تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800481674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن سخنان رئيس جمهور در دفاع از وزراي پيشنهادي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: متن سخنان رئيس جمهور در دفاع از وزراي پيشنهادي
جام جم آنلاين: دكتر "محمود احمدي نژاد "رييس جمهوري عصر سه شنبه در مجلس شوراي اسلامي حضور يافت و از سه وزير پيشنهادي خود براي گرفتن راي اعتماد از نمايندگان دفاع كرد.


به گزارش ايرنا، متن كامل سخنان رئيس جمهور كه بعد از ظهر روز گذشته در جلسه علني مجلس براي دفاع از سه وزير پيشنهادي مطرح شد به اين شرح است.

بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر و اجعلنا من خير اعوانه وانصاره و المستشهدين بين يديه

تشكر مي كنم، بگذاريد در ابتداي جلسه يك مطلب مزاحي را خدمت شما عرض كنم، به دوستان گفتم ما فكر مي كرديم فقط دولت صحراي كربلاست، نمايندگان مجلس از صبح بيايند از هشت تا 12 و نيم يك بعد از ظهر ، بالاخره خيلي كار سختي است، پنج ساعت پيوسته گفتن و شنيدن،‌انديشه كردن، تصميم گرفتن كار سختي است، خداي متعال به همه شما توفيق و عزت روز افزون عنايت بفرمايد.

خوشبختانه بحث هاي بسيار خوبي شد، هم مخالفين محترم و هم موافقين محترم، فضايي كه امروز ما در مجلس داشتيم نشانه زنده بودن،‌شاداب بودن، متعهد بودن و آرماني بودن مجلس شوراي اسلامي است . ما خداي متعال را به خاطر داشتن چنين مجلسي سپاسگذاريم و از رايي كه داديم به بعضي از عزيزان ، در اينجا هم خدا را شكر مي كنيم و هم به راي خودمان بيش از گذشته مطمئن شديم .

بحث هايي مطرح شد،‌من نمي خواهم وارد بشوم ،‌دو سه تا نكته كلي خدمت شما عرض مي كنم؛ يكي دو تذكر هم به خودم البته اميدوارم كه خداي متعال در اين ها بركت و اثر بدهد.

من مي خواهم در محضر شما به همه دنيا اعلام كنم اين دولت،‌اين مجلس، پاي همه اصول انقلاب از گزينش كوچكترين همكار تا تصميمات بزرگ ملي و برنامه ريزي ها ايستاده اند و به فضل الهي تا آخر خواهند ايستاد.

اين دولت به لطف خدا، با هدايت هاي رهبري عزيز ، با حمايت هاي نمايندگان محترم روز به روز مصمم تر و پايبند تر به اصول خواهد بود ، ما در پيگيري اصول و در پيگيري آرمان ها با برادر با فرزند و با دوست 30 و 40 ساله خودمان هم رودربايستي نداريم و آن چيزي است كه امروز مجلس عزيز از دولت و خادمان ملت مطالبه مي كند.

خدا نيارود روزي را كه ما گرفتار و اسير برخي مناسبات غير آرماني،‌غير الهي و غير اصولي در تصميم گيري ها و پيشبرد امور كشور و انقلاب بشويم ،‌ به شما عرض مي كنم بنده در انتخاب اين همكاران با علم، با آگاهي و رعايت ضوابط، نيازهاي كشور، اصول و آرمان هاي انقلاب تصميم گرفته ام و در نزد خداي متعال حجت قاطع دارم.

آرمان گرايي و ايستادگي بر اصول ،رمز ماندگاري ما است ، روح حركت و مجاهدت هاي ملت ايران و خادمان آنها است و من به شما عرض مي كنم در كنار شما دولت تا آخر بر همه اصول خواهد ايستاد، مي ببينيد‌ سنگين ترين هجمه ها چه در عرصه جهاني و عرصه داخلي در اين قريب سه سال عليه اين دولت بوده است ،اما خدا را سپاس گذاريم با حمايت نيروهاي دلسوز و وفادار، دولت همچنان پاي اصول و آرمان ها ايستاده است و به فضل الهي در كنار شما تا آخر خواهد ايستاد.

سه عزيزي كه معرفي شدند، سه فرد مومن، وفادار به آرمان ها و انقلاب با سابقه طولاني در خدمت، كجا آقاي دكتر بهبهاني با وزراي طاغوت مشابهت دارد،‌ بنده 30 سال ايشان را مي شناسم ،ايشان آن فداكاري را براي انقلاب كرده است كه خيلي حاضر نيستند اين فداكاري را انجام دهند.

تكيه گاه نيروهاي انقلاب در دانشگاه ها بوده است و زندگيش هم بسيار شفاف است،يك عالم دانشگاهي مومن به انقلاب ، هر جا كه انقلاب ماموريت داده ايستاده و كار كرده ، آيا توي زندگيش انحرافي بوده و يا در زندگيش دست اندازي به بيت المال بوده ،‌كم كاري بوده است، من در نزد خداي متعال و در حضور شما شهادت مي دهم ،بنده در اين 30 سال از ايشان هيچ كدام از اين ها را نديديم و به عكس ديدم ، خانواده پاك ،‌زندگي سالم، يا جناب دكتر حسيني ،‌جواني بر آمده از انقلاب ، با رويش انقلاب با اين تسلط با اين تعهد به اصول و جهت گيريهاي آرماني انقلاب، معرفي شده خدمت شما . يا جناب آقاي كردان30 سال در خدمت انقلاب،‌ همه اش هم در مسوليت هاي مهم و بعضا حساس،‌ اين زندگيش، اين خانواده اش، اين مواضعش،‌اين كاركردش،‌معناي اين حرف ها اين نيست كه لزوما انتخاب من ،‌بهترين انتخاب داخل كشور است نه خير؛
شما مي دانيد بالاخره رييس جمهوري بايد مسيري را طي كند تا به يك فردي برسد،‌اين طور نيست كه ما انبار چند هزار نفره داشته باشيم، همين طور دست بيندازيم بياريم بيرون كه واجد شرايط باشند.

باكلي دقت پيگيري ، مشورت ، ملاحظه مسايل كشور ،‌الزامات كار ،‌ بالاخره مي رسيم به يك نفر يا دو نفر ،‌بايد كلي هماهنگي ها انجام بدهيم اين ها ضروريات تصميم گيري است و لوزام تصميم گيري است و كمك مي كند كه تصميم گيري پخته و دقيق تر انجام بشود.

البته ممكن است برادراني باشند، آرماني ،‌مومن و حزب اللهي اگر جاي من باشند بخواهند انتخاب كنند يك كس ديگري را انتخاب كنند،‌ منعي نيست و اشكالي هم ندارد، بالاخره ما نبايد همه در تصميم گيري ها و برنامه ريزي هايمان عين هم عمل كنيم ، مهم جهت است، يك روز كسي بيايد در زندگي آقاي كردان بگويد ايشان در جبهه مقابل و يا در كنار منحرفين ايستاده و يك روز بگويند كه سينه به سينه منحرفين نايستاده،‌ ديگه يك نفر 30 سال چه كار بايد بكند در انقلاب ، ‌البته ايشان نبايد قانع باشد ما بايد همه وجودمان را فداي انقلاب كنيم و بسوزيم در راه آرمان هاي انقلاب، اين نكته اوج آرماني و خواست ما است، اما يك نفر چه كار بايد بكند خودش را گذاشته وسط در خدمت انقلاب .

من از دوستان فراوان، سوال كردم ،نقل كردند، بعضي از عزيزان نمي دانم از كدام منبع نقل كردند كه وقتي موضوع با آقا مطرح شده، احمدي نژاد اصرار كردند بالاخره آقا فرمودند: نه من مخالفتي ندارم. اصلا رابطه ما با رهبري اين طوري است؟ رابطه اين دولت با رهبري اين جوري تنظيم شده؟ اصلا براي ايشان دو دقيقه هم طول نكشيد.

‌من گفتم آقا اين سير طي شده، فلان دوست،‌ فلان برادر و در نهايت رسيديم الان به اين، ما استمزاجي كرديم از مجلس محترم توسط دولت، متعدد گفتند برادر عزيز و دوست بسيار خوبمان آقاي صمصامي و برادر عزيزمان آقاي سيدمهدي لب مرزي هستند، ‌ممكنه كه راي لازم را كسب نكنند.خود آقاي سيد مهدي آمد به من گفت فلاني ما هم ارزيابي كرديم لب مرزي است، شما اين خطر را نكن برو روي فرد ديگري بررسي كن.
وقتي خدمت آقا يك دقيقه هم نشد عرض من، سير را گفتم، ايشان يك سوال كردند كه تو چقدر آقاي كردان را مي شناسي، من گفتم اين جوري مي شناسم، اين ويژگي هاي و سوابق و از اين افراد هم راجع به ايشان سوال كردم، ايشان هم گفتند بسيار خوب برويد تلاش كنيدكه ايشان راي بياورند.
بالاخره ما كه نبايد اينجا يه حرفي را نقل كنيم آن هم از بالاترين جايگاه نظام كه همه پيكره نظام و ملت متصل به آن جا است .

يا برادري آمد گفت:‌خودش موافق نيست، احمدي نژاد، مخالف است و به همين خاطر فلان برادر و فلان برادر مخالفت مي كنند، شما بنده را مي شناسيد، من اهل اين جور سياسي كاري ها و اين جور چيزها نيستم ، مگر رودربايستي داريم، ما مي آييم مي گوييم، تصميم گيري هم با شماست .
البته من امروز خيلي خوشحال شدم كه جناب آقاي دكتر لاريجاني چند بار گفتند من با اين كاغذهايي كه منتشر شده برخورد خواهم كرد، ان شاالله برخورد كنند منشا آن مشخص بشود.

چه طوري يك كسي30 سال همه اش مسوليت داشته حالا مي خواهد يك جابجايي اتفاق بيفتد برود يك مسوليت ديگري كه همه آنها نوكري ملت و نظام است و همه اين ها هيچ شاني در دنيا و آخرت براي كسي نمي آورد مگر اين كه قلب سليمي باشد، ‌تقوايي باشد، ايماني باشد، در دل ها يك دفعه من خيلي خوشحال شدم،‌ ان شاءالله اين روش متوقف بشود منسوخ بشود در كشور ، اين براي همه هست ،‌
در مجلس هفتم يك برادري نماينده بودكه اكنون وزير است هميشه مسئول بود ما آمديم در مجلس صحبت كرديم و گفتيم مي خواهيم اين وزارتخانه را بين پنج،‌شش تا از برادرها، هستند در مجلس و به نظر ما شايستگي دارند، مشورت كردند رسيديم به يكي از اين برادرهايي كه اكنون در دولت است، يكباره ديديم كاغذهايي منتشر شد،‌اتهاماتي كه آدم وقتي مي خواند مي گفت اي خداي بزرگ اينها چيست، چه طور كسي مي تواند تصميم بگيرد اينها را بنويسد روي كاغذ و بعد منتشر كند، بدون اسم راجع به افراد گوناگون ،‌كسي كه تمام عمرش توي انقلاب بوده و در استان خودش به نيروي پرچم دار حزب الهي مشهور است. حتي ‌قبل از انقلاب،‌ اميداوريم كه با اين تصميمي كه هيات رييسه مجلس گرفت هم در مجلس و هم در دولت هم در كشور. آقاي محسني هم پيگيري كنند اين روش ها منسوخ بشود برود دنبال كارش،آقا يك كسي معرفي شده،‌30 سال،20 سال، 15 سال سابقه كار دارد، عملكردش را بپرسيد،‌بررسي كنيد خوب بود انتخاب مي كنيد خوب نبود مي گذاريم كنار،‌نبايد منشا دعوايي بشود، نظام ما اين طوري است،‌دولتش نگاهش اين است ما معرفي مي كنيم و تلاشمان را هم مي كنيم و كارهايمان را هم مي كنيم و به راي نمايندگان ملت هم حداكثر و نهايت احترام را گذاشتيم و خواهيم گذاشت ما جدا نيستيم از هم،‌ جدا نيستم، به اتفاق مي خواهيم تصميم بگيريم ،‌اين يك تصميم مشترك است ، ما بررسي ها ي اوليه را مي كنيم ،‌معرفي مي كنيم شما هم راي اعتماد مي دهيد، ما هم تشكر مي كنيم و اگر هم به كسي هم راي اعتماد نداديد باز هم تشكر مي كنيم.

من از خداي متعال مي خواهم كه نياورد روزي را كه احمدي نژاد دنبال گماردن وزراي زمان شاه باشد. البته خدا مي داند من مطلقا هيچ چيزي را به دل نمي گيريم و اصلا، ولي واقعا امروز انقلاب ما به سمت طاغوت حركت مي كند يا اين كه امروز ملت ايران پرچم دار همه آرمان و اصول در جهان است ،‌فضاي كشور الان با پنج سال پيش يا10 سال پيش چه قدر تفاوت كرده است، شما كوتاه آمديد از اصول يا بنده كوتاه آمدم، كدام از ما آمديم؟ ‌من مي گويم نه شما كوتاه آمديد نه بنده، چه كسي پس كوتاه آمده است. ممكن است يك برادري نسبت به اقدامات بنده انتقاداتي داشته باشد دستش را هم مي بوسم ،‌اما خواهش من اين است كه اين را تسري ندهيد به افرادي كه معرفي شدند، ممكن است يك برادري به سياست هاي فرهنگي دولت انتقاد داشته باشد، ما مخلص او هستيم مي نشينيم گوش مي دهيم و ملاحظه مي كنيم اما ارتباطي به وزير راه و اقتصاد ندارد، اين ها بايد بروند راه را درست كنند ، راه آهن و كشور را درست كنند.

من از همه تشكر مي كنم ، از خداي متعال مي خواهم اين فضاي همدلي و اين فضاي برادري و آرمان خواهي در بين ما و در كشور ما ان شاءالله پايدار كند و پيروزي هاي بزرگتر و بزرگتر نصيب ملت ايران بكند به بركت صلوات بر محمد و آل محمد.
والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن