تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804055164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنان مبلغ؛ احياگران معنويت و اخلاق در خانواده و جامعه/ 50زهرابيگم روستا:توجه برخي مبلغان زن به جنبه مادي كار، رسالت تبليغ را زير سؤال برده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: زنان مبلغ؛ احياگران معنويت و اخلاق در خانواده و جامعه/ 50زهرابيگم روستا:توجه برخي مبلغان زن به جنبه مادي كار، رسالت تبليغ را زير سؤال برده است
گروه اجتماعي: توجه برخي مبلغان زن به جنبه مادي و دريافت دستمزدهاي هنگفت يكي از شايع‌ترين آسيب‌هاي حوزه تبليغ زنان است كه حتي رسالت تبليغ را زير سؤال مي‌برد.
«زهرابيگم روستا» مدرس قرآن و يكي از پيشكسوتان عرصه تبليغ در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با بيان اين مطلب گفت: يكي از اصولي كه بايد همواره در امر تبليغ مورد توجه مبلغان قرار گيرد، به‌روز بودن اطلاعات ديني آنان است زيرا بالابودن آگاهي‌هاي ديني كمك زيادي به جذب مخاطب و همچنين پاسخ‌گويي به شبهات آنان مي‌كند.

وي افزود: بهره‌مندي از لفظ گويا و قدرت بيان از ديگر ويژگي‌هاي مبلغان است چراكه اطلاعات تخصصي آنها زماني به ارتقاي معارف مخاطبان منجر مي‌شود كه اين مباني با بيان قوي و صحيح به مخاطبان ارائه شود.

روستا در پاسخ به پرسش خبرنگار ايكنا مبني بر اينكه با توجه به اين ويژگي‌ها وضعيت كنوني مبلغان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ تصريح كرد: آگاهي دقيقي از روند فعاليت آنها ندارم اما با تعاملي كه با جمعي از زنان مبلغ دارم عملكرد برخي از آنان نامناسب و شايسته تبليغ نيست.

اين مدرس قرآن درباره آسيب‌هاي كنوني عرصه تبليغ بانوان به ايكنا اظهار كرد: توجه به جنبه مادي و دريافت دستمزدهاي هنگفت يكي از شايع‌ترين آسيب‌هاي حوزه تبليغ زنان است كه حتي رسالت تبليغ را زير سؤال مي‌برد زيرا برخي از مبلغان در قبال جزئي‌ترين برنامه‌ها، تقاضاي پول زيادي را از ميزبان دارند.

وي ضعف در انتقال مطالب به مخاطبان را از ديگر خلأهاي حوزه تبليغ زنان عنوان كرد و گفت: چه بسيار مبلغاني كه مطالعات خوبي در زمينه دين و نحوه تبليغ آن دارند اما ضعف در برقراري ارتباط، همه دانش آنان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

ساماندهي فعاليت زنان مبلغ از ديگر مباحث طرح‌شده در اين گفت‌و‌گو بود كه مؤلف كتاب «بياني از قرآن» درباره آن افزود: نهادهاي دولتي موظف در امر تبليغ بايد تدابيري را براي مقابله با مبلغاني كه از ابزارهاي تبليغي براي به‌دست آوردن شهرت و مكنت استفاده مي‌كنند، اتخاذ كنند.

روستا در پايان اين گفت‌‌وگو خواستار توجه مبلغان به ابعاد اسلامي تبليغ و پرهيز از جنبه‌هاي مادي و غيرالهي در اين زمينه شد.

همچنين «زهرابيگم روستا» در سال 1295 هجري شمسي در محله «سرچشمه» متولد شد و از نوجواني وقت خود را صرف آموزش قرآن كرد و در همين زمينه تأليفاتي با عنوان كتاب تفسير «بياني از قرآن» را در كارنامه كاري خود دارد كه حاصل بيش از 20 سال تحقيق اين مدرس قرآن است.

تأليف كتاب در زمينه‌هاي تاريخ زندگي چهارده معصوم(ع)، زندگي حضرت زينب(س)، حضرت ابوالفضل(ع) و «راهنماي حج» از ديگر فعاليت‌هاي اين بانوي مبلغ است.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن