تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قدم به قدم تا المپيك - كشتي فرنگي گذر از طلسم 36 ساله با پنج ملي‌پوش پراميد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قدم به قدم تا المپيك - كشتي فرنگي گذر از طلسم 36 ساله با پنج ملي‌پوش پراميد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - كشتي

سرانجام پس از سال‌ها كه كشتي فرنگي ايران در المپيك بدون مدال مانده است، همگان چشم به درخشش پنج فرنگي‌كار پر اميد در المپيك پكن دارند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، كشتي فرنگي در طول تاريخ تنها صاحب دو مدال المپيك شده است كه بر خلاف تاريخچه اين رشته، فرنگي‌كاران مي‌توانند به اندازه تعداد مدال‌هاي 48 سال قبل و حتي بيشتر از آن صاحب افتخار شوند.

محمد پذيرايي در المپيك 1960 رم صاحب مدال برنز شد تا اولين مدال‌آور المپيكي كشتي فرنگي لقب بگيرد. 12 سال طول كشيد تا مدال پذيرايي تكرار شود و اين بار رحيم علي آبادي در المپيك 1972 مونيخ مدال نقره را بر سينه زد. پس از آن كشتي فرنگي ركود عجيبي در المپيك‌ها داشت و 36 سال است كه بي‌مدال مانده است. از سال 2005 كشتي فرنگي ايران در جهان نفس دوباره‌اي كشيد و در سه سال گذشته صاحب سه طلا، يك نقره و سه برنز شده است تا ديگر ايران در كشتي فرنگي زنگ تفريح نباشد و در المپيك يكي از رقيبان قدرتمند به شمار رود.

*** كشتي فرنگي با پنج سهميه اما پر اميد

تيم ملي كشتي فرنگي در مسابقات جهاني باكو موفق‌تر از آزاد بود و با سه مدال صاحب سه سهميه شد. در 55 كيلوگرم حميد سوريان براي سومين سال متوالي مدال طلا گرفت تا يكي از شانس‌هاي مسلم مدال طلاي كاروان ايرانت محسوب شود. سامان طهماسبي در 84 كيلو و قاسم رضايي در 96 كيلو نيز بر سكوي سوم جهان ايستادند و در المپيك مي‌توانند شگفتي‌ساز شوند.

پس از اين سه سهميه، مسعود هاشم‌زاده با قهرماني در مسابقات آسيايي كره در سنگين‌وزن، جواز حضور در المپيك را گرفت و در 66 كيلو نيز علي محمدي از مسابقات گزينشي رم با دست پر برگشت تا با مدال نقره پنجمين و آخرين سهميه كشتي فرنگي را صاحب شود.

** تمرين فرنگي‌كاران

پس از تمرين تيم آزاد، نوبت به فرنگي‌كاران مي‌رسد كه منظم‌تر و بي‌حاشيه‌تر به چشم مي‌آيند و پنج ملي‌پوش المپيكي بر روي پنج تشك با حريفان تمريني خود دست و پنجه نرم مي‌كنند. فنون پرتابي از جمله كول‌انداز، فن كمر و پيچ كمر برنامه اصلي فرنگي‌كاران در اين جلسه تمريني را تشكيل مي‌دهد كه البته پيش از آن رضا سيم‌خواه سرمربي تيم، جزئيات تمرين را روي تخته نوشته است.

** برنامه رقابت‌هاي كشتي‌گيران در پكن

حميد سوريان سه‌شنبه 22 مردادماه به عنوان اولين ملي‌پوش كشتي در وزن 55 كيلوگرم به روي تشك مي‌رود.

در روز پنجم بازي‌هاي المپيك(چهارشنبه 23 مردادماه) علي محمدي ملي‌پوش وزن 66 كيلوگرم با حريفان مبارزه مي‌كند. پنج‌شنبه 24 مرداد ماه نيز سامان طهماسبي، قاسم رضايي و مسعود هاشم‌زاده به ترتيب در اوزان 84، 96 و 120 كيلوگرم كشتي فرنگي مبارزه مي‌كنند.

انتهاي پيام
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن