تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814668466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
از سير تا پياز شهر در گفتگو با دكتر خواجي ؛ «سوپر من ها» آفت شهر شده اند!

* امير روحپرور
خراسان امروز :عضو شوراي اسلامي شهر مشهد نسبت به گسترش پديده ويلاسازي در حاشيه اين شهر هشدار داد
دكتر خواجي در گفتگو با خبرنگار ما با بيان پيامدهاي ناشي از تبديل اراضي كشاورزي به ويلاي متمكنين، ويلاسازي را آفت دومين كلان شهر مذهبي جهان دانست و گفت: پديده ويلاسازي يكي از معضلات اساسي شهر مشهد است كه در يك سال گذشته شدت گرفته است.
وي افزود: با اين اقدام عده اي از سرمايه داران اقدام به ساخت ويلا در روستاهاي اطراف و مناطق ييلاقي نموده اند، اين در حالي است كه اغلب اين اراضي زراعي است.
وي گفت: آنان با اين اقدام خود فاصله طبقاتي را به حاشيه شهر بويژه روستاهاي اطراف كشانده اند.

سوپر من در ويلاهاي حاشيه شهر
وي با ابراز نگراني از رشد ويلاسازي در مناطقي همچون شانديز، طرقبه و روستاها و محلات اطراف جاده مشهد - چناران اظهار داشت: خيلي از كساني كه اقدام به اين كار مي كنند، دست به تخلفات زيادي مي زنند ، آنها «سوپر من ها» هستند كه نظير آن كمتر پيدا مي شود.
وي اظهار داشت: به نظر مي رسد در اين خصوص بايستي شهرداري، منابع طبيعي، سازمان مسكن و شهرسازي و ... اقدامهاي لازم را مبذول نمايند.
وي در ادامه با گلايه از اين كه شوراي شهر به شوراي شهرداري تبديل شده است، گفت: به نظر مي رسد وظايف اين شورا تنها به مسايل شهرداري و سازمانهاي آن محدود شده است در حالي كه شورا بايستي به تمام مسايل فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و ... شهر نظارت داشته باشد.

انحراف از مسير
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر مشهد با بيان اين كه مردم به شورا رأي داده اند اما خروجي كار تنها به شهرداري محدود شده است، تصريح كرد: اين در حالي است كه خيلي از چالشها و مسايل روز شهر به شهرداري مربوط نمي شود از اين رو به نظر مي رسد شورا تنها به 20 درصد مسايل مربوط به شهر رسيدگي مي كند.
وي در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ما كه تبديل شوراي شهر به شوراي شهرداري چه پيامدهايي به همراه داشته است، گفت: اين مسأله عوارض و پيامدهاي منفي زيادي به همراه داشته به طوري كه عمده وقت شورا به رسيدگي به مسايل شهرداري مشهد يا سازمانهاي وابسته آن اختصاص يافته است.وي انحراف از وظايف شوراها و قانون اساسي را از ديگر پيامدهاي اين موضوع دانست و تصريح كرد: هر هفته شهردار مجبور است براي سؤال و جواب در شورا حضور يابد و يا به دنبال گزارشهاي خواسته شده باشد، همين مسأله به نظر من وقت آقاي شهردار را گرفته است.

حق وتوي بعضي ها
وي همچنين با اشاره به حق «وتوي» برخي از سازمانها و مسؤولان در برابر مصوبات شوراي شهر، اين مسأله را يكي از چالشهاي اين نهاد توصيف كرد.
او ادامه داد: بارها اتفاق افتاده كه مصوبه اي به دليل حق وتوي بعضي از دستگاهها به مورد اجرا گذاشته نشده است.
وي گفت: قبول داريم كه برخي از مصوبات نياز به بررسي بيشتر دارد، اما حق «وتو» جاي تأمل دارد.
دكتر خواجي با اشاره به وجود خلاء نظارتي در بعضي از فعاليتهاي مربوط به شهر گفت: شورا در خيلي از موارد با كارهاي اجرا شده مواجه مي شود كه در مواردي با ايراد اساسي مواجه است.

غول ترافيك و دستگاههاي ناهماهنگ
دكتر خواجي در ادامه در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ما كه آيا طرح ترافيك اجرا شده، نسخه مناسبي براي رفع اين مشكل بوده است؟ گفت: در حال حاضر همه، طرح ترافيك را از چشم شوراي شهر مي بينند، در حالي كه اين طور نيست!
وي افزود: تصميم گيرندگان اصلي وزارت كشور، سازمان ترافيك و شوراي عالي ترافيك بوده اند و اين شورا فقط در چگونگي اجرا و زمان آن دخالت داشته است.
وي گفت: مسأله ترافيك به عوامل مختلفي برمي گردد اما به طور مشخص دستگاههايي نظير تاكسيراني، اتوبوسراني، مسكن و شهرسازي، نيروي انتظامي و آموزش و پرورش مي توانند براي آن برنامه ريزي كنند.
وي با بيان اين كه مشكل اصلي در اين ماجرا ناهماهنگي ميان سازمانهاي دست اندركار است، گفت: در حال حاضر وجود خودروهاي تك سرنشين يكي از معضلات خيابانهاي مشهد است، به نظر من نبايد اجازه ورود به خودروهاي تك سرنشين داده شود.وي ادامه مي دهد بايستي با تقويت ناوگان حمل و نقل درون شهري بويژه اتوبوس، از تردد خودروهاي تك سرنشين جلوگيري كرد.
وي با بيان اين كه يكي از عوامل استفاده بي رويه از خودرو معضلات مربوط به ناوگان ضعيف حمل و نقل است، ادامه داد: به نظر من تقويت ناوگان حمل و نقل و اختصاص مسير ويژه تردد اتوبوسها تنها چاره كار است، از سوي ديگر در خصوص تهيه طرحي جامع براي ترافيك با مشاركت همه دستگاههاي دست اندر كار بايستي اقدام نمود.
ضعف مديريت در پروژه قطار شهري
وي در پاسخ به پرسشي ديگر درباره فرجام پروژه قطار شهري گفت: راه اندازي خط يك اين پروژه حداقل يك سال ديگر كار دارد و اگر قرار باشد شركتهاي داخلي واگن آن را تأمين كنند، دو سال ديگر زمان نياز دارد.
وي با اشاره به اين كه پروژه قطار شهري با ضعف مديريت مواجه است، گفت: با اين حال خط 2،3 و 4 پيشرفت خوبي دارد و با توجه به تجارب خط يك، اميدواريم كه توسعه قطار شهري با مشكل خاصي مواجه نشود.
وي گفت: پروژه منوريل و قطار شهري از طرحهاي دراز مدت براي ساماندهي حمل و نقل درون شهري مشهد است.
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد همچنين در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ما درباره تبديل برخي از ميدانهاي مشهد به چهارراه گفت: اين مسأله يكي از چالشهاي مهم شهرماست.
وي افزود: برخي از اين ميدانها بخشي از نماد و هويت شهرمان بوده است كه بايستي نسبت به حفظ آن اصرار مي كرديم.
وي با بيان اين كه هويت مشهد بويژه مشهد قديم بايستي حفظ شود، گفت: ميدانها جزو خاطرات شهروندان به شمار مي آيد، از اين روز صيانت از آنها مهم است.

ابطال جواز فعاليت 300 راننده متخلف آژانسهاي تلفني در بجنورد

مديرعامل تاكسيراني بجنورد از ابطال جواز فعاليت 300 راننده متخلف آژانسهاي تلفني در قالب طرح ساماندهي آژانسهاي درون شهري بجنورد خبر داد.سيد مهدي اسدزاده در گفتگو با ايرنا، اجراي اين طرح را با هدف ساماندهي آژانسهاي درون شهري و الزام حضور تاكسيها در دفاتر تا زمان تماس مسافران و ممانعت از گشت زدن آنان در سطح شهر دانست.
وي افزود: در اجراي اين طرح، 300 راننده كه از اين طرح تخلف و مبادرت به خارج شدن از دفاتر و گشت زني در سطح شهر براي يافتن مسافر كرده بودند، لغو جواز شدند.
وي، شمار تاكسيهاي تلفني زير نظر تاكسيراني بجنورد را 1500 دستگاه ذكر و بيان كرد: رعايت صحيح قانون و رضايت شهروندان هدف اين طرح است و در اجراي آن با خاطيان برخورد مي شود.

عمر ناوگان باربري خراسان شمالي 2/5 سال جوان تر از ميانگين كشوري است

رئيس سازمان حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي گفت: عمر ناوگان باربري اين استان، 2/5سال جوان تر از ميانگين كشوري اين شاخص است.
حميدرضا شهركي ثانوي در جمع خبرنگاران گفت: اكنون ميانگين عمر ناوگان باربري ثابت و غيرثابت خراسان شمالي 17 سال و همين شاخص در كشور19/6 سال است.
وي افزود: در خراسان شمالي، دو هزار و 789 دستگاه خودرو باربري داراي كارت هوشمند با مالكيت اين استان فعاليت دارند.
وي همچنين طول عمر ناوگان مسافربري استان را 12/5 سال اعلام كرد كه اين رقم نسبت به ميانگين عمر ناوگان مسافربري كشوري، دو سال بالاتر است.

تأكيد مديران بخش خصوصي و دولتي خراسان رضوي برگسترش مبادلات با قزاقستان جنوبي

خراسان امروز :مديران بخش خصوصي و دولتي در حضور معاونان استانداري خراسان رضوي و قزاقستان جنوبي به بيان مشكلات و ارائه راه حل براي تسهيلات تجاري بين دو استان پرداختند.
در اين ديدار كه در محل استانداري خراسان رضوي به عمل آمد، غلامحسين شافعي، رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن خراسان رضوي با بيان اين مطلب كه قزاقستان پس از استقلال در كشورهاي آسياي ميانه بالاترين رشد اقتصادي را داشته است، افزود: همكاري دو كشور در سازمان اكو و كشورهاي حاشيه درياي خزر امكان همكاري بيشتر را فراهم كرده و علاقه دولتهاي دو كشور ايران و قزاقستان براي توسعه روابط اقتصادي نيز جدي است.
وي با بيان اينكه بررسي هاي چگونگي روابط اقتصادي دو كشور در دو سال گذشته نشان از عدم استفاده از تمام ظرفيتهاي دو كشور دارد، ادامه داد: با توجه به امكانات بالقوه خراسان رضوي و چينكنت امكان ارتقاي حجم مبادلات اقتصادي به بيش از شرايط موجود وجود دارد.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن خراسان رضوي با اشاره به حاصلخيزي استان قزاقستان جنوبي، توسعه كشاورزي و صنايع وابسته به آن و صنايع تبديلي را يكي از زمينه هاي فعاليت مشترك بين دو استان خواند و گفت: صنايع معدني و شوينده، نساجي، صنايع شير، ساخت سيلوي گندم،صدور خدمات فني و مهندسي و حمل و نقل ريلي از ديگر موارد قابل توجه براي توسعه روابط اقتصادي است.
وي مدت طولاني صدور مجوزهاي لازم براي سرمايه گذاري در چينكنت، تعرفه هاي بالا براي ورود ماشين آلات و مواد اوليه را از جمله مشكلات و موانع موجود بر سر راه سرمايه گذاري در چينكنت دانست و افزود: ايجاد مركزي براي حمايت از سرمايه گذاري خارجي مي تواند در تشويق و ترغيب سرمايه گذاران خارجي مؤثر باشد.
در ادامه، محمد اسماعيل نيا رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با اشاره به يك ميليون و 100 هزار هكتار سطح زير كشت خراسان رضوي و توليد 88 نوع محصول كشاورزي و دامي در اين استان گفت: خراسان رضوي در 23 محصول داراي رتبه كشوري است و آماده ايم براي انتقال تجربيات خود در بخش كشاورزي با قزاقستان جنوبي همكاري كنيم.در اين جلسه علي صفرزاده رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي مبادلات ميان ايران و قزاقستان را سالانه 3 ميليارد دلار خواند و گفت: سهم خراسان رضوي از اين مبادلات در سال گذشته 40 درصد و در چهار ماهه سال جاري 50 درصد از اين حجم مبادلات بوده است.
وي از آمادگي خراسان رضوي براي همكاري با قزاقستان جنوبي در بخش ترانزيت نفت و گاز به صورت مستقيم و سوآپ خبرداد و افزود: آماده خريد و واردات گندم از قزاقستان از طريق شركت بازرگاني ايران هستيم.

مديرعامل شركت مخابرات خراسان رضوي: بسياري از سازمانها نتوانسته اند اهداف دولت الكترونيك را محقق كنند

خراسان امروز : مديرعامل شركت مخابرات خراسان رضوي گفت: دستيابي به دولت الكترونيك، به توصيه حاكميتي نياز دارد.
علي كارگزار افزود: از آنجا كه بسياري از سازمانها هنوز نتوانسته اند اهداف دولت الكترونيك را محقق كنند، بنابراين لازم است تا توصيه حاكميتي در اين باره اعمال شود تا اين موضوع به عنوان يك وظيفه ملي تلقي شود.
وي با اشاره به اين كه دولت الكترونيك از سوي مخابرات به صورت جدي تلقي مي شود، خاطرنشان كرد: هم اكنون 90 درصد خدمات شركت مخابرات خراسان رضوي به صورت الكترونيك از طريق پرتال اين شركت ارائه مي شود.
وي افزود: بدون همكاري ساير بخشها نمي توان رضايت كامل مشتريان را به دست آورد و از اين رو متأسفانه تبعات كم كاري بعضي از بخشها به مخابرات بر مي گردد.

يك مسؤول: جوايز صادراتي سال 85 هنوز پرداخت نشده است

عضو هيأت مديره اتحاديه صادركنندگان خراسان رضوي گفت: جوايز صادراتي قبل از پرداخت توسط صادركنندگان هزينه مي شود و عدم پرداخت آنها از طرف دولت به اين بخش خسارت وارد مي كند.
علي اكبر دريا دل در گفتگوبا ايسنا با بيان اين مطلب افزود: هنوز جوايز صادراتي سال 85 و 86 پرداخت نشده است و اين امر مشكلاتي براي صادركنندگان به وجود آورده است.
عضو هيأت مديره اتحاديه صادركنندگان خراسان رضوي با اشاره به تصميم دولت مبني بر پرداخت جوايز صادراتي به صورت سهام اظهار داشت: خريد و فروش سهام كار صادر كننده نيست و بايد هر كسي كار مربوط به خودش را در جامعه انجام دهد تا شاهد رشد و پيشرفت باشيم.
وي پرداخت جوايز صادراتي را به صورت سهام نامناسب ارزيابي كرد و گفت: بايد اين جوايز به صورت نقدي پرداخت و در زمان خودش پرداخت شود تا سرمايه صادركنندگان نزد شركاي آنها كه در كشور هدف حضور دارند متوقف نشود.
عضو هيأت مديره اتحاديه صادركنندگان خراسان رضوي ادامه داد: حمايت دولت از صادرات بايد خالصانه و به دور از شعار انجام شود و كساني بايد براي اين بخش تصميم گيري و برنامه ريزي كنند كه از تخصص و تجربه كافي برخوردار باشند.
وي اصلاح نظام گمركي كشور را كه در طرح تحول اقتصادي عنوان شده است را در گروه تعامل بخشي گمرك با صادركنندگان واقعي بخش خصوصي دانست و افزود: اگر اين بخش مشكلات صادركنندگان را حس نكند و با صدور بخشنامه ها براي اين كار آنان مانع ايجاد كنند، موفقيتي حاصل نخواهد شد.
دريادل ادامه داد: افزايش 15 درصدي در هزينه هاي حمل و نقل خارجي از هفته گذشته و نيز در هزينه هاي داخلي در روزهاي آينده قيمت تمام شده كالاها را تحت تاثير قرار مي دهد.
وي كمبود نقدينگي را يكي ديگر از مسايل پيش روي بخش صادرات عنوان كرد و بيان كرد: در حال حاضر برگشت پول در وضعيت بدي قرار دارد و همچنين نمي توانيم درمنطقه آسياي ميانهLC باز كنيم.
عضو هيأت مديره اتحاديه صادركنندگان خراسان رضوي اذعان داشت: توان رقابتي صادركنندگان داخل كشور روز به روز كمتر مي شود و در وضعيت كنوني خيلي از بازارها را يكي پس از ديگري از دست مي دهيم.
وي با اشاره به صحبتهاي پيرامون تشكيل فراكسيون صادرات در مجلس تأكيد كرد: در تشكيل اين فراكسيون بايد از شعار خارج شد و در اين منطقه بايد از تجربه كساني استفاده شود كه در بطن امور صادرات قرار دارند و از تجربه و تخصص كافي در اين بخش برخوردارند.

معاون استاندار خراسان رضوي: پالايشگاه هاشمي نژاد تأمين كننده گاز شش استان كشور است

معاون سياسي- اجتماعي استاندار خراسان رضوي از پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد خانگيران بازديد كرد.
قهرمان رشيد در حاشيه اين بازديد گفت: پالايشگاه گاز هاشمي نژاد تأمين كننده گاز 6 استان و از مراكز حياتي توليد گاز كشور است.
وي افزود: تأمين گاز صنعتي و خانگي استانهاي خراسان شمالي، جنوبي و رضوي، گلستان، سمنان و مازندران از پالايشگاه گاز هاشمي نژاد باعث برخورداري اين پالايشگاه از موقعيتي استراتژيك در منطقه شده است.
رشيد با اشاره به اشتغال 740 نيروي رسمي و يك هزار و 400 نيروي پيماني بومي استان در پالايشگاه گاز هاشمي نژاد نقش اين مجموعه را در اشتغالزايي براي استان قابل توجه خواند و گفت: نيروي انساني پالايشگاه را نيروي فني و با انگيزه، كاردان، متفكر و بسيجي يافتم كه با تمام توان در جهت خدمت به مردم استان و كشور تلاش مي كنند.
معاون سياسي- اجتماعي استاندار خراسان رضوي ادامه داد: بايد تدابيري براي انتقال توليدات ذخيره شده پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد به روشي غير از حمل و نقل زميني مانند لوله انديشيده شود.
گفتني است، پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد شامل 3 مخزن گاز شيرين با استعداد باقي مانده توليد 17 ميليارد مترمكعب و يك مخزن گاز ترش عظيم با استعداد باقي مانده توليد 300ميليارد مترمكعب مي باشد و هم اكنون 6 ميليون نفر از مردم خراسان رضوي و استانهاي همجوار را پوشش مي دهد.
پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد در 165 كيلومتري شهر مشهد و 35 كيلومتري سرخس واقع است و 15 درصد گاز مصرفي كشور را تأمين مي كند.

اصلاح دو نقطه حادثه خيز در محورهاي اصلي قوچان

خراسان امروز: رئيس سازمان اداره راه و ترابري شهرستان قوچان گفت: اصلاح 2نقطه حادثه خيز در محورهاي اصلي شهرستان تا پايان مردادماه جاري به اتمام مي رسد.
وي با بيان اين مطلب افزود: اين عمليات توسط اداره راه و ترابري شهرستان قوچان در كيلومتر 15 محور قوچان امام قلي و كيلومتر 20 محور روشنايي تبارك انجام گرفته است.وي همچنين از احداث قوس محور گردشگري تبارك در اين شهرستان خبرداد.

در گفتگو با قدس صورت گرفت؛ شركت تعاوني تاكسيراني مشهد؛ گلايه اعضا، پاسخ مسؤولان

خراسان امروز - معتمدي: چند تن از اعضاي شركت تعاوني تاكسيراني مشهد در تماس با روزنامه قدس نسبت به عدم اطلاع از عملكرد اين شركت تعاوني انتقاد كردند.
يكي از رانندگان تاكسي با سابقه 38 ساله در تماس با تحريريه خراسان امروز گفت: افرادي همانند ما از بنيانگذاران شركت تعاوني هستند كه با پرداخت يك هزار ريال به عنوان حق عضويت به عنوان سهامدار اين شركت تعاوني معرفي شدند.
رستم زاده با اشاره به اينكه در اين 40 سال تنها به لحاظ كمي به تعداد سهام اعضا افزوده شده است، گفت: اين پرسش مطرح است پس از 40 سال نبايد اين سهام به بار بنشيند و ارزش افزوده و سود براي اعضا به همراه داشته باشد؟
وي ادامه داد: تنها يك برگ سهام به اعضا اعطا شده است و از سود سالانه هيچ خبري نيست، اين در حالي است كه بيشتر اعضا از سابقه طولاني عضويت در اين شركت تعاوني برخوردارند.
يكي ديگر از رانندگان تاكسي نيز با اشاره به اينكه اين تعاوني تحت نظر اداره تعاون به ثبت رسيده است و داراي مجموعه هايي شامل باشگاه - تالار فروشگاه و ... است، گفت: اعضا هيچ اطلاعي از نحوه كار اتحاديه، چگونگي انتخاب و تغيير مدير عامل و ... ندارند.
وي اضافه كرد: پس از 40 سال تنها داراي يك برگ به تعداد 160 سهم هستيم كه آن هم بدون تغيير 160 هزار تومان ارزش دارد!
در اين ارتباط مدير عامل شركت تعاوني تاكسيراني مشهد با اشاره به تشكيل اين شركت در سال 47 گفت: هم اكنون 2 هزار و 200 نفر عضو اتحاديه هستند.
ابوالقاسم مرتضائي فر در خصوص مبلغ حق عضويت در شرايط كنوني يادآور شد: اعضا هر كدام داراي 400 سهم يك هزار ريالي هستند كه ارزش روز آن 146 هزار تومان است.
وي در خصوص اقدامهاي انجام شده براي اعضا در قالب اين شركت تعاوني اظهار داشت: اين شركت تعاوني خدمات ويژه اي به اعضا ارائه مي دهد كه عمده ترين آن مجتمع تعميرگاهي خدماتي - تعميراتي به وسعت 5 هزار متر مربع است.
وي اضافه كرد: 2 هزار و 300 متر مربع از وسعت اين مجتمع به جايگاه گاز CNG ويژه تاكسي ها اختصاص يافته است كه هر چند به لحاظ اقتصادي براي تعاوني مقرون به صرفه نيست با اين حال با توجه به ايجاد زمينه رفاهي و تسريع در امر سوخت گيري اين جايگاه با مشاركت سازمان بهينه سازي مصرف سوخت ايجاد شد.
وي در خصوص گلايه برخي اعضا نسبت به عدم اطلاع از تغيير و تحولات در شركت تعاوني گفت: اركان تصميم گيري در شركت تعاوني تاكسيراني مشهد شامل مجمع عمومي - هيأت مديره - بازرس و يا بازرسان است كه بالاترين مرجع تصميم گيري مجمع است.
وي با بيان اينكه مجمع به دو صورت عادي و فوق العاده براي ارائه گزارشهاي مالي، گزارش عملكرد هيأت مديره، تصويب پيشنهادهاي جديد و ... با حضور اعضاء هر سال برگزار مي شود، افزود: اعضا از طريق درج آگهي دو نوبته در روزنامه ها دعوت مي شوند.
مرتضائي فر در خصوص عدم پرداخت سود سهام به عنوان يكي از انتقادهاي اعضا گفت: با توجه به اينكه يكي از هدفهاي اصلي ايجاد تعاوني، ترويج و تحكيم مشاركت و تعاون عمومي است و نيز تأمين نيازهاي اقتصادي و اجتماعي و .... اعضاء در راستاي كمك به تحقق عدالت اجتماعي دنبال مي شود، سود دهي از طريق ايجاد مراكز رفاهي و تعميرگاهي و ... به اعضا دنبال مي شود.
وي ادامه داد: ارزش ريالي و كمي و كيفي سهام طي اين سالها نيز افزايش يافته است، به طوري كه بخشي از ارزش سهام كنوني (40 هزار تومان) حاصل سود و ارزش افزوده سهم طي سالهاي اخير است.

درخواست معاون استاندار از فرماندار چناران: دست زمين خواران را قطع كنيد

چناران - خبرنگار قدس: معاون سياسي - اجتماعي استانداري خراسان رضوي در جلسه شوراي اداري شهرستان چناران با بيان اينكه همه مسؤولان در دولت نهم بايد صادقانه در خدمت مردم باشند و از اختلافات دوري كنند، گفت: بالاترين دغدغه رئيس جمهور خدمت به مردم است و بايد مسؤولان نيز با پيروي از اين سياست به مردم خدمت كنند و مشكلات آنان را رفع نمايند.
رشيد كه در جلسه معارفه فرماندار جديد چناران سخن مي گفت، دوران مسؤوليتها را بسيار كوتاه و گذرا عنوان كرد و افزود: آنچه كه براي مسؤولان ماندگار است، خدمت به مردم است و اين خدمت بايد سرلوحه كار افراد قرار گيرد.
وي با ابراز ناخرسندي از برخي تغيير كاربري ها در خصوص زمينهاي كشاورزي، خطاب به فرماندار جديد اين شهر گفت: شما بايد با كمك دستگاههاي قضايي و مسؤولان اجرايي با زمين خواران در اين شهرستان مبارزه كنيد و دست برخي افراد سودجو را كه شايد در دستگاههاي اجرايي نفوذ كرده باشند، قطع كنيد.
امامان جمعه چناران و گلبهار نيز طي سخنان جداگانه اي بر خدمت به مردم تأكيد كردند.
در ادامه اين جلسه فرماندار جديد چناران در سخناني كوتاه با تأكيد بر خدمت بي منت به مردم گفت: به جز خدمت بيشتر به مردم هيچ هدف ديگري ندارم.
يادآوري مي شود، در اين جلسه از خدمات سرپرست فرمانداري چناران تقدير و آقاي سيد علي حسيني به عنوان فرماندار شهرستان چناران به حاضران معرفي شد.

معاون عمراني استاندار خراسان رضوي تأكيد كرد؛ احياي معماري ايراني اسلامي

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي گفت: با توجه به حجم بالاي ساخت و ساز در كشور ضرورت دارد كه بحث سنتي سازي در ساختمان را كنار بگذاريم به سمت صنعتي سازي حركت كنيم.
سعيد حسين پور در گفتگو با ايسنا، با بيان اين مطلب افزود: با توجه به حجم بالاي ساخت و ساز در كشور به ويژه ساخت 15 ميليون واحد مسكوني طرح مسكوني مهر طي 10 سال آينده ضرورت دارد كه بحث سنتي سازي در ساختمان را كنار بگذاريم و به سمت صنعتي سازي حركت كنيم.
وي با بيان اين مطلب كه در ساختمان سازي به معماري ايراني- اسلامي كمتر توجه مي شود اظهار داشت: بايد با صنعتي سازي و با رعايت حفظ معماري ايراني- اسلامي و مقاوم سازي، سرعت ساخت در مسكن را افزايش بدهيم.
وي تصريح كرد: سقف ساخت مسكن مهر در سال جاري براي استان 123 هزار واحد مسكوني است كه 100 درصد براي ساخت اين واحدهاي مسكوني را به 700 تعاوني واگذار كرده ايم.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي اذعان داشت: براي صنعتي سازي ساختمان به فرهنگ سازي، تبليغات و اطلاع رساني نياز داريم.
وي با بيان اين مطلب كه دولت زمينه هاي حمايت از صنعتي سازي ساختمان را فراهم كرده است خاطر نشان كرد: حذف قيمت براي سازندگان مسكن كه از تكنولوژي هاي نوين در ساختمان سازي استفاده مي كنند و تقبل بخشي از سود بانكي توسط دولت از جمله اين حمايت هاست.

تعطيلي كارخانه شير تربت حيدريه و اعتراض كارگران

كارگران يك كارخانه شير در تربت حيدريه كه در نوع خود بزرگترين كارخانه توليد فرآورده هاي شيري كشور است، نسبت به تعطيلي اين كارخانه اعتراض كردند.
به گزارش ايسنا اين مسأله با حضور مدير عامل اين كارخانه و نمايندگان كارگران و نمايندگان اداره صنايع و معادن شهرستان مورد بررسي قرار گرفت.
نماينده كارگران به درهاي بسته و حقوق معوقه كارگران كارخانه اشاره كرد و افزود: 80 درصد كارگران كمتر از سه ماه بيمه دارند و از نظر تأمين اجتماعي مشمول بيمه بيكاري نمي شوند و ما خواستار بازگشت به كارخانه هستيم.
مدير اين كارخانه نيز اين وضع را ناشي از نبود نقدينگي براي پرداخت حقوق كارگران به دليل عدم پرداخت تسهيلات در گردش از سوي بانكها اعلام كرد.
وي همچنين از عدم همكاري برخي ادارات ابراز نارضايتي كرد و گفت: در حالي كه ما براي سوخت به گازوئيل نيازمنديم شركت نفت اعلام مي كند مازوت مصرف كنيم و محيط زيست نيز به دليل آلودگي محيط زيست اجازه اين كار را نمي دهد اداره برق هم به دليل بدهكاري اين كارخانه، مكرر برق كارخانه را قطع مي كند كه اين خود مشكلات ما را دو چندان كرده است.
همچنين نظري معاون فرماندار شهرستان تربت حيدريه همه مشكلات كارخانه را ناشي از كم كاري مديرعامل آن دانست و گفت: ما به عنوان نماينده دولت به تعهدات خود عمل كرده ايم و ايشان اگر كمي فعال تر مي بود اين مشكلات بوجود نمي آمد.

مبادله 55 ميليون سهم در بورس خراسان

تعداد 55 ميليون سهم به ارزش 100 ميليارد ريال در هفته گذشته در بورس خراسان مبادله شد.
به گزارش (ايسنا) از اين ميزان 32 درصد آن مربوط به خريد سهام و 68 درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.
بنابر اين گزارش تعداد كدهاي صادره در هفته گذشه 111 كد بوده است.
شاخص بازده نقدي و قيمت از 49 هزار و 54 واحد به 48هزار و 975 واحد رسيد كه معادل 79 واحد كاهش داشته است.
همچنين شاخص كل قيمت سهام از 12 هزار و 659 واحد به 12 هزار و 562 واحد رسيده كه معادل 96 واحد كاهش نشان مي دهد.

تشكيل كارگاه آموزشي مديريت جوان سازي باغها در داورزن

سبزوار - خبرنگار قدس: مدير جهاد كشاورزي سبزوار گفت: در سال جاري مركز ترويج و خدمات جهاد كشاورزي بخش داورزن اين شهرستان در راستاي اجراي پروژه همت، تاكنون اقدام به برگزاري 25 مورد كارگاه آموزشي در ارتباط با مديريت صحيح پاجوش ها و جوان سازي باغها نموده است.
مهندس محمد حسين آبادي افزود: با توجه به خسارت شديد ناشي از سرماي زمستان سال گذشته به باغهاي انار و انگور، 350 نفر از باغداران اين منطقه با شركت در كارگاه هاي آموزشي، با كشت واريته هاي پر محصول مقاوم به سرما، باغهاي خود را احيا كرده اند.
وي تصريح كرد: مركز ترويج و خدمات جهاد كشاورزي بخش داورزن 14 روستا تحت پوشش دارد و داراي 200 هكتار باغ انار و انگور است.

آمارگيري از 12 هزار خانوار در مه ولات

مه ولات - خبرنگار قدس: فرماندار و رئيس ستاد اجرايي جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار مه ولات از اجراي موفق اين طرح تا كنون در اين شهرستان خبر داد
حاجي عرب با بيان اينكه كار آمارگيري در 20 ايستگاه شهري و روستايي اين شهرستان در حال اجراست، خاطر نشان كرد: برابر اعلام ستاد مركزي، روزانه هر آمارگير بايد 20 نفر پذيرش داشته باشد كه اين رقم در شهرستان مه ولات روزانه به طور ميانگين 30 نفر مي باشد. وي خاطر نشان كرد كه تا دهم شهريورماه كار جمع آوري اوليه اطلاعات اقتصادي خانوارها در شهرستان ادامه دارد.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 584]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن