تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816446249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايش خيره كننده چين در افتتاحيه المپيك پكن باعث حيرت جهانيان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نمايش خيره كننده چين در افتتاحيه المپيك پكن باعث حيرت جهانيان شد


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: دولت چين در هشتمين ثانيه ، هشتمين ساعت ،هشتمين روز ،هشتمين ماه سال 2008 ميلادي با برگزاري مراسمي شگفت انگيز و حيرت آور المپيك پكن را كه نظم و هماهنگي در آن موج مي زد ،افتتاح كرد.

به گزارش روز شنبه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" به نقل از خبرگزاري ها ،مراسم افتتاحيه المپيك پكن با نمايشي عظيم از رقص، موسيقي و آتش بازي در استاديوم ملي چين كه سرتاسر آن را تماشاچي ها فرا گرفته بودند، برگزار شد.
حدود 15 هزار نوازنده، آكروبات باز و هنرمند در اجراي برنامه هاي اين مراسم مشاركت داشتند، كه انتظار مي رفت حدود يك ميليارد نفر در جهان به تماشاي آن بنشينند.
مراسم بسيار منظم چهار ساعته گشايش المپيك پكن با صداي طبل، نمايشي از نور و آتش بازي آغاز شد و به نشانه شمار دوره هاي المپيك هاي مدرن، 29 مجموعه آتش بازي انجام شد.
در اين مراسم آتشبازي رنگارنگ در فضاي ورزشگاه "آشيانه پرنده" كه وزرشگاه اصلي چين است تقريبا در تمامي بخشهاي مراسم افتتاحيه برپا بود كه توسعه تمدن چين با اختراع باروت را نشان مي داد.
نمايش هاي هنري كه شكوهمندي، زيبايي، جلال و شگفتي هاي زيادي را از خود نشان مي داد يك ساعت به طول انجاميد كه اين نمايش نه تنها صحنه هاي مرموز شرق باستان ، بلكه چهره زنده چين معاصر را مي نماياند و آرزوي خوش مردم چين براي ايجاد يك جهان هماهنگ براي مردم كشورهاي جهان را بازتاب مي داد.
برنامه اول نمايش هاي هنري در آيين گشايش بازي هاي المپيك با نواختن ساز "فوئو" توسط 2008 نوازنده بود كه اين موسيقي باستاني در چين سه هزار سال قدمت دارد.
هنگامي كه اين نمايش به اوج خود مي رسد، بر روي پرده بزرگ در محل برگزاري مراسم گشايش به زبان هاي چيني و انگليسي سخن معروف كنفوسيوس انديشمند نامدار چين باستان به نمايش درمي آيد كه "مقدم دوستان از راه دور موجب شادي بسيار براي ماست". كه در اين هنگام تمامي افراد تماشاچي را به تحسين و تشويق وا مي دارد .
در تهيه شكل لباس يونيفرم رسمي اعطاي جوايز، گواهينامه جوايز، گل اعطاي جوايز و لباس متحدالشكل كاري و موارد ديگر چگونگي نماياندن روحيه المپيك با استفاده از فرهنگ چين در نظر گرفته شد.
علاوه بر اين، در طراحي ورزشگاهها از جمله اشيانه پرنده ورزشگاه ملي چين، مكعب آبي ورزشگاه ملي شنا ،محتواي فرهنگي چين حاكي از اينكه آسمان گرد و زمين چهار گوشه مي باشد، نشان داده شده است.
جين يوان پرفسور مركز تحقيقات المپيك انساني دانشگاه خلق چين معتقد است كه موضوع هماهنگي كه در فرهنگ سنتي چين نهفته است ، مي تواند موضوع ضميمه ارزش روحيه المپيك باشد كه سهم و ميراث تمدن چين براي بازي هاي المپيك است.
افتتاحيه بازي هاي المپيك نه تنها صحنه نمايش تمدن چين بود، بلكه گردهمايي پر شكوه فرهنگي كشورهاي مختلف جهان نيز هست.
در اين دوره بازي هاي المپيك، كميته بين المللي المپيك براي اولين بار پيشنهاد كرد كه نمايشگاه المپيك در پكن برگزار شود. تعدادي از آثار گنجينه المپيك شهر لوزان در پكن به معرض نمايش گذاشته شد .
در اوج نمايش هاي هنري مراسم افتتاحيه ، دو فضانورد از آسمان به زمين فرود آمدند و با انگشت آهسته كليدي را فشار دادند ، بلافاصله يك مدل بزرگ كره زمين از زير زمين استاديوم بيرون آمد . اين مدل كره زمين به قطر 18 متر و وزن 16 تن به 9 حلقه تقسيم شده بود. 58 بازيگر در قسمت هاي مختلف آن راه مي رفتند . اين حركت به مفهوم آن بود كه كره زمين وطن مشترك همه ما انسانهاست.
در قسمت "طبيعت" از اين نمايش هاي هنري، 2008 دانش آموز مدرسه "ووشوي شائو لين" با لباس سفيد به اجراي نمايش مشت زني" تاي جي چوان" پرداختند كه نوعي كونگ فوي چيني است و هدف از انجام تمرينات آن نشاندهنده آرامش ،سكوت و جنبش و غلبه نرمش برسختي است.
اجراي مشت زني تاي جي در نمايش هاي هنري آئين گشايش بازي هاي المپيك پكن نشانگر جايگاه كونگ فو در فرهنگ چين و جهان بوده و همچنين روحيه المپيك مبني بر اهم تر بودن مشاركت از برنده شدن را نشان مي دهد.
سرود اصلي بازي هاي المپيك پكن با عنوان "تو و من" بود كه ليو هوان خواننده معروف چين و سارا برايتمن خواننده معروف انگليسي مشتركأ اجرا كردند . اين سرود موضوع اصلي المپيك "يك جهان، يك رويا" را بيان مي كند كه فرهنگ هاي ملت هاي جهان را در هم آميخته و دوستي شان را تعميق مي كند.
2008 نفر چترهايي را كه روي آنها صورت هاي خندان 2008 كودك از پنج قاره نقش بسته است را باز كردند و در اين هنگام ترقه و آتش بازي بر فراز ورزشگاه آشيانه پرنده نيز 2008 صورت خندان را در آسمان نقش بست.
لي نين ژيمناست معروف چين به عنوان آخرين مشعل دار المپيك آتش را تحويل گرفته و سپس از زمين به فضا به پرواز در آمد و بر روي لبه بام استاديوم ملي چين شروع به دويدن مي كند.
گويي در مسيري نامرئي در هوا مي دود و يك تابلوي نقاشي چيني در اين مسير به آرامي باز مي شود و روي آن به ترتيب صحنه هاي تمامي حركتهاي آتش المپيك از آتن تا پكن نشان داده مي شود و در پايان اين مسير هوايي، لي نين به برج مشعل مي رسد و با آتش زدن فتيله برج غول پيكر مشعل المپيك روشن مي شود.
پس از گشايش بيست و نهمين دور بازيهاي المپيك تابستاني ژاك روگه رئيس كميته بين المللي المپيك اين گردهمايي پرشكوه را "فراموش نشدني" توصيف كرد.
او گفت : آئين گشايش بازيهاي المپيك پكن به حد كافي توان تصور و آفرينش و نيروي حياتي چيني ها را نشان داد.
وي افزود: كل اين آئين متاثر كننده و فراموش نشدني است ، اين هديه گرامي به ورزشكاران سراسر جهان به شمار مي رود .
هين وربروگن رئيس كميته هماهنگي بازيهاي المپيك پكن وابسته به كميته بين المللي المپيك ياد آور شد كه موفقيت آئين گشايش بازيهاي المپيك دلالت بر آنست كه كارهاي سازماندهي مسابقات در آينده نيز موفق خواهد بود .
وي تصريح كرد: صحنه هاي پرشكوه آئين افتتاحيه المپيك پكن از تصورش خارج بوده است و اين شب براي چيني ها و جهانيان در مدت طولاني فراموش نشدني است .
هو جين تائو رئيس جمهور چين هم در آستانه آغاز مراسم افتتاحيه گفت لحظه تاريخي كه منتظرش بوديم در حال فرا رسيدن است.
مراسم گشايش بازي ها كه سه ساعت و نيم طول كشيد، توسط ژانگ يي مو، كارگردان مشهور بين المللي طراحي شده بود و هزاران نفر بخش هاي گوناگون آنرا اجرا كردند.
بيش از ۸۰ رهبر جهان، همراه با ۹۱ هزار تماشاچي در استاديوم آيين هاي پرشكوه را تماشا كردند.
در رقابت هاي المپيك امسال، ورزشكاراني از دويست و چهار كشور جهان حضور دارند.
پيشتر، در ضيافت ناهاري كه به افتخار رهبران و شخصيت هاي خارجي برپا شده بود، هو جين تائو، رييس جمهوري چين، رقابت هاي ورزشي را فرصتي براي جهان ناميد كه همبستگي، دوستي و صلح را بر شالوده روح و معناي المپيك تقويت مي كند.
رهبر چين گفت جهان با فرصت هاي بي سابقه براي توسعه و چالش هاي خطير روبرو است و براي مقابله به آنها به تفاهم و همكاري متقابل نياز است.
در اين ميان، عليرغم كوشش هاي گسترده براي تميز تر كردن هواي پكن با تعطيل كردن كارخانه ها و خارج ساختن خودرو ها از خيابان ها، آلودگي و غبار همچنان ميدان ديد را در اين شهر محدود مي كرد .
رييس كميته بين المللي المپيك گفت چين براي حل اين مشكل هر كاري را كه از نظر انساني امكان دارد انجام داده است.
روز گذشته همچنين، بان كي- مون، دبير كل سازمان ملل متحد از تمام كساني كه در جنگ هستند خواست آتش بس دو هفته اي را در جريان برگزاري مسابقات المپيك رعايت كنند./110
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن