تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803626252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر ملك زاده : توريست و گردشگري است كه مي تواند زمينه هاي اتحاد ملتها را برقرار كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دكتر ملك زاده : توريست و گردشگري است كه مي تواند زمينه هاي اتحاد ملتها را برقرار كند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز : دكتر ملك زاده در نشست مسئولين گردشگري ايران و وزير بازرگاني كردستان عراق گفت : توريست و گردشگري است كه مي تواند زمينه هاي اتحاد ملتها را برقرار كند .

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي- هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" در ابتداي اين ديدار وزير بازرگاني كردستان ،محمد رئوف ضمن تشكر از برپايي اين ديدار گفت: ما به همراه هياتي از كردستان دو روز است كه در ايران هستيم و توافقنامه اي را كه آماده كرديد نگاه كرديم و با اكثر مسائل آن موافق هستيم ،تنها موارد ريزي وجود دارد كه بايد مورد بحث قرار بگيرد.
وي افزود : تقريبا سه، چهار قرارداد در دستمان هست كه بايد متن را بفهميم و بعد امضا كنيم و بهتر است كه دوباره هر دو طرف به صورت كلي بحث كنيم.
در ادامه رئيس سرمايه گذاري كردستان ، اين نشست را نشانه علاقه خاص ايران به كردستان خواند و گفت: ما دعوت شده و آمديم تا تسهيلات لازم براي شركت ها را فراهم كنيم و همانطور كه ديروز گفتم دروازه هاي كردستان به روي همه باز است، مخصوصا ايران كه حق همسايگي دارد.
محرم خاطر نشان كرد: قسمت اعظم تفاهم نامه مربوط به كار ما مي شود.ما كانوني براي سرمايه گذاري داريم كه توسط نخست وزيري تصويب شده است و بر آن مبنا كار سرمايه گذاري را انجام مي دهيم.يكي از قسمتهايي كه ما بر روي آن كار مي كنيم مسئله سياحت است.
وي ابراز كرد: ما در گلستان قسمتي از عراق هستيم و مي خواهيم كارهايي را كه نمي شود در عراق انجام داد به خاطر مسائل امنيتي در آنجا انجام دهيم و ارتباطات قوي با سرمايه گذاران در جنوب عراق،بصره و ...داريم و مي خواهيم كارهايي را كه در توانمان هست انجام دهيم.
رئيس سرمايه گذاري كردستان گفت: در كردستان دو فرودگاه بين المللي هست و اين دو در حال آماده سازي خود براي گردشگري در كردستان هستند .در حال حاضر فاقد سيستم اتوبوسراني هستيم و مي توانيم از ايران استفاده كنيم و آماده هستيم تا كمپاني هاي ايراني مراكز سياحتي آماده كنند.همچنين نقاطي كه با صحبت در مورد سياحت مورد توافق ما قرار مي گيرند بايد اساس كار تفاهم نامه باشند.
همچنين خاطر نشان كرد: در كردستان عراق چند مسئله به عنوان شروع بايد اساس كار قرار بگيرد كه يكي از آنها باز كردن خط هوايي بين تهران و اربيل و شهرهاي ديگر است و اين خطوط بين اربيل و كيش وسليمانيه باز مي شود.
وي اظهار كرد : اگر بخواهيم تاكيد كنيم برمسائل گردشگري بايد كميته مشترك تشكيل دهيم و من دوست دارم كه به صورت عملي اقدام كنيم تا اين كار انجام شود و اداره ي گردشگري ما مي تواند پشتيبان خوبي براي شما باشد.
در ادامه دكتر محمد شريف ملك زاده معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري كشورمان در زمينه مباحث گردشگري در ايران گفت: در سالهاي اخير در دولت احمدي نژاد تحولات بسيار خوبي در زمينه گردشگري چه در حوزه داخلي و چه در حوزه بين المللي رخ داده است.يكي از اولويت هاي مهم اين دولت، توسعه گردشگري است و در اين عرصه در دو سه سال اخير خبرهاي بسيار خوبي داشته ايم.
وي ادامه داد: در مردادماه سازمان جهاني گردشگري به وزارت خارجه اعلام كرد؛عملكرد گردشگري ايران در عرصه هاي مختلف بسيار موفق است.همچنين OIC و 57 نفر وزير در سند رسمي OIC از گردشگري تشكر كردند و در حال حاضر ايران به مدت دو سال نايب رييس جهاني مجمع UNWTO است.
دكتر ملك زاده عنوان كرد: در سال 87 چندين همايش بين المللي داريم و خواهيم داشت.اجلاس وزراي گردشگري گروهD8 را در ايران برگزار كرديم كه مصوبات اين اجلاس به تصويب سران اجلاس رسيد. در مهرماه مجمع اتاق هاي بازرگاني گردشگري كشورهاي اسلامي را در ايران خواهيم داشت.همچنين اجلاس وزراي گردشگري عضو اكو را آبان ماه در ايران خواهيم داشت و اجلاس كميسيون جنوب آسياي سازمان جهانگردي جهاني را خواهيم داشت.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: دومين همايش بين المللي سرمايه گذاري را در آبان ماه و اولين همايش بين المللي توراپراتورهاي ايران را در آذرماه برگزار خواهيم كرد و اين مسائل را به اين خاطر كه درعرصه گردشگري نگاه ويژه اي از سوي مخاطبان بر روي ايران وجود دارد،بيان كردم .
دكتر ملك زاده همچنين خاطر نشان كرد: بيش از 720 منطقه نمونه گردشگري را در دولت نهم تصويب كرديم كه اين مناطق در دولت گذشته 7تا بود و براي 520 تا 540 كار مطالعاتي انجام و براي 75 منطقه موافقت حاصل شده است.
وي گفت: حوزه سرمايه گذاري در سازمان ميراث فرهنگي حوزه اي موفق و رو به رشد و توسعه است و قطار گردشگري ايران بر ريل اصلي خودش فضاي خوبي را كسب كرده و روبه توسعه است.همچنين با توجه به مشتركات تاريخي و فرهنگي دو ملت بزرگ ايران و عراق كارهاي بسيار خوبي مي توانيم انجام دهيم.
دكتر ملك زاده در ادامه افزود: اطلاع دارم كه در 10 ارديبهشت 86 اقليم كردستان با منطقه آزاد كيش تفاهم نامه اي انجام داده بود كه فكر مي كنم فقط در حد تفاهم نامه باقي مانده است. بهتر است از حالت گفتگو خارج شده و به مرحله اجرا نزديك شويم.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با توجه به موافقت هاي خوبي كه در زمينه توريسم در خاورميانه و كشورهاي همسايه كسب كرده ايم افزود:مي توانيم برنامه هاي خوبي را در زمينه health tourism در ايران داشته باشيم و اين برنامه ها بايد تحت يك برنامه منظم و مدون ساماندهي شوند و از همين جا از افراد فعال آژانس ها يا افراد صاحب نظر و گردشگران كردستان دعوت به عمل مي آورم كه بازديدي از توريست سلامت جمهوري اسلامي ايران داشته باشند و بالطبع ايران نيز از حوزه تاريخ ،طبيعت و گردشگري كردستان بازديدي داشته باشد.
وي خاطر نشان كرد: شناخت ايران از اين مناطق كم است و راه حل مناسي آن است كه اصحاب رسانه شما را دعوت كنيم مهمان ما باشند تا وضع گردشگري را در حوزه ميراث طبيعي،تاريخي و ميراث معنوي ببينند و تصويري از ظرفيت هاي ايران ارائه دهند و بالعكس موافقت كنيد اصحاب رسانه ما هم بيايند وتصويري از آنجا هم براي ما مشخص شود.
دكتر ملك زاده اظهار كرد: مهمترين بحث، تسهيلات ترددي بين دو كشور است كه در سالروز تولد امام حسين(ع) در منطقه پيران شهر اولين پايانه مسافرتي راه اندازي شد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي افزود: تنها راه سرمايه گذاري در هر كشور،به خصوص كردستان شناخت دو كشور از يكديگر مي باشد و اگر بارها بگوييم كه ما براي سرمايه گذاري از حوزه هاي مختلف امكانات داريم اين كافي نيست مگر اينكه كه گردشگري راه بيوفتد.
وي گفت: قطعا و يقينا گردشگري مي تواند زمينه هاي زير ساختي خوبي را فراهم كند و تبادل اطلاعات و تجربيات اولين قدم در ايجاد اين امر است.اگر بخش خصوصي اين اطلاعات را در زمينه اقليم كردستان داشته باشد قطعا تاسيس مناطق سياحتي در كردستان فراهم مي شود.
در ادامه غمخوار رياست انجمن صنفي دفاتر خدماتي و مسافرتي بحث عدم آشنايي مردم ما نسبت به كردستان و عراق را مطرح كرده و گفت: بسياري از مناظر آنجا با سوئيس و كوههاي آلپ برابري مي كند و اگر مردم آنجا را ببينند مطمئن باشيد خيلي ها به اروپا سفر نخواهند كرد و در اين زمينه تور آشنا سازي مي تواند براي جلب سرمايه گذاران و علاقه مندان بسيار موثر باشد.
غمخوار افزود: آماده هستيم گروهي را از سرمايه گذاران ايران در بخش آژانسها و مجتمعهاي گردشگري براي ارزيابي مناطق آماده كرده و زمينه را براي سفر ايرانيان به آنجا فراهم كنيم.
وي خاطر نشان كرد: يكي از بحث هايي كه اميدواريم صورت بگيرد برگزاري تورهاي مشترك ايران و اقليم كردستان است به اين ترتيب كه براي اروپايي ها يا كساني كه در كشورهاي جنوب شرقي آسيا هستند و علاقه مندان، تورهاي مشتركي را براي ديدن جاذبه هاي دو كشور تعريف كنيم.
وي همچنين ادامه داد: ما هر روز به تمام پايتخت هاي اروپا پرواز داريم و بسياري از كردها در اروپا هستند كه براي آمدنشان به كردستان بهترين راه ايران است كه با پروازي از تهران يا سنندج كه برايشان طراحي خواهيم كرد اين امكان برايشان فراهم خواهد شد.
رياست انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي اظهار داشت: بحث بعدي مورد اشاره آقاي ملك زاده تورهاي ورودي هوايي و زميني از عراق به ايران است كه چند هدف را مي توانند دنبال كنند.اول اينكه جاذبه هاي سياحتي،تاريخ و تمدن ايران را بشناسند ودر زمينه تورهاي درماني مي توانيم امكانات خوبي را فراهم كنيم يعني سياحت در كنار درمان. همچنين تورهاي خريد از بازارهاي ايران؛ به عنوان مثال كيش مكان خوبي براي استراحت،تفريح و خريد است.همچنين بحث ترانزيت مسافر از ايران از بهترين امكاناتي است كه هر دو طرف مي توانند استفاده كنند.موضوع مهم در اين ميان قوانين سرمايه گذاري شماست كه اگر به صورت مكتوب داريد در اختيار بگذاريد كه استفاده كنيم.
وي ادامه داد: موضوع ديگر بحث تلفيق سياحت و زيارت در عراق است.عمده زائران ايران براي زيارت عتبات عاليات مي روند و اگر بتوانيم برنامه ريزي كنيم كه سه روز را در كردستان و عراق باشند و چهار روز به مراكز زيارتي بروند براي ترغيب مسافران و گردشگران بسيار موثر خواهند بود.با توجه به ريشه هاي مشترك فرهنگي ،تبادل جهانگردي اين موضوع را تقويت و باعث افزايش علاقه در دو كشور مي شود.
غمخوار خاطر نشان كرد: آمادگي داريم شركت هاي ايران را سوق بدهيم تا در كردستان اقدامات لازم را انجام دهند و در زمينه تخصصي به آژانسهاي شما براي جذب مسافر و گردشگر كمكهاي فني كنند و همينطور در زمينه برقراري خطوط هوايي و اتوبوسراني كه مورد نياز كردستان و عراق است آمادگي همكاري داريم .
در ادامه سرهنگ رضائيان، رئيس پليس مهاجرت و اتباع جمهوري اسلامي گفت: شرط اساسي براي انجام هر اقدامي در چهارچوب گردشگري دو مسئله است؛ تردد و اقامت.قطعا هر مقدار كه تسهيلات و تداوم در تردد و اقامت وجود داشته باشد امكان پيشرفت گردشگري نيز فراهم مي شود.به همين منظور دولت ايران از چند ماه پيش اقدام به بازگشايي مرز كمرچين در خصوص تردد ايرانيان و عراقي ها انجام داد.
وي افزود: دولت ايران كمال تسهيلات را در خصوص تردد و داخل شدن عراقيان و كردها به ايران فراهم آورده است كه قطعا گزارشات به صورت مستقيم توسط اتباعتان رسيده است وليكن متاسفانه در خصوص تردد اتباع ايران در كردستان خصوصا كمر چين مشكلاتي وجود دارد.
رضائيان اضافه كرد : اولين شرط تردد آسان وجود گذرنامه و ويزاي مسافرتي به كشور خاص است.با وجود اينكه اتباع ما گذرنامه دارند ولي ما به خاطر اينكه مشكلي براي ويزا نداشته باشند پذيرفتيم كه دولت اقليم مهر ورود را به عنوان ويزا بپذيرد اما متاسفانه شروط ويزا در مرز كمر چين وجود ندارد.
رئيس پليس مهاجرت و اتباع جمهوري اسلامي بيان كرد: اولين شرط وجود وحدت در اخذ عوارض ويزاست كه در كمرچين از افراد مختلف وجوه مختلف گرفته مي شود.بنابر گزارشات از 10 دلار تا 100 دلار از اتباع ايراني براي ورود به دولت اقليم گرفته مي شود و تقاضايي كه از شما داريم اين است كه يكسان سازي اين امور را در دستور كارتان قرار دهيد.
وي گفت: شرط بعدي داشتن ويزا برخورد قانوني با اتباع وپذيرش افراد بدون هرگونه كفيل و يا هرفردي كه بخواهد افراد ايراني را تاييد كند.ولي در مرز كمرچين علاوه بر اخذ عوارض و زدن مهر ورود، از اتباع ايراني كفيل مي خواهند.
رضائيان ادامه داد: شرط بعدي داشتن ويزا، تردد در اقسا نقاط و حوزه حكومتي آن كشور است وليكن متاسفانه محدوده سرزميني براي افراد مشخص مي كنند.همچنين شرط بعدي آن است كه هر فردي از هر مرزي كه وارد شود بتواند از مرزهاي رسمي ديگر خارج شود.تقاضا داريم زمينه اي ايجاد شود كه افرادي كه از كمرچين وارد مي شوند از مرز اربيل يا مرزهاي ديگر و يا خطوط هوايي خارج شوند.
وي افزود: موضوع بعدي در خصوص اقامت است كه از دوستان در حوزه اقليم كردستان ميخواهيم بحث گرفتن كفيل در حوزه اقامت در اربيل منتفي شود و پليس مهاجرت اتباع خارجي ناجا اعلام آمادگي مي كند كه كليه تجربيات خود را در خدمت مرزبانان اقليم بگذارد و آمادگي برگزاري هر دوره آموزشي را دارد.
(در ادامه معاون گردشگري اضافه كرد: توريست و گردشگري است كه مي تواند زمينه هاي اتحاد ملتها را برقرار كند.)
وي گفت: پرواز تهران –اربيل در آينده بسيار نزديك فراهم خواهد شد. يادداشت تفاهمي كه تهيه كرديم بيشتر رغبت و توصيه است براي ارتقاي گردشگري بين ايران و عراق،بنابراين اگر به مرحله امضا برسد و بعد از آن تشكيل كميته مشترك فني براي نظارت بر روند اين يادداشت براي رسيدن به مرحله اجرا و عمليات لازم است .و بعد از آن هر 6 ماه يكبار يا هر زماني كه به تفاهم رسيديم براي نظارت عاليه بر اين يادداشت تفاهم فراهم خواهد شد.
در ادامه وزير بازرگاني كردستان اظهار داشت: با مجموعه نكاتي كه عنوان شد هم نظر هستم و إن شا الله راه حل هاي مناسبي را خواهيم يافت و در حقيقت نكات ذكر شده راهكار ورود براي اجرايي كردن اين پيمان نامه است.
وي گفت: در مواردي كه ذكر شد ممكن است تضادهايي بين ايران و عراق و اقليم كردستان به دست بياوريم كه با تفاهم بين خودمان مي توانيم به نتايج مطلوب برسيم.بعضي از نكات مثل ترانزيت و عوارض را حل خواهيم كرد.
وزير بازرگاني كردستان اظهار داشت: مشكل اساسي ما كفيل است، بين استانهاي اربيل و سليمانيه و سنندج .إن شاء الله در خصوص كفيل به نتايج خوبي ميرسيم.مشكل پاسپورت مشكل عراق است و مشكل ايران نيست.عراقي ها اكنون 30 ميليون نفر هستند كه تنها 5 تا 6 ميليون توانستند پاسپورت به دست بياورند.و اكثرا وقتي مي خواهند به ايران بيايند پاسپورت ندارند و اين نيازمند هماهنگي بين ماست.
وي ابراز كرد:عراقي ها براي مسافرت به ايران و شناخت ايران چه در زمينه هاي سياحتي وچه زيارتي مشكلي ندارند اما مشكل ايراني هايي است كه مي خواهند به عراق سفر كنند كه مخصوصا نسبت به كردستان شناختي ندارند.
همچنين گفت:پس از اينكه به هتل برگردم مطالب پيمان را بيشتر بررسي خواهم كرد و در اين سفر يا سفر بعدي آن را امضا خواهم كرد.
در اين نشست باقري يكي از كارشناسان پليس مهاجرت،اسفنديار مدير كل بازاريابي و تبليغات گردشگري ، پوينده سرپرست اداره كل گردشگري خارجي و پورفرج،رياست جامعه تورگردانان نيز حضور داشتند./120

اخبار مرتبط
• نشست مشترك معاون گردشگري ايران و وزير بازرگاني كردستان عراق
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن