تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821151052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از كاهش ارسال SMS تا استيضاح وزير


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: از كاهش ارسال SMS تا استيضاح وزير
اين درحالي است كه براساس آمار موجود تعداد پيام هاي كوتاه ارسالي در عيد مبعث نسبت به عيد سعيد فطر با كاهش قابل توجهي مواجه بود.
طرح افزايش تعرفه پيام كوتاه لاتين از ابتداي تيرماه سال جاري به مرحله اجرا گذاشته شده و براساس اظهارات مسوولان وزارت ارتباطات مردم از همان نخستين روزهاي اجراي اين طرح استقبال شايان توجهي نسبت به استفاده از پيام كوتاه فارسي كه تعرفه آن با شعار حمايت از زبان فارسي كاهش يافته بود، كرده اند. اين درحالي است كه براساس آمار موجود تعداد پيام هاي كوتاه ارسالي در عيد مبعث نسبت به عيد سعيد فطر با كاهش قابل توجهي مواجه بود. به گزارش فارس، در سال گذشته 90 ميليون پيامك در شب و روز عيد سعيد فطر، حدود 146 ميليون پيام هاي كوتاه همزمان با شب و روز عيد قربان و شب يلدا و حدود 147 ميليون پيام كوتاه تلفن همراه به مناسبت عيد سعيد غديرخم در شبكه همراه اول ارسال شده بود و در اولين روز نوروز امسال نيز مشتركان همراه اول ركورد ارسال 200 ميليون پيام هاي كوتاه را شكسته بودند كه با احتساب هر پيام كوتاه 134 ريال در سال گذشته مخابرات حدود هشت ميليارد و 160 ميليون تومان درآمد داشته است اما اين رقم در ماه جاري و عيد مبعث به 67 ميليون رسيد كه روند نزولي محسوسي داشته است. برخي كارشناسان گران شدن بهاي پيام انگليسي را يكي از دلايل اصلي اين كاهش مي دانند.
به گفته اين كارشناسان مشتركان همراه اول عادت به ارسال پيام هاي كوتاه فينگليش (گفتار فارسي با نوشتار انگليسي) كرده اند و بسيار سخت بوده كه ذائقه آنها تغيير كند.
اين كارشناسان معتقدند با روند تغيير و گران شدن پيام هاي كوتاه انگليسي و عدم رغبت و استقبال جدي از نرم افزار پيام كوتاه فارسي بسياري از مشتركان همراه اول به سمت خريد سيم كارت ديگر اپراتور ها براي ارسال پيام كوتاه اقدام كرده اند.
خبر ديگري كه در صدر اخبار حوزه آي تي هفته جاري قرار داشت، طرح استيضاح وزير ارتباطات بود كه براي اولين بار توسط رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در گفت وگو با خبرنگار« سرمايه »مطرح شد.سليمان جعفرزاده با بيان اينكه طرح استيضاح محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در 15 بند تهيه شده، افزود: «اين طرح به امضاي 30 نماينده مجلس رسيده است.»
وي اظهار مي دارد كه بررسي نحوه هزينه وجوه خارج از شمول در اختيار مديران، نحوه عملكرد اجراي پروژه ها و انجام هزينه ها در مركز مخابرات ايران، تحقق نيافتن برنامه هاي ارائه شده توسط وزير ارتباطات در زمان كسب راي اعتماد مجلس، ناتواني در اجراي سياست هاي دولت الكترونيك، پايين بودن كيفيت اينترنت در ايران و بررسي نحوه محاسبه قيمت تمام شده هزينه تلفن ثابت و همراه و اعمال آن در محاسبات بودجه شركت هاي مخابرات تابعه وزارتخانه از محورهاي طرح استيضاح وزير ارتباطات است. گفتني است طراحان طرح مذكور بيشتر از نمايندگان شمال غرب كشور هستند.
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن