تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802820352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
سومين دوره شوراي شهر مشهد ؛ «طباطبايي» دوباره رئيس شد

خراسان امروز - خجسته نيا: دكتر سيد محمد طباطبايي با 11 رأي موافق به عنوان رئيس جديد شوراي اسلامي شهر مشهد انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين انتخابات در صحن علني چهل و هفتمين جلسه شورا و به صورت مخفي از ميان تنها نامزد رياست برگزار گرديد. دكتر طباطبايي كه از سي و ششمين جلسه شوراي شهر بنابر تصميم اعضا و بر خلاف نظر استانداري و فرمانداري كه مدت قانوني تصدي اولين هيأت رئيسه را دو سال تعيين كرده بودند زودتر از موعد بركنار شده بود دوباره به رياست شورا در اين دوره برگزيده شد.

تجليل از يك دهه تلاش «رزمي»
به گزارش خبرنگار ما، در اين جلسه كه با گراميداشت ياد و خاطره دكتر سيد علي اكبر رزمي رئيس فقيد شوراي اسلامي شهر مشهد آغاز شد از افزون بر يك دهه تلاش خالصانه و كارشناسانه وي در عرصه مديريت شهري مشهد تجليل گرديد.دكتر سيد علي اكبر رزمي در دومين و بخشي از سومين دوره شوراي اسلامي شهر مشهد رياست آن را بر عهده داشت.نايب رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد در اين جلسه با اشاره به ويژگيهاي اخلاقي و رفتاري وي، از دكتر رزمي به عنوان «مرد بحرانها» ياد كرد.مهندس مفيدي با بيان اينكه رئيس فقيد شورا هميشه قول و عملش بر هم منطبق بود، گفت: «رزمي» صاحب نظر بود و در اظهار نظر ابايي نداشت، راحت سخن مي گفت و از پيچيدگي در بيان خودداري مي كرد.
وي حضور در صحنه هاي سازندگي، سياسي و در زمان جنگ در خط مقدم جبهه را از ديگر فعاليتهاي وي برشمرد و اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر مشهد به دليل از دست دادن يك عضو و يك كارشناس متبحر شهري عزادار است.

تحليف عضو جديد
بر پايه اين گزارش مراسم تحليف عضو جديد شوراي اسلامي شهر مشهد نيز سومين دستور كار جلسه روز گذشته شورا بود.جواد داود آبادي فراهاني با قرائت سوگند در برابر كلام ا... مجيد به جمع اعضاي سومين دوره شوراي اسلامي شهر مشهد پيوست.
وي پيش از اين مشاور شهردار در امور بهينه سازي سوخت و ترافيك، دبير كميسيون انرژي خراسان، رئيس امور HSE شركت گاز استان بوده و 28 سال سابقه پژوهش و مديريت اجرايي در وزارت نفت را در كارنامه خود دارد.

مصوبات شورا
در جلسه روز گذشته شوراي شهر مشهد نظريه كميسيون هاي برنامه و بودجه و امور اداري و امور فني، عمراني و طرح ريزي شهري در خصوص دستورالعمل تكميلي صدور مجوز بهره برداري تجاري در سطح شهر به تصويب اعضا رسيد.همچنين با تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهرداري مكلف شد نسبت به اخذ بهاي خدمات از اماكن اقامتي كه در طرح ساماندهي اسكان زائران توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در كاربري هاي غيراقامتي قرار دارند طبق تعرفه پيشنهادي اقدام كند.
در قالب اين مصوبه شهرداري بايد به آن دسته از ساختمانهايي كه در كاربري مسكوني قرار دارند و داراي شرايط مراكز اقامتي هستند با اخذ تأييديه و استعلام از ادارات و دستگاه هاي ذي ربط (از جمله اماكن، بهداشت و...) مجوز بهره برداري اقامتي موقت يك ساله صادر كند.
مجوز بهره برداري اقامتي موقت يك ساله فقط در محدوده مركزي شهر (از شمال به بزرگراه فجر و قائم از شرق به بزرگراه همت و غدير، از جنوب به بزرگراه شهيد كلانتري و از غرب به بلوار خيام) قابل صدور است.
شهرداري مشهد در مورد منازل مسكوني كه به صورت فصلي اقدام به اسكان مسافران مي كنند هيچ گونه مسؤوليتي نداشته و تأييديه ويا برخورد با آنها بر عهده فرمانداري و ساير ادارات و دستگاه هاي ذي ربط است.
تشكيل شوراي راهبردي آموزشهاي شهروندي با مسؤوليت مستقيم شهردار با هدف سياستگذاري و هماهنگي بين بخشي طي مدت يك ماه از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
همچنين طبق نظريه جمعي از اعضاي شورا، شهرداري مكلف شد موضوع واگذاري ساختمان اداري واقع در پارك وكيل آباد را براي ايجاد موزه مردم شناسي به مشاور طرح اين پارك مطرح و در صورت موافقت طي دو ماه اين ساختمان را در اختيار معاونت فرهنگي قرار دهد.در قالب مصوبات روز گذشته به شهرداري مشهد اجازه داده شد 50 ميليارد ريال از منابع خود را به منظور خريد سهام مؤسسه مالي و اعتباري مشهد اختصاص دهد.در اين جلسه همچنين كليات دستورالعمل اجرايي تشكيل شركتهاي حقوقي نظارت بر مسافربرهاي شخصي به تصويب رسيد و جزئيات ساماندهي و نظارت بر 7 هزار مسافربر شخصي توسط اين شركتها براي بررسي بيشتر به كميسيون حمل و نقل و ترافيك ارجاع شد.
رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر در دفاع از اين مصوبه گفت: نظارت بر عملكرد تاكسيها و مسافربرهاي شخصي از گذشته تاكنون همواره به عنوان يكي از دغدغه هاي اصلي شورا بوده است.به گفته كمال سرويها در حال حاضر تنها 27 نفر ازكاركنان سازمان تاكسيراني مسؤول نظارت بر 30 هزار تاكسي و مسافربر شخصي هستند كه به همين دليل همواره كمبود نيرو از دلايل ضعف نظارت بر سامانه حمل و نقل شهري بوده است.

در حاشيه
-گراميداشت ياد و خاطره رئيس فقيد شوراي شهر فضاي حزن انگيزي را بر جلسه روز گذشته حاكم كرده بود.
- اين مراسم كه با حضور خانواده دكتر رزمي برگزار شد حدود يك ساعت از وقت شورا را به خود اختصاص داد.
- پخش فيلمي از عكسها و صحنه هاي تلاش وي در شورا و دانشگاه و مراسم تشييع جنازه او با گريه بسياري از اعضا، ميهمانان و خبرنگاران حاضر در جلسه همراه شد.
- در جلسه روز گذشته بلافاصله پس از انتخابات رياست شورا، دكتر طباطبايي جلسه علني را براي شركت در يادواره شهداي ارتش ترك كرد.
- فرماندار مشهد كمي دير به جلسه شوراي شهر رسيد و مراسم تحليف عضو جديد بدون حضور وي برگزار شد.
- شوراي اسلامي شهر مشهد دو هفته در تعطيلات تابستاني بسر خواهد برد.

آسماني ها ؛ سرباز يكم شهيد حسين حداد دربندي

شهيد حسين حداد دربندي در 15 فروردين ماه 1338 در شهرستان درگز به دنيا آمد و تحصيلات خود را تا دوم دبيرستان ادامه داد و سپس براي اداي تكليف به خدمت مقدس سربازي اعزام شد.
فرازي از آخرين نامه شهيد حسين حداد دربندي به خانواده (ساعاتي قبل از شهادت) اين گونه است: «از خدا مي خواهم تا مرا نبخشيده از دنيا نبرد و همچنين تمام بندگان صادق و راستگويش را.»
من در حالي اين نامه را برايتان مي نويسم كه براي حمله آماده مي شويم، تمام وسايل شخصي ام را كه متعلق به من مي باشد، در كيسه انفرادي گذاشته ام تا اگر توفيق شهادت داشتم به شما تحويل دهند.تا آنجا كه به ياد دارم بدهكاري ندارم جز مهريه و بقيه شروط ازدواج، به همسرم.ما عازم عمليات كربلا هستيم و ان شاء ا... با پيروزي باز خواهيم گشت.از دعا فراموشمان نكنيد. پشتيباني و دعا براي امام امت را هم فراموش نكنيد.ان شاء ا... انقلاب اسلامي ما به روز ظهور حضرت مهدي پيوند مي خورد.براي پيروزي حق بر باطل از تمامي برادران خود مي خواهم كه از تقديم جان و مال خود دريغ ننمايند كه غضب خدا نازل خواهد شد...نمي دانيد كه چقدر عاشقانه و صادقانه عازم عمليات هستيم... خداوند حافظ و نگهدارتان باد.شهيد حسين حداد دربندي در تاريخ 1361.4.23در منطقه شلمچه براثر اصابت تركش به ناحيه سر به ملكوت اعلي پيوست.
يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

فعاليت 48 تشكل مردم نهاد جوان در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس سازمان ملي جوانان خراسان شمالي گفت: در حال حاضر 48 تشكل مردم نهاد در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، علمي، پژوهشي، ورزشي و اعتقادي- مذهبي فعاليت مي كنند.
مستمك افزود: با برنامه ريزيهاي انجام شده تا پايان سال جاري تعداد اين تشكل ها به 100 تشكل خواهد رسيد.
وي افزود: 278 هزار نفر از جمعيت خراسان شمالي را جوانان بين 15 تا 19 سال تشكيل مي دهند.
وي به برنامه هاي هفته جوان در استان اشاره كرد و گفت: برگزاري پياده روي عمومي جوانان، بازديد از اماكن ورزشي، فرهنگي و هنري و موزه هاي استان توسط جوانان و بازديد از مراكز و كارگاه هاي آموزشي، فني و حرفه اي، رونمايي از چهره هاي ماندگار استان و تجليل از 33 جوان نمونه استان بخشي از برنامه هاي هفته جوان در خراسان شمالي است.
وي همچنين شرايط و ملاكهاي انتخاب جوان نمونه را فعاليتهاي شاخص فرهنگي و هنري، اجتماعي، ورزشي، علمي، برترينهاي المپيادها، جوانان سرپرست خانوار، جوانان كارآفرين، جوانان پژوهشگر، جوانان كشاورز نمونه و جوانان كارگر اعلام كرد.

امام جمعه قدمگاه تأكيد كرد ؛ ضرورت حضور بسيج در صحنه هاي مختلف

درود - خبرنگار قدس: بخشدار زبرخان در همايش بسيجيان اين بخش در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهر قدمگاه، وجود ولي فقيه در رأس نظام جمهوري اسلامي را ضامن بقاي ايران اسلامي ذكر كرد.
«نادر خيوزي» افزود: هر زمان كه كشور ما با تهديد روبرو شده، تدابير داهيانه رهبري نظام، كشور را از بروز چالشهاي جدي رهانيده است.
وي گفت: نيروي مردمي بسيج در تمام بحرانها به كمك نظام آمده و سرمايه گذاري براي ارتقاي كمي و كيفي اين نيرو، ضرورتي اجتناب ناپذير است.

آغاز گشتهاي عملياتي بسيج
فرمانده حوزه بسيج ثامن الائمه(ع) بخش زبرخان در اين همايش از آغاز گشتهاي عملياتي پايگاههاي بسيج زبرخان در آينده نزديك خبر داد.
سرهنگ پاسدار قنبر علي حصاري افزود: براي انجام اين گشتها از اعضاي فعال بسيج پايگاه هاي محلات در قالب گروه هاي 3 تا 5 نفره كه داراي حكم مأموريت از ناحيه نيشابور باشند، جهت كمك به نيروي انتظامي در برقراري بيش از پيش امنيت، ارتقاي امنيت اجتماعي و انجام امور عام المنفعه استفاده خواهد شد.
سرهنگ حصاري گفت: به تمامي پايگاه هاي بسيج بخش زبرخان اين موضوع اطلاع رساني شده و در قالب اين ابلاغيه سازماندهي صورت مي گيرد.

راهبرد سپاه در مقابل تهديد
جانشين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيشابور، راهبرد سپاه در مقابل تهديدهاي دشمن را بيان كرد.
سرهنگ پاسدار «اكرامي» حاكميت تفكر بسيجي را موجب خنثي شدن فتنه ها و توطئه هاي دشمن ذكر كرد و گفت: ما بايد با تمام وجود در مقابل تهديد دشمن آماده باشيم و به همين منظور در هر استان «سپاه استاني» تشكيل شده است. وي افزود: رويكرد سپاه پاسداران؛ دفاع در سطح، نامتقارن و موزائيكي است، يعني نقطه نقطه ايران اسلامي بايد طرح دفاعي داشته باشد و با توجه به ويژگيهاي طبيعي هر استان، طرح دفاعي فرق مي كند و هر استان طرح ويژه خود را داراست.وي گفت: اين طرح آنقدر داراي دقت است كه به اندازه و ابعاد يك موزائيك بايد طرح دفاعي داشته باشيم. وي گفت: نيروي زميني سپاه، مأموريت دفاع از سرزمين ايران را دارد و به همين منظور گردانهاي امام حسين(ع) براي دفاع همه جانبه خارجي و گردانهاي عاشورا و الزهرا(س) براي بحرانهاي داخلي و مسائلي كه در داخل كشور به وجود آيد، سازماندهي شده اند.

حفظ امنيت جامعه
امام جمعه شهر قدمگاه در پايان اين همايش بر ضرورت حضور نيروهاي بسيجي براي حفظ امنيت داخلي و خارجي ايران اسلامي تأكيد كرد.
حجة الاسلام والمسلمين رضا محمد نسب افزود: هميشه مبارزه وجود دارد و اين مبارزه يا نظامي است، يا اقتصادي، فرهنگي و يا سياسي، اما آن تهاجمي كه جامعه را از پاي درمي آورد، تهاجم فرهنگي است و ما بايد در ارتقاي ابعاد فرهنگي تلاش زيادي انجام دهيم.
وي گفت: دشمن با شعارهايي از جمله حقوق بشر، آزادي نيست، دمكراسي نيست و حقوق زن رعايت نمي شود مي خواهد بهانه اي براي نفوذ پيدا كند.

استاندار خراسان جنوبي: جايگاه اهل قلم بسيار والاست

بيرجند- خبرنگار قدس: استاندار خراسان جنوبي گفت: رسانه هاي اين استان، با وجود ضعف بضاعت، از آراستگي و پيراستگي مناسبي برخوردار هستند.
سيد صولت مرتضوي كه در آيين تجليل از خبرنگاران خراسان جنوبي سخن مي گفت با اشاره به ويژگيهاي خبرنگاران، پرهيز از افراط و تفريط را بهترين مشخصه رسانه هاي اين استان دانست.
وي با بيان اينكه برخي از رسانه ها از سابقه طولاني برخوردارند اما فاقد پويايي و گستردگي مناسب هستند، خاطرنشان كرد: رسانه ها در خراسان جنوبي به لحاظ توسعه و توليدات كمي و كيفي كارنامه مثبتي را ارائه نموده اند.
به گفته وي، جايگاه اهل قلم بسيار والا و قلم فرسايي نيز مورد ستايش همگان است.
نماينده عالي دولت در خراسان جنوبي با اشاره به اهميت رسانه ها در جامعه خاطرنشان كرد: در جوامع بشري همواره اهل قلم مورد تشويق و تكريم قرار گرفته اند.

كارشناس مسؤول قرآن و معارف اسلامي وزارت آموزش و پرورش: فعالان عرصه قرآن كريم بايد خود قرآن مجسم باشند

خراسان امروز- علي پور: فعالان در عرصه قرآن بايد سعي كنند خود قرآن مجسم و الگوي مناسب باشند.
مصيب زاده، كارشناس مسؤول قرآن و معارف اسلامي وزارت آموزش و پرورش با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان دختر سراسر كشور به خبرنگار ما گفت: بي شك قرآن نور و نشان دهنده راه زندگي است.وي افزود: بنابراين براي گسترش فرهنگ قرآني و نهادينه كردن آموزه هاي آن، بايد فعالان در عرصه قرآن كريم و آموزش و ترويج فرهنگ قرآني سعي كنند رفتار و اعمالشان نشانگر و گواه آموزه هاي قرآني باشد.
وي در بخش ديگري اظهار داشت: با وجود آنكه طي 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي فعاليتهاي متعددي در زمينه گسترش فرهنگ قرآن و معارف اسلامي انجام شده تا آنجا كه مي توان ادعا كرد كه هيچ فعاليتي به اين اندازه صورت نگرفته است، اما به دليل وسعت و دامنه فرهنگ قرآني و آموزه هاي وسيع كتاب خدا، اين فعاليتها كافي نبوده است.
البته در اين راستا، نياز به برنامه ريزي كلان با هدف مشخصي است تا تمامي نهادها و ارگانهاي مربوط با هماهنگي و همسو با يكديگر در اين راستا تلاش كنند.
گفتني است، در بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه حدود 500 دانش آموز دختر مقطع دبيرستان به مدت 4 روز در رشته هاي قرائت و حفظ قرآن و نهج البلاغه به رقابت با يكديگر پرداختند.وي گفت: رسانه ها نيز بايد حرمت قلم را نگه دارند.

برنامه ريزي براي برگزاري جشن نيمه شعبان در سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: معاون برنامه ريزي فرمانداري شهرستان سبزوار در جلسه اعياد شعبانيه كه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، هدف از برگزاري اين جلسه را ساماندهي و برگزاري هر چه بهتر جشن نيمه شعبان به نحوي كه در خور شأن امام زمان(عج) و در توان مسؤولان شهرستان باشد، عنوان نمود.
ابوالقاسم ابراهيمي بر برگزاري جشنها به صورت خودجوش و مردمي تأكيد كرد و افزود: جشن نيمه شعبان در پنج نقطه شهر شامل: حسينيه جوادالائمه، مسجد جامع، محوطه شهرداري، پارك شهربازي و توحيد شهر برگزار خواهد شد.
وي دعوت از هنرمندان عرصه سينما و برنامه راهپيمايي خانوادگي به صورت نمادين در سطح شهرستان را از ديگر برنامه ها عنوان نمود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار نيز گفت: جشنها بايد سازمان يافته، با كيفيت مطلوب و در جهت آگاهي بخشي به مردم برگزار شود تا يك منتظر واقعي را به مردم و جامعه نشان دهيم.
نورا... رضوي افزود: تبليغات، اماكن و فضاهاي مورد نياز بايد با مديريت اصولي مهيا شود تا مشاركت حداكثري مردم را در پي داشته باشد.

«آواز گل كوهي» يك قدم به جلو برداشت

تئاتر عروسكي «آواز گل كوهي» كار اعضاي كانون پرورش فكري بجنورد به عنوان اثر برتر استان به مرحله منطقه اي جشنواره تئاتر عروسكي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان راه پيدا كرد.
به گزارش ايسكانيوز، كارشناس هنري كانون پرورش فكري خراسان شمالي در اين مورد گفت: پس از برگزاري مرحله استاني جشنواره در سالن اجتماعات كانون بجنورد نمايش عروسكي «آواز گل كوهي» با سرپرستي خانم مزيناني از بين چهار نمايش راه يافته به اين مرحله توسط هيأت داوران به عنوان اثر برگزيده انتخاب و به مرحله منطقه اي راه پيدا كرد.
خانم ضيايي افزود: خراسان شمالي در اين جشنواره جزو منطقه چهار محسوب و در مرحله منطقه اي با استانهاي خراسان رضوي، سمنان، مازندران، گلستان و تهران جهت راهيابي به مرحله كشوري به رقابت مي پردازد.
وي در مورد زمان و مكان برگزاري مرحله منطقه اي نيز گفت: مرحله منطقه اي جشنواره تئاتر عروسكي اواخر مردادماه به ميزباني استان تهران برگزار مي شود.

وب گاه مخابرات خراسان شمالي اول شد

بجنورد - خبرنگار قدس: در نخستين همايش ارزيابي وب گاه هاي دولتي ايران از وب گاه مخابرات خراسان شمالي تقدير شد. در اين مراسم ضمن معرفي سه وب گاه برگزيده در معيار جامعيت، تعدادي از دستگاه هاي دولتي نيز در 6 معيار مختلف مورد ارزيابي قرار گرفتند كه وب گاه شركت مخابرات خراسان شمالي در معيار خدمات به عنوان يكي از سه استان شايسته در زمينه ياد شده شناخته و معرفي شد.

نگارخانه اشراق ميزبان كاريكاتوريستها

خراسان امروز: جمعي از كاريكاتوريستها آثار خود را به مناسبت روز خبرنگار در نگارخانه اشراق حوزه هنري به نمايش گذاشتند.در اين نمايشگاه 40 اثر از 14 كاريكاتوريست با موضوع خبرنگار از 22 الي 29 مردادماه در معرض ديد عموم قرار مي گيرد. در اين نمايشگاه آثاري از آقايان محسن اسدي، قدير وقاري، مجيد اديبي، منصور احمدي، عباس پرهيزگار، مجيد داوودي، حامد حافظيه و خانم ها سمانه نهارداني، سوسن ظريف عاطفي، سميه شوقي و زهرا زركش به نمايش درمي آيد.علاقه مندان مي توانند در مدت برپايي نمايشگاه صبحها از ساعت 10 الي 12 و عصر از ساعت 17 الي 19 در نگارخانه اشراق از اين آثار ديدن نمايند.

برگزاري مسابقه بزرگ «در انتظار مهدي(عج)»

جاجرم - خبرنگار قدس: كانون فرهنگي- هنري انصار المهدي(عج) شهر درق از توابع شهرستان جاجرم با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان جاجرم اقدام به برگزاري مسابقه بزرگ در انتظار مهدي(عج) نموده است، هلاكويي، سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان هدف از برگزاري چنين مسابقاتي را آشنايي و شناخت بيشتر مردم بخصوص قشر جوان و نوجوان با فلسفه ظهور و انتظار ذكر كرد. خبر ديگري حاكي است، براي آشنايي بيشتر مردم بخصوص قشر جوان با سلاله پاك رسول(ص)، حضرت مهدي(عج) و مسأله ظهور آن حضرت براي اولين بار مسابقه پيام كوتاه «سلام بر مهدي(عج)» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان طراحي شده و به مدت يك هفته از 19 تا 25 مرداد، سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن اسلاميمان ادامه خواهد داشت. كريمي، سرپرست روابط عمومي اين اداره گفت: از مردم خواسته شده است براي زنده نگه داشتن عيد بزرگ نيمه شعبان جملات خود را درباره حضرت مهدي(عج) در 15 كلمه بوسيله پيامك به شماره 09362104682 ارسال كنند و از جوايز ارزنده بهره مند شوند.

امام جمعه اهواز در همايش انديشه هاي آسماني مشهد: فعاليت فرهنگي مساجد، انحرافهاي اجتماعي را كاهش مي دهد

خراسان امروز: افزايش فعاليت فرهنگي مساجد در هر منطقه از كشور موجب كاهش ميزان انحرافهاي اجتماعي و جرايم مي شود و هر نقطه اي كه دچار كمبود اين فعاليت باشد، انحرافها افزايش خواهد يافت.
آية ا... سيد محمد علي موسوي جزايري، امام جمعه اهواز در جمع برگزيدگان كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد در مشهد افزود: نتيجه بررسيها نشان مي دهد كه ائمه جماعات و اعضاي كانونهاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان عناصر فعال مساجد در سالم سازي فضاي اجتماعي تأثير دارند.
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان تأكيد كرد: جوانان مساجد بايد سنگر پشتيباني از ولايت فقيه باشند و با دانستن اينكه ارزشهاي اسلامي و احكام شرع بر همه چيز مقدم است اگر در راستاي احكام اسلامي خطا و اشتباهي را مي بينند، نپذيرند.وي مساجد را سنگرهاي انسان سازي خواند و اضافه كرد: مسجد جايگاه تقوا، فضيلت، تفسير قرآن و بيان احكام شرع است و مسجديها بايد مدافع اسلام راستين و حامي اسلام ناب محمدي(ص) باشند. آية ا... جزايري گفت: اگر بعد از انقلاب اموري مانند جذب جوانان در مساجد به وسيله امامان جماعت، كانونهاي فرهنگي هنري، پايگاه هاي بسيج و كتابخانه هاي مساجد اتفاق نمي افتاد، هجمه فرهنگ فساد توسط ابزارهايي مثل اينترنت، ماهواره و... جوانان را به دام سلطه جويان گرفتار مي كرد.

فرماندار فريمان خواستار شد ؛ مصور كردن فعاليتهاي سه ساله دستگاههاي اجرايي

فريمان- خبرنگار قدس: به منظور هر چه با شكوهتر برگزار نمودن هفته دولت، اولين جلسه برنامه ريزي در فريمان برگزار شد.
فرماندار در اين جلسه از مسؤولان خواست در رابطه با كار خود حداقل روزي يك ساعت مطالعه و تفكر نمايند.
وي افزود: مديران بايد عملكرد سه ساله اداره خود را جهت نمايش و در انظار قرار دادن مردم مصور كنند.

تشكيل ستاد بازسازي عتبات عاليات در سربيشه

سربيشه- خبرنگار قدس:تاد بازسازي عتبات عاليات در سربيشه با حضور معاون سياسي اجتماعي، فرمانداري، امام جمعه و جانشين ستاد عتبات عاليات استان و ديگر اعضاي ستاد تشكيل شد. حجة الاسلام والمسلمين محمدي، امام جمعه سربيشه گفت: ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان جهت جمع آوري نذورات مردم و ساماندهي اين امر بايد همت و تلاش كند.
سپس جوينده، جانشين ستاد عتبات عاليات استان گفت: با اينكه خراسان جنوبي محرومترين استان در كشور است اما مردم بدون توجه به مشكلات اقتصادي و خشكساليهاي پي در پي در بحث عتبات عاليات با دست و دلبازي فو ق العاده وارد مي شوند و اين استان مقام اول را در كشور در بحث بازسازي به دست آورده است. وي خواستار پيگيري ستاد بازسازي عتبات عاليات در شهرستان سربيشه شد.

فرماندار: خبرنگاران استعدادهاي بجستان را معرفي كنند

بجستان- خبرنگار قدس:فرماندار بجستان گفت: خبرنگاران مطالب را از زمينه جدا كرده و برجسته مي كنند و مديريتها را رشد داده و جايگاههاي مختلف را ارتقا مي دهند.
كافي در جلسه تجليل از خبرنگاران شهرستان افزود: با توجه به اينكه خبرنگاران روابط عمومي شهرستانها مي باشند شهرستان نوپاي بجستان نياز به توجه بيشتر داشته و لازم است استعدادهاي بالقوه بجستان به جامعه معرفي شود.

آغاز مسابقات فرهنگي- هنري دانشجويان دختر آموزشكده هاي كشور در مشهد

خراسان امروز- علي پور: آيين گشايش يازدهمين دوره مسابقات فرهنگي- هنري دانشجويان دختر آموزشكده هاي سراسر كشور، با عنوان جوان- شكوفايي و نوآوري در مشهد برگزار شد.جلالي، مسؤول هماهنگي و برنامه ريزي اين مسابقات در اين مراسم گفت: طي چهار روز برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري؛ 350 دانشجوي دختر از 50 آموزشكده كشور حضور دارند و در هشت رشته حفظ و قرائت قرآن، تفسير قرآن، نهج البلاغه، شعر، نقاشي، كاريكاتور و خوشنويسي به رقابت با يكديگر مي پردازند.وي همچنين افزود: در رقابتهاي امسال، براي نخستين بار دانشجويان حاضر، در رشته مشترك كتابخواني مسابقه خواهند داد كه در سال جاري، وصيتنامه سياسي- الهي امام(ره) به اين مناسبت برگزيده شده است.

فرمانده انتظامي خراسان جنوبي: پليس ايران نيرومندتر از پليس دنياست

بيرجند- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي خراسان جنوبي با بيان اينكه خبرنگاري شغلي پرمخاطره است، گفت: خبرنگاران هرگز از دست رنجشان منتفع نمي شوند اما همچنان با عشق در اين حوزه كار مي كنند.
سرهنگ شرفي در مراسم تجليل از خبرنگاران، تنوير افكار عمومي و اطلاع رساني را حق مردم دانست و گفت: مسؤولان وظيفه دارند در راستاي ارائه خدمت به مردم گزارش دهي كنند تا آنها نيز از امكانات موجود آگاه شوند.
وي بر امانت داري در ارائه اطلاعات مردم تأكيد كرد و اذعان داشت: خيانت و يا لطمه زدن به امانت مورد نكوهش است.
به گفته وي، خبرنگاران بايد با شناسايي ظرفيتهاي جامعه، اقدام به اطلاع رساني كنند.وي با اشاره به خدمات پليس ايران خاطرنشان كرد: طي چند دهه اخير پليس كشور ما نيرومندتر از پليسهاي دنيا عمل كرده است.فرمانده انتظامي خراسان جنوبي متذكر شد: اگر اطلاع رساني به موقع، برنامه ريزي مناسب و سياستهاي دولت ايران نبود شايد امروز وضعيت كشورمان بدتر از عراق و افغانستان بود.

رئيس شوراي اسلامي: مسؤولان بايد به محروميت هاي جاجرم توجه كنند

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس شوراي اسلامي شهرستان جاجرم در خراسان شمالي گفت: مسؤولان بايد به محروميتهاي شهرستان جاجرم توجه كنند.
محمدحسين مقدم اظهار داشت: نبود شوراي اسلامي شهر تا پيش از دوره فعلي در جاجرم مشكلات فراواني را براي اين منطقه به وجود آورده است. وي با اشاره به اين مطلب كه جاجرم شهرستاني محروم است و رفع مشكلات اين شهر نياز به توجه مسؤولان دارد، افزود: نمونه اي از محروميت جاجرم اين است كه حدود 300 تا 400 مهندس در صنايع و كارخانه هاي شهرستان جذب كار شدند ولي به علت نبود اعتبار شهر را ترك كرده اند كه اين عامل ضربه بزرگي به صنعت شهر وارد كرده است.وي خاطرنشان كرد: يك پارك با متراژ 30 هكتار در گرمه- جاجرم مركز شهرستان جاجرم در حال ساخت است كه به علت نبود اعتبار همچنان در مرحله درختكاري باقي مانده است.وي تصريح كرد: بسياري از معابر و كوچه هاي شهر هنوز آسفالت نشده كه اين نارسايي نيز از مشكلات عمده شهر به شمار مي رود.

فرماندار اسفراين: نشاط جامعه به همت خبرنگاران وابسته است

اسفراين - خبرنگار قدس: محمد جواد طيبي، فرماندار اسفراين در مراسم تجليل از خبرنگاران و اصحاب رسانه ها با تبريك اعياد شعبانيه گفت: نشاط و پويايي جامعه به همت قلم خبرنگاران بستگي دارد و خبرنگاري، سعه صدر، همدلي، گذشت و سخت كوشي و عشق مي خواهد.
وي تقوا، شجاعت و همه جانبه نگري را از ويژگيهاي خبرنگاران برشمرد و افزود: شجاعت خبرنگاران در طول هشت سال دفاع مقدس بود كه امروز نسلهاي جديد ما شهادت و ايثارگريهاي رزمندگان دوران دفاع مقدس را به عينه مي بينند و به روان پاك شهيدان درود مي فرستند.
فرماندار اسفراين در بخش ديگري از سخنانش روابط عمومي ادارات و نهادها را نهاد بيروني و پل ارتباطي مردم و مسؤولان دانست و افزود: هر چه فعاليتها و تلاشهاي روابط عمومي ادارات جديتر و قويتر باشد، آن دستگاه در ديد مردمي قويتر و بهتر جلوه مي نمايد.
در ابتداي اين جلسه نيز مهدي نامور راد، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين با تجليل از خبرنگاران و اصحاب رسانه ها از مسؤولان خواست تا تعامل بيشتري با خبرنگاران داشته باشند.وي با انتقاد از نبود دكه مطبوعاتي در سطح شهرستان از مسؤولان خواست تا نسبت به احداث دكه هاي مطبوعاتي اهتمام جدي و سريع داشته باشند.

امام جمعه سبزوار: سپاه شايستگي خود را ثابت كرده است

سبزوار- خبرنگار قدس: به مناسبت هفته پاسدار، تعدادي از پاسداران گروه 47 مهندسي سلمان و سپاه مقاومت و آمادگاه ابوذر با نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهرستان سبزوار ديدار كردند.امام جمعه شهرستان سبزوار ضمن تبريك اعياد شعبانيه و هفته پاسدار گفت: سپاه پاسداران شايستگي و آزمون خود را در طول سه دهه نشان داده و سير حركت سپاه رو به كمال است و بايد وسايل كمال را شناخت و با آگاهي بيشتر اين راه را طي كرد. حجة الاسلام والمسلمين غلامحسين ابراهيمي تصريح كرد: امروز سپاه از قدرت بازدارندگي خوبي برخوردار است كه براي كشور اهميت زيادي دارد.

فرماندار تربت جام: خبرنگاران مهندسان افكار عمومي جامعه هستند

تربت جام - خبرنگار قدس: فرماندار تربت جام در مراسم تجليل از خبرنگاران و فعالان عرصه فرهنگي اين شهرستان گفت: پيشرفت يك جامعه بدون رسانه گروهي امكان پذير نيست. سيدمحسن امير كلالي با اشاره به اينكه استكبار از رسانه به عنوان ابزاري براي جنگ رواني استفاده كرده است، يادآور شد: استعمار با مرعوب كردن كشورها سعي دارد، ايدئولوژي و باورهاي خود را به عنوان روش برتر در جهان معرفي كند كه بايد آنرا استعمار نو ناميد.
وي خطاب به خبرنگاران تربت جام افزود: خبرنگاران، مهندسان افكار عمومي جامعه اند و بايد در راستاي آگاهي بخشيدن به مردم كمك كنند.
وي تأكيد كرد: خبرنگاران همواره به مزيتها و توانمنديهاي شهرستان توجه داشته باشند و آنها را معرفي و حتي الامكان راهكارهاي مناسبي را ارائه كنند.

نخستين همايش استاني عفاف و حجاب در گناباد برگزار مي شود

خراسان امروز: فرماندار گناباد گفت: نخستين همايش استاني عفاف و حجاب شامل دو بخش آزاد و دانش آموزي در شهرستان گناباد برگزار مي شود.
محمد صفايي با بيان اين مطلب افزود: نخستين همايش استاني عفاف و حجاب با هدف ترويج فرهنگ حجاب و عفاف، تقويت هنجارهاي فرهنگي و ارتقاي سطح آگاهي اجتماعي به منظور مصونيت بخشي به جامعه در دي ماه سال جاري برگزار مي شود.وي مخاطب اصلي اين همايش را قشر جوان خواند و بيان داشت: در نظر داريم با تشكيل نشستها و حلقه هاي مباحثه در حاشيه همايش سطح آگاهي جوانان را ارتقا دهيم.صفايي ادامه داد: علاقه مندان ارسال مقاله مي توانند تا اول شهريورماه مقاله هاي خود را با محوريت عفاف، حجاب، عوامل فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي- عفاف، حجاب، رسانه و فناوري اطلاعات- عفاف، حجاب، سياست و تاريخ- عفاف، حجاب و علوم و موضوعهاي آزاد مرتبط با محورهاي همايش به دبيرخانه همايش ارسال كنند.فرماندار گناباد اظهار داشت: اين همايش به همت پژوهشسراي دانش آموزي پيامبر اعظم(ص) گناباد با همكاري استانداري خراسان رضوي، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، فرمانداري گناباد و ديگر نهادهاي ذي ربط برگزار مي شود و از پوشش كامل خبري و تبليغاتي صدا و سيما برخوردار خواهد بود.
وي برگزاري اين گونه همايشها را در توسعه فرهنگ عفاف و اصلاح نگرش مردم نسبت به حجاب بسيار مفيد دانست و ادامه داد: بايد به موضوع آموزش و پرورش در گسترش و نهادينه كردن فرهنگ عفاف و حجاب توجه كرد.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 702]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن