تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821080048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:موظف به اجراي مصوبات كميته تيم هاي ملي هستم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:موظف به اجراي مصوبات كميته تيم هاي ملي هستم
رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال با تشريح ابهامات موجود در خصوص سفر تداركاتي تيم ملي به كشورهاي اسپانيا، چك و ديدارهاي تداركاتي تيم ملي خود را موظف به اجراي مصوبات كميته تيم هاي ملي دانست.

محمد منصورعظيم زاده رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر به بسياري از ابهامات موجود پيرامون برنامه هاي تداركاتي تيم ملي پاسخ داد. وي با اشاره به سفر تيم ملي فوتبال به كشور اسپانيا و برپايي اردوي تداركاتي 10 روزه در اين كشور و لغو ديدارهاي تداركاتي تيم ملي اظهار داشت : در اسپانيا با توجه به لغو ديدارهاي تداركاتي مقابل تيم هاي لاليگا، هماهنگي لازم براي بازي با تيم تاتنهام از ليگ برتر انگلستان انجام شد.

وي اضافه كرد: مطابق برنامه ريزي انجام شده، تيم ملي ساعت 22:30 روز سه شنبه 25/4/1387 از مالاگا به طرف شهر والنسيا پرواز و در همان شب با حركت به سمت هتل نوا (90 كيلومتري والنسيا و طي يك ساعت) درمحل اقامت و كمپ تاتنهام اقامت مي كرد. پس از آن ملي پوشان فوتبال كشورمان صبح روز چهارشنبه مورخ 26/4/1387 با يك تمرين سبك در زمين كمپ تاتنهام در ساعت 18:30 با اين تيم ديدار مي كردند.

رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال ادامه داد: با توجه به اينكه پس از بازي پروازي براي برگشت موجود نبود، مسافت 700 كيلومتري هتل نوا تا كمپ ماربلا (7 تا 8 ساعت) بايد به صورت زميني با اتوبوس طي مي شد. براين اساس با توجه به طرح موضوع براي سرمربي محترم تيم ملي به لحاظ از دست دادن شرايط تمريني در كمپ ماربلاي اسپانيا و مسافت طولاني اين سفر و خستگي بازيكنان، انجام اين ديدار مورد موافقت قرار نگرفت.

عظيم زاده همچنين به انجام توافقات لازم براي برگزاري دو ديدار تداركاتي مقابل تيم هاي انگليسي پس از لغو ديدار با چارلتون اشاره كرد و افزود: در زمان حضور تيم ملي ايران در اسپانيا، پيشنهاد بازي با دو تيم انگليسي روچدل (ليگ دسته دوم)، پترزبورو(ليگ دسته اول) و يك تيم اسپانيايي ماربلا يونايتد (ليگ دسته سوم اسپانيا) به سرمربي محترم تيم ملي داده شد كه با توجه به نقطه نظرات فني ايشان و پايين بودن سطح تيم هاي ياد شده و رعايت شان تيم ملي فوتبال ايران، اين بازيها انجام نشد.

به دنبال رد اين پيشنهادها از سوي سرمربي تيم ملي به وي پيشنهاد بازي با بريستول سيتي ارائه مي شود اما وي بازهم اين درخواست را رد مي كند. عظيم زاده در اين خصوص گفت: براي بازي با اين تيم بايد مسافتي 4 ساعته در خارج از كمپ طي مي شد كه سرمربي تيم ملي ترجيح دادند براي ادامه روند بدنسازي تيم ملي و تعهد به مسئولان كمپ ماربلاي اسپانيا براي برگزاري ديدارهاي دوستانه در اين محل، پيشنهاد برگزاري بازي با بريستول سيتي نيز رد نشود.

وي اضافه كرد: در پايان سفر اسپانيا با حضور سرمربي تيم ملي به عنوان نماينده تام الاختيارفدراسيون دركمپ ماربلاي اسپانيا، سرپرست تيم ملي، نمايندگان شركت SGM و نماينده حراست سازمان تربيت بدني نسبت به مشكلات موجود از جمله عدم حضور تيم هاي لاليگا تصميم گيري نهايي شد و با تدبير درست سرمربي تيم ملي با تسويه قرارداد في مابين مقررشد 30% از مبلغ قرارداد به عنوان جريمه پرداخت نشود و معادل 20 هزار دلار ديگرهم از قرارداد آتي اين شركت با فدراسيون كسرشود.

عظيم زاده در خصوص علت لغو ديدارهاي تداركاتي تيم ملي مقابل تيم هاي اسپانيايي اظهار داشت : لغو ديدار با تيم هاي لاليگا بر اساس تعويق ليگ برتر اسپانيا بوده كه آنهم بنا به قهرماني تيم ملي اسپانيا در يورو 2008 مربوط مي شد و هيچ عامل ديگري در آن دخيل نبوده است، ضمن آنكه درخصوص لغو ديدار با چارلتون كه در رده چهاردهم ليگ برتر انگلستان قرار دارد، لغو بازي به دليل سياسي انجام گرفت.

وي ضمن مطلوب توصيف كردن امكانات كمپ ماربلا به عنوان يكي از بهترين اردوهاي تداركاتي خارجي تصريح كرد : كمپ ماربلاي اسپانيا به لحاظ آب و هوا، اقامت و تغذيه بهترين شرايط را در اختيارتيم ملي قرار داد. در مجموع كمپ ماربلاي اسپانيا مورد رضايت سرمربي و بازيكنان تيم بود و بنا به اظهارنظر سرمربي محترم تيم ملي، حتي درصورت عدم لغو ديدارهاي تداركاتي با تيم هاي اسپانيايي ، اين امكان فني براي تيم مهيا نبود.

وي در ادامه با اشاره به هزينه اردوي تداركاتي تيم ملي دركشورجمهوري چك و مقايسه آن با اردوهاي داخلي يادآور شد در پراگ يك اردوي بسيارمناسب براي تيم در نظرگرفته شد. در كشور چك علاوه بر زمين تمريني و كمپ مناسب دو ديدار با قهرمانان ليگ برتر و دسته اول برگزار شد. آب وهواي مناسب و شرايط تمريني اين كشور، باعث شد تا ديگر تيم هاي ملي از جمله عربستان نيز در اين كشور اردوي تداركاتي برپا كنند.

عظيم زاده افزود: نكته قابل توجه آنكه يك هفته اقامت و تغذيه درهتل 5 ستاره هيلتون شهر پراگ از هزينه اقامت و تغذيه درهتل هايي نظير لاله و استقلال تهران به مراتب ارزانتر بود كه البته اين مهم با مساعدت و همكاري قابل تقدير سفارت ايران در چك انجام پذيرفت. همچنين در اين اردو به عنوان مثال هزينه اجاره دو ساعته يك كمپ با كليه امكانات آن كمتر از يك دهم هزينه اجاره دو ساعته استاديوم آزادي براي بازيهاي تيم ملي است.

رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال در مورد لغو ديدار با كنيا در روز 11 مرداد(1 آگوست) تصريح كرد : اين ديدار بدليل مشكلات فدراسيون كنيا لغو شد. پس از لغو اين ديدار4 گزينه ديگر شامل زيمبابوه، لسوتو، بوتسوانا، سوازيلند پيشنهاد شد كه بهترين آنها زيمبابوه بود كه 10 رديف در رنكينگ فيفا بهتراز كنيا بود اما به لحاظ اردوي 17 روزه اروپا با دو بازي دوستانه در چك و همچنين در آستانه آغاز ليگ برگزاري اين ديدار پيشنهادي، مورد تاييد سرمربي محترم تيم ملي قرار نگرفت.

وي در مورد جايگزيني براي ديدار با تيم ملي مصر يادآور شد : بعد از لغو بازي با مصر كه قرار بود در روز 30 مرداد (20 آگوست) انجام شود و آنهم بدلايل سياسي لغو شد تيم هايي نظير كامرون (تيم اول آفريقا به لحاظ رنكينگ فيفا)، پاناما، ارمنستان، استوني، گامبيا، ناميبيا، ليبريا و ازبكستان پيشنهاد كتبي خود را براي بازي با تيم ملي فوتبال كشورمان در اين روز كه روز فيفا هم بود به فدراسيون فوتبال كشورمان ارائه دادند كه تمامي مدارك آن در كميته روابط بين الملل و كميته تيم هاي ملي موجود است .

وي اضافه كرد : در ميان تمامي پيشنهاد هاي ارائه شده ديدار با تيم ملي ازبكستان قطعي شد كه در اين راستا هماهنگي آن توسط دبيركل فدراسيون و از طريق دبيركميته هاي تيم ملي با سرپرست تيم ملي صورت گرفت و پس از تاييد ايشان مكاتبات با فدراسيون فوتبال ازبكستان صورت پذيرفت.

عظيم زاده افزود: پس از بازگشت تيم ملي فوتبال به كشور در جلسه مورخ 13/5/1387 كميته تيم ملي ، با حضور اعضا ، سرمربي محترم با توجه به مشكلاتي نظير فشردگي بازيهاي غرب آسيا، عدم توقف بيش از حد ليگ برتر به دليل بازيهاي تيم ملي كه مورد اعتراض باشگاه ها هم بود، درخواست تعويق بازي با ازبكستان از 30 مرداد به 7 يا 8 شهريور را داشتند كه با توجه به مصوبه كميته تيم هاي ملي مراتب با امضاي آقاي كفاشيان به ازبكستان اعلام شد.

وي ادامه داد: در اين جلسه تصويب شد كه برنامه هاي تداركاتي تيم ملي با توجه به برنامه پيشنهادي سرمربي تيم ملي به كميته تيم هاي ملي درخصوص نوع تيم هايي كه براي بازي تداركاتي انتخاب مي شوند با زمان پيشنهادي سرمربي پس از تصويب آن پيگيري و اجرا شود كه امور بين الملل نيز خود را موظف به رعايت اين موضوع در چارچوب مصوبات تيم ملي مي داند و نهايت تلاش خود را براي اين مهم به كار خواهد بست.

رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون همچنين در مورد مذاكرات براي ديدار تداركاتي با ژاپن گفت : در مورد ديداربا ژاپن همانطوركه اعلام كردم ، فدراسيون فوتبال اين كشور در خواست بازي تداركاتي براي 19 اكتبر (18 مهر) را داده بود كه با توجه به اينكه تيم ملي ايران با كره شمالي در تاريخ 24 مهرماه ديدارخواهد كرد به تشخيص سرمربي تيم ملي و با توجه به اينكه تيم ملي از 18 تا 24 مهرماه براي ريكاوري بازيكنان زمان كافي در اختيارنداشت لذا درمقابل دو تاريخ 16 و 17 مهرماه به ژاپن پيشنهاد شد كه به دليل تداخل با ليگ ژاپن اين توافق حاصل نشد. اين درحالي بود كه طبق توافقات انجام شده تمامي هزينه هاي اين ديدار با فدراسيون فوتبال ژاپن بود.

وي يادآور شد : درمورد ديدارهاي تداركاتي مقابل تيم هاي عمان، كويت و ... در زمان مقرر نسبت به برگزاري اين ديدارها اقدام شد چرا كه كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال خود را موظف به رعايت مصوبات كميته تيم هاي ملي مي داند.

عظيم زاده در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: اين نكته مهمي است كه در تمام دنيا سرمربي تيم ملي با اختياركامل كل برنامه هاي تيم ملي را تدوين مي كند و از اين قائده ايران نيزمستثني نيست و امور بين الملل خود را موظف به هماهنگي با ايشان و يا هرشخص ديگري در اين جايگاه مي داند و به آن احترام مي گذارد.

وي در پايان گفت: اموربين الملل آمادگي خود را براي پاسخگويي شفاف در راستاي منافع فدراسيون فوتبال اعلام و از هرگونه اقدام براي بررسي هاي تطبيقي مالي و كاري استقبال مي كند ضمن آنكه كليه مدارك و مستندات مطالب پيش گفته در امور بين الملل و ساير قسمت هاي فدراسيون موجود است.

عظيم زاده يادآور شد : در اين مدت علاقه اي به پاسخگويي مستقيم به مسايل بوجود آمده شده نداشتم و تاكنون نيز در اين باره سكوت كرده بودم اما براي حفظ منافع ملي كشور و فدراسيون فوتبال به اين اندك موارد اشاره كردم كه در صورت نيازو صلاحديد مسئولان، موارد ديگري را نيز به اطلاع ورزش دوستان خواهم رساند.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن