تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813063544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یک ناکامی دیگر برای فوتبال ایران و وعده‌هایی که عملی نشد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: در حالیکه با سه برد پیاپی در جام ملت های آسیا همه مشکلات و حاشیه‌های فوتبال را از یاد برده بودند، با حذف تیم ملی باز هم فوتبال ملی کشورمان به نقطه آغازین و ابتدایی خود بازگشت.

تا چند سال قبل کسب امتیاز مقابل تیم های همچون امارات، کره شمالی و سایر کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به عنوان یک اتفاق عادی در فوتبال کشور قلمداد می شد و با رویایی تیم ملی کشورمان با این گونه تیم ها، کسی در فکر باخت یا حتی مساوی هم نبود ولی با وجود اینکه تیم ملی سه بازی مقدماتی را با اقتدار پشت سرگذاشت اما ترس و واهمه از آینده رویارویی بااین تیم ها وجود دارد.

با توجه به آغاز خوب تیم ملی در رقابتهای جام ملت های آسیا همه امیدوار شدند که بعد از 35 سال جام ملت ها بار دیگر به تهران می آید و قهرمانی در این جام تمامی زخم های چند سال اخیر فوتبال کشور از جمله حذف از جام جهانی، ناکامی های تیم امید و حتی عدم کسب موفقیت در رده های سنی پایه را می پوشاند اما این مهم حاصل نشد و تیم ملی باز هم مقابل یکی از قدرت های فوتبال آسیا سرتعظیم فرود آورد و دل شیر هم نتوانست برای ما کاری بکند.

با اولین بازی مقابل عراق و شکست دادن این تیم همه به کسب موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا امیدوار شدند و قطبی هم که از کسب این موفقیت در پوست خود نمی گنجید وعده از قهرمانی تیم ملی در این دوره از رقابت ها را داد که هر چند کسب این موفقیت و شکست عراق که در جام ملت های قبلی قهرمان شده بود، اتفاق کمی نبود ولی کسی به این نکته هم توجهی نکرد که عراق این دوره با دوره قبل فاصله بسیاری داشت.

بازی دوم ایران در مقابل کره شمالی هم با برد تیم ملی همراه شد و همه رسانه های خبری و شمار زیادی از کارشناسان از کسب نتایج ضعیف توسط بزرگان فوتبال آسیا از جمله عربستان، ژاپن و حتی استرالیا هم خوشحال شدند و البته در کنار آن هم مسئولان فدراسیون و تیم ملی هم از احتمال رویاروی تیم ملی با استرالیا و یا کره جنوبی را بررسی می کردند.

امارات هم حریف تیم دوم و یا ذخیره های ایران نشد تا کشورمان به عنوان تنها تیم 9 امتیازی وارد مرحله بعدی این دوره از رقابت ها شود و باز هم همانند سنت چندین دوره اخیر قرعه ما به کره جنوبی بخورد که افشین قطبی ادعا می کرد همانند کف دستش آنها را می شناسد و برد مقابل این تیم شرق آسیا را در که در جام جهانی هم نتایج بدی کسب نکرده بود، را وعده داد.

باز هم ما به کره باختیم و در این بین بسیاری از مسئولان و کارشناسانی که تا قبل از بازی صعود تیم ملی را قطعی می دانستند، با تغییر 360 درجه ای اعلام کردند که "می دانستیم از تیم ملی کره جنوبی شکست می خوریم چرا که فوتبال ما در سطح فوتبال کره نیست".

علی کفاشیان در پایان دیدار ایران برابر قطر در پاسخ به این سئوال که "پس از این شکست استعفا می‌دهید؟"، گفت: یک سال دیگر از زمان همکاری ‌ام با فدراسیون فوتبال باقیمانده است و کماکان به فعالیتم در فدراسیون ادامه خواهم داد. فدراسیون مجمع دارد و اعضای مجمع انتخاب می‌کنند که رئیس بعدی فدراسیون چه کسی خواهد بود.

وی در خصوص این بازی هم اضافه کرد: بازیکنان تیم ایران در بازی با کره‌ جنوبی زحمت خود را کشیدند و بازی پایاپایی را برابر این تیم برگزار کردند. آنها دقایقی بهتر از ما و ما هم دقایقی بهتر از آنها بودیم ولی در نهایت تیم کره جنوبی برنده مسابقه نام گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پایان گفت: قطبی پس از این شکست در رختکن با همه بازیکنان خداحافظی کرد و ما از فردا به فکر انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی خواهیم بود.

از فردای رئیس فدراسیون فوتبال کشور چهار روز گذشته و هنوز هم که هنوز است، کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون اعلام نکرده اند که سرمربی آینده تیم ملی کیست و چه کسی باید از همان فردا اختیار تیم ملی را در دست می گرفت تا در رقابت های بعدی و بعد از سال های سال افتخاری را برای فوتبال ملی کشور کسب کند.

نکته جالب توجه بازگشت تیم ملی به نقطه آغازین است، جایی که تیم ملی علیرغم تمامی وعده های افیشن قطبی راهی جام جهانی نشد و ما هیچ کاری نکردیم، غلام پیروانی نتوانست تیم ملی امید را قهرمان بازی های آسیایی کند و باز هم ما هیچ کاری نکردیم و امروز هم که تیم ملی از جام ملت های آسیا دست خالی به کشور بازگشته باز هم ما هیچ کاری نمی کنیم و همه انتظار دارند که در مقابل تیم های با برنامه شرق آسیا که در فوتبال قاره کهن یکه تازی می کنند، به نتیجه ای برسیم.

باید به این حرف بیژن ذوالفقارنسب که مشکل اصلی فوتبال در ایران را برنامه ریزی و عدم مدیریت صحیح می دانست ایمان بیاوریم چرا که طی چند سال اخیر و با اتفاقاتی که در این رشته پرطرفدار روی داده، فوتبال ما به جایگاهی رسیده که دیگر در مجامع جهاین و حتی آسیایی روی آن حساب نمی کنند و البته مسئولان نیز بی تفاوت نسبت به این مسئله بیشتر آنها هم به فکر وقت تلف کردن، افتاده اند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن