تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816959342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو اعجوبه فوتبال جهان تا كجا پيش مى روند - زندگى مسى و رونالدو تحت الشعاع شهرت!


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: دو اعجوبه فوتبال جهان تا كجا پيش مى روند - زندگى مسى و رونالدو تحت الشعاع شهرت!
اطهر اينانلو
Athar Inanloo

187659.jpg

از فوتبال به عنوان جذاب ترين ورزش دنيا ياد مى كنند. اين ورزش به گونه اى در زندگى رومزه مردم دنيا نفوذ كرده كه زيبايى هايش همه را مجذوب خود مى كند. جذابيت هاى فوتبال فقط به تماشاكردن بازى هاى اين ورزش منحصر نمى شود بلكه حواشى فوتبال نيز براى دوستاران اين ورزش بسيار جالب است. نكته ديگرى كه فوتبال را به يكى از ورزش هاى پر و پا قرص مردم دنيا تبديل كرده بازيكنان اعجوبه و حركات منحصر به فرد آنهاست كه هر تماشاگرى را به وجد مى آورد، بى شك حضور بازيكنان فوق العاده در تيم هاى ملى و باشگاهى، غير فوتبالى ها را نيز به وزشگاه ها مى كشاند. دنياى فوتبال بازيكنان مشهورى كه ا كثر صفحات اول روزنامه هاى دنيا را به خود اختصاص مى دهند، كم به خود نديده است. به قول خودمان اين بازيكنان خوراك روزنامه ها هستند از راه رفتن، خريد كردن آنها گرفته تا حضورشان در تمرينات همه و همه براى طرفداران فوتبال جذاب است. حال چرا زندگى فوتباليست هاى مشهور و طراز اول دنيا تا اين حد براى مردم جالب است آيا مردم دوست دارند به جاى اين فوتباليست ها باشند و يا بازى هاى جذاب آنها باعث افزايش طرفدارانشان مى شود
در يكى دو سال اخير بدون شك كاكا، لينول مسى و كريس رونالدو اعجوبه هاى فوتبال حال حاضر جهان لقب گرفته اند. اما در اين ميان به نظر مى رسد كه كاكا از دور خارج شده است و رقابت تنگاتنگى ميان مسى و رونالدو به وجود آمده است. حركات انفجارى و انعطاف پذيرى اين دو بازيكن جوان همه را شگفت زده كرده است. اين دو جوان كه در بهترين تيم هاى اروپايى توپ مى زنند همه نظرها را به خود جلب كرده اند و مى دانند كه مردم از فوتبال آنها لذت مى برند. لئو و كريس هر دو در اوج جوانى در شهرتى تمام عيار غوطه ور شده اند و به نظر مى رسد كه اين شهرت چندان نيز به كامشان خوش نمى آيد چون اكثر مواقع دردسرساز هستند.

كريس و سردرگمى ناخودآگاه
رونالدو كه فصل درخشانى را در منچستر سپرى كرد و با قرمز پوش هاى منچستر جام قهرمانان اروپا را فتح كرد تقريبا اكثر اخبار مربوط به پيش فصل و نقل و انتقالات را به خود اختصاص داده است. دو سه ماهى است كه صحبت از حضورش در سانتياگو برنابئو بر سر زبان است و مسوولان رئال مادريد نيز برحضور او در جمع كهكشانى ها تاكيد كرده اند. كريس در جام ملت هاى اروپا چهره پرفروغى از خود نشان نداد و انتظارات را برآورده نكرد. او كه به دنبال توپ طلاى جهان است به خوبى مى داند كه كسب اين عنوان چه قدر برايش لذت بخش خواهد بود. پس از جام ملت هاى اروپا صحبت ها برسر انتقالش به رئال ادامه پيدا كرد. جالب اينجا بود كه خود كريس نيز در مورد آينده اش دچار شك و ترديدهاى كاذب شده بود و مى گفت: فقط خدا از آينده ام خبر دارد. اكثر كارشناسان فوتبال معتقدند كه فوتباليست هاى مشهورى همچون كريستيانورونالدو با اين نوع شرايط به شدت تحت فشار قرار مى گيرد، رسانه هاى مختلف نيز با درج اخبار دروغين به اين فشار مى افزايند. اگر به اخبار مربوط به نقل و انتقال كريس رونالدو در دو سه ماه اخير نگاه كنيم به روشنى به اين موضوع پى خواهيم برد كه زندگى خصوصى كريس رونالدو حتى از اخبار خصوصى بازيگران مشهور هاليوودى همچون تام كروز و براد پيت نيز جذاب تر شده است. حال اين سوال مطرح است كه آيا فوتبال جاى هنر هفتم را گرفته است آيا فوتباليست هاى دنيا شهرت بازيگران را قبضه كرده اند يا فوتباليست هاى اعجوبه در دنياى فوتبال فقط براى مردم جهان جذاب هستند
مسلما خود كريس نيز تمايلى به اين همه توجه ندارد و دوست دارد گاهى بدون هيچ دغدغه اى به زندگى اش ادامه بدهد. پس از آنكه مشخص شد كريس در منچستر خواهد ماند به نظر مى رسد در اين مسير فرگوسن پيروز اصلى رقابت ميان مسوولان رئال و منچستر باشند. او كه در متقاعد كردن كريس براى ماندن در اولدترافورد نقش اساسى ايفا كرده است به خوبى مى داند كه از دست دادن كريس ممكن است پيامدهاى جبران ناپذيرى را در پى داشته باشد. ماندن رونالدو در منچستر نيز بحرانى در رئال به وجود آورده است به طورى كه اين تيم برخلاف فصل هاى گذشته و به رقم تلاش هاى كالدروم هنوز نتوانسته ستاره اى را جذب كند و هوادارانش را به نوعى نااميد كرده است. مخالفان كالدرون مى گويند كه او تاكنون به قول هايش عمل نكرده است و هرگز نتوانسته مانند فلورنتينو پرس مدير پيشين رئال بزرگان فوتبال را به سانتياگو برنابئو بياورد. به جز رافائل فان درفارت هنوز ستاره جديدى در آسمان رئالى ها ديده نمى شود و بايد ديد آيا سياست جذب ستارگان فوتبال در رئال پيش از آغاز فصل جديد موفق خواهد بود يا خير. با مشخص شدن تمديد قرارداد كريس با منچستر خود او نيز نفس راحتى مى كشد. يك سوال مطرح است كريس كه پيشتر از تمايلش به حضور در رئال سخن گفته بود چرا به ماندن در اولدترافورد راضى شده است هنوزكه اين اعجوبه فوتبال حرفى در اين رابطه نزده است اما اميدواريم بار ديگر شاهد حركات انفجارى و منحصر به فرد كريس در فصل آتى ليگ اروپا باشيم و ستاره پر فروغ اين جوان پرتغالى همچنان در آسمان فوتبال خوش بدرخشد.

187644.jpg

مسى آرام
مارادوناى دوم فوتبال جهان در آرژانتين چشم بر جهان گشود اما شهرت و افتخاراتش را مديون بارساست. جوان اول فوتبال آرژانتين و بارسلونا در اوج جوان به چنان شهرتى دست يافته كه تاكنون هيچ فوتباليست جوانى به آن نرسيده بود. مسى كه با بارسا فصل خوبى را پشت سر نگذاشت بر عكس كريس رونالدو زندگى آرامى داشته است. با اينكه بدون شك هر دو بهترين هاى فوتبال جهان هستند اما زندگى روزمره شان بسيار متفاوت بوده. از ليونل به عنوان يكى از آرام ترين فوتباليست هاى دنيا ياد كرده اند. بسيارى از همبازى هاى مسى در بارسا به اين موضوع اذعان داشته اند كه او فردى آرام و خوش قلب است. مهاجم بارسا كه از حضورش در نوكمپ راضى است. همانند ديگر بازيكنان مطرح اين تيم از جمله رونالدينيو، دكو و اتوئو سوداى جدايى سر نداد و قصد دارد در نوكمپ افتخارات بيشترى را كسب كند. او كه ديگر در كنار خود دكو و رونالدينيو را نخواهد ديد پيراهن شماره ۱۰ بارسا را به تن خواهد كرد. خود مسى مى داند كه اين پيراهن را بهترين هاى تاريخ ادوار فوتبال دنيا بر تن كرده اند.
موضوع حضور مسى در المپيك پكن نيز اخيرا او را سردرگم كرده بود او به نوعى دوست داشت به تيم ملى كشورش كمك كند و دلش هم نمى خواست به خاطر نبودنش بارسا ضربه بخورد پس از كش و قوس هاى فراوان مسوولان بارسا پذيرفتند كه مسى در المپيك پكن براى تيم ملى كشورش بازى كند و موضوع جالب درخشش ليونل در اولين بازى آرژانتين مقابل ساحل عاج بود كه او در اين بازى گلزنى كرد پپ گوارديولا نيز كه به شدت نگران بارسا است مى داند كه در نبود مسى تيمش يك چيزى كم دارد. مسى مى گويد: از ابتدا رابطه خوبى با پپ داشتم پيش از اينكه به شانگهاى بيايم با او صحبت كردم و به اين موضوع پى برد كه چقدر دوست دارم در المپيك حضور پيدا كنم. از گوارديولا و مسوولان بارسا به خاطر حضورم در پكن تشكر مى كنم. مسى كه حضور فيزيكى اش در تيم ملى آرژانتين و حضور قلبى اش در نوكمپ است از اركان اصلى بارسا در فصل آتى لاليگا و جام قهرمانان اروپا محسوب مى شود. مسى كه به رغم داشتن شهرت فراوان زندگى آرامى را سپرى مى كند به نظر مى رسد به خوبى مى داند كه داشتن شهرت نمى تواند داشتن يك زندگى آرام را نقض كند. با اينكه جوان است اما تجربه اداره زندگى اش را به خوبى مى داند. بايد ديد اين دو جادوگر فوتبال جهان آيا باز هم در دنياى جذاب ترين ورزش دنيا مى درخشند و يا شهرت آنها را در خود غوطه ور خواهد كرد.
بايد متظر ماند و ديد چه كسى توپ طلا را از آن خود خواهد كرد آيا كريس عصيانگر و در ظاهر آرام توپ طلا را به دست مى آورد يا مسى هميشه آرام.
ليونل و كريس بايد بدانند كه زندگى يك فوتباليست معروف نبايد در شهرت غرق شود چون ممكن است اين شهرت به ضررشان تمام شود و ديگر خبرى از حركات انفجارى و خارق العاده آنها نباشد.
منبع: اسپورت
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن