تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805547971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در مراسم روز خبرنگار: يك موي خبرنگاران ايراني را با غول هاي خبري دنيا عوض نمي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: رئيس جمهور در مراسم روز خبرنگار: يك موي خبرنگاران ايراني را با غول هاي خبري دنيا عوض نمي كنيم
رئيس جمهور تأكيد كرد: ما يك موي خبرنگاران خود را حتي اگر منتقد احمدي نژاد باشند با غول هاي عرصه اطلاع رساني جهاني عوض نمي كنيم.
احمدي نژاد در اين نشست صميمي كه گفته مي شود كه به دعوت رسمي رئيس جمهور بيش از 600 نفر از خبرنگاران و مسئولان روزنامه ها، خبرگزاري ها و رسانه ملي و همچنين رسانه هاي خارجي گردهم آمده بودند، در بدو ورود در مقابل تمثال شهيد صارمي به مقام شامخ وي و ديگر شهداي عرصه رسانه و خبر اداي احترام كرد و پس از قرار گرفتن در پشت تريبون به ايراد سخن در راستاي منزلت خبر و خبررساني و بويژه خبرنگاران پرداخت و از آن ها به عنوان پيام آوران راستي و درستي ياد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها وي با اشاره به رشادت ها و جانفشاني هاي فعالان عرصه اطلاع رساني و خبر در كشور، افزود: ما يك موي امثال شهيد صارمي و خبرنگاران فعال اين مرز و بوم را كه در راه اطلاع رساني فعال هستند با هزاران هزار لشكر پيام رسان در جبهه شيطاني عوض نمي كنيم.
وي اظهار داشت: با وجود اينكه بنابر اظهارات بسياري از فعالان عرصه رسانه اي كشور، بيشترين هجمه ها و ميزان نقادي در دولت نهم صورت گرفته، اما كمترين ميزان شكايت عليه اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتي از سوي دولت انجام شده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه امسال روز خبرنگار مصادف با ولادت با سعادت امام سجاد(ع) است، اظهار داشت: از كليه دستگاه هاي دولتي كه احياناً از برخي رسانه ها شكايت كرده اند مي خواهم نسبت به بازپس گيري شكايت خود با توجه به اين تقارن مبارك اقدام كنند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه هيچ انساني بدون رابطه مستمر و عميق با خدا نمي تواند به قله هاي كمال برسد، گفت: رسانه ها برقرار كننده ارتباط بين انسان ها هستند و اين ارتباط لازمه كمال انساني و تعالي جامعه بشريت است. رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه عصر ارتباطات شامل دو بخش امكانات و تجهيزات و نحوه انتقال پيام است گفت: پيام مي تواند حامل صفا، صميميت، رشد و تعالي باشد و برعكس مي تواند سركوب كننده همه استعدادهاي الهي انسان باشد. وي با بيان اينكه رسانه ها مي توانند الهي و يا شيطاني باشند، گفت: امروز يك سطربندي آشكار در دنيا در اين عرصه ايجاد شده است.
رئيس جمهوري افزود: قدرت هاي بزرگ از ابزار رسانه براي سلطه بر بشريت، تحقير انسان، سركوب استعدادهاي الهي، ايجاد جنگ و كينه و فاصله سنگين طبقاتي استفاده مي كنند. احمدي نژاد اضافه كرد: رسانه هاي الهي براي عدالت، حق طلبي، صلح و پاكي و حقوق انسان ها مجاهدت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه امروز در عرصه اطلاع رساني كسي نمي تواند بي طرف باشد، گفت: رسانه هاي الهي انسان را به سمت كمال و رسانه هاي شيطاني انسان را به سمت انحطاط سوق مي دهند.
رئيس جمهوري اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم كه امروز جامعه خبري در ايران به سمت پيام صلح و عدالت، كمال و عشق گام برمي دارد هر چند كه مي دانيم در اين راه نواقصي وجود دارد و در گوشه و كنار بداخلاقي هايي را شاهد هستيم.
احمدي نژاد افزود: معتقدم جامعه رسانه اي ايران در محتواي پيام و جهت گيري آن در دلسوزي و عشق به انسان ها در همه دنيا بي نظير است و در مقابل جبهه شيطاني قد علم كرده است.
كار خبرنگاري
شبيه كار پيامبران است
وي در بخش ديگري از سخنان خود كار خبرنگاران را شبيه كار پيامبران در روشنگري جامعه دانست و گفت: جريان دقيق اطلاع رساني باعث كمال، نشاط و رشد و تعالي بشريت مي شود.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود گفت: ما به مانند يك خانواده بزرگ هستيم كه ممكن است در داخل مشكلاتي داشته باشيم ولي در عرصه خارجي بايد عين واقعيت ها را براي توسعه و رونق كشور بيان كنيم.
به گفته وي، نقش كار اطلاع رساني در اين زمينه بسيار مهم است چرا كه وظيفه داريد در عين وجود برخي اختلاف نظرها در داخل، واقعيت ها و توانمندي هاي كشور را براي دنياي خارج بيان كنيد.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش رسانه هاي غربي براي غير واقعي نشان دادن توان، استعداد، ظرفيت و زيبايي هاي ايران گفت: اگر ما بتوانيم از طريق رسانه ها توانمندي ها و استعدادهاي فراوان كشورمان را به گوش جهانيان برسانيم به طور يقين ديدگاه و نوع نگاه بسياري از مردم كشورها نسبت به كشورمان عوض خواهد شد.
وي افزود: امروز مأموريت ما اين است كه ايران را با همان چهره زيبا و توانمند به جهانيان معرفي كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به موفقيت هاي بدست آمده در عرصه اطلاع رساني براي كشورمان به هنگام حضور و سخنراني وي در دانشگاه كلمبيا، گفت: در آنجا بخشي از فرهنگ ايراني اسلامي به نمايش گذاشته شد و اين كار توسط رسانه ها صورت گرفت.
پيش از سخنان رئيس جمهوري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، تعدادي از مديران روزنامه ها و خبرگزاري ها و همچنين تعدادي از خبرنگاران فعال در حوزه هاي مختلف سياسي و اجتماعي ديدگاه و مسايل و مشكلات حرفه اي عرصه كار خبري در كشور را در حضور رئيس جمهور بيان كردند. سه نفر از خبرنگاران جانباز فعال در رسانه ها و مطبوعات كشور به نمايندگي از ديگر جانبازان خبرنگار عرصه دفاع مقدس از دست رئيس جمهوري لوح تقدير و هدايايي را دريافت كردند.
دعايي: صفار هرندي شايسته ترين فرد
براي وزارت ارشاد هستند
مدير مسئول روزنامه اطلاعات گفت: اگر رسانه ها رسالت خود را به درستي انجام ندهند، در امانت خيانت كرده اند و ما بايد به پيروي از بزرگان دين مان راويان صادق اخبار باشيم.
سيدمحمود دعايي با بيان اينكه رسالت خود را به درستي انجام ندهند، در امانت خيانت كرده اند گفت: ما بايد به پيروي از بزرگان دين مان راويان صادق اخبار باشيم.
وي به خاطره اي از تحريف سخنانش توسط يكي از رسانه ها اشاره كرد و با تاكيد بر تلاش وزارت ارشاد در جهت سالم سازي فضاي رسانه ها افزود: از ابتدا هم گفتم و اكنون هم معتقدم آقاي صفارهرندي شايسته ترين فرد براي وزارت ارشاد هستند، چون ما ايشان را از جنس خودمان و يكي از دلسوختگان عرصه خبر مي دانيم كه با سعه صدر و تحمل كارها را پيگيري مي كنند.
دعايي در ادامه سخنانش چند گلايه را از رئيس جمهور مطرح كرد و اظهار داشت: آقاي رئيس جمهور، به نظر مي رسد دسترسي به شما سخت است و معمولاً در بين نزديكان كاري شما فقط دو نفر به راحتي قابل دسترسي هستند و حتي بعد از آقاي الهام بنده هنوز موفق به ملاقات با رئيس دفتر شما نشدم اگر چه فقط در برخي مناسبت ها توانستيم شما را زيارت كنيم ضمن اينكه ما هميشه شرمنده الطاف شما بوده ايم.
وي با اشاره به سخنراني رئيس جمهور در دانشگاه كلمبيا افزود: شما آن توطئه سهمگين را به قدري زيبا به خودشان برگردانديد كه حد نداشت؛ شما در آنجا گفتيد كه من دانشگاهي هستم و به آنها حرمت اهل علم را گوشزد كرديد.
مقدم فر: وجود سعه صدر
لازمه مسئولان اجرايي است
مديرعامل خبرگزاري فارس هم در نشست صميمي خبرنگاران با رئيس جمهوري گفت: شرط برقراري تعامل سازنده دولت با رسانه ها وجود سعه صدر لازم مسئولان اجرايي است. حميدرضا مقدم فر گفت: در حالي كه زيرساخت هاي ارتباطي جديد، زمينه انتشار عمومي اخبار نادرست، تحريف آميز، شايعات و هرزنويسي را تسهيل كرده است، از مسئولان كشور خصوصاً دولت محترم انتظار مي رود حمايت بيشتري از فعاليت هاي قانونمند و شناسنامه دار در عرصه رسانه اي قائل شوند. استمرار و ارتقاي حمايت هاي دولت از رسانه ها خصوصاً خبرگزاري هاي اصلي كشور كه منشأ و منبع اصلي توليد اخبار مطبوعات محسوب مي شوند، يك امر ضروري و استراتژيك است.
وي گفت: توليد و انتشار خبر، نوعي آگاهي بخشي در جامعه است و از اين رو، خبرنگاري از جمله شئون مهم اجتماعي است كه حفظ قداست اين شان و منزلت خبرنگاران حائز اهميت فراوان است.
مديرعامل خبرگزاري فارس گفت: يكي از انتظارات رسانه ها و خبرگزاري هاي كشور از مسئولان محترم به ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت امور خارجه، حمايت مادي و سياسي براي توسعه فعاليت خبرگزاري هاي داخلي در خارج از مرزهاست تا نگاه درون گراي رسانه اي را با توجه به نفوذ روزافزون پيام هاي فرهنگي انقلاب در عرصه جهاني و نيز ضرورت مقابله با هجمه هاي رسانه اي نظام سلطه، به نگاهي برون گرا و رقابتي تبديل كنيم. خوشبختانه گام هاي اوليه در اين خصوص آغاز شده و اميد مي رود با تداوم و تقويت اين روند، به زودي شاهد گسترش فعاليت و تأثيرگذاري رسانه هاي ايراني در اقصي نقاط جهان باشيم.
دژاكام: روزنامه هاي حامي دولت
از انگشتان يك دست هم
كمتر است
تقي دژاكام خبرنگار از ديگر ميهمانان اين نشست بود كه در سخنان كوتاهي با مقايسه فعاليت رسانه ها در دولت نهم با دولت هاي قبلي گفت: دولت هاي سازندگي و اصلاحات با تحكيم پايه هاي خود توسط مطبوعات و احزاب، توانستند به حيات خودشان ادامه دهند، اما امروز در بين 46 روزنامه، تعدادي كمتر از انگشتان يك دست از رئيس جمهور و دولت حمايت مي كنند.
وي ادامه داد: در برخي موارد كارهايي كه در دستور كار تمام دولت هاي گذشته بوده، اما جسارت انجام دادن آن را نداشته اند، اين دولت وارد عمل شد و آن كارها را انجام داد. اما همان آنان اكنون به اسم منتقد وارد عمل شده اند و نه به عنوان انتقاد كارشناسي، بلكه با تعابيري همچون عوام زدگي و يا پوپوليسم اين دولت را متهم مي كنند. دژاكام از رئيس جمهور گلايه كرد و گفت: سؤال من اين است كه چرا رئيس جمهور با مواردي كه برخي مطبوعات فقط به دنبال لجن مال كردن دستاوردها و خدمات هستند، برخورد نمي كند و من از اين سعه صدر بيش از اندازه انتقاد دارم.
اين روزنامه نگار به وجود آمدن خبرگزاري ها را امري مبارك دانست، اما در عين حال تاكيد كرد: متأسفانه با بوجود آمدن خبرگزاري ها، خبرنگاران مطبوعات در حال فاصله گرفتن از توليد خبر هستند در حالي كه بايد تلاش شود كه روزنامه ها توليدكنندگي خود را از دست ندهند.
سفر به مشهد با خانواده
براي خبرنگاران
بنابراين گزارش در پايان اين مراسم مجري برنامه اعلام كرد كه از طرف رئيس جمهور سفر مشهد به عنوان هديه به خبرنگاران حاضر در جلسه و خانواده هاي آنان اعطا مي شود. رئيس جمهور هم در بخشي از سخنانش با اشاره به موضوع هديه روز خبرنگار به خبرنگاران كه سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است خطاب به الهام سخنگوي دولت گفت: براي اين سفر خبرنگاران امكانات اياب و ذهاب، محل اسكان و غذاي خوب در نظر بگيريد.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن