تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل تكنيكال


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: تحليل تكنيكال
تعيين قيمت هدف در تحليل تكنيكال شركت بانك پارسيان: (به تصوير شماره يك توجه كنيد)
در تحليل اخير سهام شركت گفتيم كه در محدوده ۲۲۰ تومان مقاومت خط ميانه چنگال اندرو مقاومت مهمى است اما در روز برخورد قيمت با خط ميانه در محدوده قيمتى ۲۲۰ تومان، شاهد حجم سنگين معاملات بوديم. در محدوده مذكور ارزش معاملات روز سهام شركت به ۳۶ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان رسيد. حجم سنگين تقاضا در هنگام شكست يك مقاومت، به معنى نفوذ قطعى به سطح مقاومتى است چراكه اغلب معامله گران سهام شركت به رشد بيشتر قيمت اعتقاد دارند. از آنجايى كه در بازار حقيقت آن چيزى است كه همه قبول دارند، بنابراين هيچ دليلى براى توقف رشد قيمت وجود ندارد. با شكسته شدن مقاومت مذكور، قيمت سهام شركت وارد باند بالايى چنگال اندرو شد. الگوى چنگال اندروى مذكور، الگوى نسبتا بزرگى است و خوشبختانه حركات صعودى بزرگى توليد مى كند. در حال حاضر قيمت سهام شركت مقاومت ۱۶۱‎/۸ درصد فيبوناچى را درهم شكسته و به مدد طرفداران خود ۲۰۰ درصد فيبوناچى را نيز در محدوده ۲۵۸ تومان خواهد شكست. با شكسته شدن مرز مقاومتى ۲۰۰ درصد فيبوناچى كه معمولا هدف كلاسيك و اصلى قيمت محسوب مى شود، بازار سهام شركت به سوى ۲۳۸‎/۲ درصد فيبوناچى بالا مى رود. معمولا هنگامى كه هيجان بالا است و ۲۰۰ درصد فيبوناچى شكسته مى شود، هدف بعدى ۲۶۱‎/۸ درصد فيبوناچى در نظر گرفته مى شود اما به دليل همپوشانى ۲۳۸‎/۲ درصد فيبوناچى از موج اصلى نزولى ميان مدت و ۲۳‎/۶ درصد فيبوناچى از موج نزولى اصلى بلند مدت، در محدوده قيمتى ۲۸۵ تومان، اين مقاومت از اهميت بالايى برخوردار است. با اين همه در صورت شكسته شدن اين مقاومت، هدف بعدى در محدوده ۲۶۱‎/۸ درصد فيبوناچى در محدوده ۳۰۰ تومان قرار دارد. به دليل جاذبه روانى قيمت ۳۰۰ تومان و حالت قرار گرفتن خط بالايى چنگال اندرو، بهتر است محدوده مقاومتى ۲۸۵ تا ۳۰۰ تومان را به عنوان هدف قيمت در نظر بگيريم. چراكه شيب فعلى صعود باعث تلاقى قيمت و خط بالايى چنگال اندرو در محدوده ۳۰۰ تومان خواهد شد. احتمال اينكه مقاومت ۳۰۰ تومان بطور جدى شكسته شود پايين است و در اين محدوده احتمال ايجاد دوره تصحيح قيمت بسيار بالا است. اسيلاتورهاى شاخص قدرت نسبى و شاخص جريان نقدى، در محدوده هيجان خريد قرار دارند و هيچ نشانه اى از واگرايى در نمودار آنها ديده نمى شود. در نمودار نسبت قيمت به درآمد سهام شركت، هنگام بازگشايى اخير نماد، عدد نسبت قيمت به درآمد تا خط روند صعودى خود افت كرد و حمايت شد. معمولا بر اساس روند P/E و اعمال عايدى سهام شركت در آن به راحتى مى توان قيمت بازگشايى سهام شركت ها را حدس زد. اين طور كه پيدا است بازار به سودآورى صنعت بانكدارى اميدوار است و نسبت قيمت به درآمد بانك پارسيان كه پايين تر ديگر بانك هاى خصوصى بود، روندى صعودى به خود گرفته است. در معاملات اخير سهام شركت، سقف نسبت قيمت به درآمد شكسته شد و قله بالاترى ثبت گرديد. اين احتمال وجود دارد كه در نوسانات صعودى آتى نيز سقف فعلى P/E در محدوده ۵‎/۶ باز هم شكسته شود. از سوى ديگر كف نسبت قيمت به درآمد در محدوده ۴‎/۳ قرار دارد و براى نفوذ به آن بايد خط روند صعودى شكسته شود. تنها زمانى اين اتفاق خواهد افتاد كه اخبار بسيار بد و نگران كننده اى از آينده سود آورى بانك ها برسد كه البته در اين شرايط بسيار بعيد است. ميانگين متحرك ۲۰۰ روزه سهام شركت در محدوده ۱۷۲ تومان قرار دارد و فاصله معنى دار آن تا قيمت، نشان دهنده هيجان بالاى خريد در بازار سهام شركت است.
تعيين قيمت هدف در تحليل تكنيكال شركت بانك كار آفرين: (به تصوير شماره دو توجه كنيد)
نوسانات قيمت سهام شركت بانك كارآفرين در قالب كانال هاى موازى با شيب تقريبا افقى انجام مى شود. كانال هاى مذكور، بازه زمانى بزرگى (بيش از يك سال) دارند و با توجه به پيووت هاى متعددى كه ايجاد كرده اند، بسيار موثق به نظر مى رسند. با ديد ميان مدت، نوسانات قيمت سهام شركت در قالب چنگال اندرو انجام مى شود كه به نوعى ديگر از فرمول كانال هاى قيمت ذكر شده نيز پيروى مى كند. سقف قيمت ۴۰۸ تومان در محدوده ۶۱‎/۸ درصد فيبوناچى ار تصحيح نزول قبلى، ايجاد شده است. ايجاد الگوى Hanging Man و انبرك سقف، در محدوده ۶۱‎/۸ درصد فيبوناچى، درحالى رخ داد كه قيمت از يك سو به خط ميانه چنگال اندرو برخورد كرده و از سوى ديگر به مقاومت يكى از خطوط كانال هاى موازى رسيده است. وجود چندين سيگنال موثق اين چنينى هر تحليل گر تكنيكال واقعى را براى فروش سريع سهام شركت مجاب مى كند. اين در حالى است كه در نمودار نسبت قيمت به درآمد سهام شركت، كانال صعودى مشاهده مى شود و سقف قيمتى ۴۰۸ تومان همراه با رسيدن عدد نسبت قيمت به درآمد، به محدوده مقاومتى بالاى كانال رخ داده است. با اين همه بر اساس روند اصلى و بزرگى كه صعودى است، سقف ۴۰۸ تومان سقفى كوتاه مدت اما بسيار واضح به شمار مى رود. از آنجايى كه تصحيح قيمت تا ۶۱‎/۸ درصد فيبوناچى انجام شده، بازار سهام شركت احتمالا حالت رفت و برگشتى به خود خواهد گرفت. در چنين شرايطى احتمال وقوع يك الگوى ادامه دهنده بسيار بالا است. در باند پايينى چنگال اندرو پيووتى بر خط ميانه كانال پايينى Pitchfork ايجاد شده است. احتمال تقارن در نوسان سهام شركت وجود دارد و بنابراين تلاقى ۳۸‎/۲ درصد فيبوناچى و خط فرضى در وسط باند پايينى چنگال اندرو، مى تواند حمايت كننده سهام شركت باشد. حمايت مذكور در محدوده ۳۷۴ تومان قرار دارد. در صورتى كه در محدوده ۳۷۴ تومان سطح تقاضا رشد نكند و ۳۷۴ تومان شكسته شود، محدوده ۳۶۴ تا ۳۵۳ تومان حمايت بعدى محسوب مى شود. يكى از خطوط حمايتى كانال هاى موازى در وسط باند حمايتى ۳۶۴-۳۵۳ تومان قرار دارد و با توجه به Range بودن بازار احتمال افت تا ۳۵۳ تومان نيز وجود دارد. بنابراين احتمال ايجاد الگوى مثلث در نمودار سهام شركت بسيار بالا است كه البته نشانه اى از صعود آتى قيمت ها است.
تعيين قيمت هدف در تحليل تكنيكال شركت تايدواتر خاورميانه: (به تصوير شماره سه توجه كنيد)
همانطور كه در تحليل قبلى سهام شركت تايدواتر اشاره كرديم، بازگشايى نماد معاملاتى بالاتر از خط ميانه چنگال اندرو انجام شد. در چنين حالتى، قيمت به سوى خط قبلى كانال برخواهد گشت و با افزايش هيجان به همان ميزانى كه از خط پايينى فاصله داشته از خط بالايى، بالاتر خواهد رفت. اين اتفاق دقيقا افتاد و حال قيمت سهام شركت دوباره به فضاى داخل كانال بالايى Pitchfork برگشته است. بنابراين فرض بر اين است كه به همان ميزانى كه قيمت در بالاى كانال گسترش يافته در داخل كانال نفوذ كند. با چنين فرضى قيمت سهام شركت بايد تا ۶۱‎/۸ درصد فيبوناچى در محدوده ۸۱۶ تومان افت كند. اما شرايط فعلى ممكن است اجازه افت نرمال را به قيمت ندهد چراكه در نمودار نسبت قيمت به درآمد سهام شركت، مرتبا خط روند صعودى، شيب تند ترى به خود مى گيرد و عدد نسبت قيمت به درآمد به حمايت صعودى ترين خط روند، بسيار نزديك است. شكسته شدن هر يك از خطوط فيبوناچى مى تواند با شكسته شدن يكى از خطوط بادبزن ايجاد شده در نمودار P/E همراه باشد. اگر حمايت ۸۴۰ تومان به پايين شكسته شود، قيمت سهام شركت به ۸۱۶ تومان خواهد رسيد. رسيدن قيمت به ۸۱۶ تومان باعث برخورد كندل هاى قيمت به ميانگين متحرك ۵۵ روزه خواهد شد و حمايت شدن سهام شركت در اين محدوده به تند تر شدن شيب صعود در نمودار قيمت خواهد انجاميد. با ديد بلند مدت در محدوده ۱۱۵۰ تومان مقاومتى وجود دارد كه به نظر مى رسد نوسانات قيمت در نهايت اين هدف را نشانه رفته اند. در چند حركت گذشته انديكاتور RSI، ناتوانى براى ورود به مرز بالاى ۷۰ مشاهده شد، اما احتمالا در صعود آتى قيمت، مرز ۷۰ در نمودار RSI به بالا شكسته خواهد شد. با اينكه نوسانات قيمت سهام شركت براى نوسانگيرى بسيار مطلوب است اما صنعت حمل و نقل جزء سهام پيشرو نيست و در صورت تمايل به سرمايه گذارى، نبايد مبلغ بزرگى از سرمايه تان را به اين صنعت اختصاص دهيد.
تعيين قيمت هدف در تحليل تكنيكال شاخص صنعت مواد و محصولات دارويى: (به تصوير شماره چهار توجه كنيد)
در سقف نمودار شاخص صنعت دارويى، الگوى كنج هم جهت با روند مشاهده مى شود. معمولا در روند صعودى، پس از ايجاد چنين الگويى، افت سنگينى ايجاد مى شود. زيرا قدرت صعودى بازار تحليل مى رود و با اينكه هر بار سعى مى كند سقف بالاترى ايجاد كند اما سقف ايجاد شده فاصله كمى از سقف قبلى دارد. در صنعت دارويى نيز چنين اتفاقى رخ داده و پس از آن بازار با سرعت و شيب تندى در حال نزول است. خط روند حمايتى در نمودار MFI نيز به پايين شكسته شده و عدد انديكاتور به مرز هيجان فروشندگى وارد شده است. اين در حالى است قبل از اين اتفاق عدد انديكاتور RSI به مرز هيجان فروش وارد شده بود. در طول سقف ايجاد شده توسط الگوى كنج هم جهت با روند، حجم معاملات روند كاهشى محسوسى را به نمايش گذاشت. چنين واگرايى واضحى سيگنال بسيار مهمى براى خروج از صنعت دارو در اواسط ارديبهشت ۱۳۸۷ بوده است. اما با توجه به موقعيت بنيادى مناسب شركت هاى اين صنعت، افت شاخص دارويى كم كم پايان پذيرفته و شركت هاى پيشرو اين صنعت با تقاضاى هيجانى مواجه مى شوند.با اينكه موقعيت بنيادى مناسب است، اما هنوز زمان خريد فرا نرسيده. بهترين سيگنال زمانى است كه از هر دو روش تكنيكال و فاندامنتال (تكنوفاندامنتال) سيگنال تاييد گرفته شود. هنوز به لحاظ تكنيكال سيگنالى براى ورود به بازار سهام دارويى صادر نشده است و احتمالا مى توان خريد را در قيمت هاى پايين ترى انجام داد و يا از خواب سرمايه جلوگيرى كرد.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن