تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهره برداري از 25 طرح آب و فاضلاب در دهه "فجر"


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد:
بهره برداري از 25 طرح آب و فاضلاب در دهه "فجر"


خبرگزاري آريا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: 25 طرح در قالب 42 پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتباري بالغ بر 303 ميليارد ريال در شهرها و جزاير استان در دهه فجر افتتاح و به بهره برداري مي رسد که سه طرح آن با اعتباري بالغ بر203 ميليارد ريال در بخش فاضلاب و 22 طرح آن با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال در بخش آب مي باشد .
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، "حسين خادمي" افزود: اين طرحها شامل بازسازي شبکه آب شهرها ، احداث خطوط انتقال ، احداث آزمايشگاه آب ، احداث و تجهيز سامانه کلرزني و گندزدائي آب ، توسعه و بازسازي تصفيه خانه آب ، احداث ساختمان ، حفر و تجهيز چاه ، احداث پست برق و ايستگاه پمپاژ، مخزن ذخيره آب و احداث آب شيرين کن مي باشد.
وي اضافه کرد : در بخش فاضلاب نيز شامل احداث شبکه هاي اصلي و فرعي ، جمع آوري فاضلاب ، نصب و وصل انشعابات فاضلاب ، احداث تصفيه خانه فاضلاب و آدم روهاي فاضلاب واحداث ايستگاه پمپاژ فاضلاب بوده است که با بهره برداري از اين طرحها بسياري از مشکلات مردم در بخش کمبود آب و جمع آوري و تصفيه فاضلاب مرتفع خواهد شد .
به گفته خادمي ؛ از مهمترين پروژه هاي آماده بهره برداري در دهه فجر امسال ، تامين آب شهرهاي کوشکنار و بندر چارک از خط محرم است که مردم اين شهرها پس از سالها چشم انتظاري از آب شيرين خط محرم بهره مند مي شوند . وي ادامه داد: همچنين رفع مشکلات کم آبي شهرهاي هشتبندي ، بستک و جناح ، احداث آزمايشگاه آب شهر بندر لنگه و احداث سامانه کلرزني و گندزدائي آب در شهر خمير جهت بالا بردن کيفيت آب شرب شهرها از ديگر پروژه هايي است که به بهره برداري مي رسد و آب شرب اين شهرها از نظر کمي و کيفي با اطمينان بيشتري تامين مي شود .
اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: با بهره برداري از پروژه هاي توسعه ، بازسازي و اصلاح شبکه آب شهرها و احداث ايستگاههاي پمپاژ در جهت جلوگيري از هدر رفت آب مي توان علاوه بر بالا بردن ظرفيت تامين آب شهرها، شاهد توزيع آب با کيفيت و بيشتري در شهرها باشيم که اين اقدامات در سالهاي آينده نيز ادامه خواهد داشت .
خادمي با بيان اينکه؛ با افتتاح و بهره برداري از دو حلقه چاه در ميناب ، يک حلقه چاه در بستک و کف شکني چاهها در بسياري از شهرهاي ديگر شاهد افزايش ظرفيت توليد آب به ميزان 120 ليتر در ثانيه خواهيم بود ، تصريح کرد: اين افزايش ظرفيت مي تواند علاوه بر رفع بسياري از کمبودها در زمان پيک مصرف موجب افزايش ضريب اطمينان بيشتري براي تامين آب شهرها درتابستان آينده شود .
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: تامين آب شرب جزيره هنگام از طريق آب شيرين کن با روش RO و با ظرفيت 500 متر مکعب در شبانه روز از جمله پروژه هايي است که در اين ايام افتتاح و به بهره برداري مي رسد . همچنين در بخش فاضلاب با بهره برداري از ايستگاه پمپاژ فاضلاب در غرب بندرعباس و درمحله سورو امکان انتقال فاضلاب به خط بلوار طالقاني و جمع آوري فاضلاب محلات غرب شهر بندرعباس فراهم مي شود . وي افزود: اين ايستگاه مي تواند هر ثانيه حدود 100 ليتر فاضلاب را در خط پمپاژ کند . همچنين بهره برداري از خطوط اصلي بلوار طالقاني به طول 1700 متر و اجراي30 کيلومتر از خطوط فرعي در محلات اوزيها ، درخت سبز ، نظر آباد ، چهارباغ ، نايبند جنوبي ، شهرک توحيد و شهرک پيامبر اعظم امکان جمع آوري فاضلاب بسياري از محلات بندرعباس را فراهم نموده است .
اين مقام مسوول ؛ بهره برداري از تاسيسات جمع آوري و تصفيه خانه فاضلاب جزيره هرمز را يکي ديگر از پروژه هاي مهم آماده افتتاح در اين ايام عنوان کرد و گفت: با اجراي 27 کيلومتر شبکه جمع آوري فاضلاب، احداث يک باب ايستگاه پمپاژ و يک باب تصفيه خانه امکان جمع آوري و تصفيه فاضلاب در جزيره هرمز از طريق شبکه امکان پذير مي شود. همچنين اعتبار هزينه شده جهت اجراي اين پروژه 86 ميليارد ريال بوده که تماما" از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبري تامين شده است .
خادمي در ادامه تصريح کرد: در سالجاري تعداد 33 طرح با اعتباري بالغ بر 690 ميليارد ريال توسط شرکت آب و فاضلاب استان در دست اجرا ميباشد که پيش بيني مي‌شود تا پايان سالجاري حدود 15 طرح آن تکميل و به مرحله بهره برداري برسد و علاوه بر طرحهاي مذکور در تعدادي از شهرها و جزاير استان نيز طرحهاي احداث آب شيرين کن در حال اجراست که اميدواريم با بهره برداري از آنها بسياري از مشکلات کمبود آب شرب شهرها مرتفع گردد.
وي افزود: در حال حاضر حداکثر ظرفيت تامين آب شهرهاي استان سه هزار و 542 ليتر در ثانيه (معادل 300هزار متر مکعب در شبانه روز) است که 18 هزار متر مکعب از سد استقلال، 110 هزار متر مکعب از چاهها و 16 هزار متر مکعب در شبانه روز نيز از طريق آب شيرين کن تامين ميگردد .
خادمي با اشاره به اينکه ؛ در حال حاضر جمعيت شهرهاي استان حدود 900 هزار نفر است که پيش بيني مي شود اين ميزان در پايان برنامه پنجم توسعه (سال94 ) به يک ميليون و 100 هزار نفر برسد، خاطرنشان کرد : اين ميزان جمعيت به 520 هزار متر مکعب آب نياز دارد که 35 درصد آن از طريق آبشيرين کن ها ، 20 درصد از طريق منابع زيرزميني و45 درصد نيز از طريق منابع سطحي تامين مي شود .
مديرعامل آبفاي هرمزگان در خصوص اهميت اجراي طرح فاضلاب گفت: اجراي طرح جمع آوري و تصفيه فاضلاب بندرعباس که از بزرگترين پروژه هاي زيست محيطي در جنوب کشور مي باشد به دليل کمبود اعتبار لازم به کندي در حال اجرا مي باشد و در حال حاضر 27 درصد از جمعيت شهرهاي استان از شبکه جمع آوري و تصفيه خانه فاضلاب بهره مند مي باشند که پيش بيني مي شود تا پايان برنامه پنجم به 42 درصد برسد .
خادمي در پايان با اشاره كرد؛ اين طرح اگرچه توانسته بسياري از مشکلات ناشي از روان شدن فاضلاب ها در معابر وخيابانهاي شهر بندرعباس را برطرف نمايد اما بعلت بالا بودن سطح آب زيرزميني در جنوب شهر ونفوذ ناپذيري خاك، ضرورت تسريع در اجرا و تکميل اين طرح از اولويت بالايي برخوردار است که همت و مساعدت مسوولين را مي طلبد و در صورتي که اين پروژه با شتاب بيشتري اجرا نگردد قطعا امکان زندگي در برخي مناطق غيرممکن مي شود .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن