تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803695145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يافته‌هاي جديد درباره كاركرد مغز/ ورزش به تنهايي سبب كاهش افسردگي نمي‌شود/برخي اختلالات مغزي قابل درمان‌اند و برخي اساسا اختلال مغزي نيستند/ يافتن نوع جديدي از سينستزيا / نقش آموزش ترميمي در درمان اختلالات مغزي/نقش آموزش ترميمي در درمان اختلالات مغزي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: يافته‌هاي جديد درباره كاركرد مغز/ ورزش به تنهايي سبب كاهش افسردگي نمي‌شود/برخي اختلالات مغزي قابل درمان‌اند و برخي اساسا اختلال مغزي نيستند/ يافتن نوع جديدي از سينستزيا / نقش آموزش ترميمي در درمان اختلالات مغزي/نقش آموزش ترميمي در درمان اختلالات مغزي
با رشد روزافزون دانش دامنه يافته‌ها درباره كاركرد مغز و بيماري‌هاي مربوط روز به روز افزايش مي‌يابد تحقيقات جديد دو نكته را درباره بيماري‌هاي مغزي - دماغي آشكار كرده است يكي درك روش ارتباطات سلولي در مغز براي بروز احساسات و ديگر اينكه ورزش به تنهايي براي كاهش افسردگي كافي نيست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ساينس ديلي، پژوهشگران دهه‌هاي متوالي روي بيماري‌هاي افسردگي، شيزوفرني (جنون جواني) و مرض بي‌خوابي پژوهش كرده‌اند، اما بررسي جديد روي اين بيماري و ساير شرايط را با غير متحمل ترين پديده ممكن مشخص كرده است: كرم‌ها

بنا به اين گزارش، در اين طرح كه به وسيله بنياد تحقيقي پزشكي اوكلاهوما سرپرستي شد دكتر كنت ميلر راهي را بر درخشيدن نوعي كرم بدون چشم به نام سي.الگانس را در برابر نوعي نور مرئي امتحان كرد.

اين گزارش حاكيست، دانشمندان دريافتند كه با در معرض قرار گرفته اشعه ماورا بنفش در كرمي كه اندام‌هاي حسي‌اش از كار افتاده، به حالت نخستين و سالم خود برمي‌گردد، با وجود اينكه انسان‌ها حس گرهاي اشعه ماورا بنفش را ندارند، بررسي‌هاي ميشل پنجره‌اي براي فهم درك روشي كه علائم مولكولي در سلول‌هاي عصبي ما امكان ارتباط با يكديگر براي ارائه احساسات و ادراك، رفتارها، يادگيري و حافظه پيدا مي‌كنند، را مي‌دهد.

**** ورزش به تنهايي سبب كاهش اضطراب نمي‌شود

فعاليت‌هاي جسماني اختياري به تنهايي علت كاهش اضطراب و افسردگي نيست، اما ورزش و وضعيت رواني كه با يك عامل ژنتيكي مشترك همراه است، سبب كاهش اضطراب مي‌شود.

بنا به پايگاه خبري ساينس ديلي، در جمعيت‌هاي مردمي، ورزش‌هاي منظم با كاهش علائم افسردگي و اضطراب همراه است، با اين حال، مشخص نيست اين نتيجه در جمعيت‌ها بزرگ‌تر نيز وجود داشته باشد و آيا سومين عامل اساسي تاثيرگذار براي خطر ابتلا به اختلالات رواني و فعاليت‌هاي جسماني وجود دارد؟

اين گزارش حاكيست، دانشمندان دانشگاه آمستردام بر روي 5952 دوقلوي هلندي همراه با 1357 خواهر و برادر هم نژاد و 1249 والدين مطالعه كردند.

**** برخي اختلالات مغزي قابل درمان‌اند و برخي اساسا اختلال مغزي نيستند/ يافتن نوع جديدي از سينستزيا / نقش آموزش ترميمي در درمان اختلالات مغزي

افرادي كه دچار سينستزيا هستند دنيار ا متفاوت با افراد عادي درك مي‌كنند و دچار اختلال نيستند اينك دانشمندان نوع شنيداري اين پديده را شناسايي كردند، از سوي ديگر افرادي كه از ناتواني در خواندن رنج مي‌برند با دريافت آموزش‌هاي ترميمي فشرده مي‌توانند با ترميم خود به خود مغز بر اين اختلال چيره شوند اين اختلال مغزي قابل درمان است.

به افرادي كه با دارا بودن احساسي متقاطع (سينستزيا) جهان را متفاوت با آنچه كه ما مي‌بينيم درك مي‌كنند زيرا احساساتشان متقاطع است برخي از اين افراد براي اعداد يا حروف مانند رنگ‌ها يا روزهاي هفته شخصيت قائل مي‌شوند و آنها عملكرد طبيعي در جهان دارند.

بنا به اين گزارش اينك پژوهشگران بنياد فناوري كاليفرنيا نوعي از سينستزيا را در افراد شناسايي كردند كه صداهايي نظير ضربت آهسته، بوق‌ يا صداي بال زدن پرنده را هنگامي كه حركت اشيا حركت مي‌شنوند.

دانشمندان عقيده دارند افراد سينستزياي شنيداري غير عادي نيستند و ممكن است نماينده شكل افزايش يافته از روشي باشد كه به طور معمول مغز براي پردازش‌هاي معمول ديداري استفاده مي‌كند.

اين گزارش حاكيست، روانشناسان در گذشته سينستزياي ديداري، لامسه‌اي و چشايي را گزارش كرده بودند، اما از نوع شنيداري تاكنون گزارش نشده بود.

**** نقش آموزش ترميمي در درمان اختلالات مغزي

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ساينس ديلي بررسي‌هاي تصوير مغزي در دانش‌آموزان كه از ناتواني در خواندن (دايسلكسيك) و يا ضعف در خواندن رنج مي‌برند نشان مي‌دهد كه مغز مي‌تواند دائما خود به خود ترميم شود و بر نقايص خواندن چيره شود به شرط آنكه دانش آموزان 100 ساعت آموزش ترميمي فشرده ببينند.

اين بررسي كه در نسخه آگوست مجله «نورو سايكولوژيا» انتشار يافته نشان مي‌دهد كه نتايج آموزش ترميمي افزايش فعاليت مغزي در چندين منطقه قشري مغز همراه با افزايش خواندن بوده است و پيشرفت عصبي در طول سال افزايش يافته است.

اين گزارش حاكيست، اين بررسي اثبات مي‌كند كه روش آموزش ترميمي مي‌تواند در شكل پذيري مغز انسان براي پيشرفت تحصيلي مفيد باشد و تمركز بر آموزش ترميمي مي‌تواند مهارت‌هاي انساني را با كمك به مناطق مختلف مغز افزايش دهد.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن