تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817118298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشتيباني اقليم كردستان عراق از بخش خصوصي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پشتيباني اقليم كردستان عراق از بخش خصوصي ايران
گروه بازرگاني – طي هفته گذشته اتاق‌هاي بازرگاني كشور موج جديدي از تشويق بخش‌خصوصي براي سرمايه‌گذاري در كشور عراق را آغاز كرده‌اند.


به طوري كه نه تنها اتاق بازرگاني اصفهان نود و يكمين جلسه اتاق فكر خود را به موضوع راهكارهاي توسعه صادرات به عراق اختصاص داد بلكه اتاق مشترك ايران و عراق نيز سومين همايش سرمايه‌گذاري و بازاريابي در كشورهاي اسلامي را ويژه اين كشور برگزار كرد.
بعدازظهر روز يكشنبه نيز اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران همايشي تحت عنوان همايش توسعه تجارت ايران و عراق بر پا كرد و در آن ميزباني مقامات دولتي عراق را عهده‌دار شد.
در اين همايش نيز مانند ديگر همايش‌هاي برگزار شده در زمينه توسعه سرمايه‌گذاري در عراق مسوولان دو كشور تمايل خود را به افزايش حجم مبادلات ابراز كردند و خواستار توسعه همكاري‌ها شدند.اين در حالي است كه همچنان گذرگاه‌هاي مرزي ميان دو كشور با تنش بسته شدن گاه به گاه مواجه است و سرگرداني صادر كنندگان و تاجران را در پي دارد.
علاوه بر اين آخرين آمارهاي منتشر شده صادرات ايران به عراق از سوي منابع مختلف نادقيق به نظر مي‌رسد. به طوري كه در يكي از اين جلسات اين آمار 2ميليارد دلار و در همايش ديگري 8/2ميليارد دلار اعلام مي‌شود.
شفافيت قانوني لازمه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در عراق
در ابتداي اين همايش رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با بيان اينكه بخش خصوصي ايران تاكنون به طور جدي در عراق سرمايه‌گذاري نكرده است. گفت: در اجراي پروژه‌هاي زير ساختي عراق دستگاه‌هاي دولتي و شبه دولتي حضور جدي دارند و بخش خصوصي ايران هنوز به شكل پررنگ وارد نوسازي اقتصادي عراق نشده‌ است.
وي با اشاره به اين كه بخش خصوصي گام‌هاي مناسبي در زمينه تجارت در عراق برداشته است، گفت: اما همكاري‌هاي بلندمدت اقتصادي و انجام پروژه‌هاي عمراني و زير‌ساختي توسط بخش خصوصي در عراق ناچيز است.
نهاونديان با بيان اينكه حضور سرمايه‌گذاران ايراني در عراق نيازمند شفافيت مقررات و تشويق‌هاي لازم براي سرمايه‌گذاري است، ادامه داد: با شفافيت قوانين بخش خصوصي، تمايل بيشتري براي سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت در اين كشور ايجاد خواهد شد.
امنيت كامل برقرار است
نيچر‌وان بارزاني، نخست‌وزير اقليم كردستان عراق، نيز در اين گردهمايي اظهار داشت:ايران در تمام نقاط حساس وبحراني همراه مردم كرد عراق بوده است، به همين دليل مي‌خواهيم از اين كشور در اجراي پروژه‌هاي عمراني استفاده كنيم.
وي افزود: براي بازسازي و آباداني عراق بايد بخش خصوصي فعال شود؛ چرا كه در شرايط فعلي بايد امور را به بخش خصوصي واگذار كرد.
نخست‌وزير اقليم كردستان عراق از تصويب مشوق‌هاي لازم براي سرمايه‌گذاري در كردستان عراق خبر داد و گفت: سرمايه‌گذاري در اقليم كردستان به عنوان گام اول مي‌تواند بستري براي سرمايه‌گذاري در كشوري با 28‌ميليون نفر جمعيت باشد؛ چرا كه در اين كشور بسياري از پروژه‌هاي عمراني هنوز اجرا نشده است.
وي با بيان اينكه امنيت كامل در كردستان عراق براي سرمايه‌گذاري فراهم است، تصريح كرد: ما از تمام سرمايه‌گذاران ايراني در عراق حمايت و پشتيباني مي‌كنيم.
در ادامه رييس اتاق مشترك ايران و عراق نيز خواستار ايجاد مقدمات تسهيل تجارت بين ايران و عراق شد.
حسن تيزمغز در همايش توسعه تجارت ايران و عراق با محوريت اقليم كردستان عراق اظهار داشت: كردستان عراق توقع دارد ايران در بازسازي و ساخت تأسيسات زيربنايي، اجراي پروژه‌هاي پيمانكاري، تجارت و حضور در مناقصات نقش مهمي ايفا كند.
وي با اشاره به سفري كه به اقليم كردستان داشت، گفت: ما آمادگي خود را در اجراي پروژه‌هاي عمراني مانند سدسازي، پالايشگاه نفت و پتروشيمي، راه، پل، تونل، شبكه‌هاي آب‌ و فاضلاب و برق و تلفن، كشاورزي، بازسازي كارخانجات قبلي اقليم در همه زمينه‌هاي صنعتي، اجراي طرح‌هاي جامع شهري و انجام پروژه‌هاي خدمات شهري و فضاي سبز و پروژه‌هاي مختلف شهرداري سه استان اربيل، دهوك و سليمانيه اعلام مي‌كنيم.
تيزمغز در ادامه افزود: احداث نيروگاه و رفع معضلات كمبود برق و عرضه تأسيسات و تجهيزات برقي و به ويژه استفاده از انرژي خورشيدي و تاسيس شركت حمل‌ونقل مشترك كه يادداشت تفاهم سه جانبه آن به امضاي محمد رئوف وزير بازرگاني اقليم و دارا جليل خياط رييس اتاق‌هاي بازرگاني اقليم كردستان و اينجانب رسيده است تاكنون عملياتي نشده است.
تيزمغز پيشنهاد داد كه نسبت به اختصاص زمين براي مركز تجاري ايران در اقليم اقدام شود و ورود كاميون‌هاي ايراني به مقصد اقليم بدون هيچ‌گونه محدوديتي از مبدا تا مقصد صورت پذيرد. وي افزود: تمهيداتي ايجاد شود تا تجار و بازرگانان و گردشگران بتوانند با خودرو شخصي عازم اقليم شوند و رفت‌وآمدهاي مرزي بدون تشريفات رواديد صورت پذيرد و اتاق مشترك با اقليم كردستان كه مقدمات آن فراهم شده مراحل عملي و اجرايي خود را با موافقت نهايي نخست وزير اقليم آغاز كند.
تيزمغز خواستار آن شد كه پروازها بين تهران - اربيل و سليمانه مجددا آغاز و ورود اتوبوس‌هاي ايراني به داخل خاك كردستان عملياتي شود.
وي گفت: لازم است از بنادر و مرزهاي آبي كشورمان در شمال و جنوب به عنوان ترانزيت استفاده بيشتري شود و مراحل اجرايي تاسيس بانك، بيمه به صورت مشترك با بخش خصوصي ايران با سرعت‌عمل صورت پذيرد.
نخستين كنفرانس بازسازي عراق برگزار مي‌شود
از سوي ديگر معاون وزير بازرگاني و رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران از برگزاري نخستين كنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق در تهران خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان توسعه تجارت، مهدي غضنفري كه در نشست همفكري مسوولان سازمان‌هاي مختلف كشور براي برگزاري كنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق سخن مي‌گفت، با اشاره به اينكه اجراي همزمان كنفرانس بين‌المللي به همراه نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق منجر به ثمربخشي و نتايج مطلوب اقتصادي خواهد شد، افزود: ايران 1400 كيلومتر مرز مشترك و 15 مبدا گمركي با عراق دارد؛ بنابراين انتظار مي‌رود ميزان صادرات كالاي كشورمان به اين كشور رشد روزافزوني داشته باشد.
غضنفري اضافه كرد: ايران در سال گذشته حدود يك‌ميليارد و 580‌ميليون دلار كالا به عراق صادر كرده است و كنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق مي‌تواند ايران را در كسب سهم بيشتري از بازار عراق در زمينه كالا و خدمات به ويژه خدمات فني و مهندسي ياري كند. معاون وزير بازرگاني با اشاره به اينكه در قالب كنفرانس بين‌المللي بازسازي عراق مقامات سياسي و بلندپايه 30 كشور جهان حضور خواهند داشت، افزود: همچنين در بخش نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق، بخش خصوصي و دولتي حضور خواهند داشت و توانمندي‌هاي عملي ايران همچون خدمات فني مهندسي براي بازسازي عراق را به نمايش خواهند گذاشت.غضنفري با بيان ضرورت برگزاري كنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق تصريح كرد: كشورهاي اردن، تركيه و مصر، پيش از ايران اين كنفرانس را برگزار كردند در حالي كه به خاطر موقعيت كشورمان ضرورت داشت ايران زودتر اقدام مي‌كرد.
در ادامه اين نشست مشاور وزير بازرگاني و نماينده تام‌الاختيار وزارت بازرگاني در امور مناطق آزاد گفت: برنامه جامع توسعه مبادلات تجاري ايران و عراق در 28 فصل در وزارت بازرگاني تنظيم شده است كه اجراي كنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق از جمله اين فصول است.
حسين سلطاني‌نيا، جلب مشاركت جامعه جهاني براي بازسازي عراق، حضور فعال و كسب سهم بيشتري از بازار عراق، همگرايي منطقه‌اي و بين‌المللي و ايفاي نقش فعال در جامعه جهاني براي نوسازي عراق را از مهم‌ترين اهداف اجرايي اين كنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي برشمرد.در بخش ديگر اين نشست مسوول دفتر امور تجاري عراق در سازمان توسعه تجارت ايران گفت: بخش مسووليت اجرايي كنفرانس به عهده سازمان توسعه تجارت ايران است و بخش اجرايي نمايشگاه هم به شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي سپرده شده است.
خيرا... خادم اضافه كرد: اجراي كنفرانس و نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق در 6 كميته سازماندهي شده و مسووليت هر كميته‌اي به ارگان‌هاي خاصي سپرده شده است.
سيد جلال حسيني، مديرعامل جديد شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي نيز با اعلام آمادگي براي حضور فعال و اجراي مطلوب نمايشگاه بين‌المللي بازسازي عراق گفت: اجراي اين نمايشگاه در ارتقاي سطح روابط تجاري ايران و عراق بسيار موثر خواهد بود.
در ادامه اين نشست رايزن تجاري ايران در عراق با اشاره به روند صادرات ايران به كشور عراق گفت: توانمندي‌هاي اقتصادي ايران بسيار بيشتر از اين سهمي است كه هم‌اكنون از بازار عراق كسب كرده‌ايم.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن