تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801213775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۱۵ مرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۱۵ مرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- با وجود اينكه معضل ترافيك به‌آساني قابل حل نيست اما در اين بين برخي اقدامات رانندگان، به كورشدن گره‌هاي ترافيكي دامن مي زند.

سوار كردن مسافر وسط خيابان

متاسفانه تعدادي از رانندگان از جمله برخي مسافربرها با بي‌توجهي به قوانين رانندگي، ترافيك را سنگين‌تر مي‌كنند.

از جمله اقدامات برخي مسافربرها كه نه‌تنها ترافيك به وجود مي‌آورد بلكه موجب تصادف هم مي‌شود، ترمز زدن در هر جايي از خيابان براي سواركردن مسافر است.

در اين موارد برخي رانندگان در وسط خيابان و در حالي كه صفي از خودرو‌ها پشت آنها معطل مانده‌اند، اقدام به سوار و پياده كردن مسافر مي‌كنند.

گاهي هم در صورتي كه سرعت خودرو‌ها زياد باشد با ترمز زدن بي‌جاي مسافربرها، خودروهاي پشتي با آنها برخورد مي‌كنند.

اين درحالي است كه اين رانندگان مي‌توانند با تفاوت چند ثانيه، خودرو را با زدن راهنما به كنار خيابان هدايت كنند و بدون سلب آسايش ديگران، مسافران خود را سوار و پياده كنند.

البته مسافربرها در توجيه اين اقدام مي‌گويند كه در همين چند ثانيه ناقابل نيز ممكن است مسافر خود را از دست بدهند.

صبحانه گران‌

گاهي وقت‌ها افراد سحرخيز با عبور از مقابل مغازه حليم فروشي يا طباخي هوس مي‌كنند تا براي صبحانه، اعضاي خانواده را غافلگير كنند اما معمولا اين قيمت ظروف است كه آنها را غافلگير مي‌كند؛

هرچند افرادي كه به قصد خريد كله‌پاچه يا حليم از خانه خارج مي‌شوند و با خود ظرف به همراه دارند، تنها بهاي غذا را مي‌پردازند اما درصورتي كه بخواهنداز ظروف ارائه شده توسط حليم فروشي‌ها يا طباخي‌ها استفاده كنند بايد تقريبا معادل پول غذا، قيمت ظرف آن را بپردازند.

اين در حالي است كه برخي از اين مغازه‌ها هم تنها در ظروف خودشان به مشتري سرويس مي‌دهند و ظروفي كه مشتري با خود از خانه به همراه مي‌آورد را قبول نمي‌كنند.

از آنجايي كه اين ظروف تنها يك‌بار مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بهتر است از انواع ارزان‌تري تهيه شوند تا مشتري مجبور نباشد هزينه سنگيني را براي صرف صبحانه بپردازد.

كرايه آسانسور

گويا قرار است اثاث‌كشي تبديل به نماد رژيم لاغري جيب‌ شهروندان، به‌ويژه مستأجر‌ها شود؛ به طوري كه از اتوبار‌‌ها گرفته تا هيأت امناي مجتمع‌هاي مسكوني همه و همه قصد دارند به بهانه اثاث‌كشي از فرد درگير اين موضوع مبالغي بگيرند.

براي نمونه اين اواخر برخي ساختمان‌ها براي استفاده از آسانسور به ازاي هر طبقه جابه‌جايي لوازم ساكنان، وجوهي در نظر گرفته‌اند. در واقع آسانسور را به افراد اجاره مي‌دهند.

اين در حالي است كه اتوبار‌ها نيز به ازاي هر طبقه مبلغ معيني را روي هزينه جابه‌جايي بار مي‌كشند. تمام اينها در حالي است كه در فرهنگ آپارتمان‌نشيني استفاده از آسانسور به منظور جابه‌جايي بار و اثاثيه ساكنان قدغن است يا دست‌كم با توافق ساكنان صورت مي‌گيرد.

به هر حال چنانچه قرار باشد براي جابه‌جايي بار به وسيله آسانسور مبلغي جداي از هزينه شارژ و ديگر هزينه‌ها پرداخت شود بايد به اندازه‌اي معقول تنظيم شود كه براي مستأجرها بار اقتصادي زيادي نداشته باشد.

ويلاي تصويري

مسافر‌هاي تعطيلات تابستاني امسال شاهد تابلوي‌هايي بودند كه در نگاه نخست توجه هر رهگذري را به خود جلب مي‌كرد. اين تابلو‌ها با مضمون « اجاره ويلا به صورت تصويري» خبر از آمدن شيوه جديدي براي اجاره ويلا به مسافر‌هاي شمال كشور مي‌دهند.

گويا قرار است با همكاري سازمان‌هاي مرتبط با گردشگري، كيوسك‌هايي در شمال كشور مستقر شود كه در آن تصاوير ويلا‌ها و امكانات آنها در معرض ديد مسافران قرار گيرد.

تا به حال مراحل عكسبرداري و فيلمبرداري از ويلا‌ها به اتمام رسيده و به گفته مسئولان تا چند هفته آينده اين طرح به اجرا درمي‌آيد. پيش از اين، بسياري از مسافر‌ها به اصطلاح با مراجعه به اجاره دهنده‌هاي غيرساماندهي‌شده دچار مشكلات بسياري مي‌شد‌ند.

تاريخ درج: 15 مرداد 1387 ساعت 20:14 تاريخ تاييد: 15 مرداد 1387 ساعت 20:53 تاريخ به روز رساني: 15 مرداد 1387 ساعت 20:52
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن