تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816023573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي رشته هاي دانشگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: معرفي رشته هاي دانشگاهي
رشته شيمي

موضوع اين رشته تحصيلي:
بررسي و مطالعه اجمالي تركيب، ساختار و ويژگي هاي ماده و همچنين كنترل آزمايشگاهي فرآيند هاي شيميايي، مطالب و فعاليتهايي است كه در رشته شيمي در سطح كارشناسي ارائه مي گردد. رشته شيمي داراي دو بخش علم شيمي و صنايع شيمي است كه علم شيمي به عنوان يكي از علوم پايه زير بناي علوم مختلفي همچون بيولوژي، بيوتكنولوژي، پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي ورشته هاي متعدد مهندسي است. اما صنايع شيميايي عبارت است از صنايعي كه در آنها واكنش شيميايي انجام مي گيرد يعني اقسام مواد اوليه تبديل به محصولات جديد مي گردد كه خواص اين محصولات تا حدودي با مواد اوليه متفاوت است. رشته شيمي داراي دو گرايش محض و كاربردي است كه در گرايش محض مبناي كار علم شيمي است و دانشجو درباره چهار گرايش اصلي علم شيمي كه عبارتند از: شيمي آلي، معدني، تجزيه و شيمي فيزيك دروسي را مطالعه مي كند. اما در شيمي كاربردي، دروس پايه شيمي كمتر مطالعه مي شود و دانشجو يكسري از دروس مربوط به مهندسي شيمي مثل اصول صنايع شيميايي و تصفيه آب و فاضلاب را مي گذراند.
توانايي هاي لازم:
رشته شيمي از بين داوطلبان گروه رياضي و فيزيك و علوم تجربي دانشجو مي پذيرد. اين رشته تلفيقي از مهارتهاي ذهني و استدلالي است و اگر كسي بخواهد در اين رشته موفق گردد بايد در هر دو زمينه توانمند باشد و حتي مي توان گفت كه قدرت استدلال بيش از قدرت حافظه در اين رشته اهميت دارد. دانشجوي شيمي لازم است در دروس رياضي، شيمي و فيزيك قوي باشد و رشته شيمي را دوست بدارد يعني از مطالعه درس شيمي لذت ببرد و خسته نشود.
موقعيت شغلي در ايران:
تعدادي از فارغ التحصيلان شيمي جذب صنايع شيميايي مختلف مثل صنايع رنگ سازي، چرم سازي، پترو شيمي، مواد غذايي، لوازم بهداشتي و آرايشي مي شوند و در بخش آزمايشگاههاي كنترل كيفيت محصولات شيميايي و يا واحد توليد آنها كار مي كنند. هر كارخانه اي كه داير شود، در بخش كنترل كيفيت كالاهاي ساخته شده نياز به يك شيميست دارد. همچنين در تمام صنايع احتياج به فارغ التحصيلان شيمي داريم تا مواد اوليه را با توجه به استانداردهاي جهاني بررسي كرده و رد يا قبول بكنند. گفتني است كه فارغ التحصيلان اين رشته توانايي تغيير و تبديل بر روي مواد خام را دارند و به ياري همين توانايي، تعداد زيادي از فارغ التحصيلان اين رشته كارگاهها و كارخانه هاي شيميايي كوچك و بزرگ داير كرده و در كار خود نيز موفق بوده اند.
درس هاي اين رشته در طول تحصيل:
دروس مشترك بين گرايشهاي شيمي :
رياضي عمومي ، فيزيك پايه، شيمي عمومي، معادلات ديفرانسيل، شيمي آلي، شيمي تجزيه، شيمي تجزيه دستگاهي، شيمي فيزيك، شيمي معدني، زبان تخصصي شيمي، كاربرد طيف سنجي در شيمي آلي، جداسازي و شناسايي تركيبات آلي، مباني كامپيوتر و برنامه نويسي، روش استفاده از متون علمي شيمي.
دروس تخصصي گرايش شيمي محض:
اصول صنايع شيميايي، شيمي آلي فلزي، مباني شيمي كوانتومي، كارگاه يا شيشه گري، گرافيك و نقشه خواني، شيمي فيزيك آلي، طيف سنج مولكولي.
دروس تخصصي گرايش شيمي كاربردي:
كارگاه يا شيشه گري، گرافيك و نقشه خواني، اصول محاسبات شيمي صنعتي، شيمي صنعتي، كارآموزي تابستاني، گزارش نويسي و سمينار، اصول تصفيه آب و پسابهاي صنعتي، خوردگي فلزات. (بسياري از دروس اين رشته همراه با آزمايشگاه است.)
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن