تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820961862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
انتشار 17 نشريه محلي جديد در اردبيل‌

اردبيل ---- خبرنگار اطلاعات: مديركل فرهنگ ارشاد اسلامي استان اردبيل گفت: مجوزانتشار 17 نشريه جديد در اردبيل صادر شده است. ‌

اصغر تقي‌زاده شكيبا با بيان اينكه بيش از 31 پرونده جديد در ارتباط با انتشار نشريه محلي در اين اداره تشكيل شده و براي صدور مجوز مورد بررسي قرار مي‌گيرد، افزود: 87 نفر از خبرنگاران زيرپوشش بيمه قرارگرفته و 11 نفر از مديران مسئول نشريه براي استفاده از تسهيلات به بانكها معرفي شدند.‌

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از زمان تشكيل صندوق اعتباري هنرمندان و نويسندگان 47 نفر از خبرنگاران عضو اين صندوق از مزاياي آن بهره‌مند شدند.

وي درخصوص ساماندهي دكه‌هاي مطبوعاتي و همچنين اختصاص يارانه به نشريات محلي گفت: در سال گذشته 176 مورد از دكه‌هاي مطبوعاتي محلي ساماندهي شد و يك ميليارد ريال هم يارانه نقدي به مطبوعات اختصاص يافت.

آبرساني به 32 روستاي گرمي‌

ظ فرماندار شهرستان گرمي گفت: آبرساني به 32 روستا در اين شهرستان در حال اجرا است.

كاظم دبير افزود: از 326 روستا در شهرستان گرمي فقط 115 روستا آب آشاميدني سالم دارند. فرماندار گرمي از افتتاح مجتمع‌هاي آبرساني در اين شهرستان خبر داد و گفت: مجتمع آبرساني امام‌حسين (ع) كه آب 9 روستا از اين مجتمع تأمين مي‌شود، به زودي افتتاح مي‌شود و مجتمع آبرساني شهيد رجايي نيز در دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد. ‌وي در ارتباط با مجتمع آبرساني شهيد حمزه‌زاده گفت: عمليات آبرساني از اين مجتمع به 12 روستا كه 5 روستاي آن مربوط به شهرستان گرمي و 7 روستاي ديگر مربوط به شهرستان بيله‌سوار است اجرايي شده است. ‌

پرداخت 1000 ميليارد ريال تسهيلات به تعاوني مسكن آذربايجان غربي‌

‌اروميه ----- خبرنگار اطلاعات: بيش از يكهزار ميليارد ريال تسهيلات امسال براي ساخت واحدهاي مسكوني در چهارچوب طرح مسكن مهر در اختيار تعاوني‌هاي مسكن آذربايجان غربي قرار مي‌گيرد.

مديركل تعاون آذربايجان غربي در ديدار از روند اجراي طرح مسكن مهر در خوي افزود: تاكنون 400 تعاوني مسكن مهر در اين استان تشكيل شده است كه 385 تعاوني براي ساخت مسكن از سازمان مسكن و شهرسازي آذربايجان غربي زمين دريافت كرده‌اند.

نصيري افزود: در آذربايجان غربي 130 هزار نفر براي دريافت مسكن مهر ثبت نام كرده‌اند و از اين عده 67 هزار نفر حائز شرايط واگذاري مسكن تشخيص داده شده‌اند.وي گفت: هم‌اكنون ساخت واحدهاي مسكوني طرح مسكن مهر در شهرستان‌هاي شمالي آذربايجان غربي آغاز شده است.

پرداخت وام به نيازمندان استان يزد

يزد ---- خبرنگار اطلاعات: مهندس حميد نصري مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد در دومين نشست شوراي اداري اين نهاد در سال جاري گفت: سال گذشته 281 ميليارد و 700 ميليون ريال به صورت خدمات و كمكهاي بلاعوض، وام خوداشتغالي و خودكفايي و وام قرض‌الحسنه به نيازمندان اين استان اختصاص يافت.‌

همچنين به 78 هزار نفر از افراد مراجعه كننده موردي نيز بالغ بر 40 ميليارد ريال اهدا شد.‌وي برلزوم اتخاذ روشهاي افزايش قدرت، خلاقيت و نوآوري در محيط كار تاكيد كرد.‌

گازرساني به‌24 روستاي فاروج امسال‌

سرويس شهرستانها: فرماندار شهرستان فاروج گفت: 52 ميليارد ريال اعتبار براي گازرساني به روستاهاي اين شهرستان اختصاص يافت.

محمد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي، شمار روستاهاي اين شهرستان را 82 روستا عنوان كرد و اظهار داشت: از اين تعداد، 24 روستا امسال گازرساني مي‌شود.

وي افزود: 30 درصد از مجموع روستاهاي خراسان شمالي كه امسال گازرساني مي‌شوند، در شهرستان فاروج قرار دارند.

‌ساماندهي مزار 103 شهيد بخش مهربان‌

مهربان ---- خبرنگار اطلاعات: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان سراب گفت:‌ساماندهي مزار 103 نفر شهيد بخش مهربان تا 2 ماه آينده انجام مي‌شود.

صمدنژاد نوشتن سنگ مزار مخصوص و سنگفرش محوطه اطراف قبور و تأمين سيمان موردنياز را از وظايف بنياد و تأمين مصالح و تقبل هزينه‌هاي كارگري و بنائي را وظيفه شهرداران و دهياران دانست.

در حال حاضر 103 نفر شهيد در 3 شهر مهربان، شربيان، دوزدوزان و 22 روستاي بخش مهربان خاكسپاري شده‌اند. بخش مهربان در طول 8 سال دفاع مقدس بيش از 112 نفر شهيد تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و كشور كرد. گفتني است كه در حال حاضر مزار شهداي مهربان در 3 قبرستان اين شهر پراكنده شده و در ساليان اخير كوچكترين اقدامي براي ساماندهي مزار شهداي اين شهر انجام نشده است.

برگزاري 300 ويژه برنامه به مناسبت هفته پاسدار در آذربايجان شرقي‌

تبريز ---- خبرنگار اطلاعات: معاون هماهنگ‌كننده سپاه عاشورا و مسئول ستاد برگزاري هفته پاسدار در آذربايجان‌شرقي اعلام كرد: 300 ويژه برنامه به مناسبت هفته پاسدار در اين استان برگزار مي‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد اسماعيل سعيدي در جمع خبرنگاران افزود: اين برنامه‌ها در سطح نواحي مقاومت و يگان‌هاي سپاه عاشورا برگزار خواهد شد. وي از ديدار فرماندهان و مسئولان سپاه عاشورا با خانواده‌هاي شهدا،‌ برگزاري صبحگاه مشترك، ديدار فرماندهان و مسئولان سپاه عاشورا با نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي و امام جمعه تبريز و تجديد ميثاق با مقام معظم رهبري، برگزاري جشن بزرگ ميلاد توسط سپاه عاشورا و هيأت رزمندگان اسلام، بيعت با شهدا و برگزاري ويژه‌برنامه‌هايي در گلزار شهداي، شركت در نماز جمعه و برگزاري مراسم ويژه به مناسبت هفته پاسدار در استان زنجان از سوي سپاه عاشورا از جمله اين برنامه‌ها نام برد. ‌

بهره‌برداري از 21 پروژه برق هرمزگان در هفته دولت‌

بندرعباس ---- خبرنگار اطلاعات: همزمان با هفته دولت امسال، 21 پروژه برق با اعتباري بالغ بر 73 ميليارد ريال، در استان هرمزگان به بهره‌برداري مي‌رسد.‌به گفته مديرعامل شركت سهامي برق منطقه‌اي هرمزگان پست‌هاي 132 كيلوولت و ، پست 63 كيلوولت بندرعباس و توسعه پست قشم، از جمله اين پروژه‌ها است.

عبدالرسول پيشاهنگ همچنين از راه‌اندازي پست تا پايان امسال خبر داد و گفت: با اجراي اين پروژه با اعتباري بالغ بر 43 ميليارد تومان، هرمزگان داراي چهارمين پست برق 400 كيلووات خواهد شد.

وي افزود: پست از دو خط 400 كيلوولت نيروگاه خليج فارس و نيروگاه صنعتي جديد تغذيه خواهد شد.

پيشاهنگ تصريح كرد: در هفته دولت امسال، همچنين 900 كيلومتر فيبرنوري با اعتباري 54ميليارد ريال در اين استان به بهره‌برداري مي‌رسد.‌

حفاظت از بزرگترين بندرگاه دوره اشكاني در ميناب‌

‌ظ سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري هرمزگان، بزرگترين بندرگاه دوره اشكاني واقع در محوطه تاريخي نخل ابراهيمي را تحت حفاظت قرار مي‌‌دهد.‌

عباس نوروزي، معاون اين سازمان با بيان اينكه بزرگترين بندرگاه اشكاني در كاوشهاي باستان‌شناسي سال گذشته در محوطه تاريخي نخل ابراهيمي كشف شد، تصريح كرد: باتوجه به اهميت اين محوطه تاريخي، به زودي عمليات حفاظت آن آغاز مي‌‌شود.‌وي در ادامه گفت: به منظور انجام اين پروژه، 200 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني هزينه خواهد شد.‌

نوروزي خاطرنشان كرد: فصل دوم كاوش‌هاي باستان‌شناسي محوطه تاريخي نخل ابراهيمي واقع در ميناب زمستان امسال انجام مي‌‌شود.‌

توسعه مسجد جامع اردكان‌

اردكان---- خبرنگار اطلاعات: طرح توسعه مسجد جامع تاريخي اردكان در دست اجرا است.

براي اجراي اين طرح كه شامل ساخت محراب، نصب تجهيزات سرمايشي و گرمايشي و ساماندهي فضاي بيروني مسجد است، 200 ميليون ريال از محل اعتبارات اوقاف و كمكهاي خيرين هزينه خواهد شد.

از ويژگيهاي اين مسجد، وجود 3 محراب مجزا در آن است.

بناي قديمي مسجد جامع ترك‌آباد مربوط به دوران قاجاريه است و در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

برگزاري نمايشگاه اينترنتي در زاهدان‌

زاهدان---- خبرنگار اطلاعات: حوزه هنري سيستان و بلوچستان، نمايشگاه اينترنتي با عنوان را در زاهدان برگزار كرد.

به گزارش خبرنگار ما، حوزه هنري سيستان و بلوچستان تصاوير مربوط به حضور بيرق سرح حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در جمع مردم استان در پايگاه اينترنتي خود به نمايش گذاشته است.

در اين نمايشگاه اينترنتي، 15 قطعه تصوير از لحظه‌هاي تجديد بيعت مردم با اهل بيت(ع) و ابراز عشق خالصانه آنان در معرض ديد قرار گرفته است.

حوزه هنري سيستان و بلوچستان از مردم خواست تا بامراجعه به سايت اينترنتي‌ ‌www. Artzahedan.ir از عكسها و تصاوير آن ديدن كنند.

بيرق سرخ حضرت عباس(ع) در محرم سال گذشته از سوي رئيس جمهوري به مردم اين استان اهدا شد و به نمايندگي از وي توسط فداحسين مالكي سفير ايران در افغانستان مهمان محافل عزاداري شهرستانهاي زاهدان و زابل شد.






 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن