تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815258519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ما و پرسپوليس سر و كله مي‌زنيم جام را اصفهاني‌ها مي‌برند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: پرويز مظلومي با حضور در خبرگزاري فارس و در گفت و گويي سه ساعته با خبرنگاران سرويس ورزشي به تشريح آخرين وضعيت تيم استقلال، تيم ملي فوتبال، جام ملت‌هاي آسيا، عملكرد تيمش در نيم فصل اول و مسائل مختلف پرداخت كه متن آن را در زير مي‌خوانيد.

مشكلات مالي باعث شد به شاهين نروم
شايد اگر گزينه ديگري براي استقلال بود باز هم سرمربي نمي‌شدم، البته اين بار مردم هم مي‌خواستند مظلومي سرمربي استقلال شود. نمي‌دانستم كه قرار است چه اتفاقي رخ دهد. حتي رفتم و با شاهين بوشهر مذاكره كردم چون ارتباط من با شاهين دلي است. پدر من اهل تنگستان بوشهر است و باوجود آنكه اين تيم نامش شاهين بود ولي قبول كردم و با آقاي كنگاني به توافق رسيديم ولي جلسات ما به خاطر يكسري مسائل طول كشيد چون هر جا كه براي قبول مسئوليت مي‌روم اول براي بازيكنان و كادرم صحبت مي‌كنم. از باشگاه استقلال بپرسيد كه تابه امروز تنها 20 درصد قراردادم را گرفته‌ام و شايد هر شخص ديگري بود 80 درصد را مي‌گرفت اما در آن زمان نگران وضعيت مالي شاهين بودم و وقتي با بازيكنان اين تيم صحبت مي‌كردم آنها از فصل قبل هم طلبكار بودند براي همين قرارداد را روي كاغذ نياوردم.

فتح‌اله‌زاده گفت 48 ساعت صبر كن تا استقلالي شوي
در گير و دار قرارداد با شاهين بودم كه فتح‌اله‌زاده زنگ زد و قبل از سفرش به خارج از كشور گفت قرار است مسئوليت استقلال را بپذيري، 48 ساعت صبر كن تا به استقلال بيايي. شايد باورتان نشود اما دوست داشتم با شرايط ديگري به استقلال بيايم.

براي حضور در استقلال نه كانال داشتم، نه لابي
هنگامي كه به استقلال آمدم نه كانال داشتم و نه پارتي. در سال 87 قرار بود مربي استقلال شوم ولي در همان زمان پيشنهاد مربيگري تيم ملي اميد به من شد كه باشگاهم موافقت نكرد. شايد اگر سرمربي تيم ملي مي‌شدم خيلي به نفعم بود ولي خوشحال هستم كه پيرواني اين سمت را قبول كرد البته حالا خوشحال‌ترم كه سرمربي تيم ملي اميد نشدم چون وقتي مشكلات پيرواني را ديدم متوجه شدم كه با اين شيوه و رويه نمي‌توانستم كار كنم چون تحمل ندارم تيمم را با 9 نفر تمرين دهم.

فدراسيون مي‌گفت يك سال و نيم تيم را تمرين دهم
وقتي به من مربيگري تيم اميد را پيشنهاد دادند سر يك موضوع اختلاف داشتيم. عوامل فدراسيون مي‌گفتند در فاصله يكسال و نيم به مسابقات تيم را تحويل بگيرم و تمرين دهم اما من گفتم نيازي نيست كه يك تيم اين همه مدت تمرين كند. وقتي بازيكن به باشگاه مي‌رود و دوباره راهي تمرينات تيم ملي مي‌شود با دو تفكر مربيانش مواجه مي‌شود كه اين مساله باعث سردرگمي و دوگانگي بازيكن مي‌گردد. اعلام كرده بودم سه يا چهار ماه قبل از شروع بازي‌ها بايد تيم تمريناتش را آغاز كند.

چشم آبي‌ها هم كاري براي تيم اميد نكردند
معتقدم تيم ملي اميد خوب كار كرد ولي در دو بازي آخر مي‌توانستيم برنده باشيم. تعويض اجباري آرش افشين و انصاري‌فرد باعث شد تا تمام تقصيرها به گردن پيرواني بيفتد. اين تيم كادر فني خوبي داشت و همه فكر مي‌كردند چشم آبي‌ها مي‌توانند براي تيم اميد موثر باشند كه آنها هم آمدند و هيچ اتفاقي نيفتاد.

به خاطر دو تعويض مقابل سپاهان انتقادات سرازير شد
در بازي با سپاهان جباري و مجيدي در نيمه اول مصدوم شدند ولي من آنها را تا پايان نيمه نگه داشتم چون مي‌دانستم سكوها تحمل اين تعويض‌ها را ندارند. بعد از اينكه اين دو بازيكن تعويض شدند دو گل خورديم و همه تقصيرها سر من شكست و انتقادات عليه من سرازير شد. آيا هيچ كس فهميد كه اين دو نفر مصدوم بودند و نمي‌توانستند بازي كنند؟ پيرواني هم با همين انتقادات مواجه شد در حالي كه انصاري‌فرد و افشين مصدوم بودند ولي همه ايراد مي‌گرفتند كه چرا اين دو نفر تعويض شدند.

افاضلي مربي فني است اما نمي‌تواند سرمربي باشد
هومن افاضلي شايد كارنامه نداشته باشد ولي فوتبال را خوب مي‌فهمد. معتقدم او مي‌تواند به عنوان يك كمك در تيم اميد حضور داشته باشد اما نمي‌تواند سرمربي باشد. مربي دو مسئوليت سنگين دارد؛ اول اينكه كار فني را انجام دهد و دوم اينكه بايد تيمش را مديريت كند كه اين دومي خيلي مهم است و در ايران حرف اول را مي‌زند.

خيلي‌ها به دنبال نيمكت استقلال هستند
همه مي‌گويند چه كساني دنبال نيمكت استقلال هستند؟ ولي من براي آنها جواب دارم حتي آنها كه سابقه سرمربيگري در استقلال را ندارند و تازه اول راه هستند به نيمكت اين تيم چشم دوخته‌اند. البته من زياد به دنبال ورود به حاشيه‌ها نبوده و قصد پاسخ دادن به آنها را ندارم اما دوست دارم همه بفهمند كه من با چه شرايطي در استقلال كار مي‌كنم. مردم توقع دارند تيم مظلومي همه حريفان را قلع و قمع كند ولي من با چه مهره‌هايي اين كار را انجام دهم؟ دوست داشتم سال پيش به استقلال مي‌آمدم چون همه بازيكنان قرارداد دو ساله داشتند و با دو سه بازيكن مي‌توانستيم تيم را جمع كنيم نه اينكه در اين مدت زمان اندك با تغيير و تحولات در مديريت و ترك نيمي از بازيكنان همه از من توقع بالا داشته باشند. اگر سال گذشته به استقلال مي‌آمدم آن وقت كارنامه من را مي‌ديديد. نگه داشتن 14 بازيكن آزاد كار سختي بود كه فتح‌اله‌زاده، نظري و اميري اين كار را كردند. اگر شرايطم مثل سال پيش بود قول قهرماني مي‌دادم.

براي استقلال از زندگي‌ام گذشتم
صراحتا مي‌گويم حضورم در استقلال ديني بود كه بايد ادا مي‌كردم. من و پورحيدري براي اين تيم از زندگيمان گذشتيم هيچگاه از لحاظ مالي در اين تيم تامين نشديم. شما ببينيد 48 ساعت قبل از بازي با پرسپوليس مربي را اخراج كردند و تيم را به ما دادند. چه كسي اين كار را انجام مي‌دهد؟ اگر كسي مي‌گويد اين تيم براي ما هياهو دارد اشتباه مي‌كند چون من و منصور خان دوازده سال مربي اين تيم بوديم، سه جام آسيايي آورديم و انواع و اقسام جام‌هاي داخلي را درو كرديم. همان مردمي كه در زمان بازي كردن ما تشويقمان كردند حالا هم تشويقمان مي‌كنند. شايد اين تيم براي خيلي‌ها منفعت مالي داشته است ولي براي مظلومي نه.

ساعت دوازده شب پيامك مي‌زنند كه چرا جباري مصدوم است
نيمكت استقلال پر زرق و برق است اما خواب و خوراك را هم مي‌گيرد. شايد اگر مربي يك تيم شهرستاني باشي پاسخگوي يك استان هستي اما اينجا جواب همه ايران را بايد بدهي. شايد باورتان نشود ساعت 12 شب هواداران از شهرستان‌ها زنگ مي‌زنند كه مثلا چرا جباري مصدوم است يا چرا اينگونه بازي نكرديد. به همين خاطر موبايلم را خاموش مي‌كنم. يك شماره دارم كه مخصوص خانواده، آقاي فتح‌اله‌زاده و منصورخان پورحيدري است. اگر جواب برخي هواداران را ندهم با پيامك چيزهايي برايم مي‌فرستند كه قابل گفتن نيست. تازه اين تلفن‌هاي هواداران شب‌ها شروع مي‌شود و حتي مجبورم بعضي از آنها را پاسخ دهم و جالب اينجاست كه بعضي از آنها به من از لحاظ فني راهنمايي مي‌كنند.

جواب منتقدي كه به تمرين نمي‌آيد را چه بدهم؟
برخي آقايان انتقاد مي‌كنند كه استقلال تمرين دهنده مي‌خواهد. آخر من به اين منتقد چه جوابي بدهم؟ آقاي منتقد اگر يك جلسه سر تمرين آمدي و تمرين ما را ديدي آن وقت اين حرف را بزن. البته قبول دارم كه بايد خودم را كمتر درگير اتفاقات درون زمين كنم و مديريتي فكر كنم. اما اهل مشورت هستم و هر جا كه رفته‌ام كار گروهي را انجام داده‌ام. مي‌خواهم خودم را كمتر درگير داخل زمين كنم اما مطمئن باشيد خودم برنامه مي‌دهم و نظارت مي‌كنم.

با وصله و پينه استقلال را به زمين مي‌فرستم
چه كسي مي‌داند كه در تيم من در برخي پست‌ها مشكلاتي وجود دارد؟ مجبورم از بازيكني كه پست تخصصي‌اش نيست در جايي ديگر استفاده كنم. آيا آن منتقد اين مسائل را مي‌داند؟ دربرخي از بازي‌ها به اصطلاح استقلال را با وصله و پينه به زمين مي‌فرستم اما هيچ كس نمي‌داند كه اين اتفاقات چگونه مي‌افتد.

در انتخاب همه افراد كميته فني نظر داشتم حتي حجازي
فتح‌اله‌زاده در خصوص تك تك نفراتي كه در كميته فني هستند نظر من را جويا شد. هر چند مي‌توانست نظر من را نپرسد البته در ابتدا خودمان پيشنهاد داديم كه كميته فني داشته باشيم چون دوست داشتم پيشكسوتان كمك كنند.

* از حضور كميته فني بالاي سرم هراسي ندارم
خيلي‌ها در زمان مربيگري قلعه‌نويي در تيم ملي ايراد مي‌گرفتند چقدر نفرات فني زياد هستند اما من به اين مسئله اعتقاد داشتم و هميشه هم اين مسئله را دنبال مي‌كنم. شايد برخي نفرات در كميته فني قضاوت منفي داشته باشند اما همان نظر منفي هم مي‌تواند به ما كمك كند. اگر فكر آن شخص فوتبالي باشد. به اعتقاد من اشكالي ندارد.
گاهي وقت‌ها روزنامه‌ها را باز مي‌كنيم و مي‌بينيم ما را به رگبار بستند هيچ اشكالي ندارد. من مي‌گويم حضور حجازي، پورحيدري و غلامحسين مظلومي مي‌تواند به ما كمك كند چون آنها تجارب بسيار زيادي دارند. اما نظر اصلي را من مي‌دهم چون شايد فكر من در مربيگري با ديگران جور نباشد. من روش خاص خودم را دارم و در اين راستا اگر پيشنهادي شود استقبال مي‌كنم. با اين وجود در حضور 4 آدم بزرگ بالاي سر خود هراسي ندارم و كارم را ادامه مي‌دهم.

* اين حق من است كه فرصت داشته باشم
به رقباي ما هم دقت كنيد. آنها اسكلت خود را حفظ كرده‌اند. مربي خود را نگه داشته‌اند و سال‌هاست در كنار يكديگر كار مي‌كنند. اين حق من است كه بعد از سال‌ها انتظار براي حضور در استقلال به من فرصت داده شود. حتي فتح‌الله زاده گفت امسال قهرماني نمي‌خواهيم ولي تيم را طوري جمع كن كه سهميه آسيا بگيرد. به اين خاطر اصرار داشتم قرارداد دو ساله ببندم كه همه كارنامه سال دوم من را هم ببينند.

* خيلي‌ها چشم به صندلي فتح‌الله زاده دارند
براي محكم كاري قرارداد دوساله بستم. البته قرارداد دوساله مظلومي با باشگاه استقلال است. اما دوست دارم در اين دو سال در كنار فتح‌الله زاده كار كنم. چون برنامه‌هاي ايشان هم مثل من است. پرداخت بدهي‌هاي قبل، مشكلات جمع كردن تيم، ساخت كمپ، پاسخ دادن به مردم و ديگر مسائل مشكلاتي است كه فتح‌الله زاده دارد. خيال نكنيد او راحت روي صندلي‌اش نشسته و استراحت مي‌كند. صندلي او هم لغزان است چون خيلي‌ها چشم به پست فتح‌الله زاده دارند.

* خيلي از مطبوعاتي‌ها شرايط من را درك كرده‌اند
از رسانه‌ها و مطبوعات تشكر مي‌كنم چون خيلي از آنها شرايط من را درك كردند. واقعا عده‌اي بي‌غرض مطلب مي‌نويسند حتي خود شما خيلي زمان‌ها انتقاد كرده‌ايد و خيلي زمان‌ها تعريف. من مي‌گويم كساني كه انتقاد مي‌كنند شرايط من را بسنجند. در نيم فصل اول در سه بازي ضعيف بوديم كه اوج آن شاهين بوشهر بود ولي براي آن هم دليل دارم. قبل از آن مسابقه سبك تمرينات بدني را تغيير داديم و حتي پيش خود گفتم دو سه بازي را فدا كنيم تا به هدف‌مان برسيم. حتي در بازي با صبا 85 دقيقه 10 نفره بوديم ولي در بازي با شاهين به خاطر عوض كردن سبك تمرينات بچه‌هاي ما حتي نمي‌توانستند بدوند. خود ما روي نيمكت مي‌گفتيم مگر مي‌شود استقلال اينگونه باشد؟ در بازي با فولاد 4 گل خورديم ولي خوب بوديم و در عرض چند دقيقه 4 گل دريافت كرديم.

* امسال مي‌خواهم فقط نتيجه بگيرم نه چيز ديگر
صراحتا مي‌گويم دوست دارم بد بازي كنيم ولي امسال را نتيجه بگيريم چون همه كارنامه مظلومي را روي نتيجه لحاظ مي‌كنند. مگر در بازي با ذوب‌آهن كه اين قدر خوب بوديم كسي از ما تعريف و تمجيد كرد؟ آنها كه اين همه انتقاد مي‌كنند اگر جاي من بودند،‌ چه كار مي‌كردند؟ چرا كساني كه مي‌گفتند ما استقلالي هستيم جرات نكردند در اين شرايط تيم را تحويل بگيرند؟ من هم مي‌توانستم قبول نكنم و با پول بهتري جاي ديگري بروم. اما آمدم كه كمك كنم. وقتي فتح‌الله زاده مي‌گويد مظلومي ايثار كرده و به استقلال آمد دلم گرم مي‌شود اما قبول كنيد نمي‌توانم همه را راضي نگه دارم.
از شما مي‌خواهم آمار تيم‌هايي كه در آن مربيگري كرده‌ام را دربياوريد. ابومسلم، صبا و مس كرمان هميشه فوتبال تهاجمي ارائه كردند. من تيم ابومسلم را كه در رده هفدهم جدول بود، تحويل گرفتم و در پايان در رده چهارم تحويل دادم در حالي كه براي آسيايي شدن تنها يك امتياز كم آورديم. با همان تيم استقلال را دو بر صفر شكست داديم و با پرسپوليس در آزادي سه بر سه مساوي كرديم. آيا كسي به اينها اشاره مي‌كند؟

* اين استقلال آن طور كه مي‌خواستم به دلم ننشست
قسم مي‌خورم كه فتح‌الله زاده هيچ كوتاهي در بستن اين تيم انجام نداد و تلاش شبانه‌روزي او من را شرمنده كرد اما واقعا اين تيم به دلم ننشست. حتي به جرات مي‌گويم فتح‌الله زاده هزينه‌هاي زيادي را متحمل شد اما زماني كه او تيم را تحويل گرفت چند بازيكن در بازار با نرخ‌هاي بالا مانده بودند مثل ميدواودي و مبعلي اينها بازيكناني بودند كه 10 باشگاه به دنبال جذبشان بود.
در اين پست‌ها مشكلي نداشتم اما در پست‌هاي ديگر تصور مي‌كرديم بازيكنان قبل استقلال مي‌مانند اما دست ما را خالي گذاشتند و رفتند. اينها مسائلي است كه مي‌گويم استقلال به دلم ننشست.

* فيلم اندرسون را كه ديديم گفتيم چرا او در اروپا بازي نمي‌كند
براي جذب بازيكنان خارجي زمان كمي داشتيم. درست يك روز به پايان نقل و انتقالات آنها را به خدمت گرفتيم. آندره لوئيز بازيكن خوبي است اما بازيكنان ما هنوز به او اطمينان نكرده‌اند. باورتان نمي‌شود فيلم بازي اندرسون را كه ديديم كميته فني گفت: معطل نكنيد و او را بگيريد. ما مربيان به هم مي‌گفتيم چرا اين بازيكن در اروپا بازي نمي‌كند. زماني كه او به استقلال آمد مدير برنامه‌هايش به ما نگفت كه اين بازيكن هشت ماه است كه فوتبال بازي نكرده. وقتي او در كره بوده بهترين گل‌ها را مي‌زد ولي در آنجا دچار مصدوميت شد و حتي به برزيل رفت كه از فوتبال خداحافظي كند اما اين مسائل را به ما نگفتند. روز آخر هم نظري و اميري با التماس اين بازيكن را گرفتند چون مي‌خواست به تيم ديگري برود. شما حساب كنيد اندرسون رفت، ميدواودي مصدوم شد، مجيدي را 4 هفته نداشتم اما مقابل پرسپوليس با 3 مهاجم بازي كردم. وقتي تيمم از زمين بالا آمد همه تعجب كرده بودند كه چرا با 3 مهاجم. آيا تا به حال در استقلال كسي در دربي با 3 مهاجم بازي كرده است؟

* آخر فصل مي‌توانم با خيلي‌ها برخورد كنم اما حالا نه
عمري باقي باشد سال آينده تيم گردن كلفتي را خواهيم ساخت. نمي‌توانم بگويم چند درصد اين تيم سال آينده مي‌ماند اما كارنامه آنها بررسي مي‌شود. استقلال امسال درست مثل يك دانشگاه است. آخر سال كارنامه همه را نگاه مي‌كنم و نحوه تمرينات، بازي‌ها، اخلاق و ديگر مسائل را مي‌سنجم. با هيچ كس هم رودربايستي ندارم. اگر عمرمان باقي ماند و در استقلال ماندم (هر چند در اين فوتبال چيزي مشخص نيست و ممكن است بگويند فردا نيستي) اما خيلي چيزها را لحاظ مي‌كنم. حال مي‌خواهد بازيكن قرارداد داشته باشد يا نداشته باشد. صراحتا مي‌گويم شايد الان نتوانم با خيلي از بازيكنان برخورد كنم ولي آخر فصل مي‌توانم.

* اگر بازيكني شرايط ما را نمي پذيرد بهتر است برود
من با برادرم هم شوخي ندارم. حتي زماني با منصور پورحيدري كه استاد من است شايد حتي جر و بحث كرديم اما در اين فوتبال زير بار حرف هيچ كس نمي‌روم و خودم تشخيص مي‌دهم بر اساس سيستمم بازيكن بگيرم. بازيكن بزرگ هم نمي‌تواند در تيم ما خودش را محق بداند. فقط مربي است كه چنين شرايطي را دارد.
آيا بازيكني كه 15 سال در استقلال بوده بايد حتما بازي كند؟ اصلا اينگونه نيست. در استقلال سند به نام هيچ كس نخورده است. كساني آمده‌اند و پيراهن اين تيم را عوض نكرده‌اند اما به حقشان هم نرسيده‌اند. قبول مي‌كنم بعضي مواقع مجبورم از برخي‌ها بازيكن بگيرم اما اگر شرايط را داشتم حتي در ليست 18 نفره هم آنها را قرار نمي‌دادم. شرايط يك بازيكن را كادر فني تعيين مي‌كند و اگر بازيكني نمي‌تواند شرايط را بپذيرد بهتر است برود.
بعضي مواقع بازيكنم را تنبيه مي‌كنم اما قضيه را هرگز رسانه‌اي نمي‌كنم. بارها اتفاق افتاده بازيكني گفته حقم بود در زمين بازي كنم ولي من را در تركيب قرار نداد. باور كنيد دو هفته آن بازيكن را حتي در تمرينات نگاه هم نكردم و جواب آن را هم گرفتم.

* برخي بازيكنان ايراني را صدهزار تومان جريمه كني دق مي‌كنند
بازيكن ايراني را بايد با پول تنبيه كنيم و از لحاظ مالي او را جريمه كنيم. برخي از بازيكنان هستند كه 500 ميليون قرارداد مي‌بندند ولي وقتي صدهزار تومان جريمه‌ مي‌شوند، دق مي‌كند. اينگونه بايد بازيكنان را تنبيه كرد و به اين نتيجه رسيدم.

* اجازه نمي‌دهم بازيكن با رابطه به من تحميل شود
شايد بعضي مواقع با بازيكنام شوخي كنم ولي به وقتش آنها را جريمه خواهم كرد. امسال آنها به من خيلي كمك كردند كه حاشيه‌ها كم شود ولي باز مي‌بينيم در سطح مديريت چه مصاحبه‌هايي عليه باشگاه مي‌شود. مطمئن باشيد اجازه نمي‌دهم بازيكني با رابطه به من تحميل شود.
فردين عابديني را نه كسي سفارش كرد و نه با رابطه آمد. حق همه را مي‌دهم. ديديد كه او هم به تيم ملي(اميد) دعوت شد يا اسماعيل شريفات را از اهواز آورديم و فيكس بازي مي‌دهيم اما هيچ كس اين مسائل را نمي بيند. با اين وجود به يعقوب كريمي هم بايد فرصت بدهم همان طور كه به مومني و محبوب مجاز دادم.

* ما و پرسپوليس سر و كله مي‌زنيم جام را اصفهاني‌ها مي‌برند
امسال از ابتدا به دنبال كسب سهميه آسيايي بوديم و خيلي‌ها از من انتظار قهرماني ندارند ولي تلاش مي‌كنيم مدعي قهرماني باشيم و درجام حذفي هم نتيجه خوبي بگيريم. چهار تيم بالاي جدول رقباي ما هستند و پرسپوليس هم هميشه رقيب ما خواهد بود. اما يك اصطلاحي وجود دارد كه شايد اكثرا در فوتبال ما در اين چند سال اتفاق افتاده است. ما و پرسپوليس و هوادارانمان با هم سروكله مي‌زنيم ولي جام را اصفهاني‌ها مي‌برند.

* بعد از هشت سال به پرسپوليس باختيم با آمبولانس از استاديوم بيرون آمديم
هواداران مي‌خواستند دربي را ببريم و اين كار را انجام داديم. دربي چيز ديگري است شما نمي‌دانيد پيروزي در اين مسابقه چه لذتي دارد. جام جهاني را بايد ول كنيد و به دربي استقلال و پرسپوليس بچسبيد. هشت سال به پرسپوليس نباخته بوديم و قهرمان آسيا هم شديم ولي هفته بعد كه به تهران بازگشتيم يك باخت آورديم. شما نمي‌دانيد چه بلايي سرمان آوردند. آن روز ما را با آمبولانس از استاديوم بيرون آوردند. مردم ما همه چيز را زود فراموش مي‌كنند حتي پيروزي در دربي را.

* جباري آمد و عذرخواهي كرد و 6 ميليون جريمه شد
در جريان قرارداد جباري نيستم و نمي‌دانم او چگونه از باشگاه پول مي‌گيرد ولي او سه جلسه غيبت كرد و 6 ميليون تومان جريمه شد. خودش هم آمد و عذرخواهي كرد و به من گفت دكتر اعلام كرده كه بايد به استخر بروم من هم به او گفتم برو.

* اگر به قلعه‌نويي فرصت مي‌دادند سال‌ها تيم ملي را بيمه مي‌كرد
هميشه به عنوان يك آدم فني به فوتبال نگاه مي‌كنم حتي در سال 87 يادم نمي‌آيد از تيم ملي انتقاد كرده باشم. درست است تيم قلعه‌نويي با پنالتي مقابل كره حذف شد اما كارنامه خوبي داشت. آن زمان انتقاد كردند كه چقدر نفرات فني تيم ملي زياد است. اما باور كنيد در آن روزها تمام فوتبال ايران را زير نظر داشتيم و هيچكس بيكار نبود. بازيكناني كه در ليست 50 نفره ما بودند هفته به هفته نمره مي‌گرفتند. تيم بسيار خوبي در آن زمان داشتيم. ولي تجربه قلعه‌نويي كم بود و اگر به او فرصت داده مي‌شد سال‌ها به درد تيم ملي مي‌خورد.

* قلعه‌نويي و دايي در تيم ملي سوختند
حرف‌هايي كه مي‌زنم بعداز مدتي تمام آنها ثابت مي‌شود. زماني گفتم براي قلعه‌نويي مربيگري تيم ملي يك مقدار زود بود و اگر باتجربه‌تر مي‌شد حتي در جام ملت‌ها مي‌توانستيم قهرمان شويم. تيم بزرگسالان ما در آن مسابقات بد آورد و با پنالتي حذف شد. براي دايي هم همين حرفها را زدم. هيچ وقت نمي‌گذاريم مربيان‌مان تجربه پيدا كنند و به يك باره آنها را سرمربي تيم ملي مي‌كنيم. راجع به قطبي هم همين حرفها را زدم و بعدها مي‌فهميد در خصوص او هم بي‌راه نگفتم.

* كسي نمي‌تواند اهالي فن را فريب دهد
آرزوي ما است كه بعد از 35 سال قهرمان جام ملت‌ها شويم. ما مربيان را هيچ كس نمي‌تواند فريب دهد چون فني هستيم. اين روزها خوشحاليم كه همه دنبال مربي خارجي هستند البته برخي‌ها از حرفهايم خوششان نمي‌آيد و من را جريمه مي‌كنند اما جالب است همان‌ها مي‌دانند كه مظلومي حقيقت را مي‌گويد.
من هميشه از تيم ملي حمايت كرده‌ام اما نه كوركورانه. وقتي تيم نوجوانان و جوانان نتيجه نمي‌گيرد خودشان ضرر مي‌بييند. وقتي ورزش ما در گوانگجو نتيجه خوبي مي‌گيرد براي سعيدلو و علي‌آبادي افتخار است و آنها سينه خود را سپر مي‌كنند.

* ماهيت قطبي اين نيست كه مي‌بينيد
اگر آقاي قطبي گفته كه فرهنگ جديدي را به فوتبال ما هديه داده تعجب مي‌كنم ايشان كجا بوده است كه فرهنگ ايراني را شناخته است. ما كه 50 و چند سال در ايران زندگي مي‌كنيم هنوز ادعا نمي‌كنيم فرهنگ ايران را شناخته‌ايم. نمي‌خواهم در مورد قطبي مستقيما صحبت كنم چون تيم ملي در مقطع حساسي است فقط اين را مي‌گويم ماهيت قطبي اين نيست كه در ظاهر مي بينيد. فعلا قول داده‌ام همه جوره حمايت كنم و بعد از جام ملت‌ها حرف‌هاي زيادي را كه در دل دارم خواهم زد.

* بازيكنم را بدون آزمايش خط زدند و روحيه‌اش را خراب كردند
آن زمان كه ميخواستيم از استقلال نفرات كمتري به تيم ملي دعوت كنند 5 تا 5 تا دعوت مي‌كردند اما حالا كه بازيكن ما نياز به حضور در جام ملت‌ها دارد، يك نفر را مي‌‌برند. جريان چيست؟
آقايان بازيكن را برده‌اند و بدون تست او را خط زده‌اند پس چرا از سپاهان 5 نفر را دعوت مي‌كنند؟ منتظري را بدون بازي خط زدند و از لحاظ روحي خراب تحويل من دادند. يا عمران‌زاده بعد از شش ماه حضور ثابت در اردوها خط مي‌خورد و من فكر نمي‌كنم اين مسائل قابل توجيه باشد. به نظرم قطبي بايد پاسخگوي اين صحبت‌ها باشد.

* فوتبال ما براي خيلي‌ها نردبان ترقي شد
فرزاد آشوبي كه به تيم ملي دعوت شد به من گفت مچ پايم آسيب ديده است و شما به قطبي بگوييد كه در سفر آينده همراه تيم ملي نباشم اما من به او گفتم بايد به آنجا بروي و تحت نظر پزشك تيم باشي. من مقابل قطبي نيستم اما ايرادات را مي‌گويم. به يك بازيكن گفته بودند كه مظلومي عمدا به ميداودي گفته مچ دستت را گچ بگير تا به تيم ملي نروي. مگر من دوست دارم تيم ملي نتيجه نگيرد؟ فقط اين را بگويم كه متاسفانه فوتبال ما براي خيلي از آقايان نردبان شد.

* اگر خوب رهبري شويم مدعي هستيم
تيم ملي ما اگر در جام ملت‌ها خوب رهبري شود، تيم خوبي است البته من معتقدم اسكلت همان اسكلت 4 سال پيش است و فقط امثال انصاري‌فرد و افشين به اين تيم اضافه شدند. تيم چهار سال پيش از لحاظ اسمي بهتر بود. شايد آن زمان رحمتي را نداشتيم اما رودباريان روزهاي خوبي داشت و طالب‌لو يك تنه استقلال را قهرمان كرد. نسبت به آن سال كريمي، مهدوي‌كيا، زندي و هاشميان نيستند و من مطمئنم در جام ملت‌ها اكثر تيم‌ها تغييرات زيادي دارند.

* اميدوارم جام ملت‌ها در غرب آسيا بماند
اميدوارم اين بار جام در غرب آسيا بماند چون شرقي ها در دوره گذشته جوانگرايي زيادي كرده‌اند و قصد آينده‌نگري داشته‌اند. آنها خيلي قوي هستند. اما در غرب قطر راحت به كره شمالي مي‌بازد و عربستان نسبت به گذشته خيلي نزول كرده است. مگر اينكه ايران بتواند در غرب آسيا اعاده حيثيت كند. معتقدم بازي اول خيلي مهم است و اگر مقابل عراق پيروز نشويم كار براي ما سخت‌تر و سخت‌تر خواهد بود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن