تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819952867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شناسايي دو روش درماني جديد براي سرطان مري و چشم ديابتي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شناسايي دو روش درماني جديد براي سرطان مري و چشم ديابتي
محققان با فريزكردن و منجمد كردن سلولهاي ناسالم مري اقدام به درمان اين بيماري كردند/ همچنين تحقيقات نشان داد كه ليزردرماني موثرتر از تزريق كورتيكاسترويد از كوري ديابتي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري هلث دي نيوز، منجمدكردن سلولهاي صدمه ديده در سرطان مري از تبديل ان به سلولهاي سرطاني جلوگيري مي‌كند. به گفته محققان دانشگاه تگزاس آمريكا، بازگشت اسيدمعده به داخل مري به طور مداوم موجب ايجاد سوزش درناحيه مري مي‌شود كه به اين حالت بارت مري مي‌‌گويند. اين حالت موجب صدمه به سلولهاي مري شده و در نهايت امكان تغيير شكل سلولهاي سالم به سلولهاي سرطاني محيا مي‌شود.

براساس اين گزارش، افرادي كه به طور مداوم در معرض برگشت اسيدمعده به مري قرار دارند بيشتر دچار صدماعت سلولهاي مري و سرطان مري قرار مي‌گيرند.

اين گزارش مي‌افزايد، با فريزكردن و منجمدكردن سلولهاي صدمه ديده مري از تغيير و برگشت اين سلولها به سلولهاي سرطاني جلوگيري مي‌شود.

بنابراين گزارش، اسپري كردن محلول نيتروژن روي بافت صدمه ديده مري روشي است كه جهت سردكردن سلولهاي صدمه ديده مري استفاده مي‌شود.

اين گزارش اضافه كرد: محققان با بررسي اين روش روي عده‌اي از بيماران دريافتند اسپري كردن محلول نيتروژن به مدت 30 تا 40 دقيقه و به مدت شش تا هشت هفته موجب ريزش بافت ناسالم و جايگزيني سلولهاي نرمال شده است.

براساس اين گزارش بيش از ابداع اين روش از نحوه خراشيدن سلولهاي ناسالم در بافت مري استفاده مي شد كه اين روش داراي عوارض وخيم جانبي از قبيل خونريزي و باريك شدن ديواره مري مي‌شود.

گفتني است، با جراحي نيز مي‌توان سلولهاي ناسلم مري را كه پيشرفت كرده‌اند از بين برد.

**** ليرز درماني روش موثر در چشم ديابتي

DME عارضه تورم چشم به دنبال بروز ديابت است كه محققان استفاده از ليزرهاي درماني را موثرتر از تزريق كورتيكاسترويد براي جلوگيري از كوري ديابتي مي‌‌دانند.

ليزرهاي درماني سنتي روشي موثر نسبت به كاربرد برخي تزريق ها در كاهش اختلالات چشم ديابتي است.

براساس اين گارش چشم ديابتي عارضه‌اي است كه همراه با تورم چشم در بيماران ديابتي رخ مي‌دهد كه عدم درمان آن منجر به كوري بيمار مي‌شود.

به گفته محققان مركز پزشكي هوستون، عوارض جانبي استفاده از ليزردرماني به مراتب كمتر از تزريق هاي كورتيكاسترويد در محافظت از بينايي است.

اين گزارش مي‌افزايد بيشتر بيماران ديابتي به اختلالات ‌DME مبتلا هستند كه در اين عارضه ماهيچه چشم آنها به دنبال علائم ديابت صدمه ديده و موجب كوري آنها مي‌شود در اين عارضه اغلب ماهيچه شبكيه چشم متورم شده و عدم تزريق و يا ليزردماني موجب كوري دائمي آنها مي‌شود.

بنابراين گزارش اغلب بيماران ديابتي ازمشكلات بيناي رنج مي‌برند از سوي ديگر استفاده از تزريق هاي كوريتكاسترويد همراه با مشكلات و عوارض جانبي همراه بوده و خطر بروز كوري نسبت به ليزردرماني بيشتر است.

همچنين تورم ناشي از تزريق و عفونت در آن به ليزردرماني به چشم نمي‌خورد.

اين گزارش درنهايت اضافه كرد: درمان DME توسط تزريق پس از ليزردماني مورد توجه پزشكان قرار گرفت با اين وجود عوارض آن بيش از ليزردرماني است.

گفتني است، ليزردرماني داراي مزاياي طولاني مدت نسبت به تزريق است.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن