تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشايي: تقاضاي تحقيق و تفحص مجلس از ميراث فرهنگي را دارم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشايي: تقاضاي تحقيق و تفحص مجلس از ميراث فرهنگي را دارم
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ما از نمايندگان مجلس تقاضاي انجام تحقيق و تفحص از اين سازمان را داريم.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، اسفنديار رحيم مشايي صبح امروز در نشست خبري كه در محل كاخ گلستان برگزار شد، اظهار داشت: در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همه چيز شفاف و روشن است و ما از تحقيق و تفحص نمايندگان مجلس از اين سازمان استقبال مي‌كنيم دستشان را مي بوسيم.
وي ادامه داد: نمايندگان مجلس چطور ممكن است با اقداماتي كه اين سازمان انجام مي دهد و ظهور و بروز دارد از آنها بي اطلاع باشند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره آمار ورود گردشگر خارجي به كشور اظهار داشت: پيش از اين تنها ورودي خارجي به كشور مبناي تعداد گردشگر بود در حالي كه در دوره جديد مديريت ما قرار شد آمارها مورد تحليل و بررسي قرار گيرند كه با اين روند قطعا آمار گردشگران به نسبت دوره‌هاي قبل كاهش مي يافت. اما در حال حاضر با تغيير تعريف گردشگر در دنيا هركسي كه 24 ساعت اقامت در كشوري داشته باشد گردشگر محسوب مي‌شود.
رحيم مشايي ادامه داد: در دوره مديريت ما شاهد افزايش گردشگر در ايران بوده‌ايم. به طوري كه در سال 86 تعداد گردشگران 2 ميليون و 169 هزار نفر بوده است.
وي درباره جوايز صادراتي كه به تورها ارائه مي‌شود، گفت: جوايز صادراتي زحمت مديران گذشته بوده كه در دوره فعاليت ما عملياتي و اجرايي شده است و در واقع اين طرح تشويقي براي تورها به حساب مي‌آيد كه بايد ادامه پيدا كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره تملك آثار ميراث فرهنگي نيز فت: در سال گذشته رقم 8 ميليارد تومان براي تملك آثار ميراث فرهنگي اختصاص يافت كه امسال 150 درصد رشد داشته و به 20 ميليارد تومان رسيده است.
رحيم مشايي افزود: براي تملك اولويت‌هاي ميراث فرهنگي در سال 83 در حال حاضر بايد بيش از يك هزار ميليارد تومان هزينه شود كه در اين راستا دولت نيز سقف اعتبارات مشخصي را دارد و قادر به پرداخت تمام اين اعتبارات نيست. در تلاش هستيم در حد اولويت‌ها با نمايندگان مجلس رايزني داشته باشيم.
وي از راه‌اندازي فراكسيون گردشگري با اكثريت نمايندگان مجلس در مجلس شوراي اسلامي در هفته جاري خبر داد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه براي حفاظت از ميراث فرهنگي نيازمند جا انداختن فرهنگ زندگي با ميراث فرهنگي در بين مردم هستيم گفت: در حريم گذاري آثار تاريخي نيز بايد با دقت بيش‌تري از اين پس عمل كنيم و تمام آثار را نبايد در ويترين قرار داد.
رحيم مشايي در اين نشست خبري به شوخي گفت: گناه ما ايرانيان اين است كه آثار فرهنگي زيادي داريم نه مي‌توانيم بخريم و نه مي‌توانيم آنها را رها كنيم.
وي گفت: اگر بودجه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سال جاري 3 برابر سال گذشته شده است بايد گفت كه 100 ميليارد تومان آن مربوط به مصوبات دولت در سفرهاي استاني است. چون سازمان در سفرهاي خود در استانها تعهدات بالايي را پذيرفته و اعتبار آنها را نداشته است. در اين راستا رئيس جمهوري به اين سازمان در تأمين بودجه كمك كرده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: براي نخستين بار در دستورالعمل‌هاي اجرايي بودجه 5 درصد بودجه استانها به موضوع گردشگري صنايع دستي و ميراث فرهنگي اختصاص يافته است.
رحيم مشايي درباره حفاظت از آثار تاريخي و ميراث فرهنگي پيش از انجام هرگونه تخريب گفت: تعداد پروژه‌هاي در حال انجام بسيار است و سازمان ميراث فرهنگي نمي‌تواند هر بيل مكانيكي كه راه افتاد مراقب آن باشد. اما به محض اطلاع پيدا كردن از خسارت به ميراث فرهنگي حتماً اقدامات لازم را انجام مي‌دهد.
وي درباره كتيبه خارك نيز گفت: منتظر كار كارشناسي براي حفاظت از كتيبه خارك هستيم كه نتايج آن حداكثر تا پايان شهريور بدست مي‌آيد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پاسخ به اينكه مهمترين مانع اصلي براي ورود گردشگر به ايران چيست گفت: يكي از موانع ما مشكل صدور ويزا بوده است كه در حال حاضر اين مشكل تا حدودي رفع شده و سفارتخانه هاي ما راحت تر ويزا مي‌دهند.
از سوي ديگر هنوز ذهنيت منفي در فضاي جهاني نسبت به ما وجود دارد كه در اين زمينه حركات طوفاني را آغاز كرده ايم.
رحيم مشايي درباره مناطق نمونه گردشگري نيز گفت: مناطق نمونه گردشگري در دولت به تصويب مي‌رسند و پس از آن امكان سنجي توسط سازمان ميراث فرهنگي صورت گرفته و زيرساخت‌ها آماده شده و سپس بخش خصوصي براي سرمايه گذاري وارد عمل مي‌شود و تا انجام كامل مطالعه مناطق نمونه گردشگري هيچ منطقه‌اي قابل واگذاري به سرمايه گذار نيست.
وي افزود: در دولت قبل تنها 7 منطقه گردشگري وجود داشته كه در اين دولت به 720 منطقه رسيده است و اميدواريم تا پايان سال تعداد آنها به يك هزار منطقه برسد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: موافقت اصولي 74 منطقه نمونه در حال حاضر صادر شده و موافقت اصولي 350 منطقه ديگر نيز تا پايان امسال به امضا مي رسد.
رحيم مشايي درباره استفاده از فلزياب نيز گفت: اين موضوع را در كميسيون لوايح دولت مطرح كرده‌ايم كه اميدواريم براي ساماندهي اين دستگاه‌ها به نفع ميراث فرهنگي رأي دهند.
وي درباره طرح مرخصي سفر كاركنان دولت نيز گفت: اين طرح براي تشويق كاركنان دولت است و به نظر مي رسد حدود 20 ميليون نفر از اين طرح بهره‌مند مي‌شوند. در حال حاضر مطالعات اين طرح در سازمان ميراث فرهنگي و ردشگري در دست انجام است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره واكنش سازمان ميراث فرهنگي نسبت به حراج اشياي تاريخي در كشورهاي مختلف دنيا گفت: هر جايي از دنيا كه ميراث فرهنگي ايران به حراج گذاشته شوند صددر صد واكنش نشان خواهيم داد.
رحيم مشايي از ايجاد شركت هلدينگي در زيرمجموعه كانون اتومبيل‌راني و جهانگردي براي ايجاد بازار داخلي و خارجي براي صنايع دستي خبر داد و گفت: در سال جاري در 28 نمايشگاه خارجي شركت خواهيم كرد.
وي با اشاره به اقدام رئيس جمهور براي پس گرفتن تمام شكاياتي كه از رسانه‌ها داشته است، گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز هر شكايتي از رسانه ها داشته منتفي اعلام مي‌كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري درباره ارگ بم نيز گفت: ارگ بم در حال حاضر در فهرست اثار در خطر قرار دارد اگر همچنان ارگ بم در اين فهرست باقي بماند به نفع ماست چون حمايت از آن بالا مي رود.
مشايي ادامه داد: براي ارگ بم هيچ مشكل اعتباري نداريم.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن