تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812965034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اخبار كوتاه اقتصادي
اطلاعيه ستاد طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور
ضمن تقدير و تشكر از استقبال هموطنان عزيز در طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار بدينوسيله به اطلاع خانوارهاي يك دو و سه نفره مي رساند دريافت پرسشنامه هاي خانوار ياد شده بمدت 2 روز تمديد شد . لذا خانوارهاي فوق مي توانند تا تاريخ 87 05 18 به پايگاههاي تعيين شده مراجعه و پرسشنامه هاي خود را تحويل ماموران آمارگير دهند . لازم به ذكر است خانوارهاي چهار نفره مي توانند از روز شنبه 87 05 19 به پايگاههاي تعيين شده مراجعه نمايند .
افتتاح واحد يوتيليتي پالايشگاه 9 و 10 پارس جنوبي
با افتتاح واحد يوتيليتي پالايشگاههاي فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي كه صبح ديروز توسط معاون وزير انجام شد مراحل لازم براي پيش راه اندازي اين پالايشگاهها و تقويت شبكه گاز رساني كشور انجام شد. مديرعامل شركت ملي نفت گفت : بخشي از واحدهاي يوتيليتي ـ آب برق بخار ـ راه اندازي شده براي اولين بار در كشور طراحي شده است و اجراي اين پروژه به عنوان ساخت داخلي يك افتخار ملي به شمار مي رود . جشن ساز همچنين گفت : به زودي اجراي فازهاي 19 20 و 21 به پيمانكاران داخلي واگذار خواهد شد . به گزارش فارس بخش يوتيليتي مجموعه اي از مشتمل بر 6 دستگاه ديگ مولد بخار 3 دستگاه كمپرسور هوا 4 پمپ تزريق آب دريا به پالايشگاه است .
ابلاغ 700 ميليارد تومان براي اجراي طرح هاي آبرساني از هفته آينده
پس از تصويب لايحه 4500 ميليارد توماني از سوي مجلس براي مقابله با خشكسالي توزيع 700 ميليارد تومان براي اجراي طرح هاي آبرساني در استان ها به پايان رسيده و هفته آينده ابلاغ خواهد شد.
به گزارش فارس تاكنون 450 ميليارد تومان براي انجام طرح هاي اضطراري مقابله با خشكسالي و جبران خسارات ناشي از اين پديده اختصاص يافته است كه از اين مبلغ 250 ميليارد تومان براي طرح هاي اضطراري و 200 ميليارد تومان براي كمك به صندوق بيمه تخصيص داده شد . بنابر اين گزارش از مبلغ 700 ميليارد تومان ياد شده 300 ميليارد تومان براي اصلاح شبكه هاي آبياري و اجراي طرح هاي آبرساني تحت فشار و 400 ميليارد تومان براي اجرا و تكميل مجتمع هاي آبرساني روستايي و طرحهاي اضطراري آبرساني در شهرها در نظر گرفته شده است .
فهرست مشكلات فعلي فرودگاه امام (ره ) ارائه شد
مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره ) اعلام كرد : مشكلات فعلي اين فرودگاه در قالب نامه اي به وزير راه و ترابري ارائه شد. مهدي حميدان پور در گفتگو با مهر گفت : به دنبال بازديد وزير راه و ترابري از اين فرودگاه نامه اي به وي براي رفع موانع موجود در فرودگاه نوشته ايم . وي افزود : در اين نامه مشكل كمبود نيروي انتظامي مستقر در فرودگاه به اطلاع وزير راه و ترابري رسيد و مقرر شد كه وي از طريق ساير نهادها مسئول مستقر در فرودگاه مشكلات موجود پيگيري شود. وي ادامه داد : شلوغي گيتهاي كنترل بدني مسافران و همچنين كنترل گذرنامه عمده ترين دليل نارضايتي مسافران از كيفيت سرويس دهي اين فرودگاه است . حميدان پور تصريح كرد : پرسنل نيروي انتظامي كنترل گذرنامه و گمرك خارج از حيطه مديريت فرودگاه امام فعاليت مي كنند و نظارت يكپارچه اي از سوي شركت مادر تخصصي فرودگاهها بر آنان اعمال نمي شود.
هشتمين نمايشگاه صنعت ساختمان امروز در تهران برگزار مي شود
هشتمين نمايشگاه صنعت ساختمان در تهران برگزار مي شود. ابراهيم تهراني معاون دبيركل اتاق تعاون افزود : هشتمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان به همت اتاق تعاون از 17 تا 20 مرداد ماه در محل نمايشگاههاي بين المللي تهران برگزار مي شود . تهراني افزود : در اين نمايشگاه 847 شركت داخلي و خارجي فعال در صنعت ساختمان شركت مي كنند كه نسبت به نمايشگاه سال گذشته از رشدي معادل 20 درصد برخوردار است . وي افزود : شركتهايي از كشورهاي آلمان ايتاليا انگلستان سوئيس تركيه و ژاپن و كره جنوبي چين بلژيك امارات كانادا و هلند سوئد فنلاند اسلوني يونان و پرتغال در اين نمايشگاه شركت مي كنند.
خبرنگاران مي توانند مسير توسعه كشور را هموارتر كنند
در آستانه هفدهم مردادماه و روز خبرنگار بانك تجارت آئين تجليل از خبرنگاران رسانه هاي گروهي كشور را برگزار كرد. به گزارش روابط عمومي بانك تجارت در اين مراسم كه ديروز در محل ساختمان مركزي بانك تجارت با حضور اعضا هيات مديره اين بانك برگزار شد دكتر داوري مديرعامل بانك تجارت طي سخناني با اشاره به تشابه مكانيزم هاي حياتي سازمان ها و جوامع به بدن انسان گفت : خبرنگاران را مي توان بخشي بسيار حساس از سيستم عصبي جامعه تشبيه كرد. رسانه ها در واقع انتقال دهنده مشكلات و نارسايي ها جامعه به نهادهاي تصميم گير را بازي كنند و اين انتظار وجود دارد كه همچون حس گرهايي دقيق انعكاس دهنده نارسايي ها و دردهاي واقعي جوامع باشند. دكتر داوري افزود : رسانه ها مي توانند با توزيع مناسب و به موقع اطلاعات بين گروههاي مختلف جامعه و بين مردم و مسئولان مسير توسعه كشور را هموارتر كنند. خبرنگاران مي توانند و بايد ضمن انتقال دقيق و مسئولانه عملكردها و برنامه هاي مسئولان به مردم خواسته ها و مشكلات آنان را نيز منصفانه و بي ملاحظه به مديران كشور منتقل كنند. مديرعامل بانك تجارت افزود : اين انتظار وجود دارد كه اطلاع رساني درباره دستاوردها برنامه ها و مشكلات تحت تاثير اعمال سليقه ها نبوده تا مردم بتوانند در فضايي منطقي و شفاف نسبت به عملكرد دستگاههاي مختلف كشور قضاوت كنند. پيش از سخنان مديرعامل بانك تجارت مهندس غفوري رئيس اداره روابط عمومي اين بانك با اعلام خبر برپايي ميز خبرنگار در محل اين اداره گفت : هدف ما تقويت هر چه بيشتر تعامل دوسويه با خبرنگاران كشور است و معتقديم روابط عمومي و رسانه ها مي توانند بازوي توانمند يكديگر در طراحي فرايندهاي اطلاع رساني درست و سريع به مردم باشند.
آغاز عمليات اجرايي اولين مخزن ميعانات گازي فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي
عمليات اجرايي اولين مخزن از 4 مخزن ميعانات گازي فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي ديروز با حضور مديرعامل شركت ملي نفت ايران آغاز شد . مديرعامل شركت سپانير در پروژه هاي فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي با بيان اينكه اين پروژه ها با اندكي تاخير مواجه است پيشرفت اين پروژه را 16 5 درصد عنوان كرد و افزود : بايد طبق زمانبندي تاكنون اين پروژه از پيشرفت 20 درصدي برخوردار بود . علي خواجوي اظهار داشت : در حال حاضر 15 ماه از زمان عقد قرارداد سپري شده اين در حالي است كه مدت زمان اجراي اين پروژه 52 ماه پيش بيني شده است . به گفته وي تا هفته آينده كار نصب مخزن دوم نيز آغاز مي شود و با يك زمان بندي فشرده تا پايان سال اين پروژه به اتمام مي رسد.
كاهش 20 درصدي قيمت نفت نسبت به سه ماهه اخير
تشديد نگراني ها از وضعيت نابسامان اقتصاد آمريكا زمينه را براي كاهش قيمت نفت به كمترين رقم طي سه ماه اخير فراهم آورده است . به گزارش سايت خبري برنا به نقل از « خبرگزاري رويترز » طبق آخرين داده ها قيمت نفت خام سبك آمريكا براي تحويل در شهريور با 70 سنت كاهش به 118 47 دلار در هر بشكه رسيده است كه پايين ترين رقم اعلام شده در بازارهاي نفتي جهان از روز پنجم خرداد تاكنون بوده است . گزارش ها حاكي است قيمت كنوني نفت در مقايسه با نفت 147 دلاري اواسط ماه ارديبهشت بيش از 20 درصد كاهش يافته است . قيمت نفت خام برنت لندن نيز براي تحويل در ارديبهشت با 65 سنت كاهش به 117 05 دلار در هر بشكه تنزل يافته است . گفته مي شود كه به دنبال كاهش قيمت نفت ارزش واحد پول دلار در مقايسه با يورو به بالاترين رقم طي 7 هفته اخير رسيده است .
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن