تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815201144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضای سبز شهرداری‌ها را به مزارع گیاهان دارویی تبدیل كنیم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، انسان همواره با طبیعت رابطه‌ای دوستانه داشته و روح و روان خویش را با اكسیر طبیعت سیراب كرده است، هر چند گهگاه نامهربانی‌هایی از سوی برخی انسان‌ها نسبت به طبیعت وارد می‌گشت اما طبیعت پرمهر و سخاوتمند، سفره سبز و پر رمز و راز و پر مهر خویش را همچنان برای انسان‌ها گسترانیده داشته است تا انسان‌ها ، روح و روان خویش را با آن جان تازه ای بخشند.
نقش طبیعت در زندگی انسان‌ها تا بدانجا اهمیت دارد كه در شهرهای بزرگ و كوچك و با احداث میادین و بلوارها و كاشت انواع درختچه‌ها و گیاهان و گل‌های زینتی علاوه بر زیباسازی فضای شهر، آرامش و انرژی خاصی به انسان خسته از زندگی صنعتی و دود و ماشین می‌بخشد.
فضای سبز شهرداری‌ها كه هزینه سنگینی را بر دوش شهرداری‌ها تحمیل می‌كند، می‌تواند جای خود را به گیاهان و گل‌های ماندگار و ارزشمند دارویی بسپارد تا در كنار زیباسازی شهرها و آرامش بخشی به روح و روان انسان‌ها از دامان طبیعت بهره‌برداری بهینه اقتصادی نیز كرد چرا كه با كاشتن گیاهان دارویی در میادین و بلوارهای شهرها ، فضای سبز شهرداری‌ها هم به باغ گیاهان و گل‌های زیبا و رنگارنگ دارویی همراه با عطر سحرآمیز و شفابخش تبدیل می‌شود و هم منبع درآمد بسیار خوبی برای شهرداری‌ها از محل برداشت و فرآوری گیاهان و گل‌های دارویی است.
از سویی دیگر شهرداری‌ها می‌توانند فضای سبز شهرداری‌ها را به پیمانكارهایی بسپارند كه در مقابل برداشت و فروش گیاهان دارویی، فضای سبز شهری را اداره كرده و هزینه‌های آن را از دوش شهرداری‌ها برداشت.
امروزه در جهان به تبدیل عوارض جانبی استفاده از مواد شیمیایی در زمینه‌های دارو، غذا و لوازم آرایشی به‌صورت حیرت انگیز، بشر به‌سوی مواهب طبیعی سوق داده شده به‌نحوی كه حجم عظیمی از اقتصاد كشورهای مترقی را به خود اختصاص داده است.
گیاهان دارویی برای كشت در فضای سبز شهرداری‌ها باید بر اساس شرایط اقلیمی و مواد موثر موجود در گیاه انتخاب شود و همچنین كشت گیاهان دارویی نیازی به كود شیمیایی یا سم دفع آفات ندارند و كاشت آنها یكبار برای همیشه است.
استفاده از تجارب بنیانگذار مجتمع كشاورزی كندلوس در امر تولید و عرضه انواع گیاهان دارویی به بازارهای جهانی می‌تواند در تحقق سریع‌تر اهداف ذكر شده كمك قابل توجهی كند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن