تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803908267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوازدهمين كنگره سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي برگزار شد محمد سلا متي: موفقيت اصلا ح طلبان در گرو وحدت آنهاست


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: دوازدهمين كنگره سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي برگزار شد محمد سلا متي: موفقيت اصلا ح طلبان در گرو وحدت آنهاست
دوازدهمين كنگره سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در سالن اجتماعات مسجد اميرالمومنين برگزار شد.
در اين كنگره تعدادي از شخصيت ها و دبيران كل احزاب همچون محمدخاتمي، عبدالواحدموسوي لاري، موسوي خوييني ها، محمدرضا عارف، مرتضي حاجي، معصومه ابتكار، عبدالله نوري، حسين موسوي تبريزي، اسحاق جهانگيري، ابراهيم يزدي، محسن ميردامادي، محمدرضا خاتمي، سعيد حجاريان، غلامحسين كرباسچي، الهه كولايي، هادي خانيكي و برخي ديگر از چهره هاي سياسي حضور داشتند.
به گزارش «ايلنا» علي باقري، رئيس ستاد برگزاري كنگره در ابتدا با تاكيد بر اينكه كنگره احزاب سياسي بايد مكاني براي گرد هم آمدن همه انديشمندان باشد، تصريح كرد: در سازمان مجاهدين، بنا را بر اين گذاشته ايم كه از همه بزرگان جناح ها، فارغ از سلايق سياسي شان دعوت كنيم تا به نشانه همفكري اصحاب سياسي حول دفاع از اصل تحزب، امكان سياست ورزي قانوني و مسالمت آميز را فراهم كنيم و اصرار داريم در حد توان اين منطق را فراتر از سلايق سياسي جا بيندازيم.
باقري همچنين با ياد كردن از مرحوم توسلي و مرحوم بورقاني از خدمات آنها تقديركرد و با اظهار تاسف از زنداني شدن عمادالدين باقي و هادي قابل، گفت: اميدوارم در كنگره سال آينده مجبور به يادآوري نام دوستان همفكر نباشيم و از حضور آنها در كنگره بهره ببريم.
دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: تنها راهي كه اصلاح طلبان هم اكنون پيش روي خود دارند تا مسير امور را به سمت اصلاح هدايت كنند، انتخابات است.
دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب احزاب را موجب تحرك سياسي در جامعه قلمداد كرد و با اشاره به نحوه برخورد دولت نهم با احزاب اظهار داشت: احزاب و گروه هاي سياسي به عنوان نهادهاي مدني و دموكراسي, كه تحرك سياسي در جامعه معمولا با فعاليت آنها توام است، كاملا مورد بي مهري دولت قرار گرفته اند. اظهارات حاكي از نفي تحزب، ندادن مجوز انتشار نشريه به برخي احزاب رقيب و منتقد، عدم پذيرش نمايندگان احزاب براي نظارت بر سر صندوق هاي راي در انتخابات, برخي از برخوردهاي منفي و ضد حزبي دولت را نسبت به احزاب روشن مي سازد.
وي در ادامه به وضعيت مطبوعات هم اشاره كرد وگفت: جامعه مطبوعاتي كشور، تحت سيطره رويكرد تمركزگرا و ضد آزادي توام با سو »ظن شديدي نسبت به مطبوعات جناح رقيب و منتقدان سياسي, يكي از دشوارترين شرايط فعاليت مطبوعاتي را در دوران پس از انقلاب پشت سر مي گذارد. به رغم اين كه قانون اساسي اصل را بر آزادي فعاليت مطبوعاتي و فرهنگي براي نيروهاي منتقد سياسي كاملا متوقف و به امري ناممكن بدل گشته است.
دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب در بخشي ديگر از سخنانش با انتقاد از سياست خارجي دولت نهم به نتايج حاصله از سياستي كه آن را «سياست تهاجمي» ناميد پرداخت و گفت: دولت نهم با اتخاذ سياستي تحت عنوان ايجاد تحرك و خلاقيت درعرصه ديپلماسي و برخورد از موضع اقتدار با جهان و به عبارت ديگر «سياست تهاجمي» وبا قرار دادن تمام مناسبات خارجي در سبد مساله هسته اي، مسيري را انتخاب كرد كه تصويب سه قطعنامه ظرف سه سال اخير از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران و به دنبال آن تحريم هاي رسمي و غيررسمي اقتصادي ايران، قطع روابط همكاري اكثر بانك هاي معتبر جهان با ايران از جمله آنها بود.
وي همچنين به دستاوردهاي اقتصادي دولت نهم اشاره كرد و با مقايسه عملكرد دولت نهم با دولت محمد خاتمي در زمينه مسائل اقتصادي گفت: حجم نقدينگي كه در سال 83 معادل 68 هزار ميليارد ريال بوده در سال هاي 84 ، 85 و 86 به ترتيب به 92، 128 و 168 هزار ميليارد ريال افزيش پيدا كرد. هزينه هاي جاري دولت از 221 هزار ميليارد ريال در سال 83 به حدود 500 هزار ميليارد ريال در سال 86 افزايش پيدا كرد. علاوه بر اقدامات فوق كه تاثير چشم گيري در افزايش تورم داشته است، انحراف سرمايه گذاري از توليد به سمت احتكار زمين و مسكن، افزايش مضاعف قيمت آنها را موجب گرديد و از اين راه پولدارها، پ12ولدارتر شده و آرزوي بي پولي كه براي تهيه مسكن از بين رفت.
دبير كل سازمان مجاهدين انقلاب در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت اصلاح طلبان اشاره كرد و اظهار داشت: تنها راهي كه اصلاح طلبان هم اكنون پيش روي خود دارند تا مسير امور را به سمت اصلاح هدايت كنند صرفا انتخابات است. از اين رو اصلاح طلبان بايد به انتخابات رياست جمهوري آينده به مثابه فرصتي مغتنم براي نجات كشور از وضعيت نگران كننده كنوني بنگرند.
وي با بيان اينكه چنين نگرشي به انتخابات اقتضائات و الزاماتي دارد كه به نظر ما, اصلاح طلبان بايد آنها را در راهبرد انتخاباتي خويش ملحوظ دارند، گفت: اصلاح طلبان بايد با هدف پيروزي وارد انتخابات رياست جمهوري آينده شوند، آنها بايد رفتار انتخاباتي خود را به گونه اي سامان دهند كه حتي المقدور ضمن حفظ اصول اصلاح طلبانه، صحنه رقابت ناعادلانه انتخاباتي را تا دستيابي به پيروزي مديريت كنند.
سلامتي افزود: كانديداي اصلاح طلبان بايد چهره اي باشد كه ضمن نمايندگي ديدگاه ها و مطالبات اصلاح طلبان، رد صلاحيت وي به دليل تحميل هزينه سياسي سنگين بر اقتدارگرايان عملا منتفي باشد و در صورت رد صلاحيت وي، مشروعيت انتخابات نزد افكار عمومي مخدوش و خروج اصلاح طلبان از صحنه انتخابات بدون كمترين هزينه سياسي ممكن گردد.
وي ادامه داد: كانديداي اصلاح طلبان بايد از چنان مقبوليت و محبوبيتي درميان گروه هاي اصلاح طلب برخوردار باشد كه موجب ائتلاف ميان ايشان و نيز حضور وي در عرصه انتخابات حتي المقدور تعدد و تكثر كانديدا در اين جناح را منتفي سازد و از چنان ظرفيت و مقبوليتي دراقشار مختلف جامعه برخوردار باشد كه بتواند دربخش بي تفاوت و مياني جامعه انگيزه لازم را براي شركت در انتخابات ايجاد كند و با اين ترتيب با افزايش مشاركت جامعه در انتخابات , آثار منفي ناشي از تقلبات و اعمال نفوذهاي احتمالي در انتخابات را به حداقل برساند.
سلامتي اظهار داشت:كانديداي اصلاح طلبان بايد از چنان وجهه و اعتبار بين المللي برخوردار باشد تا پس از انتخاب با برخورداري از حمايت افكار جهاني در كوتاه مدت قادر به ارتقاي جايگاه ايران در عرصه جهاني، حل بحران كنوني و خارج ساختن پرونده ايران از شوراي امنيت و پايان دادن به وضعيت بلاتكليف كشور باشد.
وي ادامه داد: بي ترديد موفقيت اصلاح طلبان در گرو وحدت آنهاست. لذا اصلاح طلبان بايد اين مهم را در اولويت دستور كار خود قرار داده و بر اين اساس مواضع و مناسبات خود را تنظيم نمايند.
سلامتي در پايان سخنان خود محدود و پاسخگو كردن قدرت را از جمله ابزار رسيدن به اهداف انقلاب دانست و گفت: پيگيري اهداف انقلاب و مطالبات حق طلبانه مردم در گرو استمرار و اصرار احزاب، گروه ها و مردم به تن دادن مسوولين و دست اندركاران به اجراي قانون اساسي و عمل در چارچوب قانون است. تحقق چنين هدفي، ضرورت نظارت مستمر مردمي را طلب مي كند.
در اين كنگره اعضاي شوراي مركزي اين سازمان انتخاب شدند.
اعضاي جديد شوراي مركزي اين سازمان عبارتند از: بهزاد نبوي، محسن آرمين، محمد سلامتي، سيدمصطفي تاج زاده، نوروزي، علي باقري، فيض الله عرب سرخي، قدياني، هاشم هدايتي، عبدالله ناصري، محسن تركاشوند، محمدعلي توفيقي، اميرحسين مهدوي، مسعود سپهر، تحققي.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن