تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه از المپيك
تيم‌ملي بسكتبال حريف روسيه نشد

تيم‌ملي بسكتبال ايران در نخستين مسابقه خود در چارچوب بازيهاي المپيك 2008 پكن مقابل تيم روسيه شكست خورد.

تيم ايران در اين ديدار كه امروز صبح برگزار شد با حساب 71 بر 49 نتيجه را به حريف واگذار كرد.

در اين بازي تيم ايران در كوارترهاي اول و چهارم با نتيجه 5 بر 24 و 11 بر 25 بازي را به روسيه واگذار كرد و در كوارترهاي دوم و چهارم با نتايج 12 بر 14 و 16 بر 8 از حريف پيشي گرفت.

ميراسماعيلي ؛ دو پيروزي ، يك شكست‌

در دومين روز از پيكارهاي جودو المپيك پكن آرش ميراسماعيلي نماينده ايران در وزن منهاي 66 كيلوگرم نخستين مسابقه خود را با دشواري برابر جودوكار لهستاني به پايان رساند ، در برابر حريف ژاپني نتيجه را واگذار كرد ودر مسابقه سوم حريفي از دومينيكن را شكست داد.

در مسابقه اول آرش ميراسماعيلي به مصاف جودوكا گمنام لهستاني رفت، ميراسماعيي در ابتدا موفق شد با يك امتياز از حريف خود پيش افتد، اما كمي بعد حريف لهستاني امتياز تساوي را كسب كرد و در نهايت در پايان پنج دقيقه وقت قانوني اين مسابقه هر دو جودوكا به تساوي يك - يك رسيدند.

در پنج دقيقه دوم كه حكم كسب امتياز طلايي را داشت، ميراسماعيلي در دو دقيقه اول موفق به كسب يك امتياز شد و از سد حريف لهستاني گذشت.

ميراسماعيلي در مسابقه بعدي در مقابل ي ژاپني نتيجه را واگذار كرد تا به گروه بازنده‌ها ملحق شودو در اين گروه حريف دومينيكني را از دور مسابقات خارج كرد.

پاداش مدال‌بگيران روسي‌

نخست‌وزير روسيه در ديدار با اعضاي كاروان ورزشي اين كشور در پكن اعلام كرد، برندگان مدال طلاي مسابقات المپيك 100 هزار يورو پاداش دريافت خواهند كرد.

ديروز در پكن گفت: من اين حكم را امضا كردم. ما بيش از دو بار پاداش كسب مدال طلا را افزايش داديم و بر همين اساس پاداش كسب مدال طلا برابر 100 هزار يورو، مدال نقره، 60 هزار يورو و مدال برنز، 40 هزار يورو خواهد بود.

* شناگر استراليايي امروز صبح موفق شد، ركورد شناي چهارصد متر مختلط انفرادي زنان را با زمان چهار دقيقه و بيست و نه ثانيه و چهل و پنج صدم ثانيه بشكند و نشان طلاي اين رشته را در رقابتهاي المپيك پكن از آن خود كند.

كريستي كاونتري از زيمباوه و از آمريكا نيز توانستند مدالهاي نقره و برنز اين رشته را بدست آورند.

ورود تيم ملي دووميداني ‌

نخستين گروه از تيم ملي دووميداني جمهوري اسلامي ايران براي شركت در بازيهاي المپيك پكن امروز صبح وارد فرودگاه پايتخت چين شدند.‌

تيم اعزامي متشكل از امين نيكفر قهرمان پرتاب وزنه و هادي سپهرزاد قهرمان دهگانه كشورمان است كه به همراه دكتر عيدي عليجاني وارد پكن شده‌اند.

ركورد جديد در شناي 400 متر

شناگر آمريكايي صبح امروز مدال طلاي مسابقات شنا 400 متر مختلط مردان را در بازي‌هاي المپيك پكن كسب كرد و ركورد جديد چهار دقيقه و سه ثانيه و هشتاد و چهار صدم ثانيه را بر جا گذاشت.‌

از مجارستان و از آمريكا به ترتيب مدال نقره و برنز را در اين رشته به خود اختصاص دادند.‌

نتايج رقابتها در چند رشته‌

* شناگران زن هلند برنده مدال طلاي شناي آزاد 0014x متر زنان بازيهاي المپيك پكن شدند.‌

در اين رقابتها شناگران آمريكايي مدال نقره و زنان استراليايي برنز گرفتند.‌

*‌ از كره جنوبي در رشته شناي كرال سينه چهارصد متر مردان موفق شد نشان طلاي اين رشته را به خود اختصاص دهد.

* در تيراندازي يك خانم چيني مدال طلاي رشته تيراندازي با تپانچه از فاصله 10 متر را كسب كرد. در اين رشته تيرانداز روسيه مدال نقره و تيرانداز گرجستاني مدال برنز كسب كردند.

جدول رده‌بندي مدالها

چين در پايان رقابتهاي روز نخست بازيهاي المپيك 2008 با كسب چهار مدال طلا و يك نقره در صدر جدول قرار دارد.

آمريكا با كسب دو طلا، دو نقره و چهار برنز در رده دوم قرار دارد و كره جنوبي با به دست آوردن دو طلا و يك نقره، رده سوم را به خود اختصاص داده است. استراليا وهلند نيز هركدام يك مدال طلا و يك برنز به دست آورده‌اند تا در رده هاي چهارم و پنجم قرار گيرند.

تبريك سامارانش به چيني‌ها

سامارانش رئيس افتخاري مادام العمر كميته بين‌المللي المپيك گفت: آئين گشايش بازي‌هاي المپيك پكن بسيار موفق و هيجان‌انگيز بود.‌

سامارانش افزود: جهان تلاش عظيم مردم چين براي برگزاري بازي‌هاي المپيك 2008 را ديدند. آرزو مي‌كنم كه بازي‌هاي المپيك پكن كاملاً موفق باشد.




 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن