تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813607039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاداش زیارت امام حسین علیه السلام


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: پاداش زیارت امام حسین علیه السلام
شیخ صدوق در كتاب " امالی" از عبدالله بن فضل روایت كرده است كه گفت: نزد امام صادق(ع) بودم كه مردی از اهل طوس وارد شد و از آن حضرت سئوال كرد: ای فرزند رسول خدا! كسی كه قبر مبارك امام حسین(ع) را زیارت كند چه پاداشی خواهد داشت؟

امام (ع) به او فرمود:

ای طوسی! كسی كه به زیارت قبر اباعبدالله الحسین (ع) برود و او را بشناسد كه امام واجب الإطاعه است یعنی خداوند بر همه بندگان واجب كرده كه از او فرمانبرداری كنند، خدا گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد، و شفاعت او را در مورد هفتاد گنهكار می پذیرد ، و در كنار آن قبر مبارك حاجتی را از خدا درخواست نمی كند مگر آنكه برای او برآورده می كند...(1)

گذشت و بزرگواری امام

در بعضی از كتابهای اخلاق نقل شده است كه عصام بن مصطلق گفت: در مدینه معظمه وارد شدم حسین بن علی(ع) را دیدم، جمال زیبا وهیبتی كه داشت، و نیز حركات وسكنات او مرا به تعجب واداشت و حسد باعث شد كه آن كینه ای كه از پدرش داشتم ظاهر كنم، به او گفتم؟ پس ابوتراب تویی؟

فرمود: بلی. وقتی جوابم را گفت آنچه توانستم به او و پدرش- نغوذبالله- دشنام و ناسزا گفتم.

امام حسین (ع) از روی عطوفت و مهربانی نگاهی به من كرد و فرمود:

" از شیطان ملعون رانده شده به خدا پناه می برم، به نام خداوند بخشنده مهربان، عفو و بخشش را پیشه خود ساز و به خوبی و شكیبائی امر كن و از مردم نادان روی بگردان. و چنانچه شیطان خواست ترا وسوسه كند به خدا پناه ببر، همانا او شنوا و دانا است. اهل تقوا هنگامی كه دچار خیالات و وسوسه های شیطانی می شوند خدا را به یاد می آورند فوراً بخود می آیند و آگاه می شوند. و شیاطین برادران خود را در ضلالت و گمراهی می كشانند و سپس در گمراه كردن آنها هیچگونه كوتاهی نمی كنند. "





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن