حساس اقتصادي و سياسي لبنان است.

دراين باره رئيس شوراي اتحاديه اتاق بازرگاني و صنايع كشورهاي عربي پس از جنگ اعلام كرده بود: خسارت وارده به لبنان افزون بر 10 ميليارد دلار برآورد شده است. وي همچنين درجلسه شوراي تجاري روسيه - كشورهاي عربي تصريح كرد: بيش از 1300نفر از جمله زنان و كودكان در اين جنگ شهيد شدند؛ ميزان خسارات وارده در اثر اين جنگ بيش از 10 ميليارد دلار برآورد شده بود.

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در اولين سالگرد اين جنگ تاكيد كرده بود كه حزب الله در جنگ اخير، روياي خاورميانه جديد را از بين برد؛ سخن وي در اشاره به سخنان "كاندوليزا رايس" وزير امور خارجه آمريكا در جريان جنگ 33 روزه ايراد شد كه گفته بود خاورميانه جديد كه اثري از مقاومت در آن نخواهد بود در حال شكل گيري است.

" ابوياسرعادل عون" رئيس دفتر جنبش امل در تهران نيز در گفتگو با مهر با بيان اينكه حزب الله قدرتمند تر از گذشته است، تاكيد مي كند: سلاح مقاومت همچون خاري در چشمان آمريكا و همپيمانش در لبنان و منطقه است.

"حاج مصطفي ديراني" عضو دفتر سياسي حزب الله لبنان و از مهمترين شخصيتهاي كه در آخرين دور مبادله اسرا با رژيم صهيونيستي از بند اين رژيم آزاد شد در گفتگو با مهر تصريح مي كند: حقانيت مقاومت سبب پيروزي آن در جنگ 33 روزه شد.

"عباس زكور" عضو عرب پارلمان رژيم صهيونيستي(كنيست) اعتراف مي كند: جنگ 33 روزه عليه لبنان، زلزله بزرگي را در ساختار قدرت اسرائيل به وجود آورد.

به گفته تحليلگران منطقه اي،جنگ اخير، جنگ آمريكايي اسرائيلي بود و طرفين اهداف سياسي از اين جنگ را دنبال مي كردند؛هدف مهم آمريكا، ثبت پيروزي بر حزب الله بود، زيرا اين جنبش يكي از موانع پيش روي طرح هاي اين كشور در منطقه بود؛ از سوي ديگر حزب الله همپيمان ايران و سوريه است.

با توجه به اينكه ايالات متحده نتوانست در منطقه به ييشرفتي دست يابد و به ويژه پس از شكست درعراق، خواست تا به زعم خود با پيروزي بر حزب الله، اعتبار و روحيه از دست رفته در خاورميانه را بازيابد، لذا از اسرائيل خواست تا دست به اين جنگ بزند و حزب الله را از بين ببرد تا يك پيروزي بزرگ براي آمريكا به شمار رود.

اما درباره اسرائيل بايد گفت كه اين رژيم ازجنگ اخير مي خواست انتقام شكست سال 2000 يعني عقب نشيني از جنوب لبنان را از حزب الله بگيرد و همچنين خواست اعاده اعتبار كند و حيثيت و آبروي از دست رفته را بازيابد و اين دلايل واقعي جنگ بود.

جنگ جولاي 2006، پيامدهاي بزرگ و عميقي بر رژيم صهيونيستي داشت كه فراتر از صرفا يك شكست يا ناكامي در دستيابي به اهداف بود؛ آنچه را كه اين جنگ برملا كرد، شكست اقتدار و ابهت ارتش اسرائيل بود، ارتشي كه نقش اساسي آن حمايت از موجوديت اين رژيم بود كه در اين ماموريت شكست خورد و قدرت بازدارندگي خود را از دست داد.

حسن هاني زاده كارشناس مسائل خاورميانه درباره شرايط فعلي منطقه و لبنان در دومين سالگرد پيروزي مقاومت بر اشغالگران قدس مي گويد : پيروزي تاريخي حزب الله بر ارتش رزيم صهيونيستي، بسياري از معادلات نظامي و سياسي را به سود لبنان تغيير داد.

اين پيروزي عامل بسيار مهمي در ايجاد تزلزل سياسي دركابينه ايهود اولمرت شد و براي نخستين بار گزارش كميته وينوگراد صريحا به شكست ارتش رژيم صهيونيستي در برابر يك نيروي خارجي اعتراف كرد كه اين گزارش به استعفاي بي سابقه شمار زيادي از فرماندهان ارشد ارتش اسرائيل از پستهاي نظامي خود و در نهايت به اعلام كناره گيري رسمي ايهود اولمرت از مقام نخست وزيري در ماه سپتامبر منجرشد.

بروز شكاف در ديدگاه مقامات رژيم صهيونيستي درباره دلايل شكست ارتش اسرائيل در برابر مقاومت اسلامي لبنان، سبب ظهور بي سابقه يك اپوزسيون سياسي در دستگاه حاكميت رژيم صهيونيستي شد كه اين امر تضعيف كابينه ايهود اولمرت را به دنبال داشت.

مثلث قربانيان ماجراجويي ناكام تموز

از سوي ديگر شكست طرح خاورميانه بزرگ نتيجه قطعي پيروزي حزب الله بود، زيرا آمريكا و رژيم صهيونيستي اساسا با هدف اجراي اين طرح شوم و نابودي مقاومتهاي مردمي در منطقه اين جنگ را برملت لبنان تحميل كردند كه در صورت موفقيت آمريكا و اسرائيل درجنگ تابستان 2006، قطعا چهره خاورميانه به سود آمريكا تغيير مي كرد.

دومين پيروزي حزب الله پس از جنگ 33 روزه، تبادل اسرا و آزادي سمير قنطار از قديمي ترين زنداني در بند رژيم صهيونيستي بود.

اين عمليات كه در نوع خود و در طول 60 سال گذشته بي سابقه بوده سبب بازگرداندن نزديك به 200 جسد از شهداي لبناني وعرب شد كه بخشي از افتخارات سياسي حزب الله به شمار مي آيد.

با اينكه برخي از احزاب و گروه هاي لبناني همسو با آمريكا و غرب تلاش كردند كه دستاوردهاي سياسي و نظامي حزب الله را نقش بر آب كنند، اما با هوشمندي رهبري حزب الله و موضعگيري احزاب سياسي طرفدار مقاومت لبنان، اين تلاشها خنثي شد و مقاومت اسلامي توانست جايگاه داخلي و منطقه اي خود را تثبيت كند.

اين پيروزي ها چه در عرصه نظامي و چه در بعد سياسي ثابت كرد كه مقاومت اسلامي لبنان مي تواند يك الگوي قابل قبول و مناسبي باشد كه در پرتو آن،تمام گروهها و سازمانهايي كه براي آزادي فلسطين مبارزه مي كنند از خط مشي سياسي و نظامي حزب الله براي آزادي فلسطين الهام بگيرند.

در هر حال شكست ارتش اسرائيل در برابر مبارزان لبناني، نشان داد كه اگر اراده مقاومت و پايداري درميان ملتها تقويت شود؛ مي توان بر قدرتمندترين ارتش هاي جهان غلبه كرد و معادلات نظامي وسياسي را به سود ملتهاي تحت ستم از جمله ملت فلسطين تغيير داد.

...............

رضا مهري
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن