تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816026592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه های پیشگیری و درمان تبخال


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تبخال نوعی عفونت شایع ویروسى دهان است که به علت ورود ویروسى به نام هرپس سیمپلکس (Herpes Simplex Virus) به بدن، اثر خود را به صورت تبخال نشان می‌دهد. این عفونت در مرحله اول به شکل یک نوعی زخم در صورت است که روى لب‌ها یا پوست صورت و نزدیک دهان تشکیل می شود و به همین دلیل ظاهرى ناخوشایند را براى فرد مبتلا به وجود می‌آورد.

عفونت تبخال

متاسفانه ویروس تبخال به سادگى که شما فکر می کنید از بدن بیرون نمی رود. اگر کسى براى اولین بار با این ویروس تماس داشته باشد، پس از بروز عفونت تبخال در ناحیه دهان، ویروس در بدن مانده و خود را مخفى می‌کند. پس از سال‌ها و یا حتى در زمان کمتری ، احتمال دارد ویروس دوباره فعال شود.

شرایطى که باعث فعال شدن این ویروس می شوند شامل : تب، آنفلوآنزا، سرماخوردگى، فشارهاى روحى و روانى ، صدمات به لب و یا جراحى‌هاى روى نواحى دهان و لب از جمله این موارد هستند.

علایم بروز تبخال

شناخت علایم بروز تبخال اهمیت زیادى دارد. نشانه‌هاى تبخال به این شکل است که در مرحله اول یک تاول کوچک و دردناک پر از مایع، روى یک نقطه که معمولا روى لب‌ها و نواحى داخلى دهان است، به وجود می آید .سپس بیمار دچاردرد شدید و احساس مورمور شدن می کند که اغلب یکى دو روز قبل یا بعد از بروز تاول‌ها می باشد که این علامت بسیار مهمی ‌است. خصوصا احساس مورمور شدن و درد خفیف از علایم اولیه تبخال می باشد که می‌تواند به عنوان یک زنگ خطر محسوب شود. اگر شخصى در این مرحله متوجه عفونت تبخال شود، با استفاده از اقدامات پیشگیرانه می‌تواند جلوى تبخال را بگیرد. بعد از تشکیل تاول‌ها، بیمارى ادامه می‌یابد و تاول‌ها می‌ترکند و از آنها خونابه خارج می‌شود و بعد زخمی قهوه‌اى‌رنگ با ظاهرى ناخوشایند به وجود می آید.

تبخال‌هاى خطرناک

برخی مواقع به دلیل سهل انگاری و بی اعتنایی بیمار، تبخال گسترش یافته و باعث عفونت شدید می‌شود. در این مواقع زخم‌هاى تبخال علاوه بر اینکه تمام نواحى لب را می‌گیرند، بلکه به داخل دهان هم سرایت می‌کنند و باعث التهاب لثه‌ها می شود. لثه‌ها و مخصوصا ناحیه داخلى لثه‌ها ورم می‌کنند و آبسه دهانى به وجود می آید و بیمار نمی تواند حتى لقمه‌اى غذا بخورد. شرایط بیمار روزبه‌روز بدترمی‌شود و باید سریعا برای درمان به پزشک مراجعه کند .

راه های درمان تبخال

هر نیم ساعت یک بار،یک قالب کوچک یخ را روى ناحیه مبتلا به تبخال بگذارید و آن قدر یخ را به آن محل بچسبانید که تکه یخ کوچک آب شود. توجه کنید که یخ را چند ثانیه روى آن ناحیه بگذارید و سپس از روىمحل بردارید و مجددا بگذارید تا سرماى شدید یخ، باعث آزارا پوست نشود.

روش دیگر برای درمان تبخال، استفاده از پماد آسیکلویر است. بهتر است این پماد را به محض مشاهده کردن اولین نشانه‌های تبخال روی لبتان یا محل دیگر بمالید. با استفاده به موقع، از بزرگ شدن تبخال جلوگیری می کنید.

از محلول‌هاى دهان‌شویه استفاده کنید. محلول دهان‌شویه بنزیدآمین از بهترین محلول‌هاى دهان شویه می باشند. هر یک تا دو ساعت یک‌بار دهان را با محلول بشویید تا بهداشت داخل دهان‌تان تامین شود و عفونت به داخل آن سرایت نکند.

در مدت عفونت از غذاهاى مایع و ولرم استفاده کنید تا نواحى مبتلا به تبخال تحریک نشوند و مانع از انتشار زخم شود.

روی تبخال را با کرم‌هاى مخصوص که معمولا کرم ویتامینه A است، مرطوب و نرم نگه دارید تا لب‌ها دچار خشکى نشوند و تبخال، عفونى نگردد.

پس از انجام روشهای فوق اگر بهبودى حاصل نشد سریعا به ی پزشک متخصص دهان و دندان یرای معالجه خودتان مراجعه کنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن