تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816388821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - وزارت كشور در انتظار يك اتفاق ناگهاني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سياست - وزارت كشور در انتظار يك اتفاق ناگهاني


سياست - وزارت كشور در انتظار يك اتفاق ناگهاني

حرف و حديث‌ها و حواشي انتخاب علي كردان به‌عنوان وزير كشور و ماجراهاي پيش آمده در گرفتن راي اعتماد براي او از مجلس، تا بدانجا پيش رفته كه سايت رجانيوز كه از حاميان اصلي رئيس‌جمهور است يك روز پيش از برگزاري مراسم معارفه كردان، از احمدي‌نژاد مي‌خواهد كه در تصميم خود در انتخاب كردان تجديدنظر كند. رجانيوز در يادداشتي كه روز گذشته منتشر كرده رفع برخي ابهامات كه جاي تسامح ندارد را ضروري دانسته و با تاكيد بر اينكه احمدي‌نژاد اهل مماشات نيست از رئيس‌جمهور خواسته تا گزينه بهتري كه «رجحان مناسبي» داشته باشد را جايگزين پورمحمدي كند. سايت اصلي حاميان دولت البته پيش از هر چيز كردان را مسوول پاسخگويي به ابهامات ايجاد شده دانسته و از او مي‌خواهد كه در حضور رسانه‌ها به اين شائبه‌ها پاسخ دهد و تاكيد دارد كه اگر كردان پاسخ قانع‌كننده‌اي در قبال شائبه‌هاي موجود نداشه باشد استعفا بهترين گزينه است. رجانيوز كه از ابتدا طرفدار معرفي «سيدمهدي هاشمي» سرپرست وزارت كشور به مجلس بود در يادداشت ديروز خود نوشته: جداي از اينكه معرفي كردان از روي مصلحت‌سنجي بوده است يا باور، آنچه ترديدناپذير است، ضرورت رفع ابهاماتي است كه اين روزها نقل محافل سياسي است. ابهاماتي كه جاي تسامح باقي نمي‌گذارند. اين سايت در ادامه تاكيد كرد: سزاوار است وزير كشور پيش از هر چيز خود درصدد پاسخ به ابهامات ايجاد شده برآيد و در حضور رسانه‌ها رفع ابهام كند. به همان نسبت كه تاخير در قضاوت قبل از شنيدن پاسخ‌هاي وي لازم است، ضرورت شفاف‌سازي آنچه مطرح شده است، مورد تاكيد است و طبيعتا اگر پاسخي نبود،‌استعفا عاقلانه‌ترين گزينه است. سايت اصلي حاميان دولت در عين حال نوشت: به نظر مي‌رسد به‌رغم جوسازي‌ها، دكتر احمدي‌نژاد خود بيش از سايرين به ظرافت‌ها توجه دارد و حتي درخصوص مدرك آقاي كردان كه يكي از مواردي است كه امروز محل مناقشه شده است، رئيس‌جمهور در نامه خود به رئيس مجلس براي معرفي وزراي پيشنهادي در حاليكه از عنوان «دكتر» براي وزراي پيشنهادي راه و ترابري و اقتصاد و امور دارايي استفاده كرده است، چنين عنواني را براي كردان به كار نمي‌برد. رجانيوز كه از نزديك‌ترين رسانه‌ها به احمدي‌نژاد شناخته مي‌شود، در ادامه رئيس‌جمهور را به «كنار گذاشتن مماشات» دعوت كرد و نوشت: آنچه از سيره رئيس‌جمهور تاكنون ديده شده و همگان بر آن باور دارند، آن است كه احمدي‌نژاد اهل مماشات نيست. اينكه پاره‌اي از اطلاعات (بر فرض صحت اتهامات مطرح شده در مورد وزير كشور)، اشتباه به وي رسيده باشد، يكي از احتمالات مي‌تواند باشد اما قطعا برگزيدن شيوه مدارا قابل پذيرش نيست. اين سايت در بخشي ديگري از مطلب خود تاكيد كرد: از آنجا كه تغيير وزرا هزينه‌اي بر كشور تحميل مي‌كند، محاسبه سود و زيان هر تغيير قبل از اقدام به آن بديهي‌ترين امر لازم است.

اگرچه بركناري وزير پيشين كشور به خاطر برخي ناهماهنگي‌ها با بدنه دولت قابل پذيرش است، اما طبيعتا انتظار آن است كه فرد بعدي رجحان مناسبي داشته باشد.
مخالفت چهره‌هاي شاخص حامي دولت همچون روح‌الله حسينيان و علي مطهري با وزارت كردان و تاييد جعلي بودن مدرك دكتراي كردان از سوي دانشگاه آكسفورد انگلستان و همين‌طور مجادله‌اي كه ميان اصولگرايان بر سر نقل قول احمدي‌نژاد از مقام رهبري مبني بر ضرورت راي اعتماد به وزرا شكل گرفت، جريان حامي دولت را با مشكلات جدي درون خود مواجه كرده و بسياري از نيروهاي اين طيف در قبال راي اعتماد به كردان «مسئله‌دار» شده‌اند. حسينيان و مطهري در جلسه راي اعتماد مجلس به كردان با طرح مسائل اخلاقي و ترديد در مدرك دكتراي كردان انتقادات شديدي را عليه گزينه رئيس‌جمهور براي تصدي وزارت كشور مطرح كردند.
مطهري با استناد به اظهارات روحانيون مجلس كه پرونده كردان را مطالعه كرده‌اند او را نه داراي «فساد اخلاقي» بلكه «مسئله اخلاقي» دانست و حسينيان نيز در اظهاراتي صحت مدرك دكتراي وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور را زير سوال برده اما سند اصلي را سايت «الف» كه تحت مديريت احمد توكلي اداره مي‌شود رو كرد. الف با استعلام از دانشگاه آكسفورد دروغين بودن مدرك دكتراي كردان را اثبات كرد. به هر حال ظاهرا با لابي سران مجلس و به ويژه علي لاريجاني، احمدي‌نژاد حاضر شد برخلاف نظر حاميانش، كردان را به مجلس معرفي كند و براي او راي اعتماد بگيرد. اما به نظر مي‌رسد اتفاقات اخير به گونه‌اي بوده كه حاميان دولت نتوانسته‌اند به حضور كردان در دولت رضايت دهند. در اين شرايط و در حالي‌كه قرار است مراسم معارفه كردان به عنوان وزير كشور امروز برگزار شود، احتمال استعفا يا بركناري وي بالا گرفته است. آيا امروز اتفاقي ناگهاني در ساختمان وزارت كشور رخ خواهد داد؟
انتظار از رسانه‌ها براي سكوت
با وجودي كه سايت الف تصوير پاسخ بخش تاييد مدارك دانشگاه آكسفورد مبني بر اينكه هيچ ركوردي از آقاي علي كردان در اين دانشگاه مبني بر دريافت دكتراي افتخاري وجود ندارد را منتشر كرده است اما روابط عمومي وزارت كشور روز گذشته و پس از انتشار مطلب انتقادي ديگر توسط رجانيوز در اقدامي بي‌سابقه از رسانه‌ها خواست تا از نشر مطالب كذب درباره مدرك كردان خودداري كنند. به گزارش فارس روابط عمومي وزارت كشور اعلام كرد: مدرك دكتراي افتخاري كردان از سوي رئيس‌كل بخش خاورميانه دانشگاه آكسفورد استيفن پرينگل و با امضاي سه نفر از اساتيد معروف دانشگاه آكسفورد صادر شده و هيچ‌گونه خدشه‌اي در صحت آن وجود ندارد. روابط عمومي وزارت كشور در توضيحاتي درباره مدرك تحصيلي وزير كشور آورده است‌: به دنبال معرفي علي كردان از سوي رياست جمهوري اسلامي ايران به مجلس شوراي اسلامي و راي اعتماد نمايندگان مردم، يكي از پايگاه‌هاي خبري اقدام به شبهه‌افكني و درج مطالب تخريبي و اهانت‌آميز در خصوص مدرك تحصيلي وزير محترم كشور كرد؛ لذا به منظور تنوير افكار عمومي به اطلاع مي‌رساند:
1- مدرك دكتراي افتخاري وزير كشور پس از طي مراحل قانوني از سوي رئيس كل بخش خاورميانه دانشگاه آكسفورد استيفن پرينگل و به امضاي سه نفر از اساتيد معروف و مشهور دانشگاه آكسفورد صادر گرديده است و هيچ‌گونه خدشه‌اي در صحت آن وجود ندارد.
2- طرح ادعاهاي واهي و بي‌اساس در اين خصوص قابل پيگيرد قضايي بوده و اين حق براي وزارت كشور محفوظ است.
3- با توجه به شرايط حساس كشور و لزوم حفظ وحدت و انسجام اقشار مختلف از رسانه‌ها انتظار مي‌رود از نشر مطالب كذب و شبهه‌افكنانه خودداري كنند.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن